Waar is de motorfiets?
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Waar is de motorfiets?
[img:640:480]http://i177.photobucket.com/albums/w235 ... itled1.jpg[/img]
This graphic demonstration was placed at the Stockholm Motorcycle Fair by the Swedish Police and Road Safety Department. The sign above the display also noted that the rider had only recently obtained his license. All three involved (two in car and rider) were killed instantly.
[img:640:480]http://i177.photobucket.com/albums/w235 ... itled2.jpg[/img]
[img:640:480]http://i177.photobucket.com/albums/w235 ... itled3.jpg[/img]
[img:640:480]http://i177.photobucket.com/albums/w235 ... itled4.jpg[/img]
The Honda rider was travelling at such a "very high speed", his reaction time was not sufficient enough to avoid this accident. Swedish Police estimate a speed of ~250 KM/h (155mph) before the bike hit the slow moving car side-on at an intersection. At that speed, they predicted that the rider's reaction time (once the vehicle came into view) wasn't sufficient enough for him to even apply the brakes. The car had two passengers and the bike rider was found INSIDE the car with them. The Volkswagen actually flipped over from the force of impact and landed 10 feet from where the collision took place.
At 250 KM (155 mph) the operator is travelling at 227 feet per second. With normal reaction time to SEE-DECIDE-REACT of 1.6 seconds the above operator would have travelled over 363 feet while making a decision on what actions to take. In this incident the Swedish police indicate that no actions were taken.
This graphic demonstration was placed at the Stockholm Motorcycle Fair by the Swedish Police and Road Safety Department. The sign above the display also noted that the rider had only recently obtained his license. All three involved (two in car and rider) were killed instantly.
[img:640:480]http://i177.photobucket.com/albums/w235 ... itled2.jpg[/img]
[img:640:480]http://i177.photobucket.com/albums/w235 ... itled3.jpg[/img]
[img:640:480]http://i177.photobucket.com/albums/w235 ... itled4.jpg[/img]
The Honda rider was travelling at such a "very high speed", his reaction time was not sufficient enough to avoid this accident. Swedish Police estimate a speed of ~250 KM/h (155mph) before the bike hit the slow moving car side-on at an intersection. At that speed, they predicted that the rider's reaction time (once the vehicle came into view) wasn't sufficient enough for him to even apply the brakes. The car had two passengers and the bike rider was found INSIDE the car with them. The Volkswagen actually flipped over from the force of impact and landed 10 feet from where the collision took place.
At 250 KM (155 mph) the operator is travelling at 227 feet per second. With normal reaction time to SEE-DECIDE-REACT of 1.6 seconds the above operator would have travelled over 363 feet while making a decision on what actions to take. In this incident the Swedish police indicate that no actions were taken.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Fok!
Een oud-collega van mij heeft een soortgelijk ongeval meegemaakt, maar zowel hij als de bestuurder van de auto konden het gelukkig navertellen.
De automobilist zag 'm over 't hoofd...
Z'n onderbeen lag er zowat af en verloor hij heel veel bloed.
Mij zul je o.a. om bovengenoemd verhaal niet zo snel op een motor zien...
Een oud-collega van mij heeft een soortgelijk ongeval meegemaakt, maar zowel hij als de bestuurder van de auto konden het gelukkig navertellen.
De automobilist zag 'm over 't hoofd...
Z'n onderbeen lag er zowat af en verloor hij heel veel bloed.
Mij zul je o.a. om bovengenoemd verhaal niet zo snel op een motor zien...
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Motorrijden ben ik ook al lang geleden mee gestopt, niet zo zeer bang voor mezelf ( kan me zeer goed beheersen), wel bang voor anderen, die mij niet (willen) zien...........................daarbij met de zaak te veel verantwoordelijkheden en een AOV waar ik liever helemaal geen gebruik wens te maken, tevens heb ik beroepsmatig veel met zaken te maken die na een ongeval plaatsvinden. Al met al voor mij de reden om de motorfiets, hoe aantrekkelijk ook, zelfs nu nog, te laten voor wat het is.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Ja, eerste crash met de Husaberg is al weer een feit. Had helaas niet de helmetcam op, had een mooi filmpie geweest. :twisted:
Voorspatbord, achterzijplastic en koplamp kapje geschaafd. Remhendel en remvloeistof reservoir voorrem afgebroken. Kon dus ook nog rustig aan terug rijden.
Morgen moet ie voor zijn 1e beurt, kunnen ze gelijk de boel vervangen.
Voorspatbord, achterzijplastic en koplamp kapje geschaafd. Remhendel en remvloeistof reservoir voorrem afgebroken. Kon dus ook nog rustig aan terug rijden.
Morgen moet ie voor zijn 1e beurt, kunnen ze gelijk de boel vervangen.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 jun 2007, 07:28
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 jun 2007, 07:28
even een foto gezocht van mijn laatste motor 
[img:700:525]http://www.dj-webdesign.nl/df/zzr1100.jpg[/img]

[img:700:525]http://www.dj-webdesign.nl/df/zzr1100.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door deejay op 05 jun 2007, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Erminio, Google Adsense [Bot] en 3 gasten