Rechts inhalen doe ik regelmatig als er weer eens een rij loopt te suffen op de linkerbaan. Vluchtstrookje pakken doe ik nooit (net zoals verdrijvingsvlakken of rood licht). Hard rijden maak ik me zo nu en dan wel eens schuldig aan

Ja, dat blijft natuurlijk lastig. 'Voor iemand die sneller is'? Wie is dat in zo'n rijtje van 15 auto's achter een zondagsrijder die met 110 een vrachtwagen of caravan inhaalt? De auto met volgens de boekjes de hoogste topsnelheid?Macboy schreef:En je voorganger-opmerking is natuurlijk kolder. Als ik naar rechts kan voor iemand die sneller is, dan doe ik dat. Of er nu voor mij iemand is waar ik zelf voorbij wil of niet.
Dat is nu typisch Hollands asociaal gedrag. Ik ga NIET naar rechts, want mijn voorganger ga ik zelf inhalen. Nou en? Is dat een rechtvaardiging om onnodig links te rijden???
Dutch schreef:Ja, dat blijft natuurlijk lastig. 'Voor iemand die sneller is'? Wie is dat in zo'n rijtje van 15 auto's achter een zondagsrijder die met 110 een vrachtwagen of caravan inhaalt? De auto met volgens de boekjes de hoogste topsnelheid?
Onzin. Het is altijd exact duidelijk. Je hebt hardrijders en je hebt 120 rijders en je hebt 100 rijders. Zijn maar 3 categorieën. De 120km categorie heeft dat alleen niet in de gaten. Gaan alleen naar rechts als ze de voorganger in hebben gehaald, hoe klein het snelheidsverschil ook is. En zullen nooit tussen twee vrachtwagens in naar rechts gaan (ik welDutch schreef: Zolang je in dat treintje zit, is het totaal onduidelijk wie daarvan 'sneller' is.
Dutch schreef: En als ik uit dat rijtje opzij ga, omdat ik het idee heb dat die dikke BMW achter mij wel sneller zal zijn zodra we weer de ruimte hebben, dan mag ik daarna achteraan aansluiten, want niemand die mij er meer tussenlaat.
Hulde ! AmenDutch schreef: En als er dan een fuik zou staan aan het einde van die A4, wie moet er volgens jullie dan een bon krijgen? Ik als enige, omdat ik rechts heb ingehaald? Of die 100 andere bestuurders die collectief bleven linksplakken? Ongetwijfeld pakt de lange arm der wet mij eruit, maar voor het spekken van de staatskas én het verbeteren van de doorstroming zou keuze 2 veel beter zijn.
Inderdaad, ik zie mensen echt de meest debiele capriolen uithalen en als je er dan uiteindelijk als door een godswonder zonder brokken langs komt zitten ze gewoon nog net zo schaapachtig voor zich uit te staren als normaal. Het is verbijsterend hoeveel mensen in een kennelijk volledig vegetatieve staat achter het stuur zitten.Jorrit schreef: Waar ik mij vooral over verbaas is het feit dat heel veel mensen NIET EENS IN DE GATEN HEBBEN DAT ZE BIJNA EEN ONGELUK HADDEN
Ja, als er rechts gewoon ruimte is - zoals op mijn voorbeeld van de A4 - dan haal ik ook gewoon rechts in. Maar als er op een snelweg met twee rijstroken iemand wordt ingehaald, ook al is het met een slakkengangetje, dan blijf ik maar in het treintje zitten dat zich al gauw links vormt in plaats van het treintje rechts in te halen totdat ik mezelf klemrij op het in te halen voertuig.Macboy schreef:haha Dutch. Ik zal er nooit rechts voorbij gaan tenzij daartoe gelegenheid bestaat.