
996 GT3 Clubsport Mk1 (baksteun kapot)pag.12
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Erg gaaf! 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
mooi luchtfilter idd, maareuh van wie is die leuke Ford GT dan, heb hem wel eens eerder gezien in 2011 ofzo in Assen een keertje dacht ik, of was nu 2010 

-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Ik weet niet wie het is, wel een mooie wagen idd
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Jacob,
Mocht je interesse hebben; ik heb nog 2 achtervelgen liggen voor een mk.1. Ik gebruikte ze als driftband. Volgens mij zitten er nu Hankook banden op maar weet dat niet zeker.
Mocht je interesse hebben; ik heb nog 2 achtervelgen liggen voor een mk.1. Ik gebruikte ze als driftband. Volgens mij zitten er nu Hankook banden op maar weet dat niet zeker.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Gisteren heb ik even in dit hardcore apparaat mogen rijden
Man, man wat een ding! Beter wordt het niet
Een verslagje komt nog maar eerst ff motor rijden 



-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Niels schreef:Gisteren heb ik even in dit hardcore apparaat mogen rijdenMan, man wat een ding! Beter wordt het niet
Een verslagje komt nog maar eerst ff motor rijden
Was leuk Niels, de Z3 is een prachtige wagen, heeft veel indruk gemaakt.
Die e46 m3 motor maakt een prachtig geluid, het uiterlijk is ongeëvenaard.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Eergisteren was het eindelijk zo ver. Aangezien Jaap op 5 minuten woont en we van elkaar wisten allebei autoliefhebber te zijn hadden we al ruim een jaar het plan eens te meeten. Tijd, kinderen, het weer en andere omstandigheden zorgden ervoor dat we steeds maar niet tot iets concreets kwamen totdat het eindelijk eens lukte. Jaap zijn kids zijn omstreeks dezelfde leeftijd als de mijne en toen ik aankwam bleken we oude klasgenoten te zijn 
We begonnen in de M-Coupe en die viel wel in de smaak. Daarna stapten we in de GT3, nou ja stapten.... Gelukkig zit er een kooi in waar je je aan vast kunt houden als je jezelf in de Recaro kuip laat zakken met een brandblusser tussen de benen. Hardcore en compromisloos zijn de juiste woorden! De boxer motor slaat aan en loopt kort op het gas, onrustig en lekker "blafferig". Ja dan is Arthur zijn 987 toch wel een lief "Porsche-tje"
Eerst natuurlijk even vol tanken en dan sturen we voor mij bekende wegen op, ik rijd ze zelf ook graag met de Z of op de motor. We doen de eerste kilometers qua motor belasting rustig aan om er wat temperatuur in te brengen, het bochtenwerk echter is van meet af aan stevig. Waar je normaal gas lost, afremt en instuurt schakelt Jaap op en houdt gas erop. Het vertrouwen is er meteen en dat op koude semi's
Niet overhellen, niet glijden....gewoon helemaal niets dat erop wijst dat het nu al veel harder gaat dan met de gemiddelde straatauto. De M-Coupe geeft nevernooit dit vertrouwen..........erg indrukwekkend! Ondanks de straffe vering en het weglaten van isolatie materialen geeft de GT3 geen krimp, geen kraakje wanneer het op tempo gaat. Wat een klasse! Het grind wat in de wielkassen "galmt", het hemeltje wat kan vibreren omdat er geen isolatie tussen zit en de zonnekleppen die door de kooi niet omhoog kunnen zijn imho prachtige Clubsport details.
Dan gaat het gas erop en vult het interieur met aanzuig geluid door de de Cup filters welke met een carbon inlaat op de motor geschroefd zijn. Voorbij de 5000RPM is dit gewoon ZO prachtig en het doet me denken aan Andre zijn ex GT3 circuit machine die ik eens op een leeg Assen heb horen rond janken...... het is dat er een kenteken op zit maar that's it. WAT EEN CIRCUIT MACHINE
De volgende versnelling volgt meteen waarna de motor op het juiste toerental terecht komt en het feest begint meteen weer. De boxer huilt het uit met een prachtig aanzuig geluid. 
Na een minuut of wat mag ik zelf achter het stuur plaatsnemen
Ik breng de stoel in positie en trap de koppeling in....poeh das een stevige jongen zeg! Bij het wegrijden geef ik een beetje extra gas omdat de GT3 een veel lichter vliegwiel heeft zo vertelde Jaap. Ik sla gelukkig geen blunder en we zijn onderweg. Even slingeren om het sturen aan te voelen, even remmen om de vertraging waar te nemen.... niet dat ik helemaal los wil gaan......(ja ik wil het wel natuurlijk
) maar ik wil met niet laten verassen door het hele andere referentiekader van dit apparaat. Een geweldige weg ligt voor me en ik verhoog het tempo een beetje. Man wat hangt dit ding lekker aan het gas, man wat stuurt het apparaat geweldig
en bovenal......WAT KLINKT DIE MOTOR GEWELDIG
Porsche snapt het gewoon perfect om alle componenten samen te smelten tot een geheel waarmee je zo vol vertrouwen, effectief zo ontzettend hard kan gaan......
Onderweg trek ik vaak de vergelijking naar de 987-S van Arthur, puur omdat mijn referentiekader sinds die auto verlegt is. Het totaal pakket van een Porsche vind ik gewoon ZO ontzettend goed. De GT3 valt niet te vergelijken met de 987 puur omdat de GT3 voor mij pure emotie is en de 987 altijd een beetje een alternatief voor de 997 blijft in mijn optiek. Daarmee doe ik de 987 absoluut te kort want het stuur gevoel van die 987 doet (voor mij) niet onder voor die van deze GT3 en dat is voor beide auto's een compliment. Vergeet niet dat er ook 6 jaar tussen zit
De(ze) GT3 Clubsport is voor mij gewoonweg een droom auto
Het manco is wel dat het echt een sport machine is, te uitdagend voor de openbare weg en eigenlijk alleen perfect voor op de baan. Een Boxster is nog niet zo'n gekke keuze Sjoerd
Iemand nog een 325ci cabrio kopen??
Nogmaals bedankt Jaap
En have fun op de Bilster Berg vrijdag! Voor alle overige bezoekers, neem opname apparatuur en tissues mee
Dat gaat een genot zijn om deze voorbij te zien en horen blaffen 

We begonnen in de M-Coupe en die viel wel in de smaak. Daarna stapten we in de GT3, nou ja stapten.... Gelukkig zit er een kooi in waar je je aan vast kunt houden als je jezelf in de Recaro kuip laat zakken met een brandblusser tussen de benen. Hardcore en compromisloos zijn de juiste woorden! De boxer motor slaat aan en loopt kort op het gas, onrustig en lekker "blafferig". Ja dan is Arthur zijn 987 toch wel een lief "Porsche-tje"


Dan gaat het gas erop en vult het interieur met aanzuig geluid door de de Cup filters welke met een carbon inlaat op de motor geschroefd zijn. Voorbij de 5000RPM is dit gewoon ZO prachtig en het doet me denken aan Andre zijn ex GT3 circuit machine die ik eens op een leeg Assen heb horen rond janken...... het is dat er een kenteken op zit maar that's it. WAT EEN CIRCUIT MACHINE


Na een minuut of wat mag ik zelf achter het stuur plaatsnemen




Onderweg trek ik vaak de vergelijking naar de 987-S van Arthur, puur omdat mijn referentiekader sinds die auto verlegt is. Het totaal pakket van een Porsche vind ik gewoon ZO ontzettend goed. De GT3 valt niet te vergelijken met de 987 puur omdat de GT3 voor mij pure emotie is en de 987 altijd een beetje een alternatief voor de 997 blijft in mijn optiek. Daarmee doe ik de 987 absoluut te kort want het stuur gevoel van die 987 doet (voor mij) niet onder voor die van deze GT3 en dat is voor beide auto's een compliment. Vergeet niet dat er ook 6 jaar tussen zit

De(ze) GT3 Clubsport is voor mij gewoonweg een droom auto


Nogmaals bedankt Jaap



- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Mooi verhaal, Niels. Ik voel een Porsche aankomen 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
idd leuk omschreven Niels
je zou er bijna 1 kopen...
ware het niet dat ik ooit al eens op zeker 2 GT3's te koop ben geweest, maar die mij op de 1 of andere manier niet goed bevielen qua zitten en stuur e.d. weet het niet precies meer, was voor ik de Hartge kocht
heb toen ook maar niet proef gereden en ben verder gaan zoeken op mijn lijstje destijds
Bij mij hoop ik dat er ooit een replica Porsche 904/6 kan komen te staan, je kan er wellicht weinig mee,
maar ik rijd toch maar zo'n 2.000 km per jaar en het zou dan mooi zijn
als die met een oude plaat rond kan rijden (lees iets van rond 1965 op kenteken) scheelt weer wat wegenbelasting, alhoewel zo'n ding weinig weegt, maar ook mooi in de klassieker verzekering wat ook weer wat scheelt

je zou er bijna 1 kopen...
ware het niet dat ik ooit al eens op zeker 2 GT3's te koop ben geweest, maar die mij op de 1 of andere manier niet goed bevielen qua zitten en stuur e.d. weet het niet precies meer, was voor ik de Hartge kocht

heb toen ook maar niet proef gereden en ben verder gaan zoeken op mijn lijstje destijds

Bij mij hoop ik dat er ooit een replica Porsche 904/6 kan komen te staan, je kan er wellicht weinig mee,
maar ik rijd toch maar zo'n 2.000 km per jaar en het zou dan mooi zijn
als die met een oude plaat rond kan rijden (lees iets van rond 1965 op kenteken) scheelt weer wat wegenbelasting, alhoewel zo'n ding weinig weegt, maar ook mooi in de klassieker verzekering wat ook weer wat scheelt

-
- Berichten: 22292
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Gaaf!!
Niels gaat ook aan de Porsche hoor ik al
Niels gaat ook aan de Porsche hoor ik al

- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Het sportieve totaal pakket van Porsche is gewoon beter dan dat van BMW. Daar is een BMW te veel compromis voor, daar is de basis van een Z3 of Z4 gewoon te rommelig voor als samenraapsels van 3-series e.d. Niet dat ik me daar aan stoor als ik in de M rijdt en alles heeft zijn charme maar als je ze 1 op 1 naast elkaar zet dan kun je zaken goed in perspectief zetten. Waar Audi onnatuurlijk voelt wanneer je in een BMW sportief rijdt, voelt BMW onnatuurlijk wanneer je in een Porsche gas geeft. Zoiets zeg maar, het is moeilijk te omschrijven
Ik vind het verschil iig mega ook al is het totaal geen eerlijk vergelijk.
Of er een Porsche komt? BMW biedt gewoon heel veel waar voor z'n geld en je "zit" ook met kleine kids. Een 987 lijkt me echt wel wat maar mijn M-Coupe "gaat nooit meer weg" dus dan zal het i.p.v. de cabrio moeten. Dat is toch wat lastig te verkopen thuis

Of er een Porsche komt? BMW biedt gewoon heel veel waar voor z'n geld en je "zit" ook met kleine kids. Een 987 lijkt me echt wel wat maar mijn M-Coupe "gaat nooit meer weg" dus dan zal het i.p.v. de cabrio moeten. Dat is toch wat lastig te verkopen thuis

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Mooi verhaal Niels!
Best of both worlds!
Een 911 cabrio dan ipv de 325i? Passen ook 4 mensen in.Niels schreef:Het sportieve totaal pakket van Porsche is gewoon beter dan dat van BMW. Daar is een BMW te veel compromis voor, daar is de basis van een Z3 of Z4 gewoon te rommelig voor als samenraapsels van 3-series e.d. Niet dat ik me daar aan stoor als ik in de M rijdt en alles heeft zijn charme maar als je ze 1 op 1 naast elkaar zet dan kun je zaken goed in perspectief zetten. Waar Audi onnatuurlijk voelt wanneer je in een BMW sportief rijdt, voelt BMW onnatuurlijk wanneer je in een Porsche gas geeft. Zoiets zeg maar, het is moeilijk te omschrijvenIk vind het verschil iig mega ook al is het totaal geen eerlijk vergelijk.
Of er een Porsche komt? BMW biedt gewoon heel veel waar voor z'n geld en je "zit" ook met kleine kids. Een 987 lijkt me echt wel wat maar mijn M-Coupe "gaat nooit meer weg" dus dan zal het i.p.v. de cabrio moeten. Dat is toch wat lastig te verkopen thuis

- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Nou in de 325ci houdt het al niet over
Een Panamera lijkt me wel wat met de tijd 


- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Ja, mij ook wel 

- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Het klinkt allemaal erg herkenbaar.
Ik heb nog steeds spijt dat ik de GT3 heb verkocht; het is én blijft een unieke auto. Maar ik heb ook geen spijt dat ik de Boxster S heb gekocht. Want ik rij tenminste weer i.p.v. dat ik voorbij aan een auto loop waar ik graag in wil rijden maar niet op de plek van bestemming kom danwel een 'praktische' auto nodig heb.
Ik heb nog steeds spijt dat ik de GT3 heb verkocht; het is én blijft een unieke auto. Maar ik heb ook geen spijt dat ik de Boxster S heb gekocht. Want ik rij tenminste weer i.p.v. dat ik voorbij aan een auto loop waar ik graag in wil rijden maar niet op de plek van bestemming kom danwel een 'praktische' auto nodig heb.
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
ik dacht dat zo'n GT3 een luxe cruiser is...
Zal een beetje zijn waar je het mee vergelijkt 


-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
De winter komt eraan, groot onderhoud gedaan, nu nog ff poetsen en dan voor het kacheltje in de winter slaap.
In 2013 8000km gereden en onderstaand onderhoud.
Jahresbeurt bij Porsche
Motor Olie met filters
Nieuwe bodemplaat
Luchtmassa meter
2 condensors
Airco systeem afgevuld.
2 radiateurs
Koelvloeistof
Remschijven met remblokken voor
Blauwe remolie
Nieuwe pitjes in de achter en voorlamp
Nieuwe set Michelin cup sport ( voor 2014)
Draagarmen achter (3 maand geleden)
Uitlijnen bij lammert vd Meulen
oranje OZ Allegerita zwart laten spuiten
Nieuwe ontwerp naafkappen met gekleurd Porsche logo.
Voor en achterbumper gespoten (7 maand geleden)
Komend jaar nieuwe voorruit.
Alcantara rs stuur en pook.
Reviseren schokbrekers ( hierover nog vragen in techniek)
In 2013 8000km gereden en onderstaand onderhoud.
Jahresbeurt bij Porsche
Motor Olie met filters
Nieuwe bodemplaat
Luchtmassa meter
2 condensors
Airco systeem afgevuld.
2 radiateurs
Koelvloeistof
Remschijven met remblokken voor
Blauwe remolie
Nieuwe pitjes in de achter en voorlamp
Nieuwe set Michelin cup sport ( voor 2014)
Draagarmen achter (3 maand geleden)
Uitlijnen bij lammert vd Meulen
oranje OZ Allegerita zwart laten spuiten
Nieuwe ontwerp naafkappen met gekleurd Porsche logo.
Voor en achterbumper gespoten (7 maand geleden)
Komend jaar nieuwe voorruit.
Alcantara rs stuur en pook.
Reviseren schokbrekers ( hierover nog vragen in techniek)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Fotos ?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
De kleur van de wielen maakt niet uit voor remstof hoor, dat komt er toch wel op
Ga je nog naar Assen dit jaar?

Ga je nog naar Assen dit jaar?

- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Lekker stuurtje
Wel ff de haartjes van die kleine kammen voordat je weer bij mama de kamer in loopt. Anders denkt moeders nog dat je hard gereden hebt

Wel ff de haartjes van die kleine kammen voordat je weer bij mama de kamer in loopt. Anders denkt moeders nog dat je hard gereden hebt

-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Een keer per jaar wil ik op Assen rijden om de auto niet in een afgeragde circuitbak te transformeren, vindt het elke keer zonde en hoop altijd dat het maar weer goed gaat.daNpy schreef:De kleur van de wielen maakt niet uit voor remstof hoor, dat komt er toch wel op![]()
Ga je nog naar Assen dit jaar?
Laatste tijd veel aan het offroad rijden met een ktm 525 exc, zoveel goedkoper en nog veel meer adrenaline.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Mijn ex-GT3 heeft denk ik totaal een 40.000 km op het circuit rondgereden. Je ziet er echt niets aan hoor. Daarvoor worden ze gemaakt.jacobt schreef:Een keer per jaar wil ik op Assen rijden om de auto niet in een afgeragde circuitbak te transformeren, vindt het elke keer zonde en hoop altijd dat het maar weer goed gaat.daNpy schreef:De kleur van de wielen maakt niet uit voor remstof hoor, dat komt er toch wel op![]()
Ga je nog naar Assen dit jaar?
Laatste tijd veel aan het offroad rijden met een ktm 525 exc, zoveel goedkoper en nog veel meer adrenaline.

Dikke

-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Wat een geweldig ding Jacob! In combinatie met Clubsport pakket, de zwarte velgen en het Cup-stuur echt perfect uitgevoerd.
Moet lekker klinken onboard >> video?
Moet lekker klinken onboard >> video?

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Dat stuur klopt gewoon! 
