Mijn auto topic
Ik vind die 118i met M pakket mooi. "Standaard" ben ik ook niet kapot van de 1 serie. Dan vind ik ze een beetje saai. Als het vermogen je niets kan schelen, koop dan een 116i. Maar ik zou eerder voor een 118i of een 120i gaan.
Als het alleen om een paar portieren extra gaat, kan je in de buurt hier 'n leuke deal doen: http://www.terreinspektakel.nl/volkswagen.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;RVV schreef:Arthur schreef:Voor 10K heb je ook een nieuwe Mii met 4 jaar garantie, waarom een afgetrapte oude BMW kopen?
![]()
LOL die Miip schrijft ook nog eens niet af.
Maar on topic een nette 116i is toch prima? Ik heb er wel eens eentje mee gehad. Genoeg vermogen voor alle dag.
Heeft er niks mee te maken Arthur. Is puur dat je het fenomeen van "slippende" koppeling eruit haalt waardoor de koppeling veel directer aanvoelt en geen vertragen meer heeft. Hij blijft even zwaar koppelen.Arthur schreef:Dat van die CDV is wel interessant, ik krijg m'n vrouw nl niet meer aan de BMW sinds de 130i. Ze vond, oa, dat koppelen veel te zwaar gaan en dus lastig voor haar rug (herniapatient). Of heeft dat zware koppelen niets met de CDV te maken?
Dat vind ik dus ook. Voor auto's met bijna 2 ton op de teller vragen ze nog rustig 10k. Gaat nergens over als je het mij vraagt. Ik wil met de verkoop van de Mini en aankoop van een 1-serie max 1500,- bijleggen. Meer dan zat.Reind schreef:Ik vind ze echt belachelijk duur is aanschaf.
Bij BMW heb je inderdaad gewoon flink kracht nodig voor op het pedaal, net zoals het sturen... Dat kost ook wat meer 'kracht'.Dat van die CDV is wel interessant, ik krijg m'n vrouw nl niet meer aan de BMW sinds de 130i. Ze vond, oa, dat koppelen veel te zwaar gaan en dus lastig voor haar rug (herniapatient). Of heeft dat zware koppelen niets met de CDV te maken?
Dat valt nog te overzien inderdaad. Ze rijdt 90% snelweg dus heeft relatief weinig file. En de Mini deed dat ook maar dan wel met een stuk minder kilo's om mee te slepen.Fabian schreef:Stevig rijden 1:10, datwas standaard mn gemiddelde.
Als je je best doet op lange afstand, rustig rijden niet boven de 120, 1:15.
Buitenwegen 1:16,5
Gemiddeld 1:11,5 tot 1:12 is goed haalbaar.
Helemaal mee eens. Er zijn erg veel kale versies op de markt. Niet alleen hier maar ook in Dld.EvdP schreef:Laat ik het anders verwoorden, ik zie heel veel erg kale. De keus voor het M pakket snap ik, maar waarom dan geen electrische ramen achter.
(Ik heb alle door jouw genoemde opties wel)
Ben ik blij dat ik toch voor de 130i ben gegaan. Hier nu 1:10,5 gemiddeld na 10.000 km. Verbruik iets meer maar fun x3.Fabian schreef:Stevig rijden 1:10, datwas standaard mn gemiddelde.
Als je je best doet op lange afstand, rustig rijden niet boven de 120, 1:15.
Buitenwegen 1:16,5
Gemiddeld 1:11,5 tot 1:12 is goed haalbaar.
Gebruikers op dit forum: 2226cc en 5 gasten