Assetto Corsa!!!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Assetto Corsa!!!
Joux Plane is ook kicke, maar als je dit dan ziet in real life. Machtig. Petje af. Dan is opeens 'n Kimi, Fernando of Vettel niet zo interessant meer, toch?
'Oud hok' E30 M3 en Ponce rijd tal wat decennia mee.
Dit is een van z'n auto's uit de 80s met Camel livery.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... very.5647/" onclick="window.open(this.href);return false;
'Oud hok' E30 M3 en Ponce rijd tal wat decennia mee.
Dit is een van z'n auto's uit de 80s met Camel livery.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... very.5647/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
http://www.radiators-champ.com/RSRLiveT ... riends=all" onclick="window.open(this.href);return false;
We doen het nog aardig op de Nürburgring.
Hier mijn rondje (staat door het programma'tje op naam van Wouter).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rEoAW1lq ... e=youtu.be[/youtube]
We doen het nog aardig op de Nürburgring.
Hier mijn rondje (staat door het programma'tje op naam van Wouter).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rEoAW1lq ... e=youtu.be[/youtube]
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Supervet, ik wist niet dat die site bestond.
Net ff 3 rondjes gereden, mezelf ook maar eens even op het lijstje gezet.
Net ff 3 rondjes gereden, mezelf ook maar eens even op het lijstje gezet.

- Hielke
Ook een knappe tijd Thys.
Het begint op deze manier weer op een noordelijke dominantie te lijken.
Misschien wordt Kees nog wakker
Het begint op deze manier weer op een noordelijke dominantie te lijken.
Misschien wordt Kees nog wakker

-
Haha, alle middelen worden aangewend om mij hierheen te trekken...
ZIet er weer super uit en ik denk dat als ik ervoor ga zitten dat ik me weer zou kunnen mengen met de noorderlingen.
Maar ik heb niet eens een PC meer en eigenlijk ook weinig tijd (maak er geen tijd voor) om te simmen / gamen. Ik denk dus niet dat ik mijn comeback op korte termijn ga maken
ZIet er weer super uit en ik denk dat als ik ervoor ga zitten dat ik me weer zou kunnen mengen met de noorderlingen.
Maar ik heb niet eens een PC meer en eigenlijk ook weinig tijd (maak er geen tijd voor) om te simmen / gamen. Ik denk dus niet dat ik mijn comeback op korte termijn ga maken

- Hielke
Jammer Kees. We waren altijd wel een beetje onder de indruk van je kunnen.
Maar ja, om te winnen moet je eerst meedoen. Schop die fiets anders de deur uit, en ruil 'm in voor een nette PC
Maar ja, om te winnen moet je eerst meedoen. Schop die fiets anders de deur uit, en ruil 'm in voor een nette PC

-
Sorry Hielke, de fiets blijft 
Maar het blijft wel aantrekkelijk hoor, dat simmen. Ik heb al behoorlijk wat filmpjes gekeken van Assetto Corsa, ziet er fantastisch uit. Misschien ergens de komende maanden maar weer eens richting het Noorden rijden en een middagje testen.
Wie weet trekt dat me over de streep (maar ik betwijfel het).

Maar het blijft wel aantrekkelijk hoor, dat simmen. Ik heb al behoorlijk wat filmpjes gekeken van Assetto Corsa, ziet er fantastisch uit. Misschien ergens de komende maanden maar weer eens richting het Noorden rijden en een middagje testen.
Wie weet trekt dat me over de streep (maar ik betwijfel het).
- matthyssie
André is van de troon gestoten door Dave, ook een DF'er verwacht ik?
- Hielke
Geen idee, denk 't niet.
Zal wel niet heel lang meer duren voordat er een 2.04 op het bord komt te staan. Ik kan met meer training misschien een hoge 2.06 rijden, maar dat is het dan ook.
Zal wel niet heel lang meer duren voordat er een 2.04 op het bord komt te staan. Ik kan met meer training misschien een hoge 2.06 rijden, maar dat is het dan ook.
- Joy
Het is in ieder geval een ervaren simracer:matthyssie schreef:André is van de troon gestoten door Dave, ook een DF'er verwacht ik?
Bio: Dave started sim racing about 10 years ago and joined iRacing in 2009. Dave had quite a few accomplishments including the win of the Thrustmaster sponsored Mustang Challenge, the 1500$ GrandAM Premier series in 2011, the 1000$ GrandAM Premier series in 2012 and several regular iRacing series and events.
- matthyssie
Aha
Dan vind ik dat ik 't nog niet eens slecht doe, ben ergens halverwege vorig jaar wat begonnen met rFactor. Praktisch alleen maar met een CSL op de Nordschleife. Dat samen met een stuurtje van €5 ben ik stiekem toch wel trots op m'n tijden.
Heb het gat met de Fin achter me ook weer even wat groter gereden.

Dan vind ik dat ik 't nog niet eens slecht doe, ben ergens halverwege vorig jaar wat begonnen met rFactor. Praktisch alleen maar met een CSL op de Nordschleife. Dat samen met een stuurtje van €5 ben ik stiekem toch wel trots op m'n tijden.

Heb het gat met de Fin achter me ook weer even wat groter gereden.

- Hielke
Zo, die heeft er ook nog wat aan overgehouden zelfs.
- matthyssie
Ik snap overigens niet dat iedereen zo zonder ABS rijdt? Ik kan er voor geen meter mee omgaan.
Het punt waarop hij net niet blokkeert is erg lastig te vinden en rem je dan iets teveel dan ben je fucked. Of moet ik gewoon meer oefenen?

- KmL
Dat is een mooi spelletje 

- Hielke
Maar daar zit op de F40 s3 toch helemaal geen ABS?matthyssie schreef:Ik snap overigens niet dat iedereen zo zonder ABS rijdt? Ik kan er voor geen meter mee omgaan.Het punt waarop hij net niet blokkeert is erg lastig te vinden en rem je dan iets teveel dan ben je fucked. Of moet ik gewoon meer oefenen?
Persoonlijk begrijp ik de blip throttle instelling niet. Mensen met flipperschakeling en zonder koppeling die toch zelf tussengas bij aanremmen willen geven. Totaal onlogisch. In theorie kan het helemaal niet. Je bent met flippers en zonder koppeling altijd in een versnelling. Of je hebt in ieder geval niet door wanneer je tussen versnellingen in zit.
Ik zie aan de sectortijden al dat er mensen zijn die avontuurlijk met de laatste chicane omgaan

- Joy
SKRD is ook weer van de partij. 

- Robin
Ah op die manier zit ik dus op die site in de top 10:)
F40 heeft nul abs en het throttleblip verhaal van Hielke snijdt hout. Toch blip ik zelf nog steeds met dat ding.
Laatste chicane: WEL het asfalt volgen inderdaad niet doorsteken.
Kan maar niet onder de 2:09 komen gvd:)
Op die site is er dus geen verschil tussen wel of geen throttleblip en indien mogelijk , andere hulpmiddelen?
F40 heeft nul abs en het throttleblip verhaal van Hielke snijdt hout. Toch blip ik zelf nog steeds met dat ding.
Laatste chicane: WEL het asfalt volgen inderdaad niet doorsteken.
Kan maar niet onder de 2:09 komen gvd:)
Op die site is er dus geen verschil tussen wel of geen throttleblip en indien mogelijk , andere hulpmiddelen?
- matthyssie
Bij heeft-ie dus wel ABS.Hielke schreef:Maar daar zit op de F40 s3 toch helemaal geen ABS?matthyssie schreef:Ik snap overigens niet dat iedereen zo zonder ABS rijdt? Ik kan er voor geen meter mee omgaan.Het punt waarop hij net niet blokkeert is erg lastig te vinden en rem je dan iets teveel dan ben je fucked. Of moet ik gewoon meer oefenen?
Persoonlijk begrijp ik de blip throttle instelling niet. Mensen met flipperschakeling en zonder koppeling die toch zelf tussengas bij aanremmen willen geven. Totaal onlogisch. In theorie kan het helemaal niet. Je bent met flippers en zonder koppeling altijd in een versnelling. Of je hebt in ieder geval niet door wanneer je tussen versnellingen in zit.
Ik zie aan de sectortijden al dat er mensen zijn die avontuurlijk met de laatste chicane omgaan

Die blip instellingen vind ik allemaal best. Zelf gaat opzich ook prima. Ik vind het dan wel weer jammer dat cut-throttle bij opschakelen dan ook niet gebeurt.
- Robin
Als je Ctrl A doet is ABS off in beeld, maar aanzetten(zoals bij auto's die wel abs hebben) lukt niet, evenals TC, uit is uit. Standaard op de F40: Geen ABS en geen tc.
Wie throttleblipt hier met de F40?
Ik nog niet.
Throttle cut bij opschakelen icm blip zit wat in. Het blijft 'n sim.
Het is dan ongeveer de beste sim ever, maar er valt(mede door mij ook) altijd wel wat te zeuren over dit en dat.
Er werd zelfs gesuggereerd op het AC forum, dat de GP Strecke(die mooi gemaakt is) , dat de lichtval, groenheid van de natuur/bomen/gras te mediterraan/Zuid Europees is(zoals de Italiaanse tracks) en dat dat dus grauwer en grijzer moest.
Tja.

Wie throttleblipt hier met de F40?
Ik nog niet.
Throttle cut bij opschakelen icm blip zit wat in. Het blijft 'n sim.
Het is dan ongeveer de beste sim ever, maar er valt(mede door mij ook) altijd wel wat te zeuren over dit en dat.
Er werd zelfs gesuggereerd op het AC forum, dat de GP Strecke(die mooi gemaakt is) , dat de lichtval, groenheid van de natuur/bomen/gras te mediterraan/Zuid Europees is(zoals de Italiaanse tracks) en dat dat dus grauwer en grijzer moest.
Tja.

- matthyssie
Haha wat voor vreemd gedoe is dit. Als ik Ctrl + A doe, kan ik switchen tussen ABS off en ABS stage 1. Als ik ABS off doe en ik druk m'n rempedaal tot de bodem, blokkeren de wielen en schuif ik gewoon rechtdoor. Als ik ABS stage 1 selecteer blokkeren de wielen niet en kan ik gewoon blijven sturen.
As easy as that. Niets meer, niet minder. Dus wellicht heb ik een speciale versie oid, want mijn ABS doet het gewoon.
Throttleblippen doe ik ook zelf, ook in de F40.
As easy as that. Niets meer, niet minder. Dus wellicht heb ik een speciale versie oid, want mijn ABS doet het gewoon.

Throttleblippen doe ik ook zelf, ook in de F40.
- Robin
Ok.
Ik zit in PRO modus, dus misschien heeft 't daar mee te maken?
Ik zal eens kijken.
Jij rijdt dus wél met abs met dat ding?
Dan 5 sec penalty LOL
Ik zit in PRO modus, dus misschien heeft 't daar mee te maken?
Ik zal eens kijken.
Jij rijdt dus wél met abs met dat ding?
Dan 5 sec penalty LOL

- Robin
Als je in de User Interface beginscherm in PRO op abs klikt gaat hij naar Custom en heb je inderdaad abs off of level 1.
Dat kan blijkbaar ook met traction control in Custom.
Ja hallo, dan wordt 't verhaal weer anders:)
Nu weet ik ook dat André , Wouter en Hielke(want ze wonen hier om de hoek) wat dat aangaat niet cheaten, en ze rijden(buiten throttleblip misschien) met alles uit behalve de sokken:)
Idem hiero.
Niks ten nadele van jou, emde Fries Matthysie overigens, maar dan zijn die tijden/ranking op die site ook niet altijd even makkelijk te achterhalen: ABS aan uit/TC aan uit. Dat staat er niet bij toch?
En 'n F40 had geen ABS en geen TC in het echt, vandaar dat ik dan op mijn manier die realiteit zo dicht mogelijk wil benaderen, muv die blip inderdaad en dat ik m'n H schakelschema op m'n G25 niet heb ingeschakeld, koppelingpedaal werkt wel, maar gebruik ik nooit. Ik flipper dus: En da's ook niet helemaal echt:)
Dat kan blijkbaar ook met traction control in Custom.
Ja hallo, dan wordt 't verhaal weer anders:)
Nu weet ik ook dat André , Wouter en Hielke(want ze wonen hier om de hoek) wat dat aangaat niet cheaten, en ze rijden(buiten throttleblip misschien) met alles uit behalve de sokken:)
Idem hiero.
Niks ten nadele van jou, emde Fries Matthysie overigens, maar dan zijn die tijden/ranking op die site ook niet altijd even makkelijk te achterhalen: ABS aan uit/TC aan uit. Dat staat er niet bij toch?
En 'n F40 had geen ABS en geen TC in het echt, vandaar dat ik dan op mijn manier die realiteit zo dicht mogelijk wil benaderen, muv die blip inderdaad en dat ik m'n H schakelschema op m'n G25 niet heb ingeschakeld, koppelingpedaal werkt wel, maar gebruik ik nooit. Ik flipper dus: En da's ook niet helemaal echt:)
- Hielke
Over die mediterrane kleuren ben ik het ook wel eens. Maar ja, tis een game he. Wel eentje met de juiste tracklayout en mate van realisme gelukkig.
Ik zak die control-A instelling ook eens uitproberen.
Heb gisteren die video ronde met geactiveerde FRAPS video capture software gereden. Voor de framerates is dat vrij funest. Fraps is leuk voor de replay achteraf.
2.09 is een uitstekende tijd Robin. Dat kunnen de meesten bij lange na niet.
Heb gisteren die video ronde met geactiveerde FRAPS video capture software gereden. Voor de framerates is dat vrij funest. Fraps is leuk voor de replay achteraf.
- matthyssie
Zal vandaag eens op Pro rijden ipv custom. Toch maar eens aan wennen dan.
Op die site wordt er overigens geen rekening mee gehouden, maar het staat er wel bij.
Op die site wordt er overigens geen rekening mee gehouden, maar het staat er wel bij.
- Robin
2.09 225 alles uit en geen afsnijden:)Hielke schreef:Over die mediterrane kleuren ben ik het ook wel eens. Maar ja, tis een game he. Wel eentje met de juiste tracklayout en mate van realisme gelukkig.
Thanks voor 't compliment:)
Verder nu net even met ABS EN THROTTLEBLIP EN TC ON gereden. Standaard S3 op semis. Dus geen slicks. 2:11 eerste kouwe rondje. En EASY driftbaar want die power jetst gewoon door de TC heen. Maar gewoon bijna te 'eenvoudig'. De S3 wordt dan 'n beetje de standaard F40 zegmaar.
Alles uit. Da's de kern van ons bestaan.