Honda CRX tracktoy. Doel 2:00 or less!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Re: Honda CRX tracktoy

Bericht door Marsnel » 30 jul 2013, 12:25

Onderdelen en plannen voor neiuwe blok ziet er goed uit.
Welke versnellingsbak is JDM Y1? Welk model lag deze?

Succes ermee!

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 30 jul 2013, 13:16

Afkomstig van de japanse geleverd ef8, crx vtec. en (met twijfel) in de integra xsi , beide met optionele lsd.

wiki:
Found in: CRX/Civic (optional LSD)
Type: Cable
1st: 3.166
2nd: 2.052
3rd: 1.416
4th: 1.102
5th: 0.870
R: 3.000
FD: 4.266

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 08 okt 2013, 09:17

Wat een heerlijk weekendje gehad! Laatste timeattack wedstrijd van het jaar.
Allereerst alle kudos naar Rouke / voetbalboer voor het lenen van zijn B16A1 motor die ik geleend heb om te kunnen rijden! Baas! Mijn nieuwe motor was nog niet klaar.

VRIJDAGAVOND:
rond 11:00uur was de CRX klaar, mapping aangepast en ik was tevreden, na een weekje ploeteren om alles in orde te krijgen.

ZATERDAGOCHTEND:
Samen met Danny (prelude) naar zandvoort gereden, volbeladen met reserve onderdelen en slaapspullen, want we zouden een tentje op gaan zetten. De bedoeling was om zaterdag een paar testrondes te maken om te kijken hoe de auto's aanvoelde, maar ook of het betrouwbaar is, na een swapje is het goed mogelijk dat je iets over het hoofd hebt gezien natuurlijk, daardoor was dit vooral voor mij erg belangrijk.
Aangekomen op Zandvoort even gedag tegen de matties van SW performance gezegd, troep uit de auto en laten we maar eens gaan kijken of we wat rondjes konden maken want het geweld was al vollop aan het testen.
Bleek dat de laatste (3e vd 3) sessie niet doorging wegens te weinig animo, en de tweede sessie nu aan het rijden was, conclusie; wij konden niet rijden. Dus niet rijden, niet testen.. flink balen! want het altarnatief was op TT Assen testen (voor ons steenwork afstand), én in een lekker warm bed slapen. We werden er een beetje pissig van en besloten her en der verhaal te gaan halen. Na wat heen-en-weer gedoe is door de organisatie besloten dat we tegen gereduceerd tarief de rijdende sessie mochten meerijden. Super!! als we maar even konden testen waren we blij. Snel geregeld en naar de auto gegaan... oja.. bandenspanning.. helmpje.. zooi uit de auto, schokdemperafstelling... afijn... we konden rijden, ik heb hierna nog 4 rondes kunnen maken, niet veel, maar genoeg om te besluiten dat de auto zich goed heeft gehouden en er een hoop potentie in zat.
Ik had als eigen doel gesteld om onder de 2:12 te rijden, dit bleek goed haalbaar want de laptimer toonde 2:09... Florian blij! :)

Zondagochtend 07:00uur:
VEELS TE VROEG wakker, te laat op bed, en te vroeg wakker.. wel in een trailer kunnen slapen via SW performance wat een tentje opzetten heeft gescheeld :P

WARMUP:
Rond 13:00 uur starte mijn warmup sessie, en dit ging best lekker. Ik had goed de ruimte en kon mijzelf verder ontwikkelen en de B16 zijn werk laten doen, de laptimer gaf aan het einde een snelste ronde van 2:08.6 aan, wat overeenkwam met de officiele timing, een 2:08.645. Goed voor een 5e plek in een deelnemersveld van 22. Niet slecht voor de B16! Toch eventjes de toon gezet met het minste vermogen in de pro street klasse. Helaas verdien je geen punten voor het klassement in de warm up, dus ik hoopte minimaal zo netjes te kunnen presteren in de kwalificatie om zoveel mogelijk punten te pakken, en hopelijk finale te rijden als ik in de top10 zou komen. Dit zou ik wel nodig zijn als ik kans wil maken op een podiumplekje in het eindklassement.

KWALIFICATIE:
Bandenspanning, check, schokdemper instelling ietsje zachter, check... gas! Vol goede moed lekker rondjes rijden, heerlijk met gothan (civic k20) kunnen spelen, wat een verscil in auto, hij is veel sneller met de k20 (zonder lsd) waar ik de crx door de bochten heen kan beuken dankzij de mugen lsd.. wat een heerlijke diff is dit toch voor track doeleinde!
Wederom lekker in mijn eigen ruimte kunnen rijden zonder hinder.. simpelweg dik plezier.. af en toe even rustig om de boel af te laten koelen en een keer de bandenspanning in de pitlane checken. Tweemaal een strakke 2:07.0 gereden volgens de laptimer, maar ik wou het nog een keer proberen, er viel meer uit te halen dacht ik. Tegen het einde van de sessie had ik een bijna hele vrije baan en gaf de laptimer 2:06.7 aan. YEAH!! 2:06.724 volgens de officele timing. Mijn dag kon allang niet meer stuk, wat een mooie tijd voor de B16.
Goed voor een 6e plek in deze kwalificatie.
Stefan Prins met zijn turbo crx (mijn grootste concurent in het klassement) heeft een te snelle tijd neer gezet, helaas voor stefan, maar mijn geluk want de kans op een eerste plek op het podium in het eindklassement kwam nu erg dichtbij.

FINALE:
Finale.. dat betekend 1 ronde warmrijden, 1 ronde als een gek stampen, en een cooling down.. één kans om een goede tijd neer te zetten met de zwaarste puntentelling... let's do it!
Rustig, maar stevig de bandjes opgewarm in de opwarm ronde, en aan de finale ronde begonnen.. hij ging lekker! niet helemaal perfect, maar dit moest zeker een nette tijd worden! 2:06.5 gaf de laptimer aan, 2:06.682 volgens de officiele tijdswaarneming.. toch ietsje verschil, maar wederom wéér een snellere tijd met de B16 neergezet! Heel tevreden mee. Goed voor een 4e plek in de finale. Máár vooral een eerste plek in het klassement.. whoohoo!!!!! Oops................. I did it again baby!

Wat een heerlijke dag was het, ondanks de stroeve vermoeide start (koffie!!!!) geweldig genoten, veel leuke mensen gesproken wat altijd leuk is. Wederom is er onderling weer een fantastische sfeer wat absoluut aan de gezelligheid van zo'n dag bijdraagt. Voor degene die aanwezig waren zal het niet ontgaan zijn dat wij een sponsor hebben, namelijk SW performance uit Hoogeveen, hier naar toe mijn dank! En alle mensen om mij heen voor alle hulp en ook voor de steun in de nogal bizarre periode afgelopen weken.

Filmpje warmup ronde: kwalificatie & finale volgt nog.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kamelenjager op 08 okt 2013, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

daNpy

Bericht door daNpy » 08 okt 2013, 09:56

Gefeliciteerd! :thumbup:

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 08 okt 2013, 10:46

Thanks! :beer:

kwalificatie online.

Alexander

Bericht door Alexander » 08 okt 2013, 11:05

super!
en dat met een 1.6 :crazy:

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 08 okt 2013, 14:13

Finale 2:06.682 (official, laptimer week een seconde af)

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 03 nov 2013, 10:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 nov 2013, 20:22

Looking good!

Jussi

Bericht door Jussi » 04 nov 2013, 00:24

Jeetje. :hot: :hungry:

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 04 nov 2013, 10:03

t schiet lekker op :)
Kheb de grote camera er weer eens bij gepakt... alsjeblieft, veels te veel foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 09 feb 2014, 00:16

Weer even niets geupdate,

Motor ingebouwd, maar bleek een foutje gemaakt te zijn door de bouwer, dit is netjes opgelost en dit weekend gaat de pret beginnen.
Vandaag wat kinderziektes weggewerkt, en morgen nog even verder daarmee. :)
Met ectune kan ik de ecu uitlezen, bij regelen, afstellen etc. Erg handig als je kinderziektes heb (verwacht?) en wilt oplossen, helaas dacht de harde schijf van de laptop daar anders over, dus dat bracht een extra uitdaging met zich mee, afijn, iets later begonnen dat verwacht... om erachter te komen dat we vandaag aandrijfassen van een Mitsubishi zou vervangen. AFIJN, daarna konden we beginnen.
Even bezig geweest, en ik verwacht morgen de eerste meters wel te kunnen gaan rijden. :D

Klinkt alsof de b20 er ook wel zin in heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 feb 2014, 11:36

Dit wordt te gek! :thumbup:

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 10 feb 2014, 07:55

Nog één probleem, namelijk het stationair laten lopen van de auto, schijnt een probleem te zijn met de skunk2 70mm gasklep.

Affijn, gister wezen afstellen, nog twee kinderziektes tegen gekomen maar niets dat in een paar minuten opgelost was. Paar leuke runs gemaakt wat al een goede impressie heeft achter gelaten, van de week het echte speelkwartier even opstarten. Ik zal proberen een impressie filmpje te maken.
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2014, 09:17

:mrgreen:

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 14 feb 2014, 12:37

Het weer en omstandigheden hebben zich niet niet geleend om een goede impressie film te maken, daarom, een kut filmpje :)

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 28 feb 2014, 08:44

2.06.6 op assen met een B16 is echt heel snel. Goed man!

Mooie fotos ook.

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 01 mar 2014, 20:42

Was op zandvoort, maar nog netjes denk ik :df:

Bezig met de kooi uitbreiding bij GNG motorsport
Morgen ook de uitlaat vervangen voor een iets met grotere diameter.
Afbeelding

Afbeelding

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 02 mar 2014, 22:01

Ik had een skunk2 2,5" buitendiameter (met extra simons demper ertussen) uitlaat, nu custom 2,5" binnendiameter.
Kooi is klaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 17 mar 2014, 20:50

kleurtje op de kooi, nog een paar dingetjes voor time attack doen en dan ben ik benieuwd hoe het on track presteert, zal wel even wennen zijn denk ik.
Afbeelding

Ik ben bang dat het nieuwe uitlaatsysteem wel iets de luid zal zijn.
Laatst gewijzigd door kamelenjager op 19 mar 2014, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 17 mar 2014, 20:54

Vette update! Je moet even de S uit HTTPS weghalen om je filmpjes werkend te krijgen. ;)

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 19 mar 2014, 11:08

Ahh, thanks. Done.
Nu kan iedereen ze zien denk ik

glnk

Bericht door glnk » 19 mar 2014, 11:56

In 18 sec van 0-200? Snelle auto. Een BMW 130i doet daar ruim 24 sec over
Laatst gewijzigd door glnk op 19 mar 2014, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 mar 2014, 12:00

Toerenbegrenzer doet het ook hoor ik wel? :lol:

Uitlaat lijkt me wel heel erg luid. Misschien nog even een demper bij tussen zetten?

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 22 mar 2014, 10:46

Haha, ja ik heb voor de zekerheid even een semi dempertje gemaakt, maar hij hou wel flink vermogen in als ik hem monteer. Toekomst waarschijnlijk een extra demper ertussen lassen.
Vandaag even testen op assen, als alles goed gaat gaan we morgen meespelen op zandvoort.

Plaats reactie