Het grote BMW X5 (occasion) draadje
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Mooie kar Niels, maar zoals gezegd, het hoeft absoluut geen strepen trekker te zijn.
De 3.0 benzine is meer dan zat.
Misschien de 3.0 diesel wel even bekijken, maar die kans is heel klein.
Dus liever een wat jongere kar.
Een 3.0 vanaf minimaal 2005 gaat het worden.
Voorlopig weet ik wel genoeg. De techniek is prima voor elkaar. Dus nu alleen nog een net exemplaar zien te vinden wat naar wens is.
En misschien loont het zich erg om in Duitsland te shoppen.
Voor minder dan 40k staan er ook een aantal nieuwe type's uit 2007 tekoop.
Maar even bekijken wat de import kosten dan gaan zijn.
De 3.0 benzine is meer dan zat.
Misschien de 3.0 diesel wel even bekijken, maar die kans is heel klein.
Dus liever een wat jongere kar.
Een 3.0 vanaf minimaal 2005 gaat het worden.
Voorlopig weet ik wel genoeg. De techniek is prima voor elkaar. Dus nu alleen nog een net exemplaar zien te vinden wat naar wens is.
En misschien loont het zich erg om in Duitsland te shoppen.
Voor minder dan 40k staan er ook een aantal nieuwe type's uit 2007 tekoop.
Maar even bekijken wat de import kosten dan gaan zijn.
- Jules
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Heb het nu over het nieuwe type, oude type heb ik niet genoeg ervaring mee om over te kunnen oordelen.. maar ik heb zowel de 4.8 V8 als de normale 3.0d en de 'x35d' of 'SD' gereden. Hierbij viel mij echt op dat ik 100% zeker voor de diesel was gegaan... ik dacht "joepie V8" maar het viel me echt tegen (terwijl ik normaal strijder ben aan het anti-diesel front)///M3 schreef:Juul,
Heb je beide echt gereden. Het koppelverloop van een v8 is veel mooier dan van de diesel.....bekijk die curve's maar eens goed. En dat een V8 (4.8) niet van zijn plaats komt bij weinig gas
Mijn 4.6is heeft een maximum koppel van circa 500nm en dat over een breed toerenbereik. Die diesel piekt lekker door de turbo's, maar verder...mmmmmm
Diesel of benizen blijft een discussie, maar jou weergave vind ik niet geheel correct!
Niels
Kan best zijn dat de curve's anders zijn maar voor mij persoonlijk telt de ervaring zwaarder
(ps. ik was sowieso nooit voor een SUV gegaan maar dat terzijde )
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Ok duidelijk....ik dacht al als je nieuw een RR-Sport koopt en hem na 2 jaar in gaat ruilen........voor brandstof verschil dan kun je nog al voor tanken zeg maar.,...David R. schreef:RR is van 2005. De persoon voor mij heeft gelukkig al de meeste afschrijving op zich genomen. Heb hem direct uit de handel gekocht in 2008 en toen waren die dingen al behoorlijk (ca 50%) afgeschreven. Een X5 van 2007 is nu ook al behoorlijk afgeschrevenduifjes.com schreef:Ik weet wel dat een Diesel uiteindelijk vele male aantrekkelijk is om in te ruilen......X5 en benzine is een sclechte combi kwa handel......maar goed.....een V8 rijdt lijkt me idd veel fijner.....
David...ik weet niet hoe oud je RR-Sport is maar volgens mij vrij recent....ik denk voor wat je gaat afschrijven je heel wat litertjes benzine kan kopen.......kijk eens op die manier ernaar.....
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Rij nu alweer een maandje in de E38 728iA en hij doet het eigenlijk veel te goed, niks op aan te merken.
Op naar de volgende groene excel cel
http://link.marktplaats.nl/m773263809" onclick="window.open(this.href);return false;
2003-2007 kijk ik naar, volgens mij is de 4.8iS de beste V8 die je kunt krijgen, of doet een 4.4 het ook prima? De 4.8 loopt topsnelheid echt een stuk harder en volgens mij is het ook de meer degelijk gebouwde motor. Hebben we in het E60 topic volgens mij al eens besproken dat een 545i vaak problemen had en een 550i stukken minder.
Op naar de volgende groene excel cel
http://link.marktplaats.nl/m773263809" onclick="window.open(this.href);return false;
2003-2007 kijk ik naar, volgens mij is de 4.8iS de beste V8 die je kunt krijgen, of doet een 4.4 het ook prima? De 4.8 loopt topsnelheid echt een stuk harder en volgens mij is het ook de meer degelijk gebouwde motor. Hebben we in het E60 topic volgens mij al eens besproken dat een 545i vaak problemen had en een 550i stukken minder.
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Mooi ding!
- Fabian
- Berichten: 7052
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Super gaaf Rody, maar ow ow, hou een varkentje achter de hand voor onkosten.....
en qua verbruik, trust me ik ken iemand die er 1 had (zou zelfs deze kunnen zijn, want deze is uniek met het Dynamisch onderstel, volgens mij maar 3 van geleverd in NL)), zit je echt onder de 1:8, eerder 1:6.....
en qua verbruik, trust me ik ken iemand die er 1 had (zou zelfs deze kunnen zijn, want deze is uniek met het Dynamisch onderstel, volgens mij maar 3 van geleverd in NL)), zit je echt onder de 1:8, eerder 1:6.....
- EvdP
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Kawabmw7 had er ook eentje. Dat duurde niet heel lang. Ik vraag me wel af of de 4.4 hetzelfde is als die van de 545i.
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Mooie kleur Rody
Mijn ervaring met mijn onderstaande e53 3.0d ken je: geweldige auto die ik zonder een enkel probleem van 180 naar 260k heb gestuurd. Voor mij als trekken van de ambu en frequent wintersporter een ideale bak. Het is dat er een Corsicaan frontaal opklapte anders had ik hem nu zeker weten nog gereden. Heerlijke auto met als voordeel de hoge zit. 4.8is rules maar dat verbruik
@Fab: zijn er inderdaad maar zo weinig met luchtvering rondom? (standaard alleen achter)
Mijn ervaring met mijn onderstaande e53 3.0d ken je: geweldige auto die ik zonder een enkel probleem van 180 naar 260k heb gestuurd. Voor mij als trekken van de ambu en frequent wintersporter een ideale bak. Het is dat er een Corsicaan frontaal opklapte anders had ik hem nu zeker weten nog gereden. Heerlijke auto met als voordeel de hoge zit. 4.8is rules maar dat verbruik
@Fab: zijn er inderdaad maar zo weinig met luchtvering rondom? (standaard alleen achter)
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Elke 4.8is heeft luchtvering voor en achter, de 4.6is ook volgens mij.
Het is op zich helemaal geen nare auto maar als je bijna 10 jaar E38 hebt gereden zoals ik, dan is een E53 echt een stap terug.
De hoge zit is heerlijk, het verbruik ietwat hoog ja. Maar ja, wat wil je met 2300 kilo en die motor. Ik kon niet wennen maar dat lag meer aan mij dan aan de auto. Je kan er in ieder geval een hoop plezier mee hebben. Zoek maar eens onder mijn naam op Youtube...
Het is op zich helemaal geen nare auto maar als je bijna 10 jaar E38 hebt gereden zoals ik, dan is een E53 echt een stap terug.
De hoge zit is heerlijk, het verbruik ietwat hoog ja. Maar ja, wat wil je met 2300 kilo en die motor. Ik kon niet wennen maar dat lag meer aan mij dan aan de auto. Je kan er in ieder geval een hoop plezier mee hebben. Zoek maar eens onder mijn naam op Youtube...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Is die luchtvering rondom niet iets wat problemen kan geven (zoals de vrees voor een E38 met S-EDC)?
Je kan ook een 3.0i nemen 231pk maar ik heb nu alweer even genoeg 6 in lijn gehad, volgende moet weer een V8 worden. Auto rijdt niet veel dus verbruik zie ik door de vingers. Ben gewend aan 1 op 9 gemiddeld van de 728i nu.
Vraag is alleen, haal je m op voor 13k en zet je er 10k bij in 1 jaar kom je er ooit weer vanaf als ie echt richting de 2 ton gaat....?
Je kan ook een 3.0i nemen 231pk maar ik heb nu alweer even genoeg 6 in lijn gehad, volgende moet weer een V8 worden. Auto rijdt niet veel dus verbruik zie ik door de vingers. Ben gewend aan 1 op 9 gemiddeld van de 728i nu.
Vraag is alleen, haal je m op voor 13k en zet je er 10k bij in 1 jaar kom je er ooit weer vanaf als ie echt richting de 2 ton gaat....?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
mooi dikke kar met zo'n heerlijke motor die 4.8i
veel beter doet die het in de Wiesmann GT of Morgan Aero nog wat , dan echter iets van 1.000kilo minder
veel beter doet die het in de Wiesmann GT of Morgan Aero nog wat , dan echter iets van 1.000kilo minder
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Ik heb daar bij mijn BMW-specialist ook naar gevraagd toen ik mijn X5 kocht, maar volgens hem waren er bij de X5 nauwelijks problemen met de luchtvering. Dit in tegenstelling tot de e39 tourings waar nog wel eens een luchtbalg het begeeft. Dit kan gepaard gaan met een zeer harde knal. Been there done that
SUV's zijn zeker als particulier in mijn ogen nu al nauwelijks verkoopbaar voor een redelijk normale prijs, laat staan als we nog een jaar verder zijn en nog meer geindoctrineerd zijn door eco, hybride en wat voor spul allemaal. Wie wil er dan een nog een 2.200 kg zwaar apparaat dat 1:6 loopt.....
Met 10.000km erbij en een jaar later vrees ik dat je gewoon even 4-5k afschrijft in een jaar tijd. Tel daarbij op jouw perfectie-drang, de MRB (130/mnd), verzekering (WA+ lijkt me wel het minste) en het forse verbruik en het wordt een duur jaartje
Ik heb de laatste tijd de e70-markt (opvolger e53) een beetje in de gaten gehouden, maar ook dat spul blijft veelal heeeeel lang staan.
SUV's zijn zeker als particulier in mijn ogen nu al nauwelijks verkoopbaar voor een redelijk normale prijs, laat staan als we nog een jaar verder zijn en nog meer geindoctrineerd zijn door eco, hybride en wat voor spul allemaal. Wie wil er dan een nog een 2.200 kg zwaar apparaat dat 1:6 loopt.....
Met 10.000km erbij en een jaar later vrees ik dat je gewoon even 4-5k afschrijft in een jaar tijd. Tel daarbij op jouw perfectie-drang, de MRB (130/mnd), verzekering (WA+ lijkt me wel het minste) en het forse verbruik en het wordt een duur jaartje
Ik heb de laatste tijd de e70-markt (opvolger e53) een beetje in de gaten gehouden, maar ook dat spul blijft veelal heeeeel lang staan.
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Wat waren jou kosten per km met de X5 3.0d, Paskal? Persoonlijk vind ik dat ook de fijnste motor. Heerlijk op koppel rijden en relatief zuinig ivm de benzine varianten.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
De 3.0i moet je niet aan beginnen, die lust net zoveel als de V8. De diesel kan met zijn hoge koppel het gewicht wel aan maar verwacht geen schokkende prestaties.
Verkopen is een ramp. Ik had in 6 weken 1 reactie. Heb 'm daarom maar ingeruild en 7K verlies (zonder onderhoud) in iets meer dan een jaar op de koop toegenomen.
Verkopen is een ramp. Ik had in 6 weken 1 reactie. Heb 'm daarom maar ingeruild en 7K verlies (zonder onderhoud) in iets meer dan een jaar op de koop toegenomen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Dus die bedrijven die 14k vragen wachten ook gewoon maanden en gaan m echt niet voor 10k meegeven helaas vrees ik.
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
@indobesar: het is maar net welke kosten je wilt weten. Afgelegde afstand in 28 mnd: 80.000 km.
Hieronder de kosten per km:
- brandstof (1:10,4) en onderhoudskosten: 17 ct
- mrb & verzekering: 9 ct
- afschrijving (7,5k€ in 28 mnd): 9 ct
Overall kom je dus uit op 35 ct per kilometer en da's in mijn geval exact 1.000€ per maand
Hieronder de kosten per km:
- brandstof (1:10,4) en onderhoudskosten: 17 ct
- mrb & verzekering: 9 ct
- afschrijving (7,5k€ in 28 mnd): 9 ct
Overall kom je dus uit op 35 ct per kilometer en da's in mijn geval exact 1.000€ per maand
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Heb je ook wel veel kilometers gemaakt natuurlijk he.
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Eensch, eerste jaar 40.000 km en daarna liep het gestaag af naar ca 28.000/jr.
Maar daar staat tegenover dat ik wel "geluk" heb gehad met de uitgekeerde dagwaarde na het ongeluk op Corsica waardoor de afschrijving meeviel. Alhoewel een deel van dat bedrag nog steeds niet op mijn rekening staat , maar ook dat komt goed. In augustus vorig jaar is die bepaald op 12k en da's best aardig voor een 2004 X5 met 260k op de klok. In de particuliere verkoop had ik dat er nooit voor gekregen in ieder geval.
Maar daar staat tegenover dat ik wel "geluk" heb gehad met de uitgekeerde dagwaarde na het ongeluk op Corsica waardoor de afschrijving meeviel. Alhoewel een deel van dat bedrag nog steeds niet op mijn rekening staat , maar ook dat komt goed. In augustus vorig jaar is die bepaald op 12k en da's best aardig voor een 2004 X5 met 260k op de klok. In de particuliere verkoop had ik dat er nooit voor gekregen in ieder geval.
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Dit exemplaar is ook mooi Knot: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr" onclick="window.open(this.href);return false;
@Paskal, bedankt voor het overzicht. Zoiets lijkt mij wel gaaf: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr" onclick="window.open(this.href);return false;
@Paskal, bedankt voor het overzicht. Zoiets lijkt mij wel gaaf: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Moet ik hem vanmiddag even voor je bekijken? Dat is bij mij om de hoek.Knot schreef:Rij nu alweer een maandje in de E38 728iA en hij doet het eigenlijk veel te goed, niks op aan te merken.
Op naar de volgende groene excel cel
http://link.marktplaats.nl/m773263809" onclick="window.open(this.href);return false;
2003-2007 kijk ik naar, volgens mij is de 4.8iS de beste V8 die je kunt krijgen, of doet een 4.4 het ook prima? De 4.8 loopt topsnelheid echt een stuk harder en volgens mij is het ook de meer degelijk gebouwde motor. Hebben we in het E60 topic volgens mij al eens besproken dat een 545i vaak problemen had en een 550i stukken minder.
-
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Ik heb ooit ergens gelezen / gehoord dat de 4.4 wel harder kan dan 210, maar dat dit met de banden te maken heeft ( toen de tijd waren er eigenlijk geen banden voor SUV's die boven de 210 konden, want die SUV's waren er ook niet haha). Uiteraard loopt een 4.8iS veel harder.Knot schreef:Rij nu alweer een maandje in de E38 728iA en hij doet het eigenlijk veel te goed, niks op aan te merken.
Op naar de volgende groene excel cel
http://link.marktplaats.nl/m773263809" onclick="window.open(this.href);return false;
2003-2007 kijk ik naar, volgens mij is de 4.8iS de beste V8 die je kunt krijgen, of doet een 4.4 het ook prima? De 4.8 loopt topsnelheid echt een stuk harder en volgens mij is het ook de meer degelijk gebouwde motor. Hebben we in het E60 topic volgens mij al eens besproken dat een 545i vaak problemen had en een 550i stukken minder.
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
Ik gooi juist A/T banden (General Grabber) onder m'n auto, om nog voldoende grip te hebben in terrein. Echter moet 't redelijk comfortabel blijven bij btje doorrijden. Het is een compromis, maar de standaard SUV banden voldoen voor mij niet.
Ja, ik heb standaard D-sluitingen aan mijn trekogen hangen, opvouwbaar schep en kinetisch touw in handbereik!
Ja, ik heb standaard D-sluitingen aan mijn trekogen hangen, opvouwbaar schep en kinetisch touw in handbereik!
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
deze al gezien?
http://link.marktplaats.nl/m783974005" onclick="window.open(this.href);return false;
vind dit wel de mooiste X5, zeker met 4.8 pakket. overigens "lijken" de 4.8 modellen ook wel waardevast als je de marktplaats prijzen zo ziet...
http://link.marktplaats.nl/m783974005" onclick="window.open(this.href);return false;
vind dit wel de mooiste X5, zeker met 4.8 pakket. overigens "lijken" de 4.8 modellen ook wel waardevast als je de marktplaats prijzen zo ziet...
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
indobesar schreef:Dit exemplaar is ook mooi Knot: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote BMW X5 (occasion) draadje
ook gaaf, denk ook dat de 4.8i de top is als je mocht 'kiezen' en wat van sportiviteit houd.
ik had het wel geweten, maja die wegenbelasting is echt killing
je moet dus wel een redelijke boterham verdienen als je voor zoiets kiest qua vaste lasten, als zo'n ding gewoon iets van 40,-euro oid in de maand koste in de wegenbelasting dan vlogen ze de deur uit
ik had het wel geweten, maja die wegenbelasting is echt killing
je moet dus wel een redelijke boterham verdienen als je voor zoiets kiest qua vaste lasten, als zo'n ding gewoon iets van 40,-euro oid in de maand koste in de wegenbelasting dan vlogen ze de deur uit
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 18 gasten