Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

M4 vs Cayman (GT)S

M4
22
35%
Cayman (GT)S
30
48%
Na mij de zondvloed, doe maar een rubberboot
11
17%

Totaal aantal stemmen: 63

Petrolhead Tom

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Petrolhead Tom » 24 feb 2014, 20:55

Een F type doet je niks? Je vind het zelfs niet het mooiste ontwerp van de laatste 20 jaar? Echt niet? :nah:

dvh

Bericht door dvh » 24 feb 2014, 20:57

Het kompas neigt naar lichter en kleiner..............
Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 feb 2014, 20:58

Petrolhead Tom schreef:Een F type doet je niks? Je vind het zelfs niet het mooiste ontwerp van de laatste 20 jaar? Echt niet? :nah:
Goed lezen............

Jaquar F mooi ding, maar het doet me als merk niks.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 feb 2014, 20:59

dvh schreef:
Afbeelding

Die had ik niet in de poll vermeld,.......... :tooth:

Het wordt een van beide.................gewoon omdat het kan, gewoon omdat ik er zin aan heb........

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 feb 2014, 21:00

romo schreef:
Petrolhead Tom schreef:Een F type doet je niks? Je vind het zelfs niet het mooiste ontwerp van de laatste 20 jaar? Echt niet? :nah:
Goed lezen............

Jaquar F mooi ding, maar het doet me als merk niks.
Dat begrijp ik. Ik heb bijvoorbeeld ook niks met een windows pc maar van sommige Sony Vaio's werd ik hebberig. Dat heb ik ook met de F-type het merk Jaguar vind ik eigenlijk alleen voor 1965 interessant daarna is het niets meer. Maar als ik dan die F-type zie dan wordt ik helemaal wild. Wat een schitterend ontwerp. De marketing eromheen is ook wel leuk gedaan met de #goodtobebad.

Joy

Bericht door Joy » 24 feb 2014, 21:01

Ik heb van dichtbij meegemaakt wat aandelen met iemands leven doen als het mis gaat. Zelf ook een aantal jaren actief belegd en naast leuke winsten ook jaren van hard werken in rook zien opgaan. Natuurlijk zijn er momenten dat het geweldig gaat maar de klif waar je vanaf valt op het moment dat het niet goed gaat is het in mijn ogen allemaal niet waard. En dan heb ik het nog niet over de spanning die het met zich meebrengt waardoor je al gauw uren per dag naar de grafiek en het orderboek loopt te staren op je computerscherm.

Ik denk dat 99% van de particuliere beleggers over hun hele beurscarrière gezien verlies draait. Een enkeling kan zich staande houden en weet te renderen. Voor de rest is het een ondoorzichtig systeem waar grote machten aan het roer zitten met als doel zoveel mogelijk geld uit zakken van onnozele beleggers kloppen.

Tot zover mijn bijdrage in deze. :wink:

romo

Bericht door romo » 24 feb 2014, 21:04

Belegggen is voor de meesten een groot Ponzi Scheme............

Alle instappers staan onder aan de piramide...........en de goeroes die u luchtkastelen beloven en premies laten betalen kopen aan de top van de piramide echte kastelen................ :lol:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 feb 2014, 21:07

Het wordt nu wel heel erg off topic maar men verdenkt MTGox ervan dat zij op dit moment de koers van de Bitcoins op hun eigen site de grond in boort om ze zo goedkoop terug te kunnen kopen en de liquiditeit problemen op te lossen. Bijzonder heftig.

dvh

Bericht door dvh » 24 feb 2014, 21:07

romo schreef:
dvh schreef:
Afbeelding

Die had ik niet in de poll vermeld,.......... :tooth:

Het wordt een van beide.................gewoon omdat het kan, gewoon omdat ik er zin aan heb........

:thumbup:
Ik denk dat het gewoon een Porsche wordt :-)

PD power

Bericht door PD power » 24 feb 2014, 21:11

Petrolhead Tom schreef:Het wordt nu wel heel erg off topic maar men verdenkt MTGox ervan dat zij op dit moment de koers van de Bitcoins op hun eigen site de grond in boort om ze zo goedkoop terug te kunnen kopen en de liquiditeit problemen op te lossen. Bijzonder heftig.
Het hele Bitcoins verhaal is toch eentje die stinkt, roepen dat het het monetair stelsel corrupt is en zelf een pyramide spel opzetten, ze trappen er ook nog in., sorry voor voor de vervuiling.

Romo ik zeg doen :thumbup:

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 24 feb 2014, 22:02

Zo'n mooi topic en dat wordt dan verziekt door een stel serieuzelingen die over aandelen enzo beginnen..

Waar is de oplettende moderator die voorkomt dat straks niemand dit topic meer wil volgen?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 feb 2014, 22:18

BamiesGTA schreef:Zo'n mooi topic en dat wordt dan verziekt door een stel serieuzelingen die over aandelen enzo beginnen..

Waar is de oplettende moderator die voorkomt dat straks niemand dit topic meer wil volgen?
De volgende 75 pagina's gaan vast weer over de cayman versus bmw. :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 feb 2014, 08:50

Die Vara docu: Dat het CPB in hun economisch model nog steeds niet de financiele sector laat meewegen...en 't CPB is een basis voor 't beleid van dit land an sich.

Dus niks ten nadele van Jussi en Rico. Beide hebben punten.
We moeten de rationele mens veranderen in de meer psychologische mens in 't gehele economisch model. Die Tinbergen(Nobelprijswinnaar) zat er dus 50-60 jaar geleden wel 'n beetje naast dus.

Over psychologie en economie:
Een Cayman en 'n M4 zijn zo irrationeel. Een 1M en 'n Rolex ook. En alle 4 in dit geval hebben ze 'n markt waar 'moorden voor werden/worden gedaan'. De psyche, de must, de heb, de status etc.

:coffee:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 feb 2014, 09:09

Goede post Robin.

Laat ik ook mijn steentje bijdragen aan het werkelijk doel van dit topic.

De Cayman of de M4? Ik vind het lastig. De Cayman is waarschijnlijk een laatste der Mohikanen: handbak, prachtige atmo, lekker gedrongen, je typische klassieke sportauto echt een heel erg begeerlijk apparaat. De badge, de looks (ADV wielen :love: :love: :love: ) het plaatje klopt zeg maar.

De M4. Qua looks het allerbeste dat BMW sinds de M3 CSL heeft gemaakt als je het mij vraagt. Er zit weer een Reihe 6 in dus het totaalplaatje klopt ook weer. Leverbaar met handbak (hoe lang nog) een lager gewicht dan zijn voorganger, op papier belooft het een fun car pur sang te worden. Een 1M on steroids zeg maar.

Ik begrijp Romo zijn bedenkingen jegens beide. De Cayman kan wel eens wat "oempf" missen omdat je hem telkenmale helemaal uit moet wringen om er het maximale uit te halen. Dat kan wel eens gaan tegenvallen na de 1M met zijn bergen koppel. Ik denk dat je echt je mindset daar op aan moet passen. De M4 zal dat door zijn turbo geblazen motor veel minder hebben. Dat is wel lekker bekend. Ik denk dat ik op dit moment voor een M4 zou gaan. Lekker praktisch zo'n coupe en ik vind het een prachtig ding. Aan de andere kant zou de Porsche ook mijn eerste keus kunnen zijn. Dat is toch weer iets meer een jongensdroom dan een BMW M (voor mij in ieder geval).

Beide zijn natuurlijk prachtige auto's. Ik kan het natuurlijk niet beoordelen omdat ik met beide nog nooit gereden heb (zal ook wel nooit gebeuren) dus wat de verschillen zijn. Ik weet het niet. Ik ben benieuwd waar Romo uiteindelijk mee thuis komt. :thumbup:

Andre

Bericht door Andre » 25 feb 2014, 11:10

Als ik dan toch een keuze moest maken een cayman S. Zeker als je nog nooit een Porsche gereden hebt.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 feb 2014, 11:40

Andre schreef:Als ik dan toch een keuze moest maken een cayman S. Zeker als je nog nooit een Porsche gereden hebt.
Zo'n M4 is in vergelijking met een Cayman natuurlijk een log apparaat . Die wielbasis valt nergens mee te compenseren.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 feb 2014, 10:14

Kijk, dit is natuurlijk een lekker fap- en kletsdraadje. Ook leuk.
Maar je hebt natuurlijk helemaal geen vergelijking nodig, om voor een Cayman te vallen. Na 100 meter in zo'n auto is het duidelijk. Alles(!) wat goed is aan zo'n auto weet je dan, heb je geen tweede ritje voor nodig. Je valt voor die auto om het sturen, meer niet, want er is voor de rest geen serieus argument te vinden om zo'n duur onpraktisch hok te gaan. Robert is er niet voor gevallen, dat kan heel goed. Robert, overslaan die Cayman is mijn advies voor jou.
(kijk, hier heeft hij nog eens wat aan :D )

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 feb 2014, 10:15

Wow! Een nuttige bijdrage van Sperdy! :tooth:

romo

Bericht door romo » 26 feb 2014, 13:10

Sperdy schreef:Kijk, dit is natuurlijk een lekker fap- en kletsdraadje. Ook leuk.
Maar je hebt natuurlijk helemaal geen vergelijking nodig, om voor een Cayman te vallen. Na 100 meter in zo'n auto is het duidelijk. Alles(!) wat goed is aan zo'n auto weet je dan, heb je geen tweede ritje voor nodig. Je valt voor die auto om het sturen, meer niet, want er is voor de rest geen serieus argument te vinden om zo'n duur onpraktisch hok te gaan. Robert is er niet voor gevallen, dat kan heel goed. Robert, overslaan die Cayman is mijn advies voor jou.
(kijk, hier heeft hij nog eens wat aan :D )

Het verschil in sturen tussen een 1M en een Cayman is niet zo groot als ik zelf had gedacht en ook niet zo verschillend als velen beweren, dat maakt het lastig(er) te duiden hoe zo`n kar nu echt rijdt.

Het verschil, qua rij eigenschappen, tussen slecht en goed is in seconden duidelijk, het verschil voelen tussen de 2 best sturende auto`s van dit moment ligt ietwat genuanceerder.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 feb 2014, 16:28

Petrolhead Tom schreef:Wow! Een nuttige bijdrage van Sperdy! :tooth:
Ik weet niet wat ik lees......voor het eerst volgens mij........ :mrgreen: :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 26 feb 2014, 16:58

Petrolhead Tom schreef:Wow! Een nuttige bijdrage van Sperdy! :tooth:
Dat is dan iig 1 nuttige bijdrage meer dan jij, en nog in minder posts ook :tooth: :tong: :shithappens: :popcorn:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 26 feb 2014, 17:07

Tsjaa, zoiets als een Cayenne vs RR Sport, zou dan eerder de RR Sport aanschaffen.
Mocht ik het geld in de kontzak hebben en serieus in de markt zijn voor zo'n auto, dan werd het een Discovery: goedkoper, net zo luxe, veelzijdiger en goedkoper. En... geen voetballers imago!

M4 of Cayman: als de veelzijdige inzet niet nodig is definitely de Porker! is toch net iets exclusiever...

Werd vorige week in m'n FL2 nog ingehaald door een SUV Porker, wat een mooi geluid kwam eruit!
Op binnenweg waar je 60 mag, reed ik ook tegen de 90, komt dat zwarte beest nog ff voorbij klappen. Je hoorde dat ding terugschakelen. Twee brede SUV's naast elkaar op zo'n smalle weg. :df:

Macboy

Bericht door Macboy » 27 feb 2014, 08:20

Wat mij betreft niet eens een discussie waard. Nu de Cayman S. Nog nooit Porsche gereden en laatste kans. Meteen bestellen en niet zeuren maar snel rijden. Na 2 jaar inruilen op een M4. Ben je weer terug bij je eigen merk of desnoods een M2. Tegen die tijd zijn de kinderziektes uit de M4 en weet je of die wel of niet in brand vliegt. Na 2 jaar vaak ook dikke pakketten en aanbiedingen beschikbaar.

Duidelijker dan dit wordt het toch niet of ben ik nou gek ?

ErikS

Bericht door ErikS » 27 feb 2014, 08:37

Macboy schreef:Wat mij betreft niet eens een discussie waard. Nu de Cayman S. Nog nooit Porsche gereden en laatste kans. Meteen bestellen en niet zeuren maar snel rijden. Na 2 jaar inruilen op een M4. Ben je weer terug bij je eigen merk of desnoods een M2. Tegen die tijd zijn de kinderziektes uit de M4 en weet je of die wel of niet in brand vliegt. Na 2 jaar vaak ook dikke pakketten en aanbiedingen beschikbaar.

Duidelijker dan dit wordt het toch niet of ben ik nou gek ?

Nee. Ik was gisteren ff bij porsche ender ofzo, daar stast gewoon een volle cayman voor 93k.
ik zou fan dus nooit meer geld op tafel gooien voor een bmw.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 feb 2014, 09:37

Je zou haast denken dat het een willekeurige vraag was maar het gaat gewoon over jou :) Je hebt geen kids en geen vrouw, gezeik over ruimte is dus niet aan de orde. Dan zou ik als ik jou was gewoon eens voor die Porsche gaan. Je zeurt er zolang over... Daarna kun je altijd nog teruggaan naar de brute M's. Eens met Macboy dus. Succes! :df: :D
romo schreef:Stel, geheel hypothetisch :tooth: :D , je hebt de keus tussen F82 M4 en Porker 981 Cayman (GT)S...........

Bedragen ontlopen elkaar niet al te veel, zeg eens beide, met de nodige opties €120 k +/- (als het een Cayman S is kan ook € 105-110K +/-

Wat zou je doen, en waarom?

Plaats reactie