Dat was ook mijn eerste gedachte.JP schreef:Komen ze 's nachts terug en nemen ze die 2minuten extra tijd.
Dat in het begin 'per ongeluk' aanrijden is om te testen of er geen alarm op zit?
3-serie binnen 1 minuut gejat (inclusief fotorapportage)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 3-serie binnen 1 minuut gejat (inclusief fotorapportage)
- Luco
Tuurlijk, ze rijden rond met gestolen platen, volgen je naar huis en kijken of die niet in een garage staat, of je geen cameras en waakhond hebt.JP schreef:Komen ze 's nachts terug en nemen ze die 2minuten extra tijd.
Dat in het begin 'per ongeluk' aanrijden is om te testen of er geen alarm op zit?
echt niet, deze gasten pikken de makkelijkste auto's, en dus moet je het ze niet makkelijk maken.
- JP
Ik woonde in een redelijk afgelegen doodlopende straat en toch vonden ze vorig jaar mijn BMW. Dus zal echt een gevalletje volgen zijn geweest en 's nachts terugkomen.
- Luco
Er zijn allerlei autodieven, maar die van de ts zijn naar mijn mening degene die de makkelijkste auto's uitzoeken.
-
Als ze zelfs auto's kunnen meenemen die met een bearlock zal een stuurslot van een paar tientjes vast effectiever zijn? Imho is het alleen maar omslachtig voor jezelf.
Ik zie mezelf in ieder geval niet voor en na iedere rit in de weer zijn met een stuurslot, pedaalslot, etc.
Ik zie mezelf in ieder geval niet voor en na iedere rit in de weer zijn met een stuurslot, pedaalslot, etc.
- Luco
Ja als ze je auto perse willen hebben dan stelen ze hem ook, maar dat zijn vaak dieven die stelen op bestelling en waarschijnlijk zoals JP aangeeft precies weten waqar je woont en hoe jij je auto beveiligd hebt, daar doe je heel weinig tegen.
Maar de gelegenheids/snelle dief schrik je er natuurlijk wel mee af.
Bij ons staat die thuis altijd achter een hek wat niet zomaar open kan, dus betekent minder risico op stelen en als ze hem dan toch willen stelen hebben ze iig een auto gestolen die een hoop schade heeft als ze het hek eruit willen rijden
Maar de gelegenheids/snelle dief schrik je er natuurlijk wel mee af.
Bij ons staat die thuis altijd achter een hek wat niet zomaar open kan, dus betekent minder risico op stelen en als ze hem dan toch willen stelen hebben ze iig een auto gestolen die een hoop schade heeft als ze het hek eruit willen rijden

- GTRene
je kan nog beter een extra schakelaartje ergens verstoppen in je auto wat ze vroeger ook wel eens deden
dus ergens een kabeltje doorsnijden en schakelaartje er tussen, dat verwachten ze ook niet snel in dat soort auto's?
alhoewel als ze inpluggen ze wellicht al wel zien dat er ergens een breuk zit, magoed dan laten ze de kar wellicht staan
en komen de volgende keer met oplader

dus ergens een kabeltje doorsnijden en schakelaartje er tussen, dat verwachten ze ook niet snel in dat soort auto's?
alhoewel als ze inpluggen ze wellicht al wel zien dat er ergens een breuk zit, magoed dan laten ze de kar wellicht staan

- ///Joost
Waar ga je dat schakelaartje zetten met al die elektronica van tegenwoordig? Ik zou niet weten hoe dat werkt. Waarschijnlijk slaat de computer op hol of zo.GTRene schreef:je kan nog beter een extra schakelaartje ergens verstoppen in je auto wat ze vroeger ook wel eens deden![]()
alhoewel als ze inpluggen ze wellicht al wel zien dat er ergens een breuk zit, magoed dan laten ze de kar wellicht staan![]()
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Orginele OBD verleggen en op die plek dummy plaatsen. Wordt bij de GTi's ook vaker gedaan.
- Individual
Weet je zeker dat het zondag is gebeurd? Ik ben daar namelijk zaterdagmiddag 15-02 geweest, met een draaiende camera in de auto. Dan zou het namelijk geen zin hebben om de beelden op te zoeken.JP schreef:Het is vorige week zondag gebeurd en nu pas sinds 10:07u staat het op de lokale nieuwszender.
http://www.l1.nl/nieuws/245026-man-zoek ... n-facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Hier voor de deur was ie ook zo weg, ben wel van mening dat als je ze het moeilijk maakt dat ze liever een andere zoeken die minder moeilijk mee te nemen is, dus stuurslot, schakelaar, hek, camera, etc etc zal altijd een beetje helpen, zeker als je alle middelen combineert
...
Ben

Ben
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Misschien een rottweiler aanschaffen en die permanent in je auto laten vertoeven...
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Stuurslot heeft helemaal geen nut. Knippen ze gewoon dat stuk uit het stuur en weg is stuurslot...allen schreef:Als ze zelfs auto's kunnen meenemen die met een bearlock zal een stuurslot van een paar tientjes vast effectiever zijn? Imho is het alleen maar omslachtig voor jezelf.
- GTRene
lijkt me niet verstandig....Godspeed schreef:Misschien een rottweiler aanschaffen en die permanent in je auto laten vertoeven...

- JP
De wijkagent van Schaesberg twitterde dit voorval op zondagmiddag de 16e.Individual schreef:Weet je zeker dat het zondag is gebeurd? Ik ben daar namelijk zaterdagmiddag 15-02 geweest, met een draaiende camera in de auto. Dan zou het namelijk geen zin hebben om de beelden op te zoeken.JP schreef:Het is vorige week zondag gebeurd en nu pas sinds 10:07u staat het op de lokale nieuwszender.
http://www.l1.nl/nieuws/245026-man-zoek ... n-facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martijn M
Er zijn van die kleppen voor in je uitlaat die je met zo'n afstandbediening kan inschakelen/uitschakelen.
Waarom bestaan zulke dingen niet voor je brandstofpomp? Als je de auto uit zet brandstofpomp uitschakelen, en als je instapt inschakelen. Kunnen ze er tenminste niet mee weg rijden...
Waarom bestaan zulke dingen niet voor je brandstofpomp? Als je de auto uit zet brandstofpomp uitschakelen, en als je instapt inschakelen. Kunnen ze er tenminste niet mee weg rijden...
- Petrolhead Tom
Dat is een goede inderdaad. Heeft een bekende van mij ook gedaan. Ik had er nog nooit van gehoord.JP schreef:Orginele OBD verleggen en op die plek dummy plaatsen. Wordt bij de GTi's ook vaker gedaan.
-
OnlineFabian
Na de poging tot diefstal van mijn 1-serie is er een DEFA alarm gemonteerd met onderbreking van de OBD-poort. Should do the deal.
- Flamman
Fabian schreef:Na de poging tot diefstal van mijn 1-serie is er een DEFA alarm gemonteerd met onderbreking van de OBD-poort. Should do the deal.
Dat is een optie, of gewoon de voeding van je eobd stekker onderbreken met een verborgen schakelaar, simpel en doeltreffend, komen ze nooit achter, dan wordt het gewoon een andere.
Ik ga er binnenkort maar 1 monteren, hoor het nu te veel fout gaan.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Hier ook DEFA met OBD aanpassing.Fabian schreef:Na de poging tot diefstal van mijn 1-serie is er een DEFA alarm gemonteerd met onderbreking van de OBD-poort. Should do the deal.
Wanneer er nu een laptop o.i.d. wordt aangesloten op de OBD poort krijgen ze alleen vuurwerk te zien

- Luco
Ja dikke 24 volt doorheensturen, weg laptop 

- JP
Ik hoef maar te leunen tegen de auto en de DEFA gaat al af...... 
zoals afgelopen nacht, staat opeens je auto te loeien.....
Kan geen (poging tot) braakschade zien.....

Laatst gewijzigd door JP op 26 feb 2014, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- RVV
Ik zet de dreier maar weer elke dag in de garage..Met de Seat pal voor de garagedeur geparkeerd. Gaat me allemaal net even te makkelijk.