Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

M4 vs Cayman (GT)S

M4
22
35%
Cayman (GT)S
30
48%
Na mij de zondvloed, doe maar een rubberboot
11
17%

Totaal aantal stemmen: 63

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door G Kolkman » 22 feb 2014, 13:09

Moet het per se Duits zijn eigenlijk? In die prijsklasse heb je bijvoorbeeld ook de nieuwe F-type coupe, ook geen verkeerd alternatief lijkt mij :)

Joy

Bericht door Joy » 22 feb 2014, 13:10

Hmm daar zeg je wat Gerdinand. :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 feb 2014, 13:12

Je antwoord had dus een stuk korter kunnen zijn. :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 feb 2014, 13:20

Downforce Hans schreef:Je antwoord had dus een stuk ko
Huh?

Andre

Bericht door Andre » 22 feb 2014, 13:30

Je euro s branden in je handen:)

Ik zou doen wat Rico zegt. Blijf lekker doorrijden een M4 is echt niet zo grote vooruitgang tov je 1M. Ik zou inderdaad het M2 verhaal nog even afwachten.

Even wat bluswater over die euro s die in de fik staan:)

WJ

Bericht door WJ » 22 feb 2014, 13:33

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door WJ op 22 feb 2014, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 feb 2014, 13:33

:love:

Hielke

Bericht door Hielke » 22 feb 2014, 13:33

Om op de originele vraag terug te komen.

Voor Porsche centen zou ik altijd Porsche willen rijden. Whatever Porsche.

RVV

Bericht door RVV » 22 feb 2014, 13:35

Perry ik hoef niemand wat wijs te maken, ik bevestig wat Romo zijn dilemma is. Die Porker had er anders allang gestaan :wink: zo'n auto koop je gewoon daar open je geen keuze topic voor. Een Porker is namelijk 100 procent gevoel en emotie. Neem de nodige DF'ers die afgelopen jaar (jaren) een Porsche hebben gekocht. Gewoon doen als het geen centenkwestie meer is. Als je al rationele redenen moet bedenken om een Porsche te kopen zit het niet goed. Waarom spreekt deze auto Romo aan? In tegenstelling tot alle 231122 Posts van hem waar hij zich negatief uitte over Porkers? Alleen maar de lijn van deze auto. En in het bijzonder de daklijn. Bekijk de foto's van de vorige Cayman en deze. Auto's komen voor 90 procent overeen. Alleen de heupen en de bolle daklijn van de nieuwe maken hem spannend om te zien. Qau rijden waren de vorige uitvoering ook goed tot zeer goed. Daar is Romo nooit mee bezig geweest. Mij maakt het niks uit wat hij doet. Ik denk alleen dat dit een bevestiging is van wat Romo zelf onderstreept. Feit dat dit topic er is kan ook dit geplaatst worden :wink: Overigens vind ik de Cayman een prachtige auto.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 feb 2014, 13:35

Andre schreef:Je euro s branden in je handen:)

Ik zou doen wat Rico zegt. Blijf lekker doorrijden een M4 is echt niet zo grote vooruitgang tov je 1M. Ik zou inderdaad het M2 verhaal nog even afwachten.

Ik heb geen haast, oriënterende fase...........zoals bekend kan die bij mij wel >1 jaar duren :tooth:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 feb 2014, 13:44

RVV schreef:Perry ik hoef niemand wat wijs te maken, ik bevestig wat Romo zijn dilemma is. Die Porker had er anders allang gestaan :wink: zo'n auto koop je gewoon daar open je geen keuze topic voor. Een Porker is namelijk 100 procent gevoel en emotie. Neem de nodige DF'ers die afgelopen jaar (jaren) een Porsche hebben gekocht. Gewoon doen als het geen centenkwestie meer is. Als je al rationele redenen moet bedenken om een Porsche te kopen zit het niet goed. Waarom spreekt deze auto Romo aan? In tegenstelling tot alle 231122 Posts van hem waar hij zich negatief uitte over Porkers? Alleen maar de lijn van deze auto. En in het bijzonder de daklijn. Bekijk de foto's van de vorige Cayman en deze. Auto's komen voor 90 procent overeen. Alleen de heupen en de bolle daklijn van de nieuwe maken hem spannend om te zien. Qau rijden waren de vorige uitvoering ook goed tot zeer goed. Daar is Romo nooit mee bezig geweest. Mij maakt het niks uit wat hij doet. Ik denk alleen dat dit een bevestiging is van wat Romo zelf onderstreept. Feit dat dit topic er is kan ook dit geplaatst worden :wink: Overigens vind ik de Cayman een prachtige auto.
Wat ik een paar posts geleden reeds meldde; de oude Cayman vond en vind ik verschrikkelijk, een 911er heeft mij ook nooit veel gedaan, een 991 vind ik de beste tot nog toe, maar aanschaffen zal ik er nooit eentje gezien het bijtellingsverhaal. De rij- en bouwkwaliteiten heb ik nooit in twijfel getrokken.
Das het verhaal, meer is er niet, minder ook niet.

Dan nu de 981 Cayman, toen ik april 2013 de auto IRL zag, wist ik direct dat dit een kanshebber zou zijn, gewoon een parel voor het oog, het beste wat ik ooit zag van Porsche. waarom niet direct gekocht; de 1M was toentertijd nog maar 1,5 jaar oud !

Uiteraard wist ik dat de M3/4 er aan zaten te komen, die zouden qua tijdlijn/opvolging ook kunnen, afgezien van de prijs die toen nog onbekend was.

De 1M wordt zakelijk gereden, na 3-3,5 jaar is ongeveer het omslag punt heb ik van de accountant begrepen, logisch dat je dan kijkt naar een eventuele opvolger, heeft niks te maken met brandende €, verre van.
Langer wachten is ongunstig, meer afschrijving, meer er bij leggen. De kar is nu 2,5 jaar oud, ik neem nog max een jaar om een beslissing te nemen.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 feb 2014, 14:12

romo schreef:De kar is nu 2,5 jaar oud, ik neem nog max een jaar om een beslissing te nemen.
Hoeveel heb je ermee gereden eigenlijk?

Enneh... Nadat je met die 1M gereden had toen in Friesland had je geen jaar nodig om je te beraden ;-)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 feb 2014, 14:30

Robin schreef:
Downforce Hans schreef:Je antwoord had dus een stuk ko
Huh?

Ik reageerde op Perry zijn post maar er waren al een paar snelle rakkers die ook wat gepost hadden....jij begrijp :tooth:

romo

Bericht door romo » 22 feb 2014, 14:58

Snipe schreef:
romo schreef:De kar is nu 2,5 jaar oud, ik neem nog max een jaar om een beslissing te nemen.
Hoeveel heb je ermee gereden eigenlijk?

42.900

Enneh... Nadat je met die 1M gereden had toen in Friesland had je geen jaar nodig om je te beraden ;-)

klopt !

Tom

Bericht door Tom » 22 feb 2014, 16:26

RVV schreef:Alleen maar de lijn van deze auto. En in het bijzonder de daklijn. Bekijk de foto's van de vorige Cayman en deze. Auto's komen voor 90 procent overeen. Alleen de heupen en de bolle daklijn van de nieuwe maken hem spannend om te zien. Qau rijden waren de vorige uitvoering ook goed tot zeer goed. Daar is Romo nooit mee bezig geweest.
Valt mij ook op.
En het verhaal na de proefrit destijds, daar waren ook wat kritiekpunten.. geneuzel over bakverhoudingen, stoelen, uitlaatgeluid, niet dagelijks mee te rijden etc. Juist bij zo'n auto verwacht je een berg enthousiasme. Minpuntjes zijn er altijd maar als een auto je 'pakt' dan zou de drang om gelijk een handtekening te zetten de overhand moeten hebben.

Volgens mij wil je een Cayman alleen voor het uiterlijk maar is (los van het uiterlijk) een M4 helemaal jouw type auto.
Overigens las ik nog een reactie over de i8... daar was je ook gek op.. is dat niks voor je?

romo

Bericht door romo » 22 feb 2014, 16:40

Tom schreef:
RVV schreef:Alleen maar de lijn van deze auto. En in het bijzonder de daklijn. Bekijk de foto's van de vorige Cayman en deze. Auto's komen voor 90 procent overeen. Alleen de heupen en de bolle daklijn van de nieuwe maken hem spannend om te zien. Qau rijden waren de vorige uitvoering ook goed tot zeer goed. Daar is Romo nooit mee bezig geweest.
Valt mij ook op.
En het verhaal na de proefrit destijds, daar waren ook wat kritiekpunten.. geneuzel over bakverhoudingen, stoelen, uitlaatgeluid, niet dagelijks mee te rijden etc. Juist bij zo'n auto verwacht je een berg enthousiasme. Minpuntjes zijn er altijd maar als een auto je 'pakt' dan zou de drang om gelijk een handtekening te zetten de overhand moeten hebben.

Volgens mij wil je een Cayman alleen voor het uiterlijk maar is (los van het uiterlijk) een M4 helemaal jouw type auto.
Overigens las ik nog een reactie over de i8... daar was je ook gek op.. is dat niks voor je?

-KuipStoel verhaal is goed toegelicht en kan geheel worden opgelost, gewoon een normale sportstoel en klaar.
-Bakverhouding wordt door pers aangedragen, kan ik niks over zeggen c.q. niet voldoende competent
-Uitlaat ging over noodzakelijkheid optie "sportauspuff", nee, die hoeft van mij niet, scheelt weer in de bijtelling :D
-M4 kan ik niet inschatten, want niet mee gereden, is ie net zo log voor gevoel als E92 M3 dan hoef ik hem niet
-Uiterlijk Cayman pakt me idd en is ook een belangrijk punt, maar te kort gereden om definitief oordeel te vellen, een BMW ken ik als geen ander, een Porker is geheel nieuw voor mij, voor de 1M had ik aan 10 minuten genoeg, je weet hoe zo`n kar in elkaar steekt, waar alles zit enz enz, daarbij was en is het verschil 1M en E92 M3 als dag en nacht.........en dan heb je echt niet veel bedenktijd nodig, bij de Porker heb ik echt te weinig tijd gehad, (dat lag niet aan mij, wel aan PON, Ilija en Pery waren getuige, ik ga er verder niet over uitweiden, maar daar ga ik nooit een auto (meer) kopen) ik ga gewoon nog een keer :df: wel bij een andere dealer. Het enthousiasme doet niks af aan Porker, wel aan de dealer, laat ik het daar op houden, 26-10-2013 was een memorabele dag in meerdere opzichten.
- i8 is buiten budget ( ga ik vanuit)

Over de vorige generatie Porkers heb ik de zaken voldoende toegelicht, ik vond en vind er niks aan, ik koop geen kar waar ik niks aan vind qua uiterlijk, al is ie nog zo goed, hence het verhaal 135i en 1M, een 1M maakt goed wat een 135 laat liggen qua uiterlijk IMO. Dat heb ik met al mijn karren gedaan, een bijzondere mix tussen uiterlijk en technische capaciteiten, laat een 981 Cayman daar nu mooi passen........... :whistle: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 22 feb 2014, 17:51

Allemaal duidelijk Romo , precies ook de juiste Romo argumenten ( voor alle duidelijkheid dit bedoel ik POSITIEF). 1 ding, ik denk dat je niet een e92 M3 moet projecteren op een M4. De e92 V8 was niet explosief. Een M4 zal gewoon de overtreffende trap zijn van de 1M als het op explosieve kracht aankomt. Ga maar na, zelfde motorconcept als de 1M, maar bijna 100 pk meer op hetzelfde gewicht. Bovendien ook een stuk lichter in de neus dan de e92 V8. Je moet echt eerst rijden in de M4 om een juist beeld te vormen. Maar dat gaat vast goedkomen :thumbup:

WJ

Bericht door WJ » 22 feb 2014, 18:00

Als je explosief wil koop je een Audi en ga je naar JD.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 feb 2014, 18:46

WJ schreef:Als je explosief wil koop je een Audi en ga je naar JD.
of met een paar Syria gangers mee :tooth:

maar euh, wellicht is de GTS op wat puntjes verbeterd (lijkt me wel) M3 en M4 = hok/personal carier oid, een Porsche Cayman S of beter GTS = meer voor jou, een gezin heeft Robert toch niet en 2 vrouwen tegelijk zie ik met een beemer niet gauw gebeuren...met zo'n Porsche lukt dat wellicht wel, maja dan moet ie dan maar kiezen welke mee kan, das dan een luxe keuze :mrgreen:

Will F.

Bericht door Will F. » 22 feb 2014, 19:27

romo schreef:- i8 is buiten budget ( ga ik vanuit)
basisprijs wordt tussen 110-120k dacht de stealer

Hielke

Bericht door Hielke » 22 feb 2014, 22:30

Will F. schreef:
romo schreef:- i8 is buiten budget ( ga ik vanuit)
basisprijs wordt tussen 110-120k dacht de stealer
Dan zou dat, ook gezien de geringe bijtelling, in theorie een hele goede optie kunnen zijn.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 feb 2014, 10:52

Andre schreef:Je euro s branden in je handen:)

Ach voor Romo is een andere auto zoiets als een nieuwe abbo + telefoon uitzoeken. Je kunt wel door blijven rijden maar afschrijving technisch kun je fiscaal in zijn geval beter weer een nieuwe halen als ondernemer :tooth: . Maar goed, je bent zelf ook ondernemer Andre dus ik vertel je niets nieuws lijkt me :lol:

Anyways, ga in beide rijden Robert. Een termijn van 3 jaar is te overzien mocht je de minst goede keuze gemaakt hebben en idd bijtellen over let's say 115K is ook geen hobby lijkt me..... Als de 1M je bevalt zou je kunnen overwegen om zakelijk de kosten anders in te delen alhoewel een andere auto natuurlijk ook leuk is.

Andre

Bericht door Andre » 23 feb 2014, 11:36

Niels dan neem je hem toch privé over als je langer dan 3 jaar rijdt.
Laatst gewijzigd door Andre op 23 feb 2014, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 feb 2014, 11:45

Is maar net wat je wilt maar lijkt mij fiscaal niet heel aantrekkelijk in Romo zijn geval.

romo

Bericht door romo » 23 feb 2014, 12:06

Andre schreef:Niels dan neem hem toch privé over als je langer dan 3 jaar rijdt.
Dat kan idd.

Niels schreef:Is maar net wat je wilt maar lijkt mij fiscaal niet heel aantrekkelijk in Romo zijn geval.
Dat valt erg mee

Een overweging zou kunnen zijn om de 1M prive aan te houden, niet veel mee rijden en als een soort van "belegging" aan te houden, gezien de beperkte productie. Wellicht verklaren DFers mij voor gek, maar voorgaande is een gedachte.
Vervolgens dan zakelijk een nieuwe erbij, moet je wel volle polle schokken uiteraard, maar goed het kan.

Moet ik wel extra parkeer ruimte vinden :D

Er zijn meerder mogelijkheden ieg

Plaats reactie