schorsing vergeten te velengen, boetes....
- HarryC
schorsing vergeten te velengen, boetes....
Oké, ik vergeet zelf mijn auto schorsing te verlengen. Maar dan krijg je dus eerst een boete van 397 euro omdat je een onverzekerd voertuig hebt en dan nog een boete van 137 euro omdat je auto niet gekeurd is... .Nee vind je het gek, dat ding staat al 4 jaar in de garage en ligt in 1000 stukken.....
Iemand ervaring mee? Heeft bezwaar maken enig nut?
Iemand ervaring mee? Heeft bezwaar maken enig nut?
-
Re: schorsing vergeten te velengen, boetes....
Lol, welkom bij de club. Hier had ik gedacht dat de auto pas uit de schorsing kwam als ik dat zelf aan zou geven. 

- Luco
geen nut, die 137 moet je dokken
verzekering weet ik niet, misschien als je aan kan tonen dat die in stukken ligt.
verzekering weet ik niet, misschien als je aan kan tonen dat die in stukken ligt.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Heb ik ook gehad met m'n 205GTi...wel bezwaar aangetekend dat ie niet gebruikt werd dat jaar maar toch moeten betalen. Was flink balen inderdaad, maar ik zag geen mogelijkheid om er 'onderuit' te komen.
-
Herkenbaar, ik kwam er helaas niet onderuit.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Je kunt het natuurlijk nog via DF Legal proberen; http://www.driving-fun.com/legal/PETKOV ... -hulp.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste. Ik geef je erg weinig kans met een bezwaarschrift.
- Riceaux
Sturen ze tegenwoordig geen brief meer dat je schorsing bijna verloopt?
- Hans
Nee natuurlijk niet, dik 500 euro boete uitschrijven levert meer op.Riceaux schreef:Sturen ze tegenwoordig geen brief meer dat je schorsing bijna verloopt?
- Riceaux
Toen ik paar jaar geleden mijn auto had geschorst kreeg ik netjes een reminder dat de schorsing bijna verliep. Maar blijkbaar hebben ze nu ingezien dat het wel heel makkelijk geld verdienen is.Hans schreef:Nee natuurlijk niet, dik 500 euro boete uitschrijven levert meer op.Riceaux schreef:Sturen ze tegenwoordig geen brief meer dat je schorsing bijna verloopt?
-
Ik heb geen brief gehad, dus dat weet ik niet, gezien meneer de postbezorger ook weleens steekjes laat vallen.
Enige wat ik weet is dat ik het vreemd vond dat er ineens mrb van m'n rekening geschreven werd. Was maar 12 euro, niet spannend, zou ik de week erop wel even navragen. Kort erna werd ik verrast met zo'n heerlijke boete.
Enige wat ik weet is dat ik het vreemd vond dat er ineens mrb van m'n rekening geschreven werd. Was maar 12 euro, niet spannend, zou ik de week erop wel even navragen. Kort erna werd ik verrast met zo'n heerlijke boete.

- GTRene
als het goed is geen herinnering, die krijg je alleen via digid bv van de APK
best vreemd eigenlijk, ze kunnen het best per digid mail doen bv...
denk dat dat ook wel zal komen binnenkort, schijnbaar hebben meer mensen de datum vergeten (ook een beetje eigen schuld natuurlijk)
als je schorst niet te afhankelijk worden van...gewoon zelf een week/maand van te voren voor het verloop datum, aangeven op je kalender en in je telefoon met reminders e.d., zodat je minder risico loopt op zo'n onaangename 'verrassing'
best vreemd eigenlijk, ze kunnen het best per digid mail doen bv...
denk dat dat ook wel zal komen binnenkort, schijnbaar hebben meer mensen de datum vergeten (ook een beetje eigen schuld natuurlijk)
als je schorst niet te afhankelijk worden van...gewoon zelf een week/maand van te voren voor het verloop datum, aangeven op je kalender en in je telefoon met reminders e.d., zodat je minder risico loopt op zo'n onaangename 'verrassing'
- Petrolhead Tom
Inmiddels een paar keer geprobeerd voor cliënten. Lukt gewoon niet.
- Fabian
Je krijgt ook weer een nieuw deel 1B met de post opgestuurd....die heb je zeker ook niet gehad?
Maar niets tegen te doen nee, opletten dus!
-
Tegelijk met de boete in mijn geval.Fabian schreef:Je krijgt ook weer een nieuw deel 1B met de post opgestuurd....die heb je zeker ook niet gehad?
- Wiebe GT
We rijden en hebben allemaal auto's en dan ben je in Nederland altijd een potentiële crimineel!
Dat moet uiteraard op grondige wijze en buiten alle proporties de kop ingedrukt worden, dus dokken zullen we!
Maar on Topic: Nee, niets aan te doen, ze hebben je bij de ballen!
Dat moet uiteraard op grondige wijze en buiten alle proporties de kop ingedrukt worden, dus dokken zullen we!
Maar on Topic: Nee, niets aan te doen, ze hebben je bij de ballen!

-
Thanks voor de reminder boy's, dit was ook bijna aan mijn aandacht ontsnapt.
Just in time!!!

- WJ
http://tweakers.net/nieuws/94450/gerech ... ijven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier heb je misschien wat aan.
Hier heb je misschien wat aan.
- HarryC
Direct nagekeken maar bij staat de code 404040 er niet op...feitcode is A915 bij mij 

- frankv
Met zulke boetes is het wel extreem klote dat ze niet even een reminder sturen. Ik heb de einddata maar even -2 weken in mijn agenda gezet...