4 koloms HEFBRUG gezocht. Koni, Zippo Autec etc

Ergens naar op zoek? Vraag het hier.
Plaats reactie
328Ti

4 koloms HEFBRUG gezocht. Koni, Zippo Autec etc

Bericht door 328Ti » 21 feb 2014, 14:26

Gezocht:

Een technische goede 4 koloms hefbrug gezocht. Randvoorwaarden en voorkeuren:
- Minimaal 3,5 ton maximaal hefvermogen
- Verlengde variant is geen probleem
- Bouwjaar is niet belangrijk, als wel goed onderhouden
- Het liefst met verlengde oprij banen voor verlaagde auto's
- De hefbrug dient redundant mechanisch vergrendeld te worden (niet dat bij een hydraulisch manco de brug in elkaar flikkert)
- Chinees, Taiwanees en Aziatisch spul in het algemeen wijs ik op voorhand vriendelijk af.

Het gaat om een eventuele (op)start van mijn bedrijf na het afstuderen: ondernemingsplan = eindscriptie. (hier kom ik nog op terug :tooth: ) Ik hoop op een beetje gun-effect :D . De gelukzoekersprijzen van marktplaats ken ik onderhand wel. Prijsidee is tot maximaal € 500,00. Meerprijs voor een goede hefbrug pot-krik is bespreekbaar. Het verzoek gaat over een goede 2e handse en geen nieuw exemplaar, al mag dit uiteraard ook :TV kijken: . Een gouden tip is natuurlijk ook welkom!

Op voorhand bedankt!

Groet Jans

P.s. Ik ben ook gevoelig voor een "vloervrije" 2 kolommer met verlaagde armen. Maar goed, in 1e instantie op zoek naar een 4 kolommer.

Jussi

Re: 4 koloms HEFBRUG gezocht. Koni, Zippo Autec etc

Bericht door Jussi » 21 feb 2014, 15:01

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 22 feb 2014, 00:45

Heb nog een 2 koloms koni voor je. Niet vloervrij helaas, maar ben benieuwd of je je eisen en budget kan verenigen.

328Ti

Bericht door 328Ti » 22 feb 2014, 01:01

ThomasGTT schreef:Heb nog een 2 koloms koni voor je. Niet vloervrij helaas, maar ben benieuwd of je je eisen en budget kan verenigen.
Die hebben we al staan ( Koni Stertil ) Voor verlaagde auto,s deze niet echt ideaal...(diegene die operationeel is)

Bedankt voor je aanbod Thomas.

Gr Jans

Luco

Bericht door Luco » 22 feb 2014, 09:33

Net te laat, relatie van mij heeft er net 4 verkocht wegens verhuizing bedrijf.

Zelf heb ik een vloervrije tweekoloms van makelij die jij op voorhand afwijst, werkt prima, is niks mis mee.

Peric

Bericht door Peric » 22 feb 2014, 11:22

Kijk hier 's rond..
http://www.twinbusch.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

328Ti

Bericht door 328Ti » 22 feb 2014, 11:55

Luco schreef:Net te laat, relatie van mij heeft er net 4 verkocht wegens verhuizing bedrijf.

Zelf heb ik een vloervrije tweekoloms van makelij die jij op voorhand afwijst, werkt prima, is niks mis mee.
Damn it! :x Heb jij een Liftmaster Luco?

@ Peric, Twinbusch heb ik al opgemerkt, ook de fabrikant die - naar het lijkt - levert aan Twinbusch :TV kijken: Ik zit nu op een Made in Germany rond de € 1300 incl Mstw, exclusief verzenden voor een 2 kolommer en een 4 kolommer voor rond de € 2k incl Mstw ex verzenden....

Ook al in het andere draadje van Nutkees geschreven: Onderhoud c.q. revisie van "oude" hefbruggen kan aardig in de papieren lopen. B.v. versleten kabels voor een Koni of Zippo: € 350,00 excl montage... B@M!

Luco

Bericht door Luco » 22 feb 2014, 12:04

Nee ik heb geen liftmaster

ik heb hem hier gekocht, inclusief plaatsen.
http://www.garage-apparatuur.com/#/server/productcat11" onclick="window.open(this.href);return false;

Maat van hem gebruikt hem nu al 6 jaar dagelijks en nog niks mee gehad.

328Ti

Bericht door 328Ti » 22 feb 2014, 12:18

Luco schreef:Nee ik heb geen liftmaster

ik heb hem hier gekocht, inclusief plaatsen.
http://www.garage-apparatuur.com/#/server/productcat11" onclick="window.open(this.href);return false;

Maat van hem gebruikt hem nu al 6 jaar dagelijks en nog niks mee gehad.
Ik vind ze wel stevig aan de prijs. Daar heb ik 2 stuks voor met drempel. Maar goed daar zal wel verschil in kwaliteit zitten.

Luco

Bericht door Luco » 22 feb 2014, 12:20

ik heb toen 2200 betaald inclusief plaatsen.
Zie dat de lichtste nu 4 ton is, dat scheelt ook he, ik heb 3,5 en mijn maat 3.

hanske

Bericht door hanske » 22 feb 2014, 14:45

Jans, kennis van mij heeft een paar jaar geleden een 2-kollommer laten plaatsen door Lifton uit stadskanaal. Een mooie afgewerkte brug en netjes geplaatst.
Jacco Pepping, de eigenaar van dat bedrijf moet een aardige kerel zijn (voor een Groninger :wink: ) met veel verstand van zaken. Prijs was absoluut prima, 1850 euro inclusief plaatsen excl. BTW. Laat je niet misleiden door de zogenaamde degelijke Duitse fabrikaten, ook die bruggen worden vaak in China geproduceerd en van Duitse TUV voorzien. Chineese bruggen zijn niet allen per definitie slecht, de bruggen van Lifton zijn hier een voorbeeld van. Hef- en daal snelheden van top merken zijn vaak iets korter maar je praat hier over luttele seconden. Voor dat geld een prima product met goede service van Lifton, mijn brug zal ook een Lifton worden.

http://www.jpepping.nl/hefbruggen/2-koloms-hefbruggen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Let op de kleine vloerplaat (en toch super stabiel!!!), dat zie je bij andere merken wel eens anders.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 feb 2014, 14:50

mooi prijsje incl plaatsen :D

JeroenT

Bericht door JeroenT » 23 feb 2014, 11:29

Die van mij komt oorspronkelijk bij Intern vandaan, de zelfde zaak als die van Luco.
Dwz, die van mij is 2e hands via Marktplaats en heb 'm zelf geplaatst.

Ik had wat elektrische opstart problemen, maar bij Intern hebben ze me toch prima geholpen.
Dus de service zit wel goed daar.

328Ti

Bericht door 328Ti » 23 feb 2014, 11:54

hanske schreef:Jans, kennis van mij heeft een paar jaar geleden een 2-kollommer laten plaatsen door Lifton uit stadskanaal. Een mooie afgewerkte brug en netjes geplaatst.
Jacco Pepping, de eigenaar van dat bedrijf moet een aardige kerel zijn (voor een Groninger :wink: ) met veel verstand van zaken. Prijs was absoluut prima, 1850 euro inclusief plaatsen excl. BTW. Laat je niet misleiden door de zogenaamde degelijke Duitse fabrikaten, ook die bruggen worden vaak in China geproduceerd en van Duitse TUV voorzien. Chineese bruggen zijn niet allen per definitie slecht, de bruggen van Lifton zijn hier een voorbeeld van. Hef- en daal snelheden van top merken zijn vaak iets korter maar je praat hier over luttele seconden. Voor dat geld een prima product met goede service van Lifton, mijn brug zal ook een Lifton worden.

http://www.jpepping.nl/hefbruggen/2-koloms-hefbruggen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Let op de kleine vloerplaat (en toch super stabiel!!!), dat zie je bij andere merken wel eens anders.
Ziet er goed uit Hans!

Wel fijn om de ervaringen te delen in deze vage markt waar alles een beetje hetzelfde lijkt....

328Ti

Bericht door 328Ti » 23 feb 2014, 11:56

JeroenT schreef:Die van mij komt oorspronkelijk bij Intern vandaan, de zelfde zaak als die van Luco.
Dwz, die van mij is 2e hands via Marktplaats en heb 'm zelf geplaatst.

Ik had wat elektrische opstart problemen, maar bij Intern hebben ze me toch prima geholpen.
Dus de service zit wel goed daar.
Dat is ook niet onbelangrijk. Heb wel eens verhalen gehoord als je een "kleine" ondernemer bent per saldo een beroerde aftersales krijgt ( a lá accountmanagement ABCD klantindeling )

Luco

Bericht door Luco » 23 feb 2014, 12:24

Ik had een afgebroken nippel (eigen schuld) kon gelijk een nieuwe inclusief olie komen halen, prima service.

PD power

Bericht door PD power » 23 feb 2014, 19:15

hanske schreef:Jans, kennis van mij heeft een paar jaar geleden een 2-kollommer laten plaatsen door Lifton uit stadskanaal. Een mooie afgewerkte brug en netjes geplaatst.

Ik heb dezelfde ervaring met dit bedrijf, draait er niet omheen, keurt ook bruggen.

328Ti

Bericht door 328Ti » 25 feb 2014, 21:15

Zegt het merk Dorsia jullie iets? Kwaliteit, land van herkomst? Staat een leuke 4 kolommer te koop van dit merk.

Plaats reactie