Nieuwe generatie auto's te goed...
-
Re: Nieuwe generatie auto's te goed...
Ik heb al mijn auto's op eigen naam gehad.
Hard voor moeten werken en inderdaad eigenlijk te gek voor woorden op die leeftijd.
@Post van Tom, helemaal mee eens. Gadgets en stappen voor andere dingen....
Times are changing. Vroeger was eem katalysator kapot als de binnenkant eruit schoot.
Bij de audi is ie al kapot omdat de 2e lambda een iets afwijkende meting heeft....
Niet meer binnen de norm? Vervangen maar.....
Hard voor moeten werken en inderdaad eigenlijk te gek voor woorden op die leeftijd.
@Post van Tom, helemaal mee eens. Gadgets en stappen voor andere dingen....
Times are changing. Vroeger was eem katalysator kapot als de binnenkant eruit schoot.
Bij de audi is ie al kapot omdat de 2e lambda een iets afwijkende meting heeft....
Niet meer binnen de norm? Vervangen maar.....
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Daar zou je eigenlijk geen verzekering hoeven hebben.Riceaux schreef:In een klein dorp met een lage risicofactor volgens de maatstaven die de verzekeraars hanteren.Joël D. schreef:Ik weet niet waar matthyssie woont, maar ik woon midden in de Randstad.
Matthijs woont volgens mij in de buurt van Ljouwert.

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ik woon indd in een dorp in de buurt van Leeuwarden.
- dvh
Vroeger reed ik rond op een motor en in een Corvette zonder dat ik ook nog maar een rijbewijs had.Joël D. schreef:Daar zou je eigenlijk geen verzekering hoeven hebben.Riceaux schreef:In een klein dorp met een lage risicofactor volgens de maatstaven die de verzekeraars hanteren.Joël D. schreef:Ik weet niet waar matthyssie woont, maar ik woon midden in de Randstad.
Matthijs woont volgens mij in de buurt van Ljouwert.
Zonder rijbewijs had je ook geen verzekering nodig...

- GTRene
dan betaal je volgens mij veels te veel...matthyssie schreef:Ik woon indd in een dorp in de buurt van Leeuwarden.
je hebt ook vast wel aardig wat ingevuld met jou gegevens alleen op verzekering sites?
ik begrijp namelijk niet dat je zoveel betaald voor WA
- matthyssie
Jahoor, goedkoper dan een eurootje of 70 wordt het echt niet op mijn naam.
Hij staat op m'n pa's naam à €18, maar toch.
Hij staat op m'n pa's naam à €18, maar toch.
- GTRene
ooow, dus in principe betaal je maat 18,-eu per maand?
das weer goedkoop als ik dat goed heb begrepen.
das weer goedkoop als ik dat goed heb begrepen.

- matthyssie
Ja, maar dat komt omdat hij op naam van m'n pa staat. 85% korting vanwege zo'n 25 schadevrije jaren.
Univé zou mij overigens niet eens willen verzekeren, omdat de auto meer dan 112 pk heeft...
Univé zou mij overigens niet eens willen verzekeren, omdat de auto meer dan 112 pk heeft...
- ///Joost
Post van Tom, volledig mee eens.
Het lijkt ook wel alsof men nu meer merk-gek is dan model-gek. Als ik de auto evenementen om me heen bekijk die zo worden georganiseerd her en der, zie ik voornamelijk merkgebonden evenementen. Dat geeft wellicht al een beetje aan dat échte autofanaten er wel mee bezig zijn, maar de 'sjonnie-generatie' van de McDonald's meetings is een beetje voorbij.
Het lijkt ook wel alsof men nu meer merk-gek is dan model-gek. Als ik de auto evenementen om me heen bekijk die zo worden georganiseerd her en der, zie ik voornamelijk merkgebonden evenementen. Dat geeft wellicht al een beetje aan dat échte autofanaten er wel mee bezig zijn, maar de 'sjonnie-generatie' van de McDonald's meetings is een beetje voorbij.
- Jim V.
nieuwere auto's doen mij ook niet veel meer..
ik merk zelf dat ik steeds meer kijk naar oudere auto's al ben ik nog niet zo oud
over een paar weekjes 28 'pas'
ik hoop alleen dat ze de mensen die van oudere auto's houden met 'rust' laten en ons niet straks over een x aantal jaar NOG meer laten betalen tot het niet meer te doen is, en ze iedereen in een nieuwere, zuinige en luxe auto 'duwen' , zo'n ding doet me namelijk niet zoveel.
als ik de 93' m3 start en hoor dat hij zo rauw loopt int begin en naar mate dat de temp. hoger word van de olie en koelvloeistof en dat hij steeds beter gaat klinken als het blok opzich warmer word en de uitlaat idd word ik blijer en blijer..
als dan vervolgens de temp sensor op 90 graden zie staan en ik hoor de supersprint einddemper steeds luider worden en dieper/zwaarder klinken vooral als ik wat gas geef krijg ik een smile van oor tot oor die er nog opzit als ik de M weer in de garage zet een tijdje later.
ik hoop dat ik dat nog zolang kan blijven doen als ik wil en ze me niet 'straks dwingen' om een 1.0 te kopen met alle luxe erop en eraan en omdat dat 'zuiniger' is, want dat wil ik niet.
ik wil de driving fun
behouden en dat is voor mij in wat oudere auto's... zoals meerdere hier volgens mij.
ik merk zelf dat ik steeds meer kijk naar oudere auto's al ben ik nog niet zo oud

ik hoop alleen dat ze de mensen die van oudere auto's houden met 'rust' laten en ons niet straks over een x aantal jaar NOG meer laten betalen tot het niet meer te doen is, en ze iedereen in een nieuwere, zuinige en luxe auto 'duwen' , zo'n ding doet me namelijk niet zoveel.
als ik de 93' m3 start en hoor dat hij zo rauw loopt int begin en naar mate dat de temp. hoger word van de olie en koelvloeistof en dat hij steeds beter gaat klinken als het blok opzich warmer word en de uitlaat idd word ik blijer en blijer..
als dan vervolgens de temp sensor op 90 graden zie staan en ik hoor de supersprint einddemper steeds luider worden en dieper/zwaarder klinken vooral als ik wat gas geef krijg ik een smile van oor tot oor die er nog opzit als ik de M weer in de garage zet een tijdje later.
ik hoop dat ik dat nog zolang kan blijven doen als ik wil en ze me niet 'straks dwingen' om een 1.0 te kopen met alle luxe erop en eraan en omdat dat 'zuiniger' is, want dat wil ik niet.
ik wil de driving fun

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Om hier even op in te haken. Toen ik in de VS woonde testte Google zijn zelf rijdende auto's op het stuk dat ik naar de universiteit reed (Mountain View-San Jose, 101). Ik bleef er altijd bij in de buurt rijden om te kijken hoe dat ding zich gedroeg in het verkeer. Echt keurig, niemand afsnijden of blokkeren. Geen rare acties en anticiperend rijden. Voor een groot gedeelte van de bevolking lijkt het me een uitkomst om ze in dit soort auto's te vervoeren.RVV schreef: Een zelfrijdende auto kan zomaar eens snel dichter bij komen.
-
Dat is meer dan ik (ben nu 30 jaar) betaal voor m'n Porsche all risk.matthyssie schreef:De Mazda kost €110 WA verzekerd per maand voor mij. En dan hebben we het over 133 pk.
Maar ik heb ook door die zure appel gebeten... toen ik op m'n 19e een Honda S2000 kocht kreeg ik die ook nergens verzekerd (destijds met zo'n 12 verzekersmaatschappijen contact gehad! overal: nee). Uiteindelijk gelukt voor de hoofdprijs. Zuur, maar ook blij want ik heb nu 10 schadevrije jaren.
-
Hier hetzelfde.
Peugeot rallye op m'n 18e verzekerd. Kostte wat, maar daardoor rij ik nu wel m'n audi tegen fatsoenlijk tarief met 70% korting al.
Peugeot rallye op m'n 18e verzekerd. Kostte wat, maar daardoor rij ik nu wel m'n audi tegen fatsoenlijk tarief met 70% korting al.
- GTRene
kijk, das dan een leuk prijsjematthyssie schreef:Ja, maar dat komt omdat hij op naam van m'n pa staat. 85% korting vanwege zo'n 25 schadevrije jaren.

- matthyssie
Een scooter lijkt me ook nog wel wat nu. Als ik die op mijn naam zet en ik blijf bij Univé, bouw ik wel schadevrije jaren op welke ik mee mag nemen naar een auto.
-
Over 10/20/30 jaar, streep zelf door, laten we de smartphones op de nachtkastjes liggen en hebben we weken lang iedere keer na het tanken, 1 liter brandstof uit onze auto gehaald, zodat we anoniem zijn.Jim V. schreef:
We rijden dan in de avonden, nachten etc op auto's en/of motoren zonder kenteken en doen we kijken hoe snel we van Ljouwert naar Groniningen of van Ljouwert naar Amsterdam kunnen rijden zonder gepakt te worden.
Geen mad max achtige taferelen ,maar een manier om echt te rijden, zonder toeters en bellen behalve die van de flikken die achter je aan zitten. De rebellen komen terug, leren jacks, haren in een kuif, race gympen aan, etc.

- Petrolhead Tom
-
Euh, dat verschilt per verzekering. Bij mij werd dat niet geaccepteerd.matthyssie schreef:Een scooter lijkt me ook nog wel wat nu. Als ik die op mijn naam zet en ik blijf bij Univé, bouw ik wel schadevrije jaren op welke ik mee mag nemen naar een auto.
- matthyssie
Hoe bedoel je?ErikS schreef:Euh, dat verschilt per verzekering. Bij mij werd dat niet geaccepteerd.matthyssie schreef:Een scooter lijkt me ook nog wel wat nu. Als ik die op mijn naam zet en ik blijf bij Univé, bouw ik wel schadevrije jaren op welke ik mee mag nemen naar een auto.
Bij mijn weten is Univé de enige verzekeraar waarbij je je schadevrije jaren van de scooter mee kan nemen naar de auto...
-
Ja, en dan zit je dus aan hun vast;matthyssie schreef:Hoe bedoel je?ErikS schreef:Euh, dat verschilt per verzekering. Bij mij werd dat niet geaccepteerd.matthyssie schreef:Een scooter lijkt me ook nog wel wat nu. Als ik die op mijn naam zet en ik blijf bij Univé, bouw ik wel schadevrije jaren op welke ik mee mag nemen naar een auto.
Bij mijn weten is Univé de enige verzekeraar waarbij je je schadevrije jaren van de scooter mee kan nemen naar de auto...
Schiet je dus niks mee op.
Ik heb nog nooit een auto bij hun verzekerd, zijn altijd te duur.
- Joop
Leuk topic. En ook eigenlijk eens met de topic starter en vele reacties.
De oudere auto's zijn idd leuker en more entertaining als het om rijden gaat. Je bent nog echt onderdeel van het rijden ipv dat je zoals tegenwoordig eigenlijk bijna meer passagier dan bestuurder bent van je voertuig. Auto's zijn simpelweg te goed aan het worden. Ik had dat gevoel al heel sterk toen ik de E46 coupe inruilde voor een E92, omdat ik toch eens wat anders wilde dan weer een E46. Al had ik destijds beter een M3 CS kunnen kopen die ik toen op het oog had, of een E8x 130i die eigenlijk nog erg veel in het verlengde van de E46 was. De E92 liet/laat het rijden toch heel wat afstandelijker over komen.
Laatste jaar spookte de Z4(M) coupe weer door m'n hoofd toen ik daar weer wat kilometers mee heb gemaakt. Veel leuker en meer involving bij het rijden.
Nu hink ik keer op keer op twee gedachten omdat ik slechts een auto bij huis kan hebben. Beetje recent qua techniek om betrouwbaar rond te rijden zakelijk en bij voorkeur veel Driving Fun leverend prive. De E92 is wat dan betreft een mooi compromis, de F32 is gewoon weer een stuk afstandelijker in het rijden.
Een Cayman blijft ondanks dat hij niet echt heel geliefd is bij het grotere publiek nog stevig aan de prijs, maar is eigenlijk wel de auto die me als moderne auto nog het meest blijft aanspreken als het om relatief puur rijden aan komt in combinatie met de betrouwbaarheid van een moderne auto.
De oudere auto's zijn idd leuker en more entertaining als het om rijden gaat. Je bent nog echt onderdeel van het rijden ipv dat je zoals tegenwoordig eigenlijk bijna meer passagier dan bestuurder bent van je voertuig. Auto's zijn simpelweg te goed aan het worden. Ik had dat gevoel al heel sterk toen ik de E46 coupe inruilde voor een E92, omdat ik toch eens wat anders wilde dan weer een E46. Al had ik destijds beter een M3 CS kunnen kopen die ik toen op het oog had, of een E8x 130i die eigenlijk nog erg veel in het verlengde van de E46 was. De E92 liet/laat het rijden toch heel wat afstandelijker over komen.
Laatste jaar spookte de Z4(M) coupe weer door m'n hoofd toen ik daar weer wat kilometers mee heb gemaakt. Veel leuker en meer involving bij het rijden.
Nu hink ik keer op keer op twee gedachten omdat ik slechts een auto bij huis kan hebben. Beetje recent qua techniek om betrouwbaar rond te rijden zakelijk en bij voorkeur veel Driving Fun leverend prive. De E92 is wat dan betreft een mooi compromis, de F32 is gewoon weer een stuk afstandelijker in het rijden.
Een Cayman blijft ondanks dat hij niet echt heel geliefd is bij het grotere publiek nog stevig aan de prijs, maar is eigenlijk wel de auto die me als moderne auto nog het meest blijft aanspreken als het om relatief puur rijden aan komt in combinatie met de betrouwbaarheid van een moderne auto.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 10 dec 2015, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je leeft maar 1 keer en hopelijk liever spijt van dingen die je hebt gedaan dan gelaten. Als de Cayman echt je ding is gewoon doen. Lekker boeien wat anderen daarvan vinden!Joop schreef:Een Cayman blijft ondanks dat hij niet echt heel geliefd is bij het grotere publiek nog stevig aan de prijs, maar is eigenlijk wel de auto die me als moderne auto nog het meest blijft aanspreken als het om relatief puur rijden aan komt in combinatie met de betrouwbaarheid van een moderne auto.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Tsja, ik merk het ook wel een beetje. In mijn Alfa 155 krijg je nog wat mee over de staat van het wegdek, hoe hard je rijdt, hoe hard het waait, etc. In de W211 van mijn vader lijkt 240 km/h eerder op de helft.... het gaat allemaal zo makkelijk. Bij 100 lijkt het gewoon alsof je stil staat. Op zich voor dagelijks gebruik niet heel erg, lekker rustgevend, maar geef mij maar voor de hobby kilometers een wat oudere auto. 

- alt
Ik vind het een beetje zeuren dat de oudere auto's beter reden.
Als een van de oudere df-ers heb ik wat meer generatie auto's meegemaakt als de meesten.
Een van best rijdende auto's die ik heb gehad was Alfetta GTV, kon er mee lezen en schrijven.
Maar ik denk als ik er nu in zou stappen dat een desceptie zou zijn.
Een ander voorbeeld mijn dochter BMW was voor de zoveelste keer kapot. Ik heb haar aangeraden naar mijn alle merken garage te gaan, waar hij nu weer rijdbaar is gemaakt.
Zij kreeg een leenauto mee, een Nissan Almera. Die Nissan viel haar zo tegen, zo krap zitten en waardeloze wegligging, dat ze blij was haar BMW weer terug te hebben,
Mijn eerste auto was een Fiat 600 reed er mee als gek, driften in het centrum van de stad, om en nabij de 100 kmh door stad rijden ( dat kon nog in die tijd, geen snelheidslimiet), dat ding ging maar 115 kmh.
Ik denk als ik nu in zo'n Fiatje ga zitten dat gillend uit die kar spring.
Nog even dit:
alle auto lijken tegenwoordig op elkaar, zal wel, maar b.v.b. in de jaren 60 had de zogenaamde pontonmodel. je zag toen ook geen verschil tussen een Peugeot , Volvo en Volkswagen, Vauxhall, Ford
Taunus, Fiat, Renault, enz..
Als een van de oudere df-ers heb ik wat meer generatie auto's meegemaakt als de meesten.
Een van best rijdende auto's die ik heb gehad was Alfetta GTV, kon er mee lezen en schrijven.
Maar ik denk als ik er nu in zou stappen dat een desceptie zou zijn.
Een ander voorbeeld mijn dochter BMW was voor de zoveelste keer kapot. Ik heb haar aangeraden naar mijn alle merken garage te gaan, waar hij nu weer rijdbaar is gemaakt.
Zij kreeg een leenauto mee, een Nissan Almera. Die Nissan viel haar zo tegen, zo krap zitten en waardeloze wegligging, dat ze blij was haar BMW weer terug te hebben,
Mijn eerste auto was een Fiat 600 reed er mee als gek, driften in het centrum van de stad, om en nabij de 100 kmh door stad rijden ( dat kon nog in die tijd, geen snelheidslimiet), dat ding ging maar 115 kmh.
Ik denk als ik nu in zo'n Fiatje ga zitten dat gillend uit die kar spring.
Nog even dit:
alle auto lijken tegenwoordig op elkaar, zal wel, maar b.v.b. in de jaren 60 had de zogenaamde pontonmodel. je zag toen ook geen verschil tussen een Peugeot , Volvo en Volkswagen, Vauxhall, Ford
Taunus, Fiat, Renault, enz..