Petrolhead Tom schreef:Kijk ook even naar wat autorijden kost. Het gaat toch ook nergens over.
Dat is natuurlijk onzin. Brandstof is duurder dan vroeger, maar auto's zijn weer een stuk zuiniger en worden soms zelfs lichter dan hun voorloper zodat je minder mrb kwijt bent. Kijk bijvoorbeeld eens hoeveel kilo de nieuwe Range Rover kwijt is ten opzichte van z'n voorloper. Ruim 400 kilo en ook bij middenklassers zul je vast wel gewichtsbesparingen tegenkomen nu.
In combinatie met wat belastingregels die overheid in het leven heeft geroepen kan autorijden zelfs erg betaalbaar zijn. De enige vraag die rest is of dit soort auto's 'je ding' is.
Waar ik krap 1 op 8 met een diesel doe, rijdt m'n broertje in een wagen volgestampt met luxe, die minstens twee keer zo snel is, minimaal 2 maal zo zuinig en mocht hij bijtelling hebben zou zelfs dat nog een klap minder zijn dan bij mij.
Ik kan er verder wel oneindig nieuwe auto's op de korrel nemen, maar ik kom er niet onderuit dat ik waarschijnlijk een van de weinigen ben die in het 'oude' rijden wil blijven hangen. Om die reden wordt rijden voor mij steeds duurder terwijl anderen er niet zoveel van zullen merken.