Verder heb je het eerst over gewoon remmen en dan ineens begin je over gravel, sneeuw, ijs, rotsblokken, bergen, racen, nog meer smoesjes

Ik rij nog liever alle vier m'n wielen vierkant dan dat ik als een oud wijf begin te remmen.Luco schreef:Ach Hielke, jij rijdt zelfs met abs je wielen nog aan stront.
Jij rijdt als een oud wijf, dan hoef je ook niet te remmenHielke schreef:Ik rij nog liever alle vier m'n wielen vierkant dan dat ik als een oud wijf begin te remmen.Luco schreef:Ach Hielke, jij rijdt zelfs met abs je wielen nog aan stront.
Had dan ook niks gepost, dan was het leuk geblevenErikS schreef:Het was een leuk topic. Was.
Dit valt toch onder het woordje 'kan' en 'vele situaties'? Feit is dat er gewoon een bepaald break even point is, waarbij de wrijvinscoefficient tussen band en wegdek zo laag is dat ABS in je nadeel gaat werken vwb de remweg. Punt.Luco schreef:ik heb het nergens over racewagens.
Verder heb je het eerst over gewoon remmen en dan ineens begin je over gravel, sneeuw, ijs, rotsblokken, bergen, racen, nog meer smoesjes
LOL om aan te geven waar abs minder is dan blokkeren/geen abs.Luco schreef:ik heb het nergens over racewagens.
Wel een beetje fatsoenlijk meerellen hier ErikS.ErikS schreef:Het was een leuk topic. Was.
RelnichtRobin schreef:Ik hoef niet te rellen, daar ging 't mij totaal niet om, al heb ik bij 'n paar hier altijd de schijn tegen, dat is hun probleem dan:)
Ik besef dat ik één van de weinigen van tegenwoordig ben die het liefst een auto met 6 cilinders, een stalen gaskabeltje, handbak en rwd heeft. Geweldig toch?RVV schreef:Er groeit een nieuwe generatie op die niet zoveel heeft met een auto. Die hebben alleen interesse in hun elektronische gadgets. Dit is en grote bedreiging voor auto fabrikanten. Auto's moeten aansluiten op de belevingswereld van een nieuwe generatie. Die lok je niet meer met dwars over de rotonde of 300 pk onder de kont. Een auto moet een gadget worden. En dan is het nog heel moeilijk voor de fabrikanten om mee te kunnen. Nu kan een beetje tablet al meer dan alle entertainment electronica in een auto. Auto rijden is in de basis gewoon saai. (Van A naar B) laat de auto het werk doen straks, dan hou je tijd over voor de leuke dingen tijdens het autorijden. Een auto voor de leuk gaat in de toekomst verdwijnen. Daar tegen over staat dat je steeds meer leuke dingen kunt doen als je in de auto zit.
GTRene schreef:de jeugd gaat straks voor zoiets van Opel, best een grappig ding btw, beetje het Mini idee maar dan aardig wat jaren later.
http://www.autoweek.nl/nieuws/26993/ope ... rm=a_32881" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel groot verschil zal er toch niet zijn met virtueel racen? Wat over 10 jaar kan met virtueel racen zal dan de maatstaf zijn. Net als dat ik begon met A2 racer en tot 3 jaar geleden nog deed met Rfactor, LFS e.d. Dat is nu mijn maatstaf. Ik denk niet dat de behoefte van het rijden in een snelle auto niet virtueel vervuld kan worden, maar dat is natuurlijk gissen.RVV schreef:Met nieuwe generatie bedoel ik de huidige kinderen van onder de 12 jaar, binnen 10 jaar tot 15 jaar zouden die een potentiële doelgroep moeten zijn voor de auto fabrikanten. Waarom zou je een snelle auto willen hebben tegen die tijd als je virtueel kunt racen? Autorijden is bovendien erg duur. Nieuwe generaties hebben daar geen geld meer voor over. Die pakken gewoon een simpel back to basic wagentje voorzien van allerlei elektronische gadgets. In Japan is dit al een heel groot probleem voor de autofabrikanten. De jeugd koopt daar al bijna geen auto meer. En de auto's die verkocht worden moeten zo klein en goedkoop mogelijk zijn.
Tot m'n 18de heb ik ook allerlei racegames gespeeld. Tot het moment dat ik m'n rijbewijs haalde. De adrenaline van het gevaar, de geur en het geluid, nee dat heb je niet bij games. Dan is het maar een dure hobby, ik kan en wil er niet zonder. Meest gehoorde reden van vrienden van mijn leeftijd zonder auto is puur dat ze het geld er niet voor hebben. Het liefst zou iedereen volgens mij in een grotere auto rijden, maar dat is duurder he.Thomas H schreef:Heel groot verschil zal er toch niet zijn met virtueel racen? Wat over 10 jaar kan met virtueel racen zal dan de maatstaf zijn. Net als dat ik begon met A2 racer en tot 3 jaar geleden nog deed met Rfactor, LFS e.d. Dat is nu mijn maatstaf. Ik denk niet dat de behoefte van het rijden in een snelle auto niet virtueel vervuld kan worden, maar dat is natuurlijk gissen.RVV schreef:Met nieuwe generatie bedoel ik de huidige kinderen van onder de 12 jaar, binnen 10 jaar tot 15 jaar zouden die een potentiële doelgroep moeten zijn voor de auto fabrikanten. Waarom zou je een snelle auto willen hebben tegen die tijd als je virtueel kunt racen? Autorijden is bovendien erg duur. Nieuwe generaties hebben daar geen geld meer voor over. Die pakken gewoon een simpel back to basic wagentje voorzien van allerlei elektronische gadgets. In Japan is dit al een heel groot probleem voor de autofabrikanten. De jeugd koopt daar al bijna geen auto meer. En de auto's die verkocht worden moeten zo klein en goedkoop mogelijk zijn.
Als ik om mij heen kijk zie ik dat heel weinig mensen van mijn leeftijd (22) een eigen auto hebben. Inderdaad, te duur. Ik had ook nooit bij mezelf verwacht dat ik een oudere auto zou gaan rijden. Ik merk nu wat de fun daarvan is, het pure autorijden. Veel mensen om me heen zien de lol hier ook niet van in. Überhaupt is het Nederlandse wagenpark al aan het downsizen. 5, 6, 8, 10 en 12 cilinders verdwijnen. De jeugd groeit dus nu al op met een ander beeld van snelle auto's dan dat er nu/vroeger heerst.
Misschien moet DF een kinderafdeling oprichten waarbij tieners geïndoctrineerd worden in "echte" auto's te gaan rijden later
Dat! Exact hetzelfde heb ik als ik de Porsche 944 weer eens uit laat (nou ja...5-cilinders dan), het rijplezier die dat ouwe gebakje biedt is fantastisch.Ik besef dat ik één van de weinigen van tegenwoordig ben die het liefst een auto met 6 cilinders, een stalen gaskabeltje, handbak en rwd heeft. Geweldig toch?
En dat terwijl de Mazda eigenlijk altijd lol geeft. Als ik hem start en 1x het gas aantik verschijnt er al een smile op m'n gezicht. En dan heb ik nog geen meter gereden. In het interieur kraakt alles, het audiosysteem is ruk, je hebt geen airco maar dat doet er ook allemaal niet toe.
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Google [Bot] en 6 gasten