Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 04 feb 2014, 10:39

Van simracer(AC ook) naar stoeltje in Duitse F3. Al vaker over gediscussieerd. Any thoughts?
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... khof.6063/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 04 feb 2014, 12:28

Hier is nog een filmpje over hem.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=chMoe2tMmuE#t=48[/youtube]

Aardige knaap, veel talent, goede focus. Typische noorderling dus :whistle:

Hij zegt bijna zeker te weten dat de simracerij 'm naar z'n huidige niveau heeft gebracht. Misschien denkt ie het echt, misschien focust ie zich op het eventuele geld dat 't hem voor sponsoring kan opbrengen. Maar het zit anders in elkaar. En er zijn inmiddels talloze voorbeelden van. Hij is in een echte auto snel omdat ie niet onder de indruk is van de nieuwe prikkels en de snelheid. Was ie dat wel dan had ie het in de shorttrack schaatserij ook bij een testmiddagje gehouden.

Misschien moet Andre 'm maar eens uitnodigen voor een sessie simmen. Denk dat we er direct een harde dobber aan hebben.

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2014, 12:56

Goed verhaal Hielke.

Zo zijn er ook YouTube filmpjes van bijv Tiff Needell of Solberg die sims uitproberen, bij de eerste gaat dat echt niet altijd zonder slag of stoot en de tweede heeft ook wel wat ondoordachte acties, en dat zijn dan mannen die nou niet bepaald prutsers in 'n echte auto zijn:)

Robin

Bericht door Robin » 06 feb 2014, 12:34

Nog even over Sim God en Alien Greger Hutu:
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... 492/page-4" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ik me dan afvraag dat sponsors/fabrikanten/teams hem dan geen stoeltje geven in een of andere racingcar ?

Want dan krijg je dit soort opgeklopte reacties van anderen(zie link)
Of zit ik er naast?
Wie weet daar meer van? Hielke, Andre?

Andre

Bericht door Andre » 06 feb 2014, 14:52

Heel simpel Robin.

Geld!!!

Tegenwoordig rijdt er bijna niemand meer als je geen poen hebt. Simracers hebben vaak geen geld. En iemand als huttu leeft bijna in grot en is totaal niet interessant voor sponsors. Tegenwoordig moeten racers meer kunnen dan een snel rondje rijden.

Zoals vaker gezegd is het niet vanzelfsprekend dat je een goeie simracer bent, dat je dan ook snel op een echt circuit zal zijn.

Je moet het meer zien als een training naast je race avonturen. Seat time in een race auto is ontzettend duur en met simracing is dat een veel goedkopere mogelijkheid om veel meters te maken.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 06 feb 2014, 16:38

Met de E30 Drift op Magione de driftchallenge doen.
Of op Mugello met de E30 DTM, remmend hem een bocht naar beneden in zetten!
Wat vet is dit! :D :df:

Gaaf ook om heel duidelijk het verschil in sturen te voelen als je switcht tussen die auto's.
Had eerst aantal races met DTM gereden toen wat rondjes in de Drift, dan is het net of je een elastieken stuur hebt.

Echt vet :D

Robin

Bericht door Robin » 08 feb 2014, 13:27

De beste 35 euro ooit aan een product besteed imho.

Zit wat te kloten met de 1M toe in /toe out leerzaam.

Haal op Magione een 1:26,8 op semis en wat ge toe in/out en tyrepressure verhoogd(maar dan warmen de banden ook matig op, die semis houden 't goed uit dit itt de Streets die na 1 lap al 120 graden doen zonder al teveel driftwerk)

Voor velen is 't Chinees, die setups en wat er gebeurt, ik vind 't erg meevallen :lol:
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 10 feb 2014, 09:26

Mugello F40 S3 1:59.740

En er zit echt nog wel (veel) meer in, maar de (achterbanden) warmen amper op, ook al heb ik de tyrepressure verlaagd. Dus met 73 graden op slicks rondtuffen is met dat ding vragen om Stefan Roser achtig stuur en corrigeerwerk, maar dan wel onder de 2 minuten ha!

Robin

Bericht door Robin » 11 feb 2014, 11:33

Soms word ik mesjogge van die AI karren op 100% strength zelfs met maar 5 opponents op klein /International Silverstone, lig je voor met NETJES rijgedrag(want dat helpt de AI niet te triggeren wordt gezegd) tikken ze je 'r bij 't aanremmen er (bijna) af. Ik heb nogal 'n loose setup, maar de E30 DTM is m.i de auto waarbij serieus ge throttleblipped/tussengas/heeltoe (noem 't een naam) moet worden(ik wil geen auto throttle blip, alles zo natuurlijk mogelijk behalve dat ik het H schakelpatroon op m'n G25 niet ingeschakeld heb en ook geen clutchpedal. :D )

Maar gelukkig is er weer 'n mooie skin van Patrick Snijers'88 rallybak:
Afbeelding

http://www.assettocorsa.net/forum/index ... jers.6259/" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier ga ik vanavond even voor zitten < 1:25 lukt me wel, heb in practice ook al 1:23 hoog gehaald maar is niet geregistreerd, was wel netjes en geen afsnijden.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 13 feb 2014, 18:06

Morgen weer een nieuwe wagen;

https://www.facebook.com/Assetto.Corsa/ ... 3147947005" onclick="window.open(this.href);return false;

WJ

Bericht door WJ » 13 feb 2014, 18:20

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 13 feb 2014, 20:28

Tja. Zal wel als 'n blok op de weg liggen, niet supersnel zijn(>100pk minder dan straatversie) en 'n mindere uitdaging dan z'n straatversie/458/F40 zijn. Ik wil de LaFerrari en 'n P1 en de Nordschleife. Niet zo'n downforcemonster waar voor mij geen beleving/uitdaging in zit:)

Kijk hoe zo'n oud 'traag' lel van 'n E30 M3 DTM best moeilijk is op/over de grens/aanremmen/terugschakelen. Dat moeten we hebben. Zoals André altijd zei: If I want to drive on rails I better take the train:)

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2014, 09:48

De update van vorige week vrijdag met de Evora S nogwat, Macca GT3 en 1M S3 met 400pk en regelbare boost was wel aardig natuurlijk. Evora mist grunt, maar is een aangename gebalanceerde straatauto, de Macca klinkt super, is mooi handelbaar, maar mist wat gevoelsmatige power, als je daarna in de Zonda of F40 S3 stapt of zelfs de 458.

1M S3 met verlaging en veel meer neg camber te setuppen stuurt nu op Streets prima in, bewegelijk, een beetje de moderne E30 M3 drift.

Wat me wél opviel is dat de S3 met semis niet echt strakker instuurde , dat was met de normale 1M street vs semis dag en nacht.

?

Tuurlijk zijn ze sneller qua laptijd en houden ze 't iets langer vol, maar dat is 'n seconde per lap gemiddeld. Ik dacht dat 't verschil tussen semis en Streets altijd wat groter was.

Ook de boostfunctie die standaard op 80% staat wat op 400pk neerkomt vind ik wat raar, de S3 heeft ook 'n kortere overbrenging dan standaard. Gevoelsmatig is de S3 dus standaar niet echt 'sneller' dan de normale na wat testsjes mijnerzijds. Andere AC forumleden betwisten dat en op de dragstrip blijkt dat dat S3 wel degelijk sneller is dan...tja die dragstrip mogen ze wel houden van mijn part:)

Als je de boost op 90/100% zet gaat ie lekker vlotter, maar heb je na 1 a 2 laps je motor aan gort. Zelfs bij 10 laps standaard 80% had ik de motor aan de kook(rood) lol. Maar die onzin mag Kunos wel weglaten. Als 'n 25 jaar oude 2.9 twinturbo > 610pk heeft en geen roodgloeiend blok mag een moderne motor gerust 400-450 hebben net als in real life zonder problemen :)

Even de 599 en de Zonda gereden, de devs van KS zeggen dat ze niks aan 't rijgedrag hebben gedaan, maar de 599 lijkt me nu glijeriger, minder vast, minder downforce. ???

Zonda lijkt mij in alle disciplines de snellere van de 2(?) qua rijgedrag voelt ie strakker/sneller/krachtiger en 'n mooiere FFB imho(?) dan de 599, maar ik ben Ferrarista dus da's balen:)

Verder is nog steeds de 458(any) de meest indrukwekkende als 't om weggedrag gaat, maar na 1 lap staan je achterbanden in de fik op Streets. Ook de tyredamage op OFF helpt geen reet:)
Heerlijk 'voorspelbaar' weggedrag.

MAAR de F40 S3 is DE geweldenaar, de rotzak, de oldskool motherfucker, je moet werken en ook achter 'n beeldscherm is 't buiten de E30 DTM de enige auto die me 'n vorm van 'adrenalinerush' en seat of the pants feel geeft. De rest daar 'zweef' je mee over 't circuit, beetje onderstuur/overstuur, maar de F40 S3 is een sob die zoveel voldoening geeft. Vanochten 5 laps Silverstone met 11 andere S3s , 100% opponents 'strength', Ik heb 2 'foutjes' gemaakt (uitloopstrook zegmaar) en her en der dik tegenstuur lol , maar eerste op 7 sec van nr 2. :headbang:

SKITTEREND :df:

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 18 feb 2014, 11:23

Robertdj schreef:Bedankt heren! Op z'n minst een nieuwe videokaart dus...

http://tweakers.net/pricewatch/288234/c ... ificaties/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets bijvoorbeeld?

Heb overigens Vista.
Visto ook ff eraf knallen en overgaan naar W7 :wink:

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2014, 12:20

Jesper schreef:
Robertdj schreef:Bedankt heren! Op z'n minst een nieuwe videokaart dus...

http://tweakers.net/pricewatch/288234/c ... ificaties/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets bijvoorbeeld?

Heb overigens Vista.
Visto ook ff eraf knallen en overgaan naar W7 :wink:
W7 minimaal, beter nog W8(?), beter vloeiender(fps) etc???
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... post-80612" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb hier 8.1 (van XP naar 8.1 op PC lol)
W7 heb ik op m'n laptop maar daar game/sim ik niet op.

Thomas

Bericht door Thomas » 18 feb 2014, 18:02

Vista gewoon snel vergeten en upgraden naar iets wat daarna kwam. Zijn allemaal prima.

Ik draai op Windows 8, werkt uitstekend. Win 8.1 kan ook prima maar daar schijnen weer wat muis issues mee te zijn (met shooters), dus daarom de upgrade naar 8.1 op de gamepc's nog niet gedaan. Maar misschien is het alweer achterhaald hoor met die muis issues.
Verder in het geval van Win 8 even classic shell installeren en je hebt ook gewoon weer een normaal start menu.

WJ

Bericht door WJ » 18 feb 2014, 19:07

Ik speel al games op w8.1 sinds dag 1, inc shooters (bf4, nu titfenfall beta, borderlands, etcetc) en geen enkel probleem.
Beste windows ooit.

Thomas

Bericht door Thomas » 18 feb 2014, 19:54

Moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog geen zin heb gehad om de 8.1 update te doen :) . En het werkt gewoon goed nu, zoonlief heeft ook zo'n instelbare gamemuis, dus ik laat het even lekker zo. De AC pc ga ik wel upgraden binnenkort als ik een keer tijd/zin heb.

Maar mijn mening is ook, gewoon lekker voor Win 8.1 gaan, presteert uitstekend, op de bedenkelijke interface na beste OS wat je kan kiezen, gewoon in desktop modus blijven. (en dit post ik nu vanaf de imac ;) )

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2014, 21:52

Nu rij ik 75 % hotlaps en 25% doe ik races tegen AI, maar we weten dat AI een beetje ERG ondeugend is en nukkig, maar 't went(soms).

Wachten is op MP. Maar de hotlaps zijn ok.

[negatieve note]
Special Events doe ik eigenlijk nooit: driftend met 'n 458 op Silverstone, mooi kleine sliphoek en ook functioneel om het onderstuur(bij in de Arena combos) er op 'n sjieke en redelijk doeltreffende manier eruit te halen(wat ik dus tijdens hotlaps nog wel eens bezig) , wordt totaal niet(qua puntenaantal) gewaardeerd in die Drift Events:

Neen je moet pendelen/zwalken van links naar rechts met 't liefst 160kmh minimaal ervoor op 't rechte stuk. Ben je besodemieterd. Met een straat 458 op straatbanden. Die na 1 lap aan de kook zijn.

En 't is ook zo realistisch he. Dat doen ze allemaal in die driftshows op YouTube : Met standaard van straatbanden voorziene 458 op 't rechte stuk van 'n kurkdroog Silverstone pendelen als 'n bezetene,bij 180 't stuur om en terughoepelen en weer terughoepelen en weer terughoepelen. Ik krijg onderarmen als Popeye. Ze zien je aankomen op Papenburg LOL:)

Het geinige is dat ik redelijk in AC kan driften, maar nooit enorme punten pak in die Drift Events. Dan slaat de auto door, amper tractie allerlei ellende dat 't niet wil.

Ga je daarna lekker hotlappen met dezelfde 458 , rijg je Stowe etc. Abbey en de hele Arena aanelkaar met mooie lekker hogere snelheden en mooie sliphoeken ook nog gvd! Dan opeens wel:)
[/negatieve note]

Deed ik zojuist per toeval TIME ATTACK, op Silverstone klein. Eerst met de 458 dus. Maar dat is kicke. Racen tegen de klok. Maar binnen de lijnen blijven, want anders tot wel de helft van de puntenscore eraf.

Ik dat doen met m'n F40 S3: Wat 'n vermaak. Wat mooi. Kwam even uit op 7988 punten. 10000 moet er ook inzitten morgen Is geen Jorrit of Sven toestand, maar 'n leuke richttijd misschien?

TIME ATTACK PRO
dus geen Traction/ABS hulp wat ie ook niet had in 't echt (ik heb alleen flippers aan 't stuur ,geen H patroon ingesteld , maar m'n koppelingspedaal werkt wel, gebruik ik nooit, remmen met links doh, tussengas met rechts)
F40 S3 op slicks en beetje setup aangepast(Mijn Mugello 1:59 tijd) 7988 punten.

Kicke dit.Die F40 S3 is echt mijn auto, banden blijven mooi op temperatuur nu. Zelfs strak te noemen voor dat rotding:)

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 18 feb 2014, 22:17

Ik moet toch die F40 S3 eens proberen...

Eerst die soundmod ff downloaden dan. :mrgreen:

matthyssie

Bericht door matthyssie » 18 feb 2014, 22:32

Ik ben het overigens wel compleet met je eens over die driftchallenges. Gewoon zelf wat bochtjes aan elkaar rijgen is veel leuker dan met die stomme punten. :gek:

Robin

Bericht door Robin » 19 feb 2014, 11:18

Op de FB page van Stefano of Aristoteles of hoe die heet, geeft ie een hint dat naast de LaFerrari de P1 ook in AC komt, en RUF, hopelijk de CTR, want daar werd al uitvoerig over gesproken de laatste paar weken op 't AC support forum. Dan in 1.0 als $ DLC de Ring en Stefan Roser kan wel einpacken:)

matthyssie

Bericht door matthyssie » 19 feb 2014, 13:13

:mrgreen:

Dat is toch die gast die met zn witte sportsokjes die CTR de ring over poeiert?

Robin

Bericht door Robin » 19 feb 2014, 23:35

Klopt:)

Anyway, zat wat te kloten met die mod apps van tyretemperature en die Rivaliapp met die toerenteller en tyretemp en WEAR, wat heel belangrijk is. Maar die Rivali geeft 'n wat druk beeld met die toerenteller en die frutseltjes.

En die eerste tyretemp app van Danny Gingli(?) is dus grandioos eenvoudig maar mist nog de wear.

Nu had ik tyrewear even op off, maar later weer aan, ik wist niks van de wear ingame behalve als je de pit ingaat, da's niet handig. Maar dat zal nog wel komen.

Ik dus Timeattack nu met de 458 S3 en standaard setup en kijken hoe met die slicks de temp zich houdt want die slicks warmen van 'n 30 graden in begin amper op, ja 65 linksachter 62 rechtsachter om 44 42 voor ofzo na 3 laps. En de wagen bleef maar strak en ik nietsvermoedend gassend testend met die tyretempshit haal ik 8691 POINTS in de 458 S3 op Silverstone Int TIME ATTACK terwijl ik daarvoor bij 7200 bleef steken mar wel 5 laps achtermekaar had, goed voor 'n bos bloemen ofzo:)

En ik had ook 'n nieuw Personal Best met de stock 458 S3 in Sliv. Int Timeattack van 1:06 849 terwijl ik dus bezig was met die tyretemps en wear lol. Nu was ik 'm wel aan 't uitknijpen dat ding en gasgeven waar ik 'normaal' m wat meer rollen laat, maar geen krimp. Wat is 'een 458' dan blijkbaar een fijne auto he denk ik dan in real life....

Dus 'n leuke richttijd 1:06 849 , leuke kortere baan, topauto de 458S3, wat 'n feel. Wel ABS op 1 (zo staat ie standaard ingame bij dat ding) want er is mij verteld dat dat een kortere remweg geeft:)

Dus, wie doet 'ns mee?

matthyssie

Bericht door matthyssie » 19 feb 2014, 23:38

Ik zal morgen eens wat rondjes aan elkaar rijden Robin. Zien hoe ver ik kom. :thumbup:

Plaats reactie