Het grote E36 M3 (occasion) draadje
-
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
HZ-JR-64 stond in 2011 al op 274.000 KM (NAP)

- Gert-jan
Volgens mij heb ik er nog een keer in proefgereden, stond hier toen om de hoek bij een particulier.
Had toen nog een lelijk versleten paars interieur erin zitten en een slechte binnenkant vd softtop.
Km stand herinner ik mij niet helemaal goed meer maar zat idd behoorlijk achterin de 2ton.
Gek genoeg was de lak wel in een geweldige staat voor een auto van die leeftijd met die kmstand...
Had toen nog een lelijk versleten paars interieur erin zitten en een slechte binnenkant vd softtop.
Km stand herinner ik mij niet helemaal goed meer maar zat idd behoorlijk achterin de 2ton.
Gek genoeg was de lak wel in een geweldige staat voor een auto van die leeftijd met die kmstand...
-
Reactie van de verkoper;
Goedendag,
Nee dat heeft u fout, de M3 heeft origineel 157000 km gelopen, volledig aantoonbaar onderhouden.
Als hij 300000 km zal hebben gelopen, zal het interieur en exterieur er heel anders uitgezien hebben, dat is niet zo, interieur en exterieur zien er respectievelijk de km stand vergelijkbaar uit.
Als u de km stand niet geloofd. Bespaar dan het ritje naar mijn hal. Auto is alleen voor liefhebbers.
Met vriendelijke groet,
CabrioMaarten
- GTRene
dit jaar is het strafbaar geworden dat kilometer teller terugstellen toch?
hopelijk pakken ze er veel op die zoiets doen voor een snel gewin en de mensen bedonderen.
hopelijk pakken ze er veel op die zoiets doen voor een snel gewin en de mensen bedonderen.
- Vlokmans
Volledig aantoonbaar? Kwestie van een belletje naar de stempelaars in het onderhoudsboekje, mocht je geïnteresseerd zijn. Ergens tussen 2011 en nu zal dan toch een drastische terugval in km's verstopt zitten. Maar goed, hij's toch alleen voor liefhebbers en niet voor zeurpieten ......... 

-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Haha wat een flapdrol. Alsof een vers interieut inbouwen moeilijk is. Heb je hem al op de advertentie uit 2011 gewezen en UK interieur? Die overigens ook zo net niet is.B46 schreef:Reactie van de verkoper;
Goedendag,
Nee dat heeft u fout, de M3 heeft origineel 157000 km gelopen, volledig aantoonbaar onderhouden.
Als hij 300000 km zal hebben gelopen, zal het interieur en exterieur er heel anders uitgezien hebben, dat is niet zo, interieur en exterieur zien er respectievelijk de km stand vergelijkbaar uit.
Als u de km stand niet geloofd. Bespaar dan het ritje naar mijn hal. Auto is alleen voor liefhebbers.
Met vriendelijke groet,
CabrioMaarten
-
Laatst gewijzigd door B46 op 17 feb 2014, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Haha, dat soort plaatjes mag ik wel op de zaterdagavond 

- GTRene
- Gert-jan
-
Nieuwe reactie van de verkoper, na het sturen van de foto's / oude advertenties:
Goedendag,
Ik begrijp u frustratie, maar ik heb deze auto zonder enige bedoelingen gekocht van een man uit Vaassen en die was te duur voor hem in onderhoud. Toen stond hij al op 157000 km en het engelse interieur was ook al aanwezig en de onderhoudshistorie was volledig ingevuld, dus ik dacht, een unieke kans om een M3 in voorraad te hebben en ik ben ook een BMW liefhebber vooral E36. We hebben de auto opgeknapt en na vijf weken kon hij op internet. Ik dacht, 157000 gelopen, die is zo rond de 10000 euro waard.
Tot mijn schrik kreeg ik gister een mailtje van u en dat deed pijn in mijn autohart! Ik ben helemaal geen persoon die zulke handel wil doen. Dat mailtje bevatte bestanden met allemaal foto"s waar hij een ander interieur had, hij heeft 2 keer een ander interieur gehad. Toen het ergste, de M3 heeft daar 274000 km!!! gelopen met een NAP! Ik schrok me helemaal kapot van die advertentie.
Ik ben gewoon opgelicht waar ik bij stond! Wij gaan dit zeker onderzoeken, waar de terugdraai van de km stand plaats gevonden heeft!
Met vriendelijke groet,
CabrioMaarten
- Niels
- Auto: Prius+
Ik was al wel eens op zijn site geweest en het leek me ook niet iemand die dit soort handel wil doen. Blijkt toch wel weer moeilijke handel om een beetje fatsoenlijk ding in handen te krijgen...
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Wel jammer dat een eerlijke particulier of in dit geval ondernemer er weer onder lijdt. Ik denk dat je wel heel sterk bewijs moet hebben om de feitelijke terugdraaier aan te kunnen pakken.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Als je 5 weken met een auto bezig bent dan zie je toch punten waardoor je gaat twijfelen aan het verleden? Bovendien snap ik de tweede reactie niet na de eerste. Als meneer een E36 liefhebber is dan zal hij toch wel een engels interieur herkennen? In de eerste reactie geeft hij aan dat je het aantal kilometers wel aan het interieur ziet, in reactie nummer twee geeft hij aan dat het interieur er al in zat.B46 schreef:Nieuwe reactie van de verkoper, na het sturen van de foto's / oude advertenties:
Goedendag,
...
We hebben de auto opgeknapt en na vijf weken kon hij op internet.
...
Met vriendelijke groet,
CabrioMaarten
Of meneer weet donders goed wat er aan de hand is of meneer is niet heel goed in zijn vak. Veel handelaren controleren of er een WOK op heeft gezeten en als ik bepaalde dingen aan een auto zie (ander interieur, bouten die niet in kleur ziojn meegesporten etc) dan ga ik wel kritisch kijken naar het verleden. En Tip-Ex in het onderhouds boekje, kom op zeg!
Mijn subjectieve mening, krokodilletranen.
-
Mijn reactie terug
Hallo,
Ik kan u direct vertellen waar de km is teruggedraaid, dat is ten tijde van de meneer uit Vaassen. Die heeft hem namelijk enkele weken eerder met de juiste kmstand gekocht. Waarschijnlijk wist u al dat deze meneer de auto slechts korte tijd op naam had.
Daarnaast, de 330Ci Cabrio (71-JL-DS) die u aanbiedt is ook teruggedraaid, die zit ergens halverwege de 2 ton.
Ik raad u aan om voor een aankoop/inkoop altijd een NAP check te doen, dit kost maar een paar euro en kan u een hoop narigheid besparen.
Er wordt helaas veel gerommeld met de duurdere auto's, zoals BMW (Cabrio's).
U zou aangifte kunnen doen bij de politie, maar die zullen er toch weinig aan doen.
Aan de andere kant, ik weet ook voor welke prijs de auto in Vaassen te koop stond, dus U had ook een klein beetje beter op kunnen letten natuurlijk. Zo zie ik op uw foto van het onderhoudsboekje gewoon tipex, waar datums mee veranderd zijn.
Er vanuitgaande dat de km.stand in 2011 een 274000km was, ga ik er vanuit dat is heden ten dage (2014) toch wel minimaal 300.000km is.
Het zou netjes zijn om dit ook te vermelden in uw advertentie, alleen dan zal de prijs drastisch omlaag moeten.
Of verkopen aan de handel met de eerlijke km's, u krijgt uw geld wat u er (ongeveer) voor betaald heeft vast wel terug.
Gr. Bart
- GTRene
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Volgens mij (en facebook) is het een hele jonge kerel. Moet dus nog veel leren, om hem nu gelijk af te zagen lijkt me te ver gaan...
Ik denk dat hij zelf wel met de juiste intenties zaken doet.
Ik denk dat hij zelf wel met de juiste intenties zaken doet.
- ///Joost
B46, hele nette reactie, waar veel lering uit te trekken is voor de beste man. Hopelijk kijkt ie beter uit vanaf nu.
-
OnlineMParallel
Goed bezig Bart. Snap nu waarom die fotosoep verwijderd is.
Toch erg weer. Je kunt echt niks meer vertrouwen.
Aan de andere kant, zoals hier al opgemerkt, als je 5 weken aan deze auto sleutelt moet het toch opgevallen zijn dat er of 2 spiegelschakelaars op zitten, dan wel 1 aan de verkeerde kant. En een armsteun met de opening voor de handrem aan de verkeerde kant. etc.
Maar goed, wat ons kenners direct opvalt, het blijkt maar dat dit niet automatisch voor iedereen op gaat.

Toch erg weer. Je kunt echt niks meer vertrouwen.
Aan de andere kant, zoals hier al opgemerkt, als je 5 weken aan deze auto sleutelt moet het toch opgevallen zijn dat er of 2 spiegelschakelaars op zitten, dan wel 1 aan de verkeerde kant. En een armsteun met de opening voor de handrem aan de verkeerde kant. etc.
Maar goed, wat ons kenners direct opvalt, het blijkt maar dat dit niet automatisch voor iedereen op gaat.
-
OnlineMParallel
btw €10.000 waard als die 157.000km de correcte stand was.
In nog geen 10.000 jaar.
In nog geen 10.000 jaar.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Als autohandelaar moet je toch wel op zulke dingen letten lijkt mij. Ik heb een keer een E46 coupe bekeken waarvan de kilometerstand aardig wat lager was dan hij zou moeten zijn. Werd mij "gewoon" verteld dat de kilometer stand wel klopte. Vraag je om de onderhoudsboekjes, zie je een kilometerstand die aardig wat hoger is. Kom op zeg, hoe naief moet je zijn. Toen de aap uit de mouw was werd me rustig verteld dat het wel bekend was maar dat het niet bij de aanbieder was gedaan. Onder het motto "Ik kan het altijd proberen toch?"MParallel schreef: Maar goed, wat ons kenners direct opvalt, het blijkt maar dat dit niet automatisch voor iedereen op gaat.
-
OnlineMParallel
Mja, wat je zou mogen verwachten en hoe het in de praktijk gaat is (helaas) wat anders.
Gewoon heel erg goed opletten als koper, want anders word je genaaid waar je bij staat.
Uiteraard kom je met gewoon boeren verstand gebruiken al een heel eind.
Gewoon heel erg goed opletten als koper, want anders word je genaaid waar je bij staat.
Uiteraard kom je met gewoon boeren verstand gebruiken al een heel eind.
- Hitz
- Auto: KIA
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineMParallel
Nondejuu. Die is wel lekker, maar wat een geld zeg. Snap dat ie zeldzaam is, helemaal in 4.6 variant.
Wat zou een B8 4.6 cabrio dan wel niet doen? Daar zijn er slechts 23 van gebouwd.
Vroeger ge*lde ik zwaar op die V8 modellen, maar daar ben ik wel op teruggekomen, want sleutelen aan die blokken word je niet vrolijk van. Voor mij niks met dubbele cilinderrijden

- Joy
Gemiddeld zitten ze rond de 20-29k. De B8 uit bovenstaande advertentie is de 1e B8 gebouwd. Daar is de prijs op gebaseerd.