[15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

[15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Peter Tunissen » 21 dec 2013, 23:38

Afbeelding

Op zaterdag 15 februari organiseert Driving Fun voor de 2e keer een driftdag op de schitterende locatie in Niederrhein, voormalig luchtmachtbasis Weeze, net over de grens bij Nijmegen. Goed kunnen driften is de ultieme vorm van voertuigcontrole, waarbij mens en machine in perfecte harmonie over het asfalt glijden. Op deze locatie wordt door middel van pylonen een uitdagend parcours van 1,4km lengte uitgezet met korte bochten, maar ook snelle derde- en vierdeversnellingsbochten.
Onze instructeurs helpen u graag (dwars) op weg!

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 - Inschrijven in de grote hangar
09:00 - 12:00 - Open pitlane driften
12:00 - 13:00 - Lunchpauze
13:00 - 16:30 - Open pitlane driften

Prijs
Deelname aan de hele dag (09:00 - 16:30) kost €295 per auto.
Tweede rijders betalen €30 per persoon, bijrijders €10.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Uiteraard is het ook mogelijk om deze dag gebruik te maken van een huurauto.
Deelname in een BMW E36 325i kan al voor €550 p.p. all inclusive (gebaseerd op twee rijders per auto) of €950 p.p. all inclusive (één rijder per auto).
Desgewenst kun je ook een BMW M3 huren om te driften; stuur s.v.p. een mailtje naar peter@driving-fun.com om te informeren naar de mogelijkheden indien u hier interesse in hebt.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €25, is een jaar lang geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Weeze maximaal 92dB geproduceerd worden; hier wordt streng op gecontroleerd.

DF driftdagen
Driving Fun driftdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen wedstrijden en zaken als twindriften (tenzij vooraf samen afgesproken) of driftend om een gespinde auto heen rijden zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren drifter tot beginnend drifter en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De betere drifter dient rekening te houden met de mindere goden en van de beginnende drifters wordt verwacht dat ze niet boven hun kunnen rijden en proberen zo weinig mogelijk te spinnen.

Circuit
De locatie waar we gebruik van maken is een voormalig RAF basis, waar in vroegere tijden Tornado's, Harriers en F16's van de Royal Air Force in opperste staat van paraatheid stonden met hun wapens gericht op het oosten. Tegenwoordig gaat het er (iets) vredelievender aan toe.
Zo wordt de baan tijdens het driften continue nat gehouden om de banden te sparen en er geldt een geluidslimiet van 92dB. Open uitlaten zijn dus niet toegestaan!

Rondje Weeze
Een rondje Weeze is uniek. Dit begint al met de plek waar de auto's zich verzamelen als er niet gedrift wordt. Op circuits gebruik je dan een paddock of als je eens gek doet een pitbox; op Weeze staat iedereen bij elkaar in een grote hangar. Van daar uit rij je de langs de controlepost de baan op.
De eerste bocht is een snelle lange doordraaier naar links. Afhankelijk van je auto drift je hier in de derde of vierde versnelling met meer dan 100km/u op de teller. De ultieme vorm van voertuigbeheersing is als je de auto in een drift kunt houden terwijl je afremt voor de haakse rechter bocht die volgt om je auto dan in één vloeiende beweging van haaks links naar haaks rechts te kunnen flicken. Met de bocht naar rechts kom je op het paddock gebied, waar je ook weer door kunt driften in een doordraaiende bocht naar links, gevolgd door een openende bocht naar rechts die je weer van de paddock af leidt. Als je deze bocht lang doordrift kun je weer in één keer doorflicken in de flauwe linkerbocht die volgt. Hierna wordt het lastig om de auto in de drift te houden en kun je het beste even gewoon rechtdoor rijden, maar dit is dan ook voor het eerst in deze ronde.
Na een kort stukje rechtdoor langs een paar hangars volgt weer een mooie combinatie om te driften. Je begint met een snelle rechter bocht die in n drift met een flick opgevolgd kan worden door een iets langzamere dubbele linker. Als je het goed doet, kun je beide linker bochten precies in één drift nemen, gevolgd door een snelle, openende rechter bocht. Hierna kom je op het snelste deel van de baan, een eindeloos lang doordraaiende bocht naar links. In de ochtend zullen we hier twee chicanes plaatsen waar niet doorheen gedrift kan worden om de snelheid enigszins te beperken, maar afhankelijk van de auto kan hier toch met meer dan 120km/u op de teller doorheen gedrift worden!

Belangrijk op Weeze
* Het allerbelangrijkste op Weeze is de juiste instelling. Deze dag is er puur op gericht om met elkaar heel veel plezier te maken en een onvergetelijke dag te beleven.
Daarnaast is driften uiteraard een enorm goede oefening voor coureurs, of je nu professioneel of amateur-coureur ben en voor iedereen die op de openbare weg zo veilig mogelijk op pad wil zijn. Als je een auto namelijk in een drift kunt houden, heb je automatisch ook de kunde om een onverwachts uitbrekende auto uit een slip te halen.
* Weeze is zoals gezegd een voomalig basis van de Royal Air Force en wordt als zodanig door sommige navigatiesystemen niet herkend. Het is dus altijd handig om een uitgeprinte routebeschrijving bij je te hebben, want het terrein ligt ook nog eens enigszins verscholen.
Het evenementen terrein van Airport Weeze ligt net over de grens bij het Noord-Limburgse Bergen.
Coördinaten:
N 51 36.533, E 6 7.17
Het terrein ligt aan de Baaler Strasse in Weeze.

Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i
2. Alex Lesscher - huurauto
3. Gertjan Albers - BMW E36 325i
4. Chris Douma - BMW E30 325i
5. Ronnie - BMW E46 325ti Compact
6. Antoine van Ballegooijen - huurauto
7. John Arntz - BMW
8. knot - BMW E36 328i
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Peter Tunissen » 11 feb 2014, 23:27

Nog een paar daagjes en het belooft zo wel een heeeeele rustige dag voor de rijders te worden!
Dus kom op mensen, nog een paar erbij en dan gaan we hier een leuk feestje van maken!
Open pitlane en geen bandenstapels of chicanes, dus maximaal haaks door die lange linker doordraaier op Weeze! :df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Knot » 14 feb 2014, 15:01

Lijkt wel erg rustig zo.... :(

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Knot » 14 feb 2014, 15:06

Peter Tunissen schreef: Na een kort stukje rechtdoor langs een paar hangars....
Welnee.... :D

Gebruikersavatar
Ronnie
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 mar 2007, 20:59
Locatie: Limmen

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Ronnie » 14 feb 2014, 15:47

Het wordt een BMW dagje :-)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Knot » 14 feb 2014, 20:30

Da's meestal bij DF toch :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Knot » 14 feb 2014, 20:56

Ben benieuwd, die lange bocht, eindelijk dan morgen eens zonder bandenstapels..... wordt er geen meter meer rechtuit gereden!



Streven is om zoals bij 1m18 door te pendelen en daar al in/door te zetten.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 20:32

Dat streven is wel gelukt zeg, alleen niet op vermogen helaas, kwam 100pk tekort, wel met hard gooien en gebruik maken van de handrem lukte het 3x linksaf door te zetten.

Peter/Han bedankt, was een mooi dagje zo.... alleen jammer dat ik altijd wat heb op Weeze. Vorige keer de gaskabel, nu weer een koelslang gescheurd na 30 min... gelukkig kon Peter Molenaar hem even herstellen en was Peter T zo aardig om me even naar de Aral te focussen voor een paar liter koelvloeistof. Zo kon ik na een uurtje toch weer verder driften.

Eerst door een 528i afgesleept worden en aan het einde van de dag (door laten draaien van de aircofan op contact II) alsnog weer diezelfde 528i nodig hebben om aan te slepen door een lege accu... die auto helpt echt iedereen op weg, zou het dubbele van de vraagprijs op moeten brengen!!

Nu even de beelden bekijken en wat moois van maken.

Gebruikersavatar
Ronnie
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 mar 2007, 20:59
Locatie: Limmen

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Ronnie » 15 feb 2014, 20:54

zo ben weer thuis, was zeker een topdag!

7 uur vertrokken vanuit alkmaar en stond om half 10 op de baan. Ik was nog nooit op weeze geweest dus eerst 2 rondjes gereden om de auto op te warmen en te kijken hoe het parcours liep. Daarna wat driftjes neergelegd en na een paar rondjes met 2 geulen kennisgemaakt, 1 bij de bunkers en 1 diepe geul 2 bochten na de bunker. Heb daar de rest van de dag niet meer gek gedaan omdat ik liever geen schades rij .BTW, hoe extreem glad is dat asfalt net na die 2 bunkers? je hoeft daar amper je gaspedaal aan te raken, dat U bochtje vond ik erg gaaf om op lage snelheid te nemen.. Heb echt zo extreem veel rondjes gereden dat ik om 15:00 ben afgetaaid. Helemaal 'leeggedrift', ben kapot en had donderdag en vrijdag al de griep maar wilde toch graag hierheen.

@Peter, bedankt voor de topdag
@Knot, aangenaam kennis te maken, ik wilde je nog gedag zeggen maar je was aan het knallen dus volgende keer weer :)
@Chris, leuk om weer oude bekenden te spreken en tot de volgende keer !

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 21:28

Ronnie, ging lekker met de compact, maar nog best wat te leren als ik het zo zag.. (en ook ik ben niet te oud om te leren hoor ;))

Wie reed er in de witte E36 coupe? Zat ik nog een stuk achter, zal ik in de beelden meenemen, die komen er zo aan.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Knot » 15 feb 2014, 23:05

Filmpie van vandaag:



Ondanks de kleine tegenslag heb ik me prima vermaakt!

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Spijkerhard » 16 feb 2014, 01:01


Gebruikersavatar
turbofries
Berichten: 207
Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door turbofries » 16 feb 2014, 01:30

Dat doe je netjes Rody! Je hebt wel wat gehad aan onze ervaring van de vorige keer!
Wij rijden met een 325i en die had het net goed om die bocht in 1x te doen. Je moet gewoon de lijn zien en dan lukt het!

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: [15-02-2014] DF @ Weeze deel II

Bericht door Walter » 16 feb 2014, 09:58

Die lange bocht ziet er goed uit, knot!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten