No offence, maar ik zou lekker in Belgie blijven!Jussi schreef:Hey heren,
Even niets gepost in dit topic omdat ik op vakantie was en het 3e gesprek wilde afwachten. Gisteren ben ik dan in Amsterdam op gesprek geweest. Uitermate goed bevallen, keurige ontvangst in een mooi gebouw op de Herengracht. Concrete jobinhoud voorgesteld gekregen en hoe de carrière verder zou opgebouwd worden. Erg goed gesprek gehad met de CEO en de VP van het bedrijf.
Nu kreeg ik vandaag antwoord van hen dat ik mag beginnen per 1 april met volgende voorwaarden:
- jaarcontract op basis van 40 uur, functie medewerker sales/orderdesk
- €25.000,- op jaarbasis, inclusief vakantiegeld
- 25 vakantiedagen
- mogelijkheid om een bonus te verdienen
- na minimaal een half jaar te beginnen met de CFA opleiding, deze zal (mits succesvol wordt afgerond) bekostigd worden door het bedrijf.
Lijkt me toch wel erg zuinig wat betreft startsalaris en extralegale voordelen.Ik ben momenteel nog voor een andere functie in BE in de running en daar neem je een 2,5-2,7 bruto/maand, groeps- en hospitalisatieverzekering, BMW 1-reeks, laptop en Blackberry mee naar huis. En dan hoef ik nog niet naar het dure Amsterdam te verhuizen.
Ik weet dat geld en extralegale voordelen niet alles is, vandaar ook mijn twijfel. Het is alleen wel een grote opoffering om de komende jaren als een kluizenaar (CFA-opleiding) te leven waarvan als je niet slaagt, je ze ook nog eens zelf kan betalen. En dat met amper genoeg salaris om de maand mee rond te komen.
Werken in Nederland - Wat moet je weten?
-
OnlineErikS
Re: Werken in Nederland - Wat moet je weten?
- Luco
Ligt eraan, als je 25k bonus kan verdienen is het ineens heel anders.
- tomgtr
Precies, wat Luco zegt. Ik werk in een branche waar basis salaris voor starters echt niet top is maar bonus is alles. Kunnen ze een bonus indicatie geven bij een goede performance van het bedrijf en jezelf? Mischien een min bonus afspreken voor 1e of 1e 2 jaar?
-
Jussi
Het is niet zo dat je op commissie werkt. Dit kreeg ik toegestuurd:tomgtr schreef:Precies, wat Luco zegt. Ik werk in een branche waar basis salaris voor starters echt niet top is maar bonus is alles. Kunnen ze een bonus indicatie geven bij een goede performance van het bedrijf en jezelf? Mischien een min bonus afspreken voor 1e of 1e 2 jaar?
Ze hebben Belgen nodig omdat ze de Belgische markt willen betreden. Alleen ben ik niet zeker of iemand zal emigreren naar Nederland voor dit salaris.Verder heb je 25 vakantiedagen en de mogelijkheid om een bonus te verdienen (de hoogte van de bonus is afhankelijk van de targets en kpi’s die tzt vastgesteld zullen worden).
- Luco
tzt vind ik dan vaag, die moet je vaststellen voordat je er begint.
Maar ja het is nu eenmaal zo dat het nu een werkgeversmarkt is.
Maar ja het is nu eenmaal zo dat het nu een werkgeversmarkt is.
- dvh
Luco schreef:FDD schreef:LOL ErikS
je verrast mij eerlijk gezegd ook nog dacht even ow daar heb je weer zo eentje met de insteek van ik heb gestudeerd dus ik recht op minimaal 3000 euro per maand.......
Todat ik las dat je na de Havo gestopt was toen werd ik echt verrast, meeste die dat roepen studeren ook nog en kunnen blijkbaar goed uit een boekje leren. Vergeten echter dat werken iets anders is dan leren maar eisen wel minimaal 3k.......![]()
![]()
![]()
![]()
Groeten,
Eric
3k bruto is toch niet zoveel, in mijn sector ligt het tussen 3,5 en 4 k bruto als je volwaardig bent in de corporatie sector, dat vind ik toch echt te weinig.
Ik ben denk ik verpest in het verleden met 85e/u en dan 1700 uur minimaal
3k bruto is niet zo veel ? Moet iedere starter 3k verdienen dan ? ( excl werkgeverslasten .. ) Ik bedoel.. Ik vind het nogal wat. Bij mij verdienen ze het niet iig.
Het minimum ligt op ongeveer de helft van dat bedrag.
- Luco
ik heb het over volwaardig, dus qua leeftijd 30+ en meer dan 5 jaar ervaring.
Tevens gaat er in de corporatiesector nogal wat af, van 3,5 k bruto blijft 2100 netto over ongeveer.
Maar ik zeg al, ik denk dat ik verpest ben.
Tevens gaat er in de corporatiesector nogal wat af, van 3,5 k bruto blijft 2100 netto over ongeveer.
Maar ik zeg al, ik denk dat ik verpest ben.
- dvh
2100,- netto is een net salaris. Ik reken dan ook altijd dat er 2 werken in een gezin, en als je dan samen zo rond de 3500 / 4000 uit komt doe je het best goed denk ik.
Anyway. Jussi. Als het lukt, en de baan lijkt je wat, gewoon doen. Dat loon groeit vanzelf wel als je goed (genoeg) bent
Anyway. Jussi. Als het lukt, en de baan lijkt je wat, gewoon doen. Dat loon groeit vanzelf wel als je goed (genoeg) bent
- Luco
Als je 2100 netto hebt moet je wel samen werken, anders sterf je aan de geelhonger 
- JP
Met 2100 netto, moet de vrouw dan ook full-time werken om nóg eens 2100 netto te hebben? Leven om te werken...?
- Luco
Laten we eerlijk zijn, we zitten hier op een autoforum en vinden een leuke auto allemaal prettig, we doen ook regelmatig denigrerend richting Henk en Ingrid, dat zijn de mensen die rond moeten komen van 2100 per maand, ik zou het daar iig niet mee redden, ook niet als ik in een huurhuisje zou zitten.
Dus ja dan zal je wederhelft toch ook minimaal 20 uurtjes moeten werken, want met 2100 kom je toch echt te kort hoor.
Zeker als je dan ook nog een leuke auto wilt rijden, want met 2100 per maand kan je een nieuwe auto al helemaal vergeten.
Dus ja dan zal je wederhelft toch ook minimaal 20 uurtjes moeten werken, want met 2100 kom je toch echt te kort hoor.
Zeker als je dan ook nog een leuke auto wilt rijden, want met 2100 per maand kan je een nieuwe auto al helemaal vergeten.
- Joy
Ik denk dat 3000 netto met 2 werkenden redelijk normaal is. Vaak werkt 1 van de 2 niet fulltime. Ik zie in mijn omgeving geen jonge stellen met 4k in de maand thuis komen.
- GTRene
dat ligt er helemaal aan wat voor vaste lasten je hebt en wat voor 'gat' in de hand je hebt en of alles maar makkelijk mee 'moet' doen en of koopt.Luco schreef:Laten we eerlijk zijn, we zitten hier op een autoforum en vinden een leuke auto allemaal prettig, we doen ook regelmatig denigrerend richting Henk en Ingrid, dat zijn de mensen die rond moeten komen van 2100 per maand, ik zou het daar iig niet mee redden, ook niet als ik in een huurhuisje zou zitten.
- dvh
Ja wat is jong. Als ik even wat leeftijdgenoten pols qua vrienden en familie. Die zijn zo rond de 35 gemiddeld en zitten ook zo rond de 3500/4000 netto samen excl vakantie geld en eventuele eindejaarsbonus. Maar dan kun je ook gewoon goed leven als je geen gekke dingen uithaalt.
Maar wat Luco zegt. Er zijn er (meer dan) genoeg die het met een pak minder moeten doen.
Maar wat Luco zegt. Er zijn er (meer dan) genoeg die het met een pak minder moeten doen.
- Luco
we kunnen wel een rekensommetje maken met die 2100 als uitgangspunt.GTRene schreef:dat ligt er helemaal aan wat voor vaste lasten je hebt en wat voor 'gat' in de hand je hebt en of alles maar makkelijk mee 'moet' doen en of koopt.Luco schreef:Laten we eerlijk zijn, we zitten hier op een autoforum en vinden een leuke auto allemaal prettig, we doen ook regelmatig denigrerend richting Henk en Ingrid, dat zijn de mensen die rond moeten komen van 2100 per maand, ik zou het daar iig niet mee redden, ook niet als ik in een huurhuisje zou zitten.
Ten eerste kom je dan niet meer in aanmerking voor de goedkopere sociale huurwoningen, dus zit je boven de huursubsidiegrens
Huur 700 euro
Gas en licht 200 euro
Overige vaste lasten zoals telefoon, internet, tv 100 euro
Verzekeringen 100 euro
Ziektekosten voor 2 man 160 euro
Dat is bij elkaar al 1260 euro
blijft er 840 euro om van te:
eten
tanken
kleding
dan blijft er echt nagenoeg niks over.
- Fernando
Hey Luco, doe mij eens die vaste lasten man!!! 
- Luco
zit ik nog te laag dan?
- Joy
Klopt wel aardig imho.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Is dat salaris incl vakantiegeld?Jussi schreef:Ik ben momenteel nog voor een andere functie in BE in de running en daar neem je een 2,5-2,7 bruto/maand, groeps- en hospitalisatieverzekering, BMW 1-reeks, laptop en Blackberry mee naar huis.
Indien niet, is het salarisgat al 2600-1850 = 750 + 100 netto ziektekostenverz vergoeding, en is een 1 serie ongeveer 500 bruto aan lease. Das een gat van ongeveer 1400 bruto, en das gewoon te gek.
- Niels
- Auto: Prius+
25k bruto met een master? Das wel errug weinig zeker in de Randstad. Imho is het zelfs te weinig als basis voor een onderhandeling om er een fatsoenlijk loon uit te slepen. Bonus is leuk maar het moet geen 50% van je salaris zijn om fatsoenlijk rond te kunnen komen om maar wat te zeggen.
- Luco
Kan je hier beter een uitkering en huurtoeslag aanvragen, dan heb je meer 
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Riceaux
Ach ik moet ook rondkomen van 2100-2600 per maand + de studiefinanciering van m'n vriendin. (Maar die houdt eigenlijk niks over na het betalen van de vaste lasten)Luco schreef:Laten we eerlijk zijn, we zitten hier op een autoforum en vinden een leuke auto allemaal prettig, we doen ook regelmatig denigrerend richting Henk en Ingrid, dat zijn de mensen die rond moeten komen van 2100 per maand, ik zou het daar iig niet mee redden, ook niet als ik in een huurhuisje zou zitten.
Nou mag ik daar niet over klagen als student zijnde. Als ik kijk naar m'n mede-studenten die rond moeten komen van 600 euro in de maand, dan doe ik het nog best goed.
- Peric
Wij hebben het vorig jaar met heel wat minder moeten doen.. Maar m'n vrouw werkt inmiddels weer.. Nu ik nog..
- Erik dB
Is het 1 van de optiehandelaren daar?
Ik vind 25k ook aan de lage kant. Sterker nog: erg laag (10 jaar geleden begon ik met werken, werd mijn CFA ook betaald, en zat ik op 34k ex bonus en incl leasevergoeding).
Is het wel een universitaire functie waar je op hebt gesolliciteerd (gezien de omschrijving vraag ik me dat af)? Niet dat ik met dat laatste iets bedoel oid, maar puur om het een beetje in perspectief te zetten.
Ik vind 25k ook aan de lage kant. Sterker nog: erg laag (10 jaar geleden begon ik met werken, werd mijn CFA ook betaald, en zat ik op 34k ex bonus en incl leasevergoeding).
Is het wel een universitaire functie waar je op hebt gesolliciteerd (gezien de omschrijving vraag ik me dat af)? Niet dat ik met dat laatste iets bedoel oid, maar puur om het een beetje in perspectief te zetten.