Geile schoenen draadje.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roy RS

Re: Geile schoenen draadje.

Bericht door Roy RS » 31 jan 2014, 09:25

hoewel ik de kast vol heb staan met allerlei moois als Noble Blue, Borgioli, Magnanni enz....is het sneakervirus nu op mij overgeslagen...Ik kwam iemand tegen een hele poos geleden met geweldige Air Jordans aan en herinnerde me ineens dat ik dat vroeger echt té cool vond en dacht "dat wil ik weer". Dus ik op zoek naar wat ik dan leuk vind en toen bleek dat ik met name de eerste uitgave, waar Michael Jordan in 84-85 op speelde het coolst vond, logisch, want die had ik vroeger ook....Nu blijkt dat Nike nog altijd dat model maakt en dus ging ik zoeken naar de juiste kleuren en die kreeg ik maar niet gevonden, ik merkte dat er een hele "community" dezelfde schoenen zocht als ik, Jordan 1 in de kleuren van de Chicago Bulls en toen bleek dat die natuurlijk collector items geworden zijn.

Toen vond ik op internet dat die 84er schoenen door Nike in die kleurstelling in 94 opnieuw uitgegeven is in beperkte oplage, daar was toen geen vraag naar, maar die bewuste uitgave is nu een must voor elke sneaker verzamelaar...in 2013 hebben ze dat weer gedaan en de voorraad was er in no time doorheen en op Ebay gaan ze nu, afhankelijk van de maat/staat en met/zonder doos/bon voor tussen de 250 en 400 dollar over de toonbank, net als de uitgave van 2013.
Ik heb geprobeerd gewoon via NIke online en Footlocker ertussen te komen, maar de release is dan om 9uur en de site is om 1 minuut over 9 plat en om 5 over negen weer online zonder resterende voorraad...dus ik een kwartier de refresh button gedrukt om aan het eind niets te hebben...
Maar 250-350 euro vind ik wat wat veel en het was uitdaging om ze voor een semi normale prijs te vinden...dat is gelukt, ik heb een splinternieuwe set "dead stock" gevonden voor de normale prijs! Incl doos, bon en alles!

Zie hieronder de foto, ik heb ze nog niet in huis, dus ik kan nog niet meer posten

Afbeelding

hier uitleg over de beginfase van de combi Michael Jordan en Nike...hij wilde eigenlijk Adidas en hij vond dat hij er als een clown uitzag met die kleurtjes:
http://hiphopwired.com/2012/07/16/micha ... -jordan-1/" onclick="window.open(this.href);return false;

en hier een nieuwsbericht van vorig jaar over de introductie van deze schoenen:
http://sneakernews.com/2012/09/26/air-j ... red-black/" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien is het niet ieders smaak, maar ik vind het gewoon leuk om te hebben voor...nou ja, de heb ofzo en het heeft me weer luttele uurtjes van de straat gehouden.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 feb 2014, 07:23

Die Van Lier zijn inderdaad populair
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (638.82 KiB) 2870 keer bekeken

Macboy

Bericht door Macboy » 01 feb 2014, 07:27

Misschien dubbelpost deze Magnannis. Met Xavier gehaald. Riem hoorde er niet bij maar past geweldig :love:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (602.33 KiB) 2870 keer bekeken

Tim N

Bericht door Tim N » 01 feb 2014, 13:12

Gaaf Roy, wat jij hebt had ik dus twee jaar geleden met de Jordan VI
Was toen ik zelf nog steelde olympic colourway 200 sets. Toen deze uit kwamen in rerelease ook in te voren al via lacebags een set gereserveerd. Draag ze zelden maar het hebben is al super.

Nu nog steeds opzoek naar een set carmines in SZ12 24-05-14 id de release weer.
Roy RS schreef:hoewel ik de kast vol heb staan met allerlei moois als Noble Blue, Borgioli, Magnanni enz....is het sneakervirus nu op mij overgeslagen...Ik kwam iemand tegen een hele poos geleden met geweldige Air Jordans aan en herinnerde me ineens dat ik dat vroeger echt té cool vond en dacht "dat wil ik weer". Dus ik op zoek naar wat ik dan leuk vind en toen bleek dat ik met name de eerste uitgave, waar Michael Jordan in 84-85 op speelde het coolst vond, logisch, want die had ik vroeger ook....Nu blijkt dat Nike nog altijd dat model maakt en dus ging ik zoeken naar de juiste kleuren en die kreeg ik maar niet gevonden, ik merkte dat er een hele "community" dezelfde schoenen zocht als ik, Jordan 1 in de kleuren van de Chicago Bulls en toen bleek dat die natuurlijk collector items geworden zijn.

Toen vond ik op internet dat die 84er schoenen door Nike in die kleurstelling in 94 opnieuw uitgegeven is in beperkte oplage, daar was toen geen vraag naar, maar die bewuste uitgave is nu een must voor elke sneaker verzamelaar...in 2013 hebben ze dat weer gedaan en de voorraad was er in no time doorheen en op Ebay gaan ze nu, afhankelijk van de maat/staat en met/zonder doos/bon voor tussen de 250 en 400 dollar over de toonbank, net als de uitgave van 2013.
Ik heb geprobeerd gewoon via NIke online en Footlocker ertussen te komen, maar de release is dan om 9uur en de site is om 1 minuut over 9 plat en om 5 over negen weer online zonder resterende voorraad...dus ik een kwartier de refresh button gedrukt om aan het eind niets te hebben...
Maar 250-350 euro vind ik wat wat veel en het was uitdaging om ze voor een semi normale prijs te vinden...dat is gelukt, ik heb een splinternieuwe set "dead stock" gevonden voor de normale prijs! Incl doos, bon en alles!

Zie hieronder de foto, ik heb ze nog niet in huis, dus ik kan nog niet meer posten

Afbeelding

hier uitleg over de beginfase van de combi Michael Jordan en Nike...hij wilde eigenlijk Adidas en hij vond dat hij er als een clown uitzag met die kleurtjes:
http://hiphopwired.com/2012/07/16/micha ... -jordan-1/" onclick="window.open(this.href);return false;

en hier een nieuwsbericht van vorig jaar over de introductie van deze schoenen:
http://sneakernews.com/2012/09/26/air-j ... red-black/" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien is het niet ieders smaak, maar ik vind het gewoon leuk om te hebben voor...nou ja, de heb ofzo en het heeft me weer luttele uurtjes van de straat gehouden.

dvh

Bericht door dvh » 01 feb 2014, 13:30

Macboy schreef:Misschien dubbelpost deze Magnannis. Met Xavier gehaald. Riem hoorde er niet bij maar past geweldig :love:
Niet alleen die Van Lier is populair maar ook deze Magnanni.
Die hebben ik & Tom ook al. Echter in andere kleuren.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 feb 2014, 08:48

Afgelopen weekend mijn tweede paar gescoord.

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 feb 2014, 14:07

Petrolhead Tom schreef:Yep. Maar niet de laatste vermoed ik. :tooth:
Xave30 schreef:Goed bezig. :lol:
:wink: . Maareh, wat doe je qua riem? Geen eenvoudig kleur schoen dit.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 feb 2014, 14:11

Moet ik nog even naar op zoek. Vooralsnog een riem om die enigszins in de buurt van groen komt.

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 feb 2014, 14:16

Zwart dus.

///Joost

Bericht door ///Joost » 04 feb 2014, 11:01

Even een verlate reactie ivm honeymoon... :crazy:

Schoenspanners heb ik van quality-shop.nl. Mede via stijlforum ben ik daar terecht gekomen toen ik ze zocht. Al zijn dat soort spanners wel op meerdere plekken te krijgen. Je krijgt echter wel een leuke korting bij meerdere paren en de service was top.

Verder mooie Magnanni's die hier voorbij kwamen zeg! Die bruine vind ik erg mooi. Voor die groene zou ik toch echt een groene riem zoeken. Vaak kunnen ze bij de schoenenzaak wel een zelfde kleur riem bestellen. Anders voor die ene keer ergens custom laten maken. Een zwarte riem bij die groene schoenen vloekt niet, maar is toch niet helemaal zoals het hoort. Nu kun je laten zien dat je je huiswerk gedaan hebt.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 feb 2014, 12:34

Thanks voor de link! Maar eens even investeren in een paar van die schoenspanners. :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 04 feb 2014, 12:57

///Joost schreef:Even een verlate reactie ivm honeymoon... :crazy:
Gefeliciteerd! :thumbup:

Xave30

Bericht door Xave30 » 10 feb 2014, 11:33

Nieuw bij Van den Assem.. omg:

Magnanni 14602

Afbeelding

Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 feb 2014, 20:52

Yoww, die zijn schitterend! Quanta costa? Sub 250?

Xave30

Bericht door Xave30 » 10 feb 2014, 23:14

EUR 279 and change. :)

Luco

Bericht door Luco » 10 feb 2014, 23:17

Leuk
.

Als je gay bent :tooth:

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 feb 2014, 01:18

GAAF!!!!

Als je niet Luco bent. :tooth:

Macboy

Bericht door Macboy » 20 feb 2014, 09:38

Na diep graafwerk door Xavier eindelijk mijn droom schoen gevonden met bijpassende riem van Magnanni :love:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (135.54 KiB) 2459 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (1004.9 KiB) 2461 keer bekeken

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 feb 2014, 13:07

In december liep ik Smits Schoenen binnen en kreeg bijna een beroerte (een goede beroerte :lol: ) toen ik deze Magnanni's zag staan. Ik vroeg mijn maat en dat hadden ze niet. Of veels te klein, of groot, wat een beetje lelijk stond. Mind you, de verkoopster zei dat ze pas 1 week binnen waren. De verkoop ging hard!

Afbeelding

Afbeelding

Ik tipte Ilija gelijk via de app. Mogelijk was het wat voor hem. Hij werd ook meteen super enthousiast. Helaas moest hij na wat informeren over de mogelijkheden bij het kantoor van Smits ook teleurgesteld worden. Ze kochten één paar per maat binnen; punt. Oké, cool. Eenmaal thuis, ging ik via Google verder aan de slag. Ik spoorde een met puur chocolade vergelijkbaar variant bij Van Arendonk in Eindhoven op; beschikbaar in alle maten. Jammer, want deze hadden niet dezelfde “x-factor”.

Fast-fowarding to vorig week vrijdag. Na een afspraak, liep ik naar Klijsen Schoenmode te Den Haag toe om me te laten verassen door wat zij allemaal “nieuw” hadden staan. ( De collectie van Klijssen staat niet online.) BOEM, daar staan de Maganni’s weer! Genuanceerd kleurverschil. Iets lichter in de neus vooral.

Afbeelding

De kleine maten waren nog aanwezig dus Ilija weer geappt. Voor Ilija twee paar vast laten houden en zaterdagochtend knalde hij speciaal naar Klijsen om te passen en kopen. Gisteravond de beste man gezien met zijn droom schoenen. All smiles naturally. Gefeliciteerd Ilija!

Ik probeer me in te houden wat impulsaankopen van schoenen betreft. Maar wie weet………
Voor mijn bezoek aan Klijsen heb ik weer een stropdas gehaald (mijn ander “probleem”) bij Salvatore Vacerra. Prachtig winkel gelegen aan het Haagsche Bluf !!

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 20 feb 2014, 13:24

Goed bezig Xav en Mac :)

///Joost

Bericht door ///Joost » 20 feb 2014, 13:25

Hele mooie das. :thumbup:

Die Magnanni's vind ik zelf wat minder, terwijl ik die van Vd Assem die je eerder postte echt uber vind. Het suede/relief/glad is me iets te druk. Wel mooi dat het oxfords zijn!

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 feb 2014, 13:29

Thnx guys.

Joost, care to elaborate....?

Ik vind ze lekker veelzijdig. Je kunt ze heel mooi combineren met een chino. Denk aan een donkerrode chino van bijvoorbeeld Brax of Dockers.

///Joost

Bericht door ///Joost » 20 feb 2014, 14:56

Xave30 schreef:Thnx guys.

Joost, care to elaborate....?

Ik vind ze lekker veelzijdig. Je kunt ze heel mooi combineren met een chino. Denk aan een donkerrode chino van bijvoorbeeld Brax of Dockers.
Ik vind de kleur en zeker de vorm erg mooi, dat zeker. Maar ik ben geen fan van een te 'drukke' schoen, dwz veel stiksels (behalve tassels :tooth: ) of verschillende materialen. Maar dat is puur een persoonlijke smaakkwestie. Mijn schoenen zijn ook vrijwel allemaal egaal van kleur. Of suede, of glad leer, of relief leer, maar ik heb geen schoen waarbij meerdere structuren tegelijkertijd gebruikt zijn.
Als het suede deel bij deze Magnanni van glad leer was zoals de neus, dan had ik 'm wel mooi gevonden.

Ik zag op de website van vd Assem dat die 14602 er ook in het blauw zijn...Wow!

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 feb 2014, 15:05

Copy that!

Ja in het blauw vind ik ze dan weer net te reserved!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 feb 2014, 18:27

@Roy, hier ook een Jordan liefhebber! Heb een setje IV gekocht alweer anderhalf jaar terug. Wil nog altijd een setje 5 en 7 erbij :D

Sorry dat ik me als gepeupel meld :tooth: maar ik heb net een paar Ecco Cairo gekocht. Normaal gesproken heb ik nog nooit Ecco gekocht vanwege het uiterlijk maar ik was positief verrast door deze en ze zitten ook opvallend comfi. De oude van B. moest ik wat dat betreft echt inlopen....

Plaats reactie