Hallo mannen,
ik ben de remblokken van mijn achteras aan het vervangen. Nu weet ik dat als het binnenste remblok (zuigerkant) harder slijt dan de ander, dan ligt dit meestal aan een zuiger die vastzit of niet goed functioneert. Maar hoe check ik deze werking? gewoon met het pedaal en zien of hij beweegt...nogal wiedes dat hij beweegt namelijk, de remmen doen het gewoon...maar ongelijk slijten is toch niet de bedoeling lijkt me.
Bedankt voor de tips alvast
hoe check ik de zuiger van de remklauw
- Roy RS
- Luco
Re: hoe check ik de zuiger van de remklauw
Volgens mij redeneer je nu fout.
Als je maar aan een kant van je klauw een zuiger hebt en die kant slijt harder ligt het vaak niet aan de zuiger maar aan het glijgedeelte van je klauw.
Maar zuiger en glijgedeelte kan je beide controleren.
Je klauw eraf halen, zuiger eruit drukken met lucht en controleren en iig goed schoonmaken, nieuwe rubbertjes erin en het is weer fris.
Glijgedeelte klauw idem, stofhoesjes erafhalen, zuigerpennen eruit halen en schoonmaken en opnieuw invetten.
Als je maar aan een kant van je klauw een zuiger hebt en die kant slijt harder ligt het vaak niet aan de zuiger maar aan het glijgedeelte van je klauw.
Maar zuiger en glijgedeelte kan je beide controleren.
Je klauw eraf halen, zuiger eruit drukken met lucht en controleren en iig goed schoonmaken, nieuwe rubbertjes erin en het is weer fris.
Glijgedeelte klauw idem, stofhoesjes erafhalen, zuigerpennen eruit halen en schoonmaken en opnieuw invetten.
- Roy RS
Als ik de zuiger eraf haal, loopt de remvloeistof dan eruit?
- Downforce Hans
Goed geraden..........ik zou de klus aan een ander overlaten.....

- Joy

- Roy RS
Topperdepop, net als bij de hulpkoppeling van n motorfiets motor dus, thanx heren, ik ga ook de hoofdremcilinder vervangen, dus de vloeistof moet er toch af.