Hmm..Martijn_bmw schreef:http://www.autoweek.nl/auto/70510/ford- ... k-titanium" onclick="window.open(this.href);return false;dvh schreef:Wat doet zo'n ding nou van 0-100 en wa kost da ?
18K en 9,4 seconde
Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - wax-in-wax-out
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - vrijdag afleverin
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - vrijdag afleverin
Ik heb mijn laatste auto,s allemaal gekocht waarbij ik mijn auto per mail heb ingeruild. Dus op het moment dat ik mijn nieuwe auto ging ophalen zag de dealer pas mijn auto voor het eerst in het echt.allen schreef:Foto's zeggen geen donder. Kijk maar eens naar al die verhalen van Knot met z'n autospeurpraktijken. Zelf heb ik ook al te vaak half Nederland afgereden om er achter te komen dat ik weer 60 euro brandstof heb verspilt omdat het niet is zoals belooft. We leven in 2014. Eerlijke mensen bestaan amper meer...
Voor verre dealers ben je overigens geen potentiële klant. Jou een prijs geven waar je tevreden mee bent betekent waarschijnlijk dat ze nul op je verdienen. Een dealer op 15 kilometer afstand kan je een mooie deal doen in de hoop dat je auto er in onderhoud komt.
Als die 'arrogante' bedrijven het alleen van de verkoop moesten hebben konden we binnen een maand nergens meer een nieuwe auto bestellen.![]()
Overigens ben ik zelfs tot in Zuidlaren geweest om naar een Defender te bekijken en met ze in onderhandeling geweest. De foto's van m'n nieuwe wagen kreeg ik dan uiteindelijk van Chris.
Dus foto,s kunnen zeker heel veel zeggen. Natuurlijk wel eerlijk zijn over alles want anders hou je jezelf ook voor de gek.
En heb ook de ervaring dat verre dealers ook willen verkopen. Heb auto,s (nieuwe) door heel Ned. gekocht waarbij ik dus mijn auto heb ingeruild.
Dus je verhaal klopt dus ook niet helemaal.
En een lange relatie is vaak ook een zeer dure relatie. Die service betaal je dan zelf.
Maaaaaar leuke fiesta. Veel plezier!!
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - eerste kilometers
Niet elke dealer voert de spanning zo hoog op voor de aflevering als in dit geval. Maar ja dat had maar 1 reden; de verkoper is mijn beste maatje. Vroeger speelde wij al met kleine matchbox autootjes "autodealer" en nu heb ik bij hem een auto gekocht....
Ook mijn BMW heb ik bij hem ingeruild via de e-mail. Buiten het feit dat mijn maatje de auto kende en de historie al wist waren er toch aantal punten om aan te geven. Ook bij de dealer waar ik werk gebeuren transactie's via de e-mail. Op zich gaat dat best prima en in dit tijdperk ontkom je er niet aan. Maar je moet wel een heldere en inderdaad eerlijke omschrijving neerzetten. Dit om gezeur te voorkomen.
Maargoed, de Fiesta!
Afgelopen weekend zelf de auto gepoetst met goede wax. RaceGlaze55 voor de liefhebbers die dit willen weten . En natuurlijk een lekkere lange rit gereden om de 1.0 is goed te leren kennen. En het motortje is echt serieus leuk en indrukwekkend. Geluidje is kenmerkend 3 cilinder maar dan met een roffeltje erin, dus daar kan ik mij ook wel mee vermaken. Maar ook met de 125pk/200nm die de motor geeft op 1000kg dat de Fiesta weegt. Motor weegt relatief gezien ook helemaal niks dus de neus gaat echt goed de hoek om, ook op het standaard onderstel wat ik eronder heb zitten. Ford staat immers ook bekend om zijn goed sturende auto voorwielaandrijvers. Dus hier in de randstad waar ik het meeste rijd kan ik prima uit de voeten. Tevens nog een opmerking: de auto heeft snelheidsafhankelijke electrische stuurbekrachting maar het gevoel in het stuurwiel is voor een auto als deze echt nog prima.
De 1.0 is trouwens best wel groen, althans voor mijn doen tenminste. 1:16 heb ik op een ritje al gehaald, maar bij 130km/u gaat het verbruik naar 1:14,5. Je gaat er toch echt op letten als de auto je zo stimuleerd om groen te gaan rijden. Maar het mooie is wel dat de 1.0 in de Fiesta 2 gezichten heeft. Want zodra je op het gas gaat is het echt een polderweg killertje....
Ik wist dat een Titanium uitvoering een uitgebreide uitvoering is. Maar toch als je eenmaal in de auto alles gaat bestuderen is het uitrustingsniveau eigenlijk belachelijk in een B-klasse auto. Kleine greep: Standaard stereo systeem dat echt perfect geluid geeft nog beter als het uitgebreide Sony systeem in mijn Focus ST, stuurwielbediening, alle led verlichtings meuk in en exterieur wat je kan verzinnen incl deurspiegelverlichting, voice control, hill assist, electrisch traction control, MP3, Bluetooth (wat trouwens een waanzinning goede weergave heeft voor de andere kant aan de telefoon), (verlichte) bekerhouders + 2x in de deur, de "tot 30km/u remt de auto vanzelf als je je voorganger perongeluk niet ziet als je zit te sms functie" en zo kan ik wel even doorgaan.
MInpuntjes? Ja;
- Geen verlichting bij make up spiegel rechts.
-Als je lange benen hebt koop dan de € 1500,- euro kostende leren bekleding met sportstoelen incl stoelverwarming. De zitting is iets langer en dus prettiger.
- Door de relatief hoge kracht dat het motortje geeft kan de auto in de bochten reageren op lastwisselingen.
Crappy fotootjes voor de image fappers



Ook mijn BMW heb ik bij hem ingeruild via de e-mail. Buiten het feit dat mijn maatje de auto kende en de historie al wist waren er toch aantal punten om aan te geven. Ook bij de dealer waar ik werk gebeuren transactie's via de e-mail. Op zich gaat dat best prima en in dit tijdperk ontkom je er niet aan. Maar je moet wel een heldere en inderdaad eerlijke omschrijving neerzetten. Dit om gezeur te voorkomen.
Maargoed, de Fiesta!
Afgelopen weekend zelf de auto gepoetst met goede wax. RaceGlaze55 voor de liefhebbers die dit willen weten . En natuurlijk een lekkere lange rit gereden om de 1.0 is goed te leren kennen. En het motortje is echt serieus leuk en indrukwekkend. Geluidje is kenmerkend 3 cilinder maar dan met een roffeltje erin, dus daar kan ik mij ook wel mee vermaken. Maar ook met de 125pk/200nm die de motor geeft op 1000kg dat de Fiesta weegt. Motor weegt relatief gezien ook helemaal niks dus de neus gaat echt goed de hoek om, ook op het standaard onderstel wat ik eronder heb zitten. Ford staat immers ook bekend om zijn goed sturende auto voorwielaandrijvers. Dus hier in de randstad waar ik het meeste rijd kan ik prima uit de voeten. Tevens nog een opmerking: de auto heeft snelheidsafhankelijke electrische stuurbekrachting maar het gevoel in het stuurwiel is voor een auto als deze echt nog prima.
De 1.0 is trouwens best wel groen, althans voor mijn doen tenminste. 1:16 heb ik op een ritje al gehaald, maar bij 130km/u gaat het verbruik naar 1:14,5. Je gaat er toch echt op letten als de auto je zo stimuleerd om groen te gaan rijden. Maar het mooie is wel dat de 1.0 in de Fiesta 2 gezichten heeft. Want zodra je op het gas gaat is het echt een polderweg killertje....
Ik wist dat een Titanium uitvoering een uitgebreide uitvoering is. Maar toch als je eenmaal in de auto alles gaat bestuderen is het uitrustingsniveau eigenlijk belachelijk in een B-klasse auto. Kleine greep: Standaard stereo systeem dat echt perfect geluid geeft nog beter als het uitgebreide Sony systeem in mijn Focus ST, stuurwielbediening, alle led verlichtings meuk in en exterieur wat je kan verzinnen incl deurspiegelverlichting, voice control, hill assist, electrisch traction control, MP3, Bluetooth (wat trouwens een waanzinning goede weergave heeft voor de andere kant aan de telefoon), (verlichte) bekerhouders + 2x in de deur, de "tot 30km/u remt de auto vanzelf als je je voorganger perongeluk niet ziet als je zit te sms functie" en zo kan ik wel even doorgaan.
MInpuntjes? Ja;
- Geen verlichting bij make up spiegel rechts.
-Als je lange benen hebt koop dan de € 1500,- euro kostende leren bekleding met sportstoelen incl stoelverwarming. De zitting is iets langer en dus prettiger.
- Door de relatief hoge kracht dat het motortje geeft kan de auto in de bochten reageren op lastwisselingen.
Crappy fotootjes voor de image fappers
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 20 jan 2014, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - eerste kilometers
Dubbel gepost voor de goed orde.
Gefeliciteerd met je Fiestatje Chris. Ik rijd zelf ook regelmatig met een Fiesta maar die mist serieuze power. 200 NM heeft zo'n ding echt nodig om het spannend te maken.

Gefeliciteerd met je Fiestatje Chris. Ik rijd zelf ook regelmatig met een Fiesta maar die mist serieuze power. 200 NM heeft zo'n ding echt nodig om het spannend te maken.
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - eerste kilometers
Nice! Het enige wat ik echt mis op mijn Fiesta is een 6-bak, zit gemiddeld op 5.8l/100km, niet best voor een econetic... Een extra versnelling zou zeker helpen met lange ritten op snelheid.
Verder een fijn hok!
Verder een fijn hok!
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - eerste kilometers
Weet ik niet. 6 versnellings bakken (of 8 versnellingsbakken tegenwoordig) is volgens mij meer mode dan functie. Ik heb gelezen dat Ford juist expres 5 langere versnellingen heeft gemonteerd. In eco modus heeft dat juist het effect dat je langer je toeren kan opbouwen tot de auto aangeeft om op te schakelen. Tevens draaid de motor bij 130km/u net geen 3000 t/pm. En dat is volgens mij wat de meeste auto's wel doen. En kijkend naar de koppelkromme is dat precies het punt waar het maximale koppel gegeven word dus dat is ook dikke prima!
Hier de koppelkromme. En gelijk het antwoord wat er gebeurd als je de 1.0 ecoboost gaat kietelen
.
Hier de koppelkromme. En gelijk het antwoord wat er gebeurd als je de 1.0 ecoboost gaat kietelen
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - eerste kilometers
VW heeft de Bluemotion modellen ook lange tijd (of misschien nog steeds?) uitgerust met een hele lange 5bak.
Vond het zelf een beetje een dooddoener om mee te rijden, maar volgens mij klopt de gedachte wel heel goed dat je met een langere 5bak zuiniger kan rijden dan een kortere 6bak.
Overigens leuk karretje! Vind de nieuwe Fiësta echt een leuk ding om te zien en zo te lezen doen ze bij Ford nog steeds waar ze bekend om staan
Vond het zelf een beetje een dooddoener om mee te rijden, maar volgens mij klopt de gedachte wel heel goed dat je met een langere 5bak zuiniger kan rijden dan een kortere 6bak.
Overigens leuk karretje! Vind de nieuwe Fiësta echt een leuk ding om te zien en zo te lezen doen ze bij Ford nog steeds waar ze bekend om staan

- JP
- Berichten: 34399
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - eerste kilometers
Ook ik vind de Fiesta een leuk ding, maar zijn ze achterin ook groot genoeg voor kids ± 10 jaar?
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - eerste kilometers
Leuk ding om te zien Chris. Veel plezier ermee!
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - eerste kilometers
Dank heren voor de complimenten.
@JP: Beenruimte voor kinds van 10 jaar zal best prima zijn. Maar ik kan niet achter mijzelf zitten zegmaar....
@JP: Beenruimte voor kinds van 10 jaar zal best prima zijn. Maar ik kan niet achter mijzelf zitten zegmaar....
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - eerste kilometers
[QUOTE=Chris van S.;1820375073]Van de week heb ik bij autoweek verbuiksmonitor een profiel aangemaakt en de eerste tankbeurt erin gezet. Ben gewoon benieuwd wat de verbuikscijfers worden. Hier de link; http://www.autoweek.nl/verbruik/11815/f ... anium-2014
En hier onderstaand een overbewerkt plaatje. Reed over de maasboulevard in Rotterdam en het uitzicht was zo gaaf dat ik t niet kon laten een crappy phone pic te schieten....
[/QUOTE]
En hier onderstaand een overbewerkt plaatje. Reed over de maasboulevard in Rotterdam en het uitzicht was zo gaaf dat ik t niet kon laten een crappy phone pic te schieten....
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - eerste kilometers
We zijn een paar weken verder en zoals het hoort is er niks aan de hand met de Fiesta. Inmiddels staat de klok na 3 weken al op een 2100km, voor mijn doen is dat al vrij fors. Maargoed, we hebben afgelopen tijd veel gedaan met de auto. Veel wisselende omstandigheden is ook lekker voor de motor om in te draaien, dus daarmee praat ik de vele kilometers maar goed. Voordeel is ook dat de 1.0 steeds losser word en zuiniger kwa verbruik. Nu ik expres ga letten op het verbruik en mijn eigen weggedrag heb ik iets ondenkt waarbij ik mijn wenkbrauw even optrok. De 1.0 nodigt je uit om erg zuinig te rijden dus dat is mooi. En we weten dat je moet anticiperen en dat je vroeg moet opschakelen enz enz om brandstof te besparen. Maar als je met 1.0 juist iets sportiever gaat rijden (lees iets meer doortrekt in toeren 3000 t/pm ipv 2500 t/pm ofwel de motor iets meer laat ademen) dan gaat de 1.0 minder verbruiken. Ik zakte van 6.5 liter per 100km direct naar 6.0liter per 100km. Geen wereldschokkende verbetering maar wel iets om op te letten, maar het feit dat je sportiever moet rijden om zuiniger te zijn..... ok!
Gisteren had ik 4 man in totaal in de Fiesta en we hadden wat meer haast om het zo netjes te formuleren. De 1.0 krachtpatser heeft zich van zijn beste kant moeten laten zien waarbij hij mij heeft verblijd heeft met een waanzinnige prestatie. Zonder dat de passagiers het merken trekt hij op het gemak trekt hij door tot rijbewijs verslindende snelheden. Ik vind het erg knap voor een 3 cilinder met geringe cilinderinhoud. En echt ongelovelijk hoe de 3 cilinder in de Fiesta kwa prestaties bij mij de 6 cilinder doet vergeten.
De eerste update heb ik al uitgevoerd; ik heb de Focus3 ruitensproeiertjes gemonteerd die vernevelen ipv spuiten. Voor € 8,60 is het geen dure update geweest in elk geval, haha!
Ook ben ik onwijs blij dat ik gelijk de 2e dag de Fiesta heb gepoetst. Want dat was na zijn ritje groningen in de sneeuw geen overbodige luxe. Want de Fiesta was echt behoorlijk vies van het zout e.d. De premium wax RaceGlaze55 die er nu op zit zorgt dat vuil en water geen grip krijgt op de lak. En als de Fiesta vies is vertoond hij eerder strepen van vuil dan een laag met vuil. Op de witte kleur erg apart om te zien. En uiteraard tijdens het wassen vliegt het vuil van de auto af. Voor mij een erg goede motivatie om de waxlaag op de Fiesta goed in stand te houden. Dus ik wilde een mooie wax kopen speciaal voor de Fiesta. Prijstechnisch vond ik alleen RaceGlaze55 net een tandje te duur dus ik ben verder gaan kijken en heb gekozen voor AutoGlym High Definition Wax. Dus ik wil snel de Fiesta weer even verder verwennen. Alhoewel, vandaag heb ik dat al gedaan.
Aangezien de zomerwielen zo goed als ongebruikt zijn en toch in mijn garage liggen te wachten op zomerse temperaturen is het een uitgelezen kans om de wielen lekker in de Wheelwax te zetten. Dus zo geschiede.
Ook heb ik de ruiten van de Fiesta behandelt met Carlack68 window sealant. Fantastisch product wat ik op mijn Focus ST en 325ti al gebruikte. Het is een redelijk simpel klusje om aan te brengen met een groot profijt, regenwater glijd gelijk van je ruit af tijdens het rijden zonder dat je je ruitenwissers hoeft te gebruiken. Heerlijk!
Voor de foto liefhebbers.
De zomerwielset staat klaar voor vertroetelbeurtje

Het is lastig te zien maar de rechtervelg had zijn wax-in-wax-out beurtje al gehad. De linker moest eerst nog even poseren zonder. Zien jullie verschil op de foto? Volgens mij is wel zichtbaar dat de rechter beter glimt....

Hier nog wat close-ups van een behandelde velg. In de omschrijving staat dat je na de waxbeurt de wielen even met water moet besprenkelen en weer moet uitwrijven, dit voor maximaal resultaat;
Ik gebruik daarvoor een simpele plantenspuit (dus het water is al verneveld op de velg gekomen) Maar je ziet toch een mooie druppelvorming op de wielen...


Klaar! En even de naafdopje netjes monteren t.o.v. het ventiel...

Hier de foto's van de CarLack68 window sealant kuur.
Het is lastig om op de foto te zetten, maar als je goed kijkt zie je hier de waxlaag zitten op de ruit. En daaronder de foto met opgespoten water waarmee je overgebleven wax kan verwijderen.


Gisteren had ik 4 man in totaal in de Fiesta en we hadden wat meer haast om het zo netjes te formuleren. De 1.0 krachtpatser heeft zich van zijn beste kant moeten laten zien waarbij hij mij heeft verblijd heeft met een waanzinnige prestatie. Zonder dat de passagiers het merken trekt hij op het gemak trekt hij door tot rijbewijs verslindende snelheden. Ik vind het erg knap voor een 3 cilinder met geringe cilinderinhoud. En echt ongelovelijk hoe de 3 cilinder in de Fiesta kwa prestaties bij mij de 6 cilinder doet vergeten.
De eerste update heb ik al uitgevoerd; ik heb de Focus3 ruitensproeiertjes gemonteerd die vernevelen ipv spuiten. Voor € 8,60 is het geen dure update geweest in elk geval, haha!
Ook ben ik onwijs blij dat ik gelijk de 2e dag de Fiesta heb gepoetst. Want dat was na zijn ritje groningen in de sneeuw geen overbodige luxe. Want de Fiesta was echt behoorlijk vies van het zout e.d. De premium wax RaceGlaze55 die er nu op zit zorgt dat vuil en water geen grip krijgt op de lak. En als de Fiesta vies is vertoond hij eerder strepen van vuil dan een laag met vuil. Op de witte kleur erg apart om te zien. En uiteraard tijdens het wassen vliegt het vuil van de auto af. Voor mij een erg goede motivatie om de waxlaag op de Fiesta goed in stand te houden. Dus ik wilde een mooie wax kopen speciaal voor de Fiesta. Prijstechnisch vond ik alleen RaceGlaze55 net een tandje te duur dus ik ben verder gaan kijken en heb gekozen voor AutoGlym High Definition Wax. Dus ik wil snel de Fiesta weer even verder verwennen. Alhoewel, vandaag heb ik dat al gedaan.
Aangezien de zomerwielen zo goed als ongebruikt zijn en toch in mijn garage liggen te wachten op zomerse temperaturen is het een uitgelezen kans om de wielen lekker in de Wheelwax te zetten. Dus zo geschiede.
Ook heb ik de ruiten van de Fiesta behandelt met Carlack68 window sealant. Fantastisch product wat ik op mijn Focus ST en 325ti al gebruikte. Het is een redelijk simpel klusje om aan te brengen met een groot profijt, regenwater glijd gelijk van je ruit af tijdens het rijden zonder dat je je ruitenwissers hoeft te gebruiken. Heerlijk!
Voor de foto liefhebbers.
De zomerwielset staat klaar voor vertroetelbeurtje
Het is lastig te zien maar de rechtervelg had zijn wax-in-wax-out beurtje al gehad. De linker moest eerst nog even poseren zonder. Zien jullie verschil op de foto? Volgens mij is wel zichtbaar dat de rechter beter glimt....

Hier nog wat close-ups van een behandelde velg. In de omschrijving staat dat je na de waxbeurt de wielen even met water moet besprenkelen en weer moet uitwrijven, dit voor maximaal resultaat;
Ik gebruik daarvoor een simpele plantenspuit (dus het water is al verneveld op de velg gekomen) Maar je ziet toch een mooie druppelvorming op de wielen...
Klaar! En even de naafdopje netjes monteren t.o.v. het ventiel...
Hier de foto's van de CarLack68 window sealant kuur.
Het is lastig om op de foto te zetten, maar als je goed kijkt zie je hier de waxlaag zitten op de ruit. En daaronder de foto met opgespoten water waarmee je overgebleven wax kan verwijderen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - wax-in-wax-out
Leuk man! Dat van het iets verder doortrekken werkte ook erg goed op de ex twinair van mijn vriendin.
- Arthur
- Berichten: 43207
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - wax-in-wax-out
LOL! Wat die 1.0-tjes allemaal teweeg kunnen brengen. Men vergeet gewoon de prestaties van 6 cilinders tm 10 cilinders... Geweldig
Het zal een vlot wagentje wezen... Maar blijkbaar wel wat troebelmakend voor de geest


Het zal een vlot wagentje wezen... Maar blijkbaar wel wat troebelmakend voor de geest


- Martijn_bmw
- Berichten: 28638
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Fiesta 1.0 ecoboost 3 cilinder 125pk - wax-in-wax-out
Arthur schreef:LOL! Wat die 1.0-tjes allemaal teweeg kunnen brengen. Men vergeet gewoon de prestaties van 6 cilinders tm 10 cilinders... Geweldig![]()
Het zal een vlot wagentje wezen... Maar blijkbaar wel wat troebelmakend voor de geest


maargoed mooi dat de auto je lekker bevalt! veel plezier er mee verder

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], TurboClouseau, Zed240 en 7 gasten