nieuwe cv-ketel

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Knot

Re: nieuwe cv-ketel

Bericht door Knot » 09 feb 2012, 10:11

Luco schreef:Knot, juist voor warm water heb je een zo hoog mogelijke cw nodig.
het vermogen heb je ook nodig voor warm water, niet voor de verwarming, dan heb je aan 12kw al ruim voldoende.
Maar juist als het al lang duurt voor je warm water hebt zou ik minimaal cw4 nemen, en die heb je ook voor 850.
Denk dat het een betere keuze is, mensen zullen eerder kijken naar het comfort dan het merk.

en de cw 4 van nefit is 90 euro duurder, dat is het zeker waard als je sneller warm water wilt.
Hmmz...

Ik dacht dus dat CW4 t.o.v. CW3 alleen een grotere hoeveelheid warm water per minuut kon geven.
Dacht juist dat je met een hogere klasse ketel (Nefit proline ipv de baseline) en een betere wisselaar eerder warm water had.

Luco

Bericht door Luco » 09 feb 2012, 10:15

CW=comfortwaarde
Des te hoger het getal des te groter het comfort :thumbup:

Een ketel heeft voor verwarming bijna niks nodig qua vermogen, allemaal overdone, maar ja dat warme water he :blink:

Knot

Bericht door Knot » 09 feb 2012, 11:13

Dus jij zegt liever een Nefit Baseline CW4 ipv een Nefit Proline CW3?

GTRene

Bericht door GTRene » 09 feb 2012, 11:24

ik heb nu 1.5 jaar de Remeha Calenta 28C CW4 Combi

bevalt mij goed :D maja misschien ben ik al snel tevreden :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 09 feb 2012, 11:27

Knot schreef:Dus jij zegt liever een Nefit Baseline CW4 ipv een Nefit Proline CW3?
Jij had de baseline cw3 neergezet, dan zou ik voor de cw4 gaan.

Richard430

Bericht door Richard430 » 09 feb 2012, 14:26

Hmm, zijn we nu op zo'n leeftijd gekomen dat we de grootte van elkaars CV-ketel gaan vergelijken? :cool:

Knot

Bericht door Knot » 09 feb 2012, 14:51

Luco schreef:
Knot schreef:Dus jij zegt liever een Nefit Baseline CW4 ipv een Nefit Proline CW3?
Jij had de baseline cw3 neergezet, dan zou ik voor de cw4 gaan.
Oke, en ik maar denken dat het aan de wisselaar lag, dat je met een dikkere versie beter af zou zijn om snel warm water uit de kraan te hebben. (pro ipv baseline).

Luco

Bericht door Luco » 09 feb 2012, 15:47

:blink:

Ik denk dat de proline meer mogelijkheden heeft dan de baseline, wat luxer, maar cw4 is cw4 :thumbup:

Hier een eenvoudige uitleg
http://www.hoe-koop-ik.nl/cv-ketel/over ... /cw-klasse

JP

Bericht door JP » 03 feb 2014, 18:09

--Schop--

Onze cv-ketel is inmiddels 19 jaar oud. Tijd voor een nieuwe dus ! Echter is de vraag nu, huur of koop.

De oude is een 32kw, dus is ons aanbevolen de nieuwe dus niet kleiner te nemen. Zelf overwegen we een Nefit Aquapower 45 CW6 --> https://thuis.eneco.nl/installatiebedri ... er-45-cw6/#_" onclick="window.open(this.href);return false;
Mede vanwege de hoge afgifte warm water per minuut.

Hier is dus de afweging;

Huren: € 58,26 per maand of ineens kopen: € 3.359,-.(slik) De huidige ketels zouden ook niet meer zo heel lang mee gaan als vroeger, dus lijk huren "veiliger".

Jullie advies ! :D

Niall

Bericht door Niall » 03 feb 2014, 18:28

Paar jaar geleden stonden wij ook voor die keuze. Uiteindelijk werd het een Daalderop Combifort 32/80+ ivm hoge waterafgifte en beperkte plaats.

kijk eens op http://www.warmteservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zitten door heel NL en verkopen ketels enz aan kleine ZZP'ers voor een fractie van de prijs van de grote jongens

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 03 feb 2014, 19:07

JP, jij hebt er weliswaar niet veel aan maar als topic-starter toch maar even melden wat het uiteindelijk geworden is: een Remeha Quinta 35 CW5 (30 Kw)

Het is een wat groter model, maar omdat hij op zolder hangt maakt dat toch niks uit, maar e.e.a. schijnt wat minder kwetsbaar te zijn en mocht er ooit wat stuk zijn dan hoeft niet eerst dat hele ding uit elkaar om een onderdeeltje te vervangen doordat je overal beter bij kunt.

Hij draait inmiddels al 5 jaar lang probleemloos en functioneert dus perfect: meer dan voldoende waterafgifte, flinke druk erop en het bad is bijvoorbeel snel vol.

Kostte da? 2.000€ inclusief montage door Kemkens (installatiebedrijf bij ons in de buurt)

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 03 feb 2014, 19:20

Wij hebben nu 3 jaar een Intergas blabla CW5. Mijn vader (was installateur, nu met pensioen) heeft hem opgehangen. Zelf alles besteld bij CVTotaal.nl.

http://www.cvtotaal.nl/cv-ketels/nefit" onclick="window.open(this.href);return false;

Wordt gewoon geleverd door de leverancier en stukken goedkoper dan bij anderen. Ze waren in ons geval ook goedkoper dan Warmteservice.

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2014, 19:27

JP schreef:--Schop--

Onze cv-ketel is inmiddels 19 jaar oud. Tijd voor een nieuwe dus ! Echter is de vraag nu, huur of koop.

De oude is een 32kw, dus is ons aanbevolen de nieuwe dus niet kleiner te nemen. Zelf overwegen we een Nefit Aquapower 45 CW6 --> https://thuis.eneco.nl/installatiebedri ... er-45-cw6/#_" onclick="window.open(this.href);return false;
Mede vanwege de hoge afgifte warm water per minuut.

Hier is dus de afweging;

Huren: € 58,26 per maand of ineens kopen: € 3.359,-.(slik) De huidige ketels zouden ook niet meer zo heel lang mee gaan als vroeger, dus lijk huren "veiliger".

Jullie advies ! :D

Afzetprijs, goed rondkijken en misschien eens kijken of je zon zware wel nodig hebt, ik weet haast zeker van niet.

D20VT

Bericht door D20VT » 03 feb 2014, 20:38

Had idd ook zo'n offerte gekregen vorig jaar voor het verplaatsen van mijn ketel en het hangen van een nieuwe.
Zelf een idee aangedragen hoe ik het wilde hebben, maar daar dacht de man van de offerte anders over, offerte van €3400,- ex btw.

Uiteindelijk een remeha quinta aangeschaft en door een kennis aan laten sluiten, uiteindelijk voor 1/3 van de prijs alles naar mijn zin geplaatst en omdat ik gelijk een servicecontract bij zijn werkgever had afgesloten de volledige garantie van de ketel overgenomen.

Verbruik is serieus afgenomen. Persoonlijk zou ik altijd kopen, huurprijs per maand is leuk, maar je betaald dan wel de volle mep voor aansluiten en aanschaf. Op moment van verkoop van je huis oid moet je vaak boete betalen en of een groot deel van die ketelaansluiting nog ophoesten.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 feb 2014, 20:48

Ik heb een Remeha Calenta met I-sense, ben er heel erg tevreden over, was destijds een actie, ook ik heb die bij warmteservice weg, tevens een nieuw drukvat en 2 grotere radiatoren die ze destijds ver onder de maat hadden berekent terwijl ik grotere vroeg, magoed :D
In elk geval mooie prijs, heb mijn neef de ketel laten ophangen en aansluiten (instalateur) en de radiatoren e.d. zelf veranderd, vroeger zelf namelijk ook nog in de CV/Instalatie branche gewerkt en wat ik zelf kon scheelde weer geld/tijd :tooth:

had ook eerst een ?? laten berekenen door een installatie bedrijf hier in de buurt met zelfde ketel e.d....
dan kwam ik bijna op het dubbele bedrag uit :shock:
dacht eerst ze maken een geintje, ik was namelijk al tijden (omdat de oude ketel op springen stond en ik die elke keer reanimeerde :mrgreen: ) naar advertenties in de krantjes te zoeken en uit te knippen voor als die oude ketel niet meer te helpen was.

verbruik is enorm afgenomen en de ruimte wordt veel geleidelijker warm zeg maar, mooi systeem!
verder ook de spouwmuren laten vullen e.d. wat ook enorm scheelde, je zag het echt heel goed jaar op jaar.

Ik zou kopen dus :D
alhoewel bij huur het onderhoud er bij zit, magoed die nwe dingen behoeven bijna geen onderhoud...

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 feb 2014, 20:56

D20VT schreef:Had idd ook zo'n offerte gekregen vorig jaar voor het verplaatsen van mijn ketel en het hangen van een nieuwe.
Zelf een idee aangedragen hoe ik het wilde hebben, maar daar dacht de man van de offerte anders over, offerte van €3400,- ex btw.

Uiteindelijk een remeha quinta aangeschaft en door een kennis aan laten sluiten, uiteindelijk voor 1/3 van de prijs alles naar mijn zin geplaatst en omdat ik gelijk een servicecontract bij zijn werkgever had afgesloten de volledige garantie van de ketel overgenomen.

Verbruik is serieus afgenomen. Persoonlijk zou ik altijd kopen, huurprijs per maand is leuk, maar je betaald dan wel de volle mep voor aansluiten en aanschaf. Op moment van verkoop van je huis oid moet je vaak boete betalen en of een groot deel van die ketelaansluiting nog ophoesten.
Contract over doen naar de nieuwe eigenaar zal toch ook mogelijk zijn gok ik?

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2014, 21:03

Richardt. schreef:
D20VT schreef:Had idd ook zo'n offerte gekregen vorig jaar voor het verplaatsen van mijn ketel en het hangen van een nieuwe.

Contract over doen naar de nieuwe eigenaar zal toch ook mogelijk zijn gok ik?
Ja, koop je een huis van een paar ton, is een van de belangrijkste dingen nog niet van jezelf :lollerdelol:

JP

Bericht door JP » 03 feb 2014, 22:14

Luco schreef:Afzetprijs, goed rondkijken en misschien eens kijken of je zon zware wel nodig hebt, ik weet haast zeker van niet.
Zou wel handig zijn, als ik de auto kon wassen met warm water.... :tooth:
Het huis is redelijk groot, en vanwege de plaatsing van de cv op de zolder en dus de grote afstand naar de keuken, hebben we in de kelder onder de keuken nog een aparte close-in boiler voor direct heet water.

Nadeel van kopen, is zo'n servicecontract à ± €100 per jaar voor de 24uurs service.

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2014, 22:37

Zoals ik al eerder zei heb je het vermogen nodig voor warm water, niet voor het verwarmen van je huis.
Dus wat maakt het uit dat het 5 sec langer duurt voor je warm water hebt?

Maar dat is ieder zijn eigen keus.
Des te hoger de cw waarde des te hoger het comfort, maar ook des te hoger het vermogen en dus ook de prijs, maar als je over de oude 32kw tevreden was is het overbodig om nu een 45kw te nemen, de modernere ketels zijn beter en sneller, dus zou je zowiezo met hetzelfde aantal kw's al eerder warm water moeten hebben.

Servicecontract is de grootste oplichterij die er is, er is in jouw kennissenkring vast wel iemand die een cv monteur kent.
24 uurs service is ook een breed begrip, ze komen binnen 24 uur, maar is die dan ook binnen 24 uur gerepareerd?

Mark

Bericht door Mark » 04 feb 2014, 09:57

Als je toch een Close in in de keuken hebt zou ik voor een lage CW waarde gaan (CW3). Zoals Luco schrijft heb je de CW niet nodig voor de verwarming en een ketel met een lage CW waarde kan op een veel lager vermogen branden (ondergrens) -> lagere energiekosten.

Als je een huis vol vrouwen hebt die douchen/ bad etc. tegelijk willen is een hogere CW wel aan te bevelen.

Qua merk en type zou ik voor een modulerende ketel gaan die opentherm aan te sturen is. Nefit is niet opentherm, Remeha en Intergas zouden mijn voorkeur hebben.

EvdP

Bericht door EvdP » 04 feb 2014, 10:21

Mark schreef: Qua merk en type zou ik voor een modulerende ketel gaan die opentherm aan te sturen is. Nefit is niet opentherm, Remeha en Intergas zouden mijn voorkeur hebben.
Dit inderdaad. Wij hebben voor een Intergas gekozen omdat mijn vader eigenlijk nooit langs klanten met Intergas hoefde voor storingen. Het is een Nederlands product wat niet de hoofdprijs kost.

Service contract hebben wij ook niet. De eerste twee jaar heb je garantie, daarna kun je het in de meeste gevallen wel af met iemand die de boel één keer per jaar afstelt en schoonmaakt.

Toch kun je het best voor een zo hoog mogelijke CW waarde gaan. Het verschil tussen CW3 en CW5 qua geld loont niet. Wij hebben niet een verschrikkelijk groot huis maar wel CW5, dan heb je altijd wat vermogen over. (En dat willen we toch allemaal ;) )

Luco

Bericht door Luco » 04 feb 2014, 10:31

@EVP

Het vermogen heb je alleen nodig voor warm water.

qua cv kan bijna iedereen af met 12 of 15 kw.
Dus ook bij een cw3 heb je genoeg vermogen over voor je cv.

Verder heb je bijna geen slechte merken meer, is meer persoonlijke voorkeur van diverse installateurs, de ene is gek van remeha, de ander weer van nefit.

Zelf heb ik heel veel gewerkt met agpo, misschien wel 3000 ketels laten plaatsen in projecten, veel mensen roepen dat het troep is, maar zelf heb ik er in die projecten nooit geen gezeur mee gehad, iig niet in de garantieperiode.

EvdP

Bericht door EvdP » 04 feb 2014, 10:57

Hierboven begon al iemand over vrouwen en douchen. Nu lees ik Agpo.

Mijn schoonvader heeft een nieuwbouw huis gekocht met een Agpo recirculatie kneiter van een installatie in de garage ding. Als zijn vriendin het bad vol heeft laten lopen kun je de eerste 2 uur niet douchen zonder dat dat ding in een storing schiet. Helaas is de garantieperiode al verlopen, hij kocht het huis nadat het 2 jaar leeg heeft gestaan. Geen bewoners, alleen hing de ketel en de rest er al. De garantie gaat in na de installatie. Het repareren van het apparaat heeft hem inmiddels meer gekost dan de gemiddelde CV installatie.

Ik ken meerdere installateurs en ik heb nog nooit iemand iets positiefs horen zeggen over Agpo. Sterker nog, er zijn (waren?) servicecontracten (de all-in dingen) die je niet kan afsluiten als je een bepaalde Agpo ketel hebt.

Ik ben zelf geen installateur, ik typ alleen wat mij wordt verteld. Er zijn vast ook andere verhalen maar dit is wat ik hoor.

Luco

Bericht door Luco » 04 feb 2014, 11:02

:tooth:

Die verhalen ken ik ook , daarom zeg ik, veel mensen vinden het troep.

Al heb ik zelf ook met allerlei andere grote recirculatie systemen van andere merken een hoop gezeik meegemaakt, zijn ook veel van die verhalen in het nieuws geweest, met ongezonde lucht, in en uitblaasventielen, man, man wat een gezeik.

Geef mij maar de cv en evt mechanische ventilatie apart, dat kost je dan misschien wat energie, maar is veel minder storingsgevoelig dan alles aan elkaar te koppelen met 24 sensoren en voelers.

JP

Bericht door JP » 04 feb 2014, 11:06

Mark schreef:(...)
Qua merk en type zou ik voor een modulerende ketel gaan die opentherm aan te sturen is. Nefit is niet opentherm, Remeha en Intergas zouden mijn voorkeur hebben.
:hmmm: dat betekent?

:wink:

Plaats reactie