Ik heb een paar weken geleden de MX-5 van Roberto overgenomen. Het is een NA in donkergroen met camel leren interieur en bijpassende kap. Verder zit er in en erop (lijst voor alsnog gekopieerd uit het verkoop topic)
- lichtmetalen velgen (borbet)
- NARDI sportstuur, pook en handrem
- radio cassette speler met wisselaar ingebouwd achter het dashboard kastje
- wind deflector
- 'hout' afwerking op het dashboard
- 'Chroom afwerking op de kofferklep
- Sierlijsten op de dorpels
- Verchroomde grille
- Verlaagd
- Recent groot onderhoud
De auto kwam inclusief map met rekeningen en een goed en eerlijk verhaal. Hij rijdt goed en voelt over het algemeen fris en degelijk aan. Uiteraard zijn er wel wat minpuntjes die in de loop van de tijd opgelost gaan worden:
- deukje in LA scherm
- aandrijflijn 'zingt' een beetje
- leer heeft wat liefde nodig
en wat kleine dingen die je bij een auto uit 1992 mag verwachten
Om maar meteen goed te beginnen, heb ik een set bougiekabels besteld. De auto houdt namelijk soms wat in en de oude eigenaar gaf aan wel bougies enz vervangen te hebben, maar de kabels zijn in ieder geval de afgelopen 5 jaar nooit gedaan. Hopelijk lost dit het soms licht stotteren op.
Daarnaast staat er op de planning voor de komende tijd:
- Deukje laten maken en spuiten
- Complete detail/polijst beurt
- Nieuwe achterbanden
- Leer behandelen met colourlock of een dergelijk product
- Spiegel links beter vast zetten, als je op de snelweg rijdt, 'zakt' hij langzaam naar beneden
- Andere radio, waarschijnlijk die uit mijn BMW, met aux in (ik luister veel Spotify via telefoon)
- Bagagerek achterop voor wat langere ritten
- en uiteraard:
heel veel fun kilometers
Wat foto's uit het verkooptopic:
Aangezien dit wel echt een fun auto is en hij weinig kost per maand (13,50 all risk verzekering, youngtimer FTW!), hou ik de BMW er nog even bij. De kosten van deze twee autos bij elkaar (belasting+verzekering) zijn lager dan van de Ibiza TDI die ik hiervoor had.