Volgens een aantal grote sites wordt 2014 het jaar waarin de Chromebook definitief doorbreekt. Er zijn inmiddels een aantal apps beschikbaar die er voor zorgen dat je offline niet heel veel aan mogelijkheden hoeft in te leveren.
Zijn er hier al mensen die met een Chromebook werken? Ik werk zelf eigenlijk niet met Google Drive of Google Docs dus voor mij zou het niet direct een meerwaarde opleveren maar ik zie wel degelijk voordelen ten opzichte van de Macbook die ik nu gebruik.
De voor- en nadelen van de Chromebook even opgesomt in een notendop.
+ snel
+ energiezuinig
+ eenvoudig
+ hoeft niet ge-update te worden
Nadelen.
- offline niet zo heel veel mogelijkheden
- printen is lastig
- beperkte opslag
- lichte hardware
Chromebook
- Petrolhead Tom
- Robertdj
Re: Chromebook
Ik heb een 14" hp chromebook voor m'n moeder uitgekozen.
Ze is nogal een digibeet en gebruikte haar oude pc/laptop alleen voor het browsen.
Ik moet zeggen, voor haar gebruik een ideaal apparaat! Browsen gaat lekker snel en de Chromebook isprima afgewerkt met een kek Turquoise kleurtje
Hoe het offline werkt heb ik nog niet geprobeerd, maar online is het prima.
De lichte hardware moet je relatief bekijken, voor de centen (de hp chromebook is 330,-) zal je niets beters vinden. En je hebt eigenlijk ook niet meer rekenkracht nodig, alles gaat snel en zal ook snel blijven gaan.
Ze is nogal een digibeet en gebruikte haar oude pc/laptop alleen voor het browsen.
Ik moet zeggen, voor haar gebruik een ideaal apparaat! Browsen gaat lekker snel en de Chromebook isprima afgewerkt met een kek Turquoise kleurtje

De lichte hardware moet je relatief bekijken, voor de centen (de hp chromebook is 330,-) zal je niets beters vinden. En je hebt eigenlijk ook niet meer rekenkracht nodig, alles gaat snel en zal ook snel blijven gaan.
- Petrolhead Tom
Re: Chromebook
Ik zie de lichte hardware ook niet echt als een nadeel. Sinds 2007 werk ik niet meer op Windows machines en dan kom je er pas achter hoe weinig het eigenlijk uitmaakt hoeveel rekenkracht je in het dagelijks gebruik nodig hebt als het OS waar je mee werkt maar soepel loopt.
Ik zit nu met een Macbook Pro die kapot is. Ik heb al een nieuwe kabel besteld voor de HD om hem mee te repareren maar als dat niet lukt weet ik niet zeker of ik nog wel terug ga naar Apple. De laptops zijn naar verhouding reteduur en ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen dat Mavericks een perfect OS is. Het loopt regelmatig vast en qua snelheid wordt het er ook niet beter op. Terwijl een Macbook Pro van 2012 met 8 gig werkgeheugen er niet zo heel veel moeie mee zou moeten hebben.
Vanwege het feit dat ik eigenlijk alles online doe zou ik ook prima met een Chromebook uit de voeten kunnen.
Ik moet nog wel even uitzoeken of Citrix server een mogelijkheid is. Dan kan ik hem ook zakelijk gebruiken en is er helemaal geen reden meer om niet over te gaan.
Ik zit nu met een Macbook Pro die kapot is. Ik heb al een nieuwe kabel besteld voor de HD om hem mee te repareren maar als dat niet lukt weet ik niet zeker of ik nog wel terug ga naar Apple. De laptops zijn naar verhouding reteduur en ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen dat Mavericks een perfect OS is. Het loopt regelmatig vast en qua snelheid wordt het er ook niet beter op. Terwijl een Macbook Pro van 2012 met 8 gig werkgeheugen er niet zo heel veel moeie mee zou moeten hebben.
Vanwege het feit dat ik eigenlijk alles online doe zou ik ook prima met een Chromebook uit de voeten kunnen.
Ik moet nog wel even uitzoeken of Citrix server een mogelijkheid is. Dan kan ik hem ook zakelijk gebruiken en is er helemaal geen reden meer om niet over te gaan.