Luco schreef:Moet zeggen, ik ben afgelopen week met een chauffeur meegeweest, op de parkeerplaatsen in heel europa is het een drama moet roemeense, bulgaarse, poolse en letse chauffeurs hoor.
Transport is dood in Nederland, maar dat is de EU die de NL'se chauffeurs en firma's kapot maakt. De Oost-Europeese chauffeur kan er zelf ook niet zo veel aan doen. Als ze tegen jou zeiden, "daar kan je minimaal 2x zoveel verdienen, dan deden genoeg mensen het ook".....maar voor die €1500 per maand zijn ze wel maanden onderweg, al etend uit blikken, en persoonlijke verzorging is ook niet je van het. Zij zijn de slaven van de 21e eeuw !
De vakkennis en het rijden op zich, dat is vaker te laag. Ze spreken maar een taal, hún eigen taal en dan houdt het op.
Over wat je zegt van die parkeerplaatsen, dat zijn openbare toiletten geworden, waar de chauffeurs vaak dagen moeten wachten (onbetaald) op een rit, en daar waar een groep mensen zich vervelen, gebeuren snel verkeerde dingen.
Ik heb persoonlijk niets tegen de mensen zelf, als ze zich maar aan de regels houden (waaronder cabotage), maar zodra er te weinig controle is op diezelfde regels, is het makkelijk de spreekwoordelijk grenzen van diezelfde regels op te zoeken.
Voor mij was het in ieder geval een rede om op tijd uit het chauffeursvak te stappen.