*SOLD* BMW F11 530d Touring High Executive
- Daniel
*SOLD* BMW F11 530d Touring High Executive
Sold topic mag dicht
Laatst gewijzigd door Daniel op 05 feb 2014, 10:44, 12 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Re: BMW F11 530d Touring High Executive *interessepeiling*
Heerlijke kar!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Geweldige auto.
Snap je keuze (heb zelf een V60 PIH) maar denk dat het qua rijden wel een klein stapje terug is. Volvo rijdt ook erg goed maar denk niet dat hij op kan tegen deze 530d. Maar financieel is het begrijpelijk natuurlijk.
Succes met de verkoop.

Succes met de verkoop.
- Daniel
Natuurlijk is het een stap terug maar de Volvo is bijna 400 euro per maand voordeliger. Daarvoor kan ik wel leven met het gemis van een HUD, actieve cruise control and so on.Wouter81 schreef:Geweldige auto.Snap je keuze (heb zelf een V60 PIH) maar denk dat het qua rijden wel een klein stapje terug is. Volvo rijdt ook erg goed maar denk niet dat hij op kan tegen deze 530d. Maar financieel is het begrijpelijk natuurlijk.
Succes met de verkoop.
Het alternatief voor verkoop is trouwens inruil op een Cayman of Boxster S als weekendauto (997 haal je misschien ook net maar die is qua running costs toch net weer een stuk pittiger vrees ik) maar ik ga eerst proberen er gewoon zo vanaf te komen.
- Sjoerd
Een V60 D6 is relatief onzuinig op langere stukken; hou daar wel rekening mee. Samen met een 45 liter tank zal je vaak bij de pomp moeten staan.
ACC werkt overigens prima op de Volvo!
ACC werkt overigens prima op de Volvo!
- Daniel
Is niet echt een probleem, ik sta nu ook gemiddeld elke week te tanken (na 850-900 km). Mijn NL woon-werk verkeer (35 km enkele reis) zou voornamelijk electrisch moeten kunnen worden afgelegd, al loopt die D6 1 op 12 dan nog hoef ik niet vaker naar de pomp dan nu. En met tankpas boeit dat al helemaal niet.
Twijfel het meest over de binnenruimte, die viel me niet mee.
Twijfel het meest over de binnenruimte, die viel me niet mee.
- Tom van H.
Running costs van cayman/boxster en 997 zijn ongeveer hetzelfde als ik mijn dealer moet geloven.Daniel schreef:Natuurlijk is het een stap terug maar de Volvo is bijna 400 euro per maand voordeliger. Daarvoor kan ik wel leven met het gemis van een HUD, actieve cruise control and so on.Wouter81 schreef:Geweldige auto.Snap je keuze (heb zelf een V60 PIH) maar denk dat het qua rijden wel een klein stapje terug is. Volvo rijdt ook erg goed maar denk niet dat hij op kan tegen deze 530d. Maar financieel is het begrijpelijk natuurlijk.
Succes met de verkoop.
Het alternatief voor verkoop is trouwens inruil op een Cayman of Boxster S als weekendauto (997 haal je misschien ook net maar die is qua running costs toch net weer een stuk pittiger vrees ik) maar ik ga eerst proberen er gewoon zo vanaf te komen.
- Daniel
Nu met betere foto's en betere prijs op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: M3P, 130i
Tesla model S is echt gaaf. Jammer dat het voor particulieren financieel minder interessant is. Proficiat. Wanneer levering?
- Daniel
Re: BMW F11 530d Touring High Executive
Als ze deze week bestellen (er moet administratief nog e.e.a. geregeld worden) is het levering eind mei, begin juni. Heb dus ruim de tijd om de BMW te verkopen.
Voor de wat meer gefortuneerde particulier is een Tesla ook nog wel redelijk interessant. een beetje leuk aangeklede 535i die qua prestaties vergelijkbaar is (behalve topsnelheid) is net zo duur. De Performance-versie laat een 550i achter zich. De Tesla heeft qua bouwkwaliteit net niet die verfijning maar het komt dicht in de buurt. Volgooien met elektriciteit kost een derde van de benzine die je nodig hebt voor dezelfde afstand, en de meeste particulieren rijden geen grote afstanden per dag dus de actieradius is minder snel een probleem. Je moet er alleen niet mee op vakantie willen.
Voor de wat meer gefortuneerde particulier is een Tesla ook nog wel redelijk interessant. een beetje leuk aangeklede 535i die qua prestaties vergelijkbaar is (behalve topsnelheid) is net zo duur. De Performance-versie laat een 550i achter zich. De Tesla heeft qua bouwkwaliteit net niet die verfijning maar het komt dicht in de buurt. Volgooien met elektriciteit kost een derde van de benzine die je nodig hebt voor dezelfde afstand, en de meeste particulieren rijden geen grote afstanden per dag dus de actieradius is minder snel een probleem. Je moet er alleen niet mee op vakantie willen.