Mijn volgende auto gaat een SUV worden, graag ieders mening?
- alt
Re: Mijn volgende auto gaat een SUV worden, graag ieders men
Vandaag met de Evoque benzine gereden.
Beetje smal vanbinnen, maar stijlvol.
Leuk de omhoogkomende draaiknop van de automaat tijdens het contact aanzetten.
Pittig motortje, stuurde fijn, vond de Evoque een beetje slap aan de achterkant,
Maar reed vrij strak, elke het veercomfort is middelmatig.
Als ik de Evoque met de S5 vergelijk, die ik stug vind, is de Evoque stugger,
Je voelt alle kuilen en kuiltjes, meer als in een Duitse auto en veel meer als in een Franse auto.
Ik zal maar zeggen het is een terreinwagen met slappe bladveren.
De software werkte prima, maar niet zo veel instellingen.
De snelheid van de software vond ik ok.
De Evoque het eerste aan mijn oudste dochter laten zien, want die moest vandaag werken.
Haar droomauto is de Land Rover Sport.
Zij en haar man vonden het een prachtig gelijnde auto.
Zij heeft de Evoque gelijk op facebook gezet alsof zij een Evoque hadden gekocht.
Daarna naar huis gereden waar mijn vrouw bijna uitzinnig werd van de Evoque, zo mooi vond zij hem.
Aangezien zij een vervend fietster is, bijna nooit autorijd, heeft zij toch een rondje gereden met Evoque.
Nu ik nog, vind toch klein, vooral de ruimte voor de ellebogend en een kleine zitting van de stoel.
Nog even naar de MB dealer gereden en de ML350 en de Evoque met elkaar vergleken.
Ja, dan is de Benz toch wel gedateerd.
Mijn zoon die was (hij belde al hoe de Evoque reed) zag een zwarte Benz S 350 AMG met luchtvering van 2014 staan.
Eindelijk de perfecte stoelen, prachtig rustig dashboard, enkel de prijs is meer dan ik aan een auto wil besteden.
Heb een prijs neergelegd en volgende week zaterdag ga ik met de Benz proefrijden.
Eigenlijk wel een beetje verliefd op die oude lullen wagen, toch geeft de Benz mij gevoel dat ik 18 ben.
Als het niet de Benz S wordt en wel de Evoque wil ik ook weer eens gaan terreinrijden.
Dat heb ik meer dan 25 jaren geleden ook enkele keren gedaan en vond dat een leuke bezigheid.
Beetje smal vanbinnen, maar stijlvol.
Leuk de omhoogkomende draaiknop van de automaat tijdens het contact aanzetten.
Pittig motortje, stuurde fijn, vond de Evoque een beetje slap aan de achterkant,
Maar reed vrij strak, elke het veercomfort is middelmatig.
Als ik de Evoque met de S5 vergelijk, die ik stug vind, is de Evoque stugger,
Je voelt alle kuilen en kuiltjes, meer als in een Duitse auto en veel meer als in een Franse auto.
Ik zal maar zeggen het is een terreinwagen met slappe bladveren.
De software werkte prima, maar niet zo veel instellingen.
De snelheid van de software vond ik ok.
De Evoque het eerste aan mijn oudste dochter laten zien, want die moest vandaag werken.
Haar droomauto is de Land Rover Sport.
Zij en haar man vonden het een prachtig gelijnde auto.
Zij heeft de Evoque gelijk op facebook gezet alsof zij een Evoque hadden gekocht.
Daarna naar huis gereden waar mijn vrouw bijna uitzinnig werd van de Evoque, zo mooi vond zij hem.
Aangezien zij een vervend fietster is, bijna nooit autorijd, heeft zij toch een rondje gereden met Evoque.
Nu ik nog, vind toch klein, vooral de ruimte voor de ellebogend en een kleine zitting van de stoel.
Nog even naar de MB dealer gereden en de ML350 en de Evoque met elkaar vergleken.
Ja, dan is de Benz toch wel gedateerd.
Mijn zoon die was (hij belde al hoe de Evoque reed) zag een zwarte Benz S 350 AMG met luchtvering van 2014 staan.
Eindelijk de perfecte stoelen, prachtig rustig dashboard, enkel de prijs is meer dan ik aan een auto wil besteden.
Heb een prijs neergelegd en volgende week zaterdag ga ik met de Benz proefrijden.
Eigenlijk wel een beetje verliefd op die oude lullen wagen, toch geeft de Benz mij gevoel dat ik 18 ben.
Als het niet de Benz S wordt en wel de Evoque wil ik ook weer eens gaan terreinrijden.
Dat heb ik meer dan 25 jaren geleden ook enkele keren gedaan en vond dat een leuke bezigheid.
- Petrolhead Tom
S 2014 is een droomauto! 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Als het een 350 benzine is dan is het het vorige model? Zag net dat de nieuwe 2014 alleen een 350 diesel heeft?
- dvh
Hoi Alt
Ik denk dat er maar weinig auto's comfortabeler rijden dan een nieuwe S.
Ben benieuwd naar je bevindingen!
Ik denk dat er maar weinig auto's comfortabeler rijden dan een nieuwe S.
Ben benieuwd naar je bevindingen!
-
Is de GL helemaal niet aan de orde geweest? Dat is de SUV variant van de S klasse.
Al is er natuurlijk niks beter dan een S-klasse.
Al is er natuurlijk niks beter dan een S-klasse.
- alt
Gisteren met 2 zwarte Mercedessen S-klassegereden, de w221 benzine 350 lang & w222 diesel 350.
De w221 voelde rijdt als ML met luchtvering, je ziet ook het dashboard vele knoppen terug uit de andere Mercedessen, wel veel beenruimte achterin.
De voorstoelen redelijk, maar niet naar mijn zin.
De w222, heel stille diesel, je denkt dat het een benzine is, mooi groot display met altijd een klein navigatieschermpje. Het is in de juiste proporties.
Maar beiden auto's vallen wel een beetje tegen, vooral als je de testen op youtube hebt gezien, dan zijn het de beste auto's ooit gemaakt.
Het prijsverschil van €. 60.000.00 voor een facelift en 6 maanden jonger, dat vind ik nog al wat.
Mijn vrouw wilde er niet eens meerijden, zo lelijk vond zij de twee.
Dus het wordt geen Mercedes.
Het heeft mij wel een hele dag gekost want op de terugweg vroeg mijn zoon of ik ook even naar Thierry Köhler wilde rijden, want hij had daar een Leon gezien waar hij interesse in had.
Dat koste wat tijd, maar hij heeft een Leon gekocht.
Een Leon die in Spanje heeft gereden en teruggenomen is geworden, met volledige fabrieksgarantie en een certificaat van Pon.
Wat nu?
BMW 6-serie coupé of de stoel van de S5 laten vlakken.
Ik weet in Alkmaar en Dirkshoorn bedrijven die de stoel kunnen aanpassen.
De S5 heeft 81.000 km gelopen, brengt weinig op €.25.000.00 en verwacht nog geen problemen er mee.
Ik ga er nog wat nachtjes over slapen.
De w221 voelde rijdt als ML met luchtvering, je ziet ook het dashboard vele knoppen terug uit de andere Mercedessen, wel veel beenruimte achterin.
De voorstoelen redelijk, maar niet naar mijn zin.
De w222, heel stille diesel, je denkt dat het een benzine is, mooi groot display met altijd een klein navigatieschermpje. Het is in de juiste proporties.
Maar beiden auto's vallen wel een beetje tegen, vooral als je de testen op youtube hebt gezien, dan zijn het de beste auto's ooit gemaakt.
Het prijsverschil van €. 60.000.00 voor een facelift en 6 maanden jonger, dat vind ik nog al wat.
Mijn vrouw wilde er niet eens meerijden, zo lelijk vond zij de twee.
Dus het wordt geen Mercedes.
Het heeft mij wel een hele dag gekost want op de terugweg vroeg mijn zoon of ik ook even naar Thierry Köhler wilde rijden, want hij had daar een Leon gezien waar hij interesse in had.
Dat koste wat tijd, maar hij heeft een Leon gekocht.
Een Leon die in Spanje heeft gereden en teruggenomen is geworden, met volledige fabrieksgarantie en een certificaat van Pon.
Wat nu?
BMW 6-serie coupé of de stoel van de S5 laten vlakken.
Ik weet in Alkmaar en Dirkshoorn bedrijven die de stoel kunnen aanpassen.
De S5 heeft 81.000 km gelopen, brengt weinig op €.25.000.00 en verwacht nog geen problemen er mee.
-
Tja, als de auto gewoon bevalt zou ik er in mijn geval denk een stoel op maat in laten zetten. Geen idee wat het kost, maar al is het 3.000 euro, dan nog is dat een klap minder dan afschrijven door inruilen.
- alt
- Petrolhead Tom
Ik vind de nieuwe S-klasse een prachtige auto om te zien. Wat viel precies zo tegen dan? Want wat ik er zo van lees en hoor van mensen die er één hebben dat het het een heerlijke auto is. Veel gehoorde leus van S-klasse rijders is: de beste auto die ik ooit gehad heb. Op zich kan ik me dat best voorstellen. Over het algemeen is elke generatie het toonbeeld van wat Mercedes de komende jaren wil doorvoeren in haar modellen. Ik snap dan niet zo goed wat tegenvalt, volgens mij wordt het in auto land ook niet veel comfortabeler dan een S-klasse met luchtvering.
Of je moet op zoek naar een Roll-Royce maar dan heb je het weer over andere bedragen.
Of je moet op zoek naar een Roll-Royce maar dan heb je het weer over andere bedragen.

- Paskal
- Auto: meerdere
Ik snap die S-klasse-hype niet zo. Als hij probleemloos rijdt dan is het inderdaad geweldig, maar aan dat eerste schort het nogal eens volgens mij. Oom van me rijdt er eentje en die heeft er zeer veel ellende mee. Dat hij niet de enige is kun je wel zien in bijvoorbeeld dit topic bij "de buren".
- D20VT
Tsja horrorverhalen hoor je overal, en dat is bij geen enkel merk vreemd. Je zult weinig mensen horen op een verjaardag die zeggen, die oom van me die heeft een auto en die rijdt zo lekker. Negatieve verhalen blijven veel langer hangen en zijn veel smeuïger om te vertellen..
En als je een dik aangeklede auto hebt met allerlei snufjes en toeters en bellen erop kun je wachten tot het een na het ander stuk gaat, weigert of ophoudt met werken.
En als je een dik aangeklede auto hebt met allerlei snufjes en toeters en bellen erop kun je wachten tot het een na het ander stuk gaat, weigert of ophoudt met werken.
-
Een 6-serie? Die vind ik zelf echt briljant - lekkere zit, sportief en comfortabel, prachtig uiterlijk.
- alt
Tom, zoals veel auto's is het met de S-klasse als je rechtuit rijdt en een paar graden naar links en rechts stuurt er niets gebeurd.
De auto reageert niet.
Het veergedrag vond ik redelijk, maar niet zoals ik las en hoorde zo goed dat je een bakje water op de neus zou kunnen vastzetten zonder dat er bij het rechtuit rijden er geen water uit zal komen v.w. het grote veercomfort.
De instellingen van de software karig bij de w221.
Veel knoppen van de goedkope Mercedessen.
Geen extra digitale snelheidsmeter.
De adaptieve cruisecontrol met instelbare afstand tot de auto die voor je rijdt is leuk, maar als je 130 rijdt op de 2e baan en een andere auto voor je rijdt 100 op de 1e baan, dan remt de S-klasse voor de auto de 1e baan om daarna weer gas te geven,
De massage van de stoelen die instelbaar is, voelt aan zoals mijn zoon zei: het dan weer net toen je kinderen klein waren en tegen de rugleuning schopten.
Dat viel tegen, want dat leek mij een leuke optie.
De motoren vond ik mooi draaien, een vlak koppel, gelijk een turbine.
De motoren waren zo stil dat je onder het rijden op de snelweg enkel het banden en het windgeruis licht hoorde.
Wat ik niet zo belangrijk vond is dat de kofferbak kleiner was dan van de S5.
Het insturen van een langzame bocht op redelijke snelheid bleef de auto mooi horizontaal.
Bij stevig remmen bleef de auto ook mooi horizontaal.
Ook een auto waar je instapt en mee wegrijdt alsof je er jaren ingereden hebt.
Resumé, wij vinden de S5 meer de wouw-factor hebben dan de S-klasse en vooral het prijsverschil veel te groot en de kleinkinderen zo langzamerhand de leeftijd krijgen om ons in de rugleuning te schoppen..
P.s.
Op de terugweg van het wegbrengen van de laatste Mercedes, reed ik mee met mijn zoon in de Corsa van de zijn vriendin.
Dat heb ik geweten, lilliput kuipstoeltjes, met elke bil op de randen gezeten.
Gelukkig was het maar een paar kilometers.
De auto reageert niet.
Het veergedrag vond ik redelijk, maar niet zoals ik las en hoorde zo goed dat je een bakje water op de neus zou kunnen vastzetten zonder dat er bij het rechtuit rijden er geen water uit zal komen v.w. het grote veercomfort.
De instellingen van de software karig bij de w221.
Veel knoppen van de goedkope Mercedessen.
Geen extra digitale snelheidsmeter.
De adaptieve cruisecontrol met instelbare afstand tot de auto die voor je rijdt is leuk, maar als je 130 rijdt op de 2e baan en een andere auto voor je rijdt 100 op de 1e baan, dan remt de S-klasse voor de auto de 1e baan om daarna weer gas te geven,
De massage van de stoelen die instelbaar is, voelt aan zoals mijn zoon zei: het dan weer net toen je kinderen klein waren en tegen de rugleuning schopten.
Dat viel tegen, want dat leek mij een leuke optie.
De motoren vond ik mooi draaien, een vlak koppel, gelijk een turbine.
De motoren waren zo stil dat je onder het rijden op de snelweg enkel het banden en het windgeruis licht hoorde.
Wat ik niet zo belangrijk vond is dat de kofferbak kleiner was dan van de S5.
Het insturen van een langzame bocht op redelijke snelheid bleef de auto mooi horizontaal.
Bij stevig remmen bleef de auto ook mooi horizontaal.
Ook een auto waar je instapt en mee wegrijdt alsof je er jaren ingereden hebt.
Resumé, wij vinden de S5 meer de wouw-factor hebben dan de S-klasse en vooral het prijsverschil veel te groot en de kleinkinderen zo langzamerhand de leeftijd krijgen om ons in de rugleuning te schoppen..
P.s.
Op de terugweg van het wegbrengen van de laatste Mercedes, reed ik mee met mijn zoon in de Corsa van de zijn vriendin.
Dat heb ik geweten, lilliput kuipstoeltjes, met elke bil op de randen gezeten.
Gelukkig was het maar een paar kilometers.
- Hielke
Als dikkerd moet ik het dan toch eens vragen: Heb jij dan zo'n grote kont alt?
Ik ben dan wel geen Audi fan, maar de S5 vind ik verschrikkelijk mooi gelijnd. Mooi nog een tijdje houden dacht ik zo. Een goede stoffeerder weet vast wel raad met die stoelwangen.

Ik ben dan wel geen Audi fan, maar de S5 vind ik verschrikkelijk mooi gelijnd. Mooi nog een tijdje houden dacht ik zo. Een goede stoffeerder weet vast wel raad met die stoelwangen.
- JP
Handels/inruilprijzen?alt schreef:(...)
Uit welk jaar is die S5 dan ? , want de goedkoopste staan idd voor €25k te koop, maar hebben wel dik 2x zoveel kilometers achter de kiezen.
- Petrolhead Tom
Ik denk dat hij bij inruil zo'n 25k opbrengt.JP schreef:Handels/inruilprijzen?alt schreef:(...)
Uit welk jaar is die S5 dan ? , want de goedkoopste staan idd voor €25k te koop, maar hebben wel dik 2x zoveel kilometers achter de kiezen.
- alt
Hielke, ik ben, dat vind ik, te dik, 172 kort en 89 kg, maar mij in vak moet veel proeven.
Toen ik 30 was, was ik 72 kg, daarna elk jaar 1 klein kilootje erbij en dat met 7 dagen in de week werken van vele uurtjers.
En wij, onze familie, zijn niet zwaar maar wel breder in de heupen dan gemiddeld.
Als je jong bent kan over op slapen en zitten, maar als oud bent geeft dat zeker problemen.
Hoe ouder de mens wordt des te meer begint de mens te klagen over allerlei dingen, zoals ik over slechte stoelen.
Even iets over stoelen.
Willem de Ridder heeft in de jaren 80 zijn geld verdiend met lezingen over wat wij zien, inbeelding is en door onze hersenen wordt gemaakt en dat toe te passen in het leven,.
Dat deed Willem voor mensen in de bedrijfstop en besloot de lezing altijd met: Heren, u zit dagelijks in uw comfortabele bureaustoel, maar vandaag heb ik u voor duizenden guldens uren laten zitten op een houten stoeltje, dat wat ik bedoel.
JP, de S5 is van 31-7-2007, handbak, 81.000 km.
Wat wel erg mooi vond was de ster op de motorkap.
Mijn zoon vond het niks en vond de grote ster in de grille veel mooier.
Ik vond dat patserig, bling bling.
Kijk maar eens naar de Mercedes GLK, heeft de vorm van de oude Jeep, een stoere auto, maar die grille hoort niet op de GLK,.
De ster op de motorkap hoort bij de Mercedes.
Toen ik 30 was, was ik 72 kg, daarna elk jaar 1 klein kilootje erbij en dat met 7 dagen in de week werken van vele uurtjers.
En wij, onze familie, zijn niet zwaar maar wel breder in de heupen dan gemiddeld.
Als je jong bent kan over op slapen en zitten, maar als oud bent geeft dat zeker problemen.
Hoe ouder de mens wordt des te meer begint de mens te klagen over allerlei dingen, zoals ik over slechte stoelen.
Even iets over stoelen.
Willem de Ridder heeft in de jaren 80 zijn geld verdiend met lezingen over wat wij zien, inbeelding is en door onze hersenen wordt gemaakt en dat toe te passen in het leven,.
Dat deed Willem voor mensen in de bedrijfstop en besloot de lezing altijd met: Heren, u zit dagelijks in uw comfortabele bureaustoel, maar vandaag heb ik u voor duizenden guldens uren laten zitten op een houten stoeltje, dat wat ik bedoel.
JP, de S5 is van 31-7-2007, handbak, 81.000 km.
Wat wel erg mooi vond was de ster op de motorkap.
Mijn zoon vond het niks en vond de grote ster in de grille veel mooier.
Ik vond dat patserig, bling bling.
Kijk maar eens naar de Mercedes GLK, heeft de vorm van de oude Jeep, een stoere auto, maar die grille hoort niet op de GLK,.
De ster op de motorkap hoort bij de Mercedes.
- Niall
Ik mis in alles de optie BMW met comfort stoelen. Voordat de ouwe zijn 5 besteld had heeft ie 1 weekend een 520d gehuurd met comfort stoelen, voor hem gaf dat de doorslag na vele jaren mercedes te hebben gereden. Geen andere stoel kan daar tegen op, buiten mogelijk in een rolls royce of zo.
- Leen
inderdaad , en laat ik nou net nog een F10 530d sedan full options met die lekkere comfortzetels hier hebben staan van jan 2013 met 57000km . indien interesse kan ik je de gegevens per pm sturen .
- alt
Leen, ik rij 10.000 km per jaar met de S5.
Denk dat een diesel niet rendabel is.
Dank je voor het aanbod.
Misschien een jonge X5, maar ik hoorde van de dealer dat de X5 sinds kort lichter, verbeterde wielophanging heeft en zuiniger is.
Dank je voor het aanbod.
Misschien een jonge X5, maar ik hoorde van de dealer dat de X5 sinds kort lichter, verbeterde wielophanging heeft en zuiniger is.
- Peric
Waarom haal je niet ergens een bestuurdersstoel van een A5/S5 en laat je die naar jouw wensen aanpassen? Als de S5 er dan een keer uitgaat zet je de originele weer terug..
- Leen
tsja , dat is maar hoe je het bekijkt , we hebben het hier over een auto die 35K afgeschreven heeft van de nieuwprijs in 12 maanden ... ( de kop is er af zeg maar..... ) die gemiddeld 1 op 14 rijdt dus dat valt wel mee opzich , en hij heeft de lekkerste stoelenalt schreef:Leen, ik rij 10.000 km per jaar met de S5.
Dank je voor het aanbod.

50K incl btw kan dan ineens interessant zijn ( incl nog 1 jaar fabrieksgarantie ).
maar goed , je wou een SUV althans zo begon het draadje

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik hoop dat de 1M minder hard afschrijftLeen schreef:tsja , dat is maar hoe je het bekijkt , we hebben het hier over een auto die 35K afgeschreven heeft van de nieuwprijs in 12 maanden ... ( de kop is er af zeg maar..... ) die gemiddeld 1 op 14 rijdt dus dat valt wel mee opzich , en hij heeft de lekkerste stoelenalt schreef:Leen, ik rij 10.000 km per jaar met de S5.
Dank je voor het aanbod.
Misschien een jonge X5, maar ik hoorde van de dealer dat de X5 sinds kort lichter, verbeterde wielophanging heeft en zuiniger is.plus de smeuige 260 pk 3.0 diesel motor . (die kwa laufkultur mooier loopt dan de biturbo's )
50K incl btw kan dan ineens interessant zijn ( incl nog 1 jaar fabrieksgarantie ).
maar goed , je wou een SUV althans zo begon het draadjedus maar weer on topic .

OnTopic
Lastige keuzes Alt , jonge X5 is zo gek nog niet, nieuw heb je weer die (extreme) afschrijving en je voorgenomen budget wordt overschreden, rationeel niet zo lastig, emotioneel minder makkelijk

Ben
PS Ik zou de diesel doen

-
Altijd met veel plezier doorgelezen dit topic.....
We zijn nu een maandje verder dus je hebt aardig wat nachtjes kunnen
, wat is het nu geworden dan???
We zijn nu een maandje verder dus je hebt aardig wat nachtjes kunnen

-
Als je zoveel eisen hebt, dan is er geen enkele auto die overal aan voldoet..
Ik ken het probleem..
Daarom heb ik ook enkele verschillende auto's, elk met hun sterke punten. Het is mij nog niet gelukt om 1 auto te vinden die alles kan/biedt wat ik wil..
De Mercedes GL500 die ik recent kocht kon/bood genoeg om 3 van mijn andere auto's te kunnen vervangen.. alleen jammer dat de verkopende MB dealer ASV in Veghel direct na aflevering een wat vreemde handelwijze bleek te hanteren in het kader van(niet) op lossen van bemerkte problemen, met name de opmerking waarmee ik de volgende keer zou komen nam alle vertrouwen in de auto (wat zou ik nog meer gaan ontdekken) en de dealer weg. De auto is toen geretourneerd en ik wens met deze dealer verder geen zaken meer te doen wegens de nodige bedenkingen over alles wat ik ontdekte tijdens/na de koop.
Ik ken het probleem..
Daarom heb ik ook enkele verschillende auto's, elk met hun sterke punten. Het is mij nog niet gelukt om 1 auto te vinden die alles kan/biedt wat ik wil..
De Mercedes GL500 die ik recent kocht kon/bood genoeg om 3 van mijn andere auto's te kunnen vervangen.. alleen jammer dat de verkopende MB dealer ASV in Veghel direct na aflevering een wat vreemde handelwijze bleek te hanteren in het kader van(niet) op lossen van bemerkte problemen, met name de opmerking waarmee ik de volgende keer zou komen nam alle vertrouwen in de auto (wat zou ik nog meer gaan ontdekken) en de dealer weg. De auto is toen geretourneerd en ik wens met deze dealer verder geen zaken meer te doen wegens de nodige bedenkingen over alles wat ik ontdekte tijdens/na de koop.