Topless is altijd beter...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Topless is altijd beter...

Bericht door markk » 02 feb 2014, 19:59

Zondag einde dag. Iets over 17.00. Net terug van een rondje fietsen, thuisgekomen lekker espressootje weggetikt. En dan. Hmmm, prachtige winterdag. Zal ik nog een stukje gaan sturen in de BoxsterS of niet? Veel tijd heb je niet. Straks eten en 17:30 RTL autowereld. Tsja wat ga je doen?

Dom, dom, dom. Dat getwijfel. Gewoon sleutels pakken, hardtop eraf tillen en gaan sturen natuurlijk. RTL autowereld, pfff, das tv man. Sukkel. Ga nou rijden.

17:20 rijd ik de wijk uit met muts op, handschoentjes aan en stoelverwarming op standje "oven". Ff rekenen 17:20 + 15 = 17.35. Dan mag het gas er dus op. Dus nu rustig knorren en alles warm laten worden. Duitse degelijkheid bij circa 6 graden Celsius tsja dat is stug. Dus van 1 naar 2 schakelen doe je rustig, met gevoel en liefde voor de (koude) techniek. Het TDI bouwvakkers busje achter me kan het niet waarderen dat geneuzel en knalt er met turbo power omheen. Boeie, ff 15 minuten geduld en dan mag ik.

Het eerste woord dat in me opkomt is GEWICHT. Wat merk je dat toch. De BoxsterS is naar huidige maatstafen een lichte auto. En dat merk je in alles. In het sturen, de manier waarop de pk's met de auto kunnen spelen, de manier waarop ie van richting veranderd, etc. Heerlijk dat pure.

Het tweede woord dat in me opkomt als ik langs de Amstel aan het knallen ben (het is al 17.35 geweest :-) is FLOW. Sommige auto's daar zit je in, die bestuur je. De BoxsterS niet. Daarmee wordt je 1. Geen flauw idee met hoeveel toeren ik een bochtje instuur. Hoe hard het gaat. Je bent geconcentreerd bezig en aan het genieten. Remmen, heel-and-toe beetje tussengas, terug naar 2, insturen, volgas de bocht doortrekken en door naar 3.

Het derde woord = BALANS. Ooit 13 jaar geleden het besluit genomen om geen extra geld uit te geven aan de PSM optie. Porsche Stability Management. In andere auto's zet ik het alleen maar uit als ik echt wil driften. Staat het uit en ben ik van de ene driftbocht/locatie naar de andere aan het rijden dan ben ik altijd op 110%. Bewust dat het "engeltje uit staat. Erg belangrijk bij deze temperaturen, beetje vochtigheid en zomerbandjes. Hoe anders in de BoxsterS. Het staat altijd uit en winterbanden heb ik er niet voor. Soms voel je de achterkant een beetje naar grip zoeken bij het uitacceleren maar het voelt zoooooo in balans, zo onder controle. En als het dan iets meer uitbreek is een kwart slag tegenstuur genoeg om alles in het gareel te houden.

En dat alles met je kop in de winter wind. Lekker fris. Lekker open en genietend van de ondergaande zon over het water, de riviertjes, etc. Je ziet gewoon het blauwe kwartiertje (een fotografie term) ontstaan als de zon net onder is. Kortom op zoek naar een mooie foto locatie. Helaas alleen de smartphone bij me en eigenlijk was ik iets te laat. Het was al te donker. Maar uiteindelijk toch redelijk gelukt.

Wat een avond! Super zo'n roadster. Topless is altijd beter...ook in de winter...

Mark

Afbeelding

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Re: Topless is altijd beter...

Bericht door Niels » 02 feb 2014, 20:21

Leuk stukje :thumbup: Doe je goed; niet twijfelen, sleutels pakken en rijden :df:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 02 feb 2014, 22:39

Toppie!! Heerlijk verhaaltje en dito wagen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 feb 2014, 08:43

leuk verhaal weer! en idd ik doe het ook met enige regelmaat al kan het dan niet topless maar gewoon lekker sleutels pakken en rijden :df:

Knot

Bericht door Knot » 03 feb 2014, 11:56

Hmmm.. een driftbocht zoeken... daar heb ik nooit last van ;)

markk

Bericht door markk » 03 feb 2014, 12:32

Niet iedereen is zo'n held als jij Rody. Ik heb vocht nodig en heel veel marge :)
Mark.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 feb 2014, 13:05

markk schreef:Niet iedereen is zo'n held als jij Rody. Ik heb vocht nodig en heel veel marge :)
Mark.
:lol:

dat ken ik, ik durf ook alleen maar op vochtig asfalt met veel ruimte :oops:

Tom

Bericht door Tom » 03 feb 2014, 13:18

Gister ook heerlijk open gereden in de porker :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 feb 2014, 13:20

Jullie moeten een keer een duo-shoot doen!

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 03 feb 2014, 21:20

Petrolhead Tom schreef:Jullie moeten een keer een duo-shoot doen!

Afbeelding

Plaats reactie