na een aantal exemplaren te hebben bekeken, waar ook de nodige rommel tussenzat ook eens de M6 een kans gegeven. ik heb de extra deuren op de M5 immers toch niet nodig. het aanbod M6'en is echter wel een stuk kleiner als de M5's en wellicht dat ze daarom ietwat duurder als de M5's. toen een op het oog mooi exemplaar gevonden en erheen gegaan maar bij aankomst bleek de auto te zijn "uitgeleend" aan een kennis. wft?! voor niks 1,5 uur gereden. toen kwam de auto terug en heb ik er met de eigenaar even mee gereden en dat beviel goed. wat minder beviel was dat die M6 een aantal kilometers was teruggedraaid dus toen weer naar huis gereden. viel blijkbaar niet mee dus een geschikte S85 vinden. toen na wat zoeken nog een gevonden die ook een eind ver stond. de kleur stond me tegen, en de km-stand ook. toch maar een poging gewaagd en bij aankomst stond daar gewoon een prachtige M6 coupé in de showroom.
hij stond tussen z'n Italiaanse V8, V10, en V12 collega's en dat gaf toch wel een goed gevoel. de vorige eigenaar had er in 18 maanden bijna 60k opgezet! dan ben je een échte liefhebber. gelukkig liet dezelfde eigenaar de M6 ook goed onderhouden getuige een grote stapel facturen. een aantal zaken waren al vervangen en de auto zag er gewoon super goed uit. toen een testrit mee gemaakt en de koop gesloten, gelijk terug gereden en wat een prachtige cruiser is het. zonder het door te hebben zit je rustig 200 te touren met een muziekje aan en de SMG bak in z'n zevende versnelling.
maargoed de auto zelf is Silverstone II en is in real life een aparte kleur, Alfa Romeo heeft ook zo'n kleur, ben even de naam kwijt van hun. vooral de zwarte accenten zoals de banden, spiegels en het carbon dak maken een hele mooie combi. naast de standaard extra's heeft de eerste eigenaar ook nog het Alcantara dakhemel besteld en het uitgebreide leerpakket a 11,5k. ik weet niet of ik ook zoveel zou hebben neergeteld voor dat maar het geeft de auto wel echt iets extra's, de stoelen, middenconsole, volledige deurpanelen, en het dashboard is in leer. als je dan weer in een 6 stapt zonder die optie mis je toch wel iets.
direct na aanschaf de S85 voorzien van nieuwe Castrol 10W60 en filter en de remblokken rondom vervangen. niet lang daarna langs Mark gereden voor een middagje DF en uiteraard foto's

in dit topic zal ik m'n ervaringen bijhouden en wat er zoal word gedaan met en aan de auto, thnx voor het lezen! (foto's volgen nog)