Laptop met seriële poort -- Zoektocht is beëindigd
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Laptop met seriële poort -- Zoektocht is beëindigd
Zoals de titel al zegt, ik zoek een laptop met een seriële poort. De staat van de accu is van ondergeschikt belang. Ook hoeft het geen verschrikkelijk snel apparaat te zijn, ik ga er Windows XP op installeren.
Ik heb mijn huidige uitleesspulletjes op een Windows 8 laptop maar wil hiervoor graag een losse laptop. Mijn "eigen" heeft ook geen seriële poort.
Ik heb mijn huidige uitleesspulletjes op een Windows 8 laptop maar wil hiervoor graag een losse laptop. Mijn "eigen" heeft ook geen seriële poort.
Laatst gewijzigd door EvdP op 30 jan 2014, 08:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Walter
Re: Laptop met seriële poort
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
Om eerlijk te zijn is dat voor mij niet handiger. Mijn laptop is nieuw en netjes. Die sleep ik liever niet mee naar garages / schuurtjes en dergelijke. Vandaar een tweede laptop. Komt bij dat ik een 64 bit versie heb wat niet altijd even compatible is met de verschillende soorten uitleessoftware. Het meeste is gemaakt voor XP. En als ik toch iets met XP heb dan liever geen converter. Niet alle converters zijn even goed namelijk. Ik ben bekend met RS232 naar USB maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Maar bedankt voor het meedenken maar voor mij niet echt een optie.
Maar bedankt voor het meedenken maar voor mij niet echt een optie.
- Niels v D
Dell's zakelijke laptops (precision en sommige latitude modellen) hebben ruimte voor een externe kaart. Daar kun je dan een seriele poort van maken.. Expresscard heet dat volgens mij.
-
Emiel
Ben daar ook mee bezig geweest ivm ECU's mappen, succes op marktplaats en dergelijke.
Ik heb uiteindelijk een laptop bijgekocht en daar de USB -> serieel adapter op gezet. Was handigste, laptop met serieel is vaak traag als stroop door een rietje (ouderdom)
Ik heb uiteindelijk een laptop bijgekocht en daar de USB -> serieel adapter op gezet. Was handigste, laptop met serieel is vaak traag als stroop door een rietje (ouderdom)
- Knot
Kijk gewoon even op marktplaats voor een D620 Dell met slechte accu voor 5 tientjes, ben je klaar!
- EvdP
Een goede adapter of een goedkope? Mijn ervaring met dergelijke dingen is namelijk niet heel positief.Emiel schreef: Ik heb uiteindelijk een laptop bijgekocht en daar de USB -> serieel adapter op gezet.
Dell ga ik even naar kijken.
- Fernando
Heb nog een Toughbook mkII CF19 met XP en seriële poort (nieuwprijs €3500) te koop, en die kan wel tegen een beetje vocht, stof, hoge temperatuur en vallen.... 
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
€50Fernando schreef:Heb nog een Toughbook mkII CF19 met XP en seriële poort (nieuwprijs €3500) te koop, en die kan wel tegen een beetje vocht, stof, hoge temperatuur en vallen....
-
Emiel
Verschillende. Het gaat uiteindelijk om de chipset en niet om de prijs.EvdP schreef:Een goede adapter of een goedkope? Mijn ervaring met dergelijke dingen is namelijk niet heel positief.Emiel schreef: Ik heb uiteindelijk een laptop bijgekocht en daar de USB -> serieel adapter op gezet.
Dell ga ik even naar kijken.
- EvdP
Re: Laptop met seriële poort -- Zoektocht is beëindigd
Ik heb er tot dusver alleen maar gezeik mee gehad. Ik gebruik liever geen converters als het niet hoeft. Maar het hoeft inderdaad niet zo te zijn dat alle converters dan per definitie slecht zijn. Maar ik ben voorzien.