Interessante discussie. Ik zou nog niet van stijgende prijzen bij de e39 M5 durven te spreken: er zijn een paar youngtimer specialisten die cashen op hun reputatie, maar om dat nu meteen als een algemeen stijgend prijspeil te bestempelen. Mwoa. Daarbij: de productie aantallen zijn knap stevig, dus er is voorlopig genoeg aanbod; naar mijn mening te veel aanbod om prijzen te laten stijgen.
Vwb het rijden: het zijn totaal verschillende auto's met een totaal verschillend karakter. Eén aanname vind ik wat kort doort de bocht:
Joy schreef:(...) Nu heeft de E39 M5 inmiddels een cultstatus bereikt onder de liefhebbers van oldschool rijplezier (weinig elektronica en handgeschakeld).(...)
Voor een auto waar het ESP
niet helemaal van uit kan (het is enkel "slapend" te maken) vind ik een e39 M5 eigenlijk helemaal niet zo heel puur. Sterker nog: van een e60 M5 kan het ESP
wel helemaal uit en in dat opzicht is ie misschien nog wel meer old school. Misschien ook wel een tikje meer ///M: de V10 is een echte toerenmachine en dat is de V8 veel minder, al heeft de V8 wel de echte ///M gasrepons.
Kiezen tussen een e39 M5 of een e60 M5 zou ik nooit doen. Ik heb de e39 M5 gehad en weet 98% zeker dat de e60 M5 "vanzelf" volgt
Dus en en ipv of of: life is short