Mazda MX5 na

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Alex

Mazda MX5 na

Bericht door Alex » 29 jan 2014, 15:30

Na een jaar in de auto's van mijn ouders rond gereden te hebben vond ik het tijd worden voor een eigen auto. Ik was wel al in het bezit van een motor, maar daar vind ik het nu toch iets te koud voor. Als je veel Driving-fun voor weinig geld zoekt kom je al snel bij een Mazda MX5 uit.
Afbeelding

Zoals je kan zien stond hij er een beetje triest bij bij aanschaf, vooral het dakje lijkt weinig model meer te hebben. Maar er zaten wel nieuwe dorpels ingelast, gloednieuwe winterbanden op nieuw gecoate originele velgen op en nog een setje velgen met zomerbanden erbij. De enige echte rotte plek zit in het linkervoorscherm, maar die zijn gelukkig niet zo duur.

Afbeelding

Voordat ik hem eens goed ging poetsen heb eerst het hele weekend genoten ( Met eens muts op en een sjaal om) van het open dak. Het trieste model van het dak bleek uiteindelijk een stang van het mechanisme te zijn die even 10cm naar achter geduwd moest worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een avond goed poetsen met een vriend is hij ook weer mooi rood. Helaas heeft de lak erg veel last van swirls, maar dat is iets voor later.
De plannen zijn:
-Iets verlagen d.m.v. goede veren en dempers, ik wil wel een beetje comfort over houden.
-Voorlip
-Het setje 16" velgen die erbij zitten verkopen en kijken voor een setje 15" velgen.

Verder probeer ik hem netjes te houden en steeds netter te maken. Helaas heb ik als student maar een beperkt budget!

Plaats reactie