Het grote E38 (occasion) topic
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Heb ook nog wel wat moois als diegene ervoor in is. Als ik mn 728 terug heb ga ik een keertje afspreken met iemand die een 730 v8 rijdt om te kijken of zijn bilstein onderstel niet te stug is voor wat ik wil. Kunnen we voor eens en altijd dat 728>730 verhaal duidelijk maken. Sprintje vanaf 0 en sprintje vanaf 120 (dan gaat ie namelijk niet terug naar 2, bij 100 wel).
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Met max 18 inch en B12 onderstel rijdt een E38 perfect, als je de gulden middenweg wilt tussen comfort en sportief. Boven de 18 inch krijgt het een meer sportief karakter.
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Ik hou gewoon de 16inch style 6 wielen die eronder horen (zit nu 60 onder), maar B12 is een korte B8 demper. Ik heb nu al de Eibach pro-kit veren.
Twijfel juist tussen B4 en B6. De B6 ligt meer naar de B12 kit toe, maar een setje B4 is nog meer comfortabel en kost nog geen 500 euro op ebay! Gebruik het ding toch als cruiser dus waarom meer geld uitgeven voor B6 of B8? Alleen het onderstel wat er nu onder zit is 250.000km oud dus een setje B4 doet het sowieso stukken beter!
Twijfel juist tussen B4 en B6. De B6 ligt meer naar de B12 kit toe, maar een setje B4 is nog meer comfortabel en kost nog geen 500 euro op ebay! Gebruik het ding toch als cruiser dus waarom meer geld uitgeven voor B6 of B8? Alleen het onderstel wat er nu onder zit is 250.000km oud dus een setje B4 doet het sowieso stukken beter!
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E38 (occasion) topic
B4 is al een stuk straffer dan het originele materiaal. Ik heb een jaar terug voor de compact van mijn zusje B4 dempers met Eibach veren gekocht. Die auto rijdt er erg prettig mee. Totaal niet te vergelijken met origineel. Een soortement M-technic+.
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Wat er nu op zit is gewoon 16 jaar oud dus alles wat je nieuw aanschaf is 10x beter. Vond 450 euro ex verzenden niet duur voor een set B4 rondom. Veren heb ik al dus alleen wat uurtjes arbeid om het te monteren, misschien nog nieuwe topmounts nodig? En daarna uitlijnen.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Voor de 7 serie liefhebbers die geen moeite hebben met duits:in de Duitse Youngtimer komt de E32 uitgebreid aan bod in het hoofdartikel (740i vs MB 420SE vs Audi V8) en ook de E65 komt als 745i nog aan bod als een "buitenkansje" vanaf 7000 Euro (in Dld).
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Uuhh, ik heb toen een B12 set uit Duitsland laten komen en dat was toch echt B6 met Eibach. B8 is nog stugger toch?Knot schreef: maar B12 is een korte B8 demper. Ik heb nu al de Eibach pro-kit veren.
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
B4 is een OEM vervangingsdemper
B6 is een lange sportdemper
B8 is een korte sportdemper (voor meer dan 30mm verlaging)
Ik zat aan deze te denken, bijna te mooi om waar te zijn die prijs...
http://www.ebay.de/itm/BMW-7er-E38-4x-B ... 4d1449c440" onclick="window.open(this.href);return false;
B6 is een lange sportdemper
B8 is een korte sportdemper (voor meer dan 30mm verlaging)
Ik zat aan deze te denken, bijna te mooi om waar te zijn die prijs...
http://www.ebay.de/itm/BMW-7er-E38-4x-B ... 4d1449c440" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Met alle respect hoor, maar als je toch van plan bent op de 16 inch te blijven rijden, dan zou ik iig niet voor B6 of nog stugger gaan.
Deze aanbieding is wel erg goedkoop idd. Ik heb ooit 500 betaald voor alleen 2 voorste dempers (OEM), en dat is al heeeel lang geleden.
Deze aanbieding is wel erg goedkoop idd. Ik heb ooit 500 betaald voor alleen 2 voorste dempers (OEM), en dat is al heeeel lang geleden.
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
http://www.tvhautoteile.de/wbc.php?sid= ... r=85711301" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier betaal je 554,60 excl verzenden.... maar die andere is 100 euro goedkoper en op ebay ook goede recenties dat is vaak wel een goede richtlijn.
Hier betaal je 554,60 excl verzenden.... maar die andere is 100 euro goedkoper en op ebay ook goede recenties dat is vaak wel een goede richtlijn.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Ook toevallig, daar heb ik mijn B12 set toen gekocht. Kostte toen een kleine 900 euro.
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Nieuwe topmounts zou ik altijd doen als de boel toch los moet; ik zag op ebay een setje van meyle rondom voor 99€, dat lijkt me geen geld. OEM is het van Sachs, de dempers ook. Geen idee of B4 qua dempingkarakteristiek of kwaliteit daar veel van afwijkt .
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Was net bij Bas om de auto op te halen hij vond het beter om direct net wat meer te investeren als het toch allemaal los moet, uitgelijnd moet worden, topmounts etc... om dan meteen een frisse B12 kit te pakken ook frisse pro-kit veren erop. B12 pro-kit/set is B6 met eibach... dus hij zou het iets strakker maken dan een B4.
Twijfel alleen echt of dat niet te stug is. Binnenkort eens met een E38 rijden waar dat onder zit.
Twijfel alleen echt of dat niet te stug is. Binnenkort eens met een E38 rijden waar dat onder zit.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Dat lijkt me het verstandigst idd. Mooiste is dan dat diegene ook nog iets grotere wielen heeft.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E38 (occasion) topic
je kan het bijregelen (harder/zachter) via die balon-banden van je 

- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
LOL....
Martin heeft Sachs eronder
Bimmerportal forumlid heeft B6/Eibach(=B12) eronder.
Dat is denkik wel een mooi vergelijk voor de wensenlijst en eventueel met B4/Eibach ertussenin gaan zitten.
Martin heeft Sachs eronder
Bimmerportal forumlid heeft B6/Eibach(=B12) eronder.
Dat is denkik wel een mooi vergelijk voor de wensenlijst en eventueel met B4/Eibach ertussenin gaan zitten.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote E38 (occasion) topic
En die rijden beiden op 16 inch? Geloof me, maat van de velgen doet veel bij de B12 hoor.
Anders een keer op een zaterdag naar SPBA komen.
Anders een keer op een zaterdag naar SPBA komen.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Ik denk dat B4 precies goed is. B6/B8 is echt een stuk straffer nog.
I have a 98 iL, and I'm running Bilstein B6s....they're stiff, but really nice. Just be careful what springs you choose, as that will stiffen the car up tremendously. I chose Eibachs....they're quite stiff for our crummy american roads, especially NY City
Ich hatte ursprünglich auch die M Dämpfer verbaut und bin dann auf die Bilstein B6 umgestiegen und würde es nie wieder so machen. Viel zu hart und unausgeglichen das Fahrverhalten.
Bei mir steht jetzt wieder ein Dämpfertausch an und ich überlege, ob nun wieder M Dämpfer oder Bilstein B4. Letzteres wäre die billigere (vielleicht auch schlechtere?) Alternative.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Het is maar net wat je zelf wenst, dat is voor ieder weer anders. Heb wel jongens meegemaakt die het in mijne, met B12 en 21 inch, nog best lekker vonden rijden, maar anderen vonden het weer veel te stug.
Daarom is het beste als hij eerst eens gaat kijken bij anderen. Het zijn geen klusjes van 10 minuten om de boel aan te passen. Helemaal de achterkant niet.
Daarom is het beste als hij eerst eens gaat kijken bij anderen. Het zijn geen klusjes van 10 minuten om de boel aan te passen. Helemaal de achterkant niet.
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Ik heb op E36'jes vrij veel gereden, AST met harde veren vond ik geen doen, heerlijk op Assen maar op de Nordschleife al veel te hard.
De Eibach pro-street-s die ik nu heb is ideaal voor straat en driften op nat maar voor een E38 weer veel te stug... en die set komt ongeveer overeen met een B12/B14.
Dus denk ik echt aan Bilstein B4 met eibach pro-kit (veren die ik nu er al onder heb) met de 16inch 235/60/16 setup.
De Eibach pro-street-s die ik nu heb is ideaal voor straat en driften op nat maar voor een E38 weer veel te stug... en die set komt ongeveer overeen met een B12/B14.
Dus denk ik echt aan Bilstein B4 met eibach pro-kit (veren die ik nu er al onder heb) met de 16inch 235/60/16 setup.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Die topmounts stellen niks voor bij de E38. Een ijzeren plaat met een kunststof ring erin. Heb de mijne lekker laten zitten. Was niks aan te zien dus vond het wel prima.
Als je een keer wilt rijden Rody, dan kom je maar langs hoor. Geen enkel probleem. Hij staat nu op 215 16 inch met standaard dempers (Sachs voor en Monroe achter (die zaten er net nieuw op)).
Als je een keer wilt rijden Rody, dan kom je maar langs hoor. Geen enkel probleem. Hij staat nu op 215 16 inch met standaard dempers (Sachs voor en Monroe achter (die zaten er net nieuw op)).
-
OnlineRJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Interessant dit, ik moet mijn fietspompen ook nog een keer aanpakken en iets verlagen mag ook wel. Ik heb nu nog de standaard 16" eronder maar heb net een set style 32 in 18" op de kop getikt. Ben benieuwd wat de bevindingen zijn straks.
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Deze week beetje druk in de planning maar zal ff wat laten weten voor volgende week overdag om een keer langs te rijden!Martin van der Zwaard schreef:Die topmounts stellen niks voor bij de E38. Een ijzeren plaat met een kunststof ring erin. Heb de mijne lekker laten zitten. Was niks aan te zien dus vond het wel prima.
Als je een keer wilt rijden Rody, dan kom je maar langs hoor. Geen enkel probleem. Hij staat nu op 215 16 inch met standaard dempers (Sachs voor en Monroe achter (die zaten er net nieuw op)).
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Gezien er hier toch veel mensen actief zijn in het E38 wereldje, een kameraad van me zoekt een Eisenmann (race) uitlaat voor zijn E38 750il. Op Ebay.de staan er enkele te koop maar ik vroeg mij af of er ergens ook een gebruikte artikel te koop ligt.
Wie weet wat?
Wie weet wat?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Lijkt me zoeken naar een speld in een hooiberg. Er zijn immers niet zo heel veel mensen die een 7 serie met een sportpoef uitrusten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten