De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!
- Niels v D
Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zak
Prijzen in Denemarken liggen helaas op een ander niveau. Daarnaast, door de torenhoge belastingen, rijden er ook vrijwel geen leuke auto's. 

-
Dus er is een land dat nógNiels v D schreef:Prijzen in Denemarken liggen helaas op een ander niveau. Daarnaast, door de torenhoge belastingen, rijden er ook vrijwel geen leuke auto's.

- GTRene
- Niels v D
Eh, ja ik denk hetSlowCo schreef:Dus er is een land dat nógNiels v D schreef:Prijzen in Denemarken liggen helaas op een ander niveau. Daarnaast, door de torenhoge belastingen, rijden er ook vrijwel geen leuke auto's.kutterder
is qua autobezit/rijden dan Nederland???? Hoestmogulluk.....

Daar tegenover staat wel dat de wegen breed en vrijwel leeg zijn én goed onderhouden.
-
DK heeft zaakjes toch wat beter voorelkaar als in NL..
boetes.. ja.... ooit eens 25km te hard gereden op de snelweg..
da was duur
€ 450 ofzo 
boetes.. ja.... ooit eens 25km te hard gereden op de snelweg..

-
Vind je het gek...?Niels v D schreef:Eh, ja ik denk hetSlowCo schreef:Dus er is een land dat nógNiels v D schreef:Prijzen in Denemarken liggen helaas op een ander niveau. Daarnaast, door de torenhoge belastingen, rijden er ook vrijwel geen leuke auto's.kutterder
is qua autobezit/rijden dan Nederland???? Hoestmogulluk.....
180% registratiebelasting, een behoorlijke jaarlijkse belasting op brandstofverbruik en ook wel flinke boetes volgens mij -Gelukkig nog geen ervaring mee..
Daar tegenover staat wel dat de wegen breed en vrijwel leeg zijn én goed onderhouden.

- GTRene
@Robin, betaalbare McLaren F1 voor jou
mist wel de midden zit (central drive possition) magoed
http://www.ebay.co.uk/itm/Super-sports- ... 3a8a782a11" onclick="window.open(this.href);return false;
paar beter passende andere velgen er onder en een beter passend kleurtje wrappen/spuiten en het lijkt er aardig op.

mist wel de midden zit (central drive possition) magoed

http://www.ebay.co.uk/itm/Super-sports- ... 3a8a782a11" onclick="window.open(this.href);return false;
paar beter passende andere velgen er onder en een beter passend kleurtje wrappen/spuiten en het lijkt er aardig op.
- Petrolhead Tom
- Hitz
- Auto: KIA
-
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Zeker mooie uitvoering!!
Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik echt een ontzettende hekel heb aan die 5 traps automaat vd E46.

Geef mij die 150 pk 320d maar met handbak, dan wordt het een heerlijk explosieve motor.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Had of kon xenon toentertijd zonder sproeiers? Of is dit achteraf ingebouwd? Had zelf toen een auto met origineel xenon maar dat kwam/moest met sproeiers.
- Petrolhead Tom
Smalle power band is nog niet heerlijk explosief he.matthyssie schreef:Zeker mooie uitvoering!!
Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik echt een ontzettende hekel heb aan die 5 traps automaat vd E46.![]()
Geef mij die 150 pk 320d maar met handbak, dan wordt het een heerlijk explosieve motor.

- matthyssie
Deze zijn indd achteraf ingebouwd. Tot 2006 was het verplicht om sproeiers te hebben bij xenon...Arthur schreef:Had of kon xenon toentertijd zonder sproeiers? Of is dit achteraf ingebouwd? Had zelf toen een auto met origineel xenon maar dat kwam/moest met sproeiers.
- matthyssie
Heb laatst in een touring gereden met automaat. Die bak 'veert' de hele tijd in de koppelomvormer, ook als je kickdown doet of whatever. lijkt wel een CVT, vreselijk.Petrolhead Tom schreef: Smalle power band is nog niet heerlijk explosief he.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nu nog steeds toch? Of bedoel je bij achteraf inbouwen? Daar zijn geloof ik wel regelveranderingen geweest...
matthyssie schreef:Deze zijn indd achteraf ingebouwd. Tot 2006 was het verplicht om sproeiers te hebben bij xenon...Arthur schreef:Had of kon xenon toentertijd zonder sproeiers? Of is dit achteraf ingebouwd? Had zelf toen een auto met origineel xenon maar dat kwam/moest met sproeiers.
- matthyssie
Yep, bij achteraf inbouwen. Nieuwe auto's weet ik niet, maar aangezien elke auto met af-fabriek xenon die sproeiers wel heeft zal dat wel verplicht zijn.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik vind het een prima bak en een prima combinatie met de motor. Dat "veren" deed onze V70 D5 ook maar beide BMW aut5'en die hier staan niet meer dan wenselijk is. Ik vraag me dan ook af hoe gezond de jouwe liep want ik vond de voelbare schakelmomenten na de V70 een verademingmatthyssie schreef:Heb laatst in een touring gereden met automaat. Die bak 'veert' de hele tijd in de koppelomvormer, ook als je kickdown doet of whatever. lijkt wel een CVT, vreselijk.Petrolhead Tom schreef: Smalle power band is nog niet heerlijk explosief he.

En van 1500RPM tot 4500RPM koppel vind ik niet echt een smalle powerband voor een diesel Tom, anyways...zo'n ding heeft tenminste een powerband

Wel een mooie ondanks de after market xenon

-
Aanpassing xenonregeling vanaf 1 april 2012 (Nederland)
De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogteregeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen. Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt. Door het vervallen van deze eisen uit de Regeling Voertuigen wordt voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast moeten worden. Dit betekent dat bij inbouw van Pilotxenonverlichting, onafhankelijk van de ingebruiknamedatum van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreiningsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.
Bron: http://www.sky-xenon.nl/Wetgeving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogteregeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen. Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt. Door het vervallen van deze eisen uit de Regeling Voertuigen wordt voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast moeten worden. Dit betekent dat bij inbouw van Pilotxenonverlichting, onafhankelijk van de ingebruiknamedatum van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreiningsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.
Bron: http://www.sky-xenon.nl/Wetgeving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- matthyssie
Degene waar ik in gereden heb had weliswaar 300k op de teller, maar de automaat was bij 275k geflusht. Er was niks mis met de bak en deed het gewoon zoals het hoort, maar ik vond het niks.Niels schreef: Ik vind het een prima bak en een prima combinatie met de motor. Dat "veren" deed onze V70 D5 ook maar beide BMW aut5'en die hier staan niet meer dan wenselijk is. Ik vraag me dan ook af hoe gezond de jouwe liep want ik vond de voelbare schakelmomenten na de V70 een verademing![]()
Ik moet zeggen dat ik hem dan wel vergelijk met de ZF automaat uit de E9x.
Even als voorbeeld: als je 120 rijdt met zo'n 2.5k toeren en je geeft gas (D, DS Of manueel maakt niet uit), dan gaat de motor 3700 toeren draaien en blijft constant. Alle versnelling die je dan krijgt, kom dus uit de koppelomvormer als het ware. Tuurlijk het rijdt prima, maar ik stoor me daar echt aan.
Ik moet zeggen dat ik de 6-bak uit de 2003+ modellen ook wel ideaal vind. 140 bij 2.5k toeren en je rijdt 1 op 17, lijkt me meer dan prima!

- Niels
Die van mij heeft ook 3 ton op de klok btw. Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor en de nieuwere ZF ken ik niet, enige wat ik je kan meegeven: neem nooit een D5 automaat als je je hier al aan stoort
Ik heb verder geen vergelijking met een veel modernere bak en vind het prima dat ie in de kick down ff een bepaald toerental vasthoud. V70 en Audi multironic zijn toch veeeele malen vervelender.

-
Multitronic vond ik juist wel prettig rijden.
Lekker comfortabel versnellen zonder de voelbare versnellingswisselingen.
Ik weet niet of de automaat van de F31 het zelfde is als de automaat in de e91, maar deze is door mij minder soepel te rijden.
Als hij in Comfort staat en je geeft flink gas, maakt hij een hoop herrie, voel je hem telkens opschakelen bij weinig toeren en kom je alsnog niet echt hard vooruit..
Je kan hem natuurlijk wel in sport zetten, maar dan maakt hij wel weer erg veel toeren.. Doe je ook niet zo snel als je met familie (oma/schoonouders) in de auto zit.
Lekker comfortabel versnellen zonder de voelbare versnellingswisselingen.
Ik weet niet of de automaat van de F31 het zelfde is als de automaat in de e91, maar deze is door mij minder soepel te rijden.
Als hij in Comfort staat en je geeft flink gas, maakt hij een hoop herrie, voel je hem telkens opschakelen bij weinig toeren en kom je alsnog niet echt hard vooruit..
Je kan hem natuurlijk wel in sport zetten, maar dan maakt hij wel weer erg veel toeren.. Doe je ook niet zo snel als je met familie (oma/schoonouders) in de auto zit.
- Sander-E46
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Need i say more......
Need i say more......

- GTRene
nice

en scherp geprijst zo te zien

die blijft daar niet lang staan denk ik.
edit, zie nu dat het schijnbaar ex bpm is op hun website
http://www.autoaz-aachen.de/AZ/Auto-DE/ ... sions%20(o" onclick="window.open(this.href);return false;)/AZ%20(o)/Auto%20DE%20(o)/!/BMW-Z3-Coup---3-2-M-F256C1CCD54D47FBB71CC81EC58A8955#currentpage=1&count=30&order=name&sort=asc&filter=true&fix=0&brand=BMW&model=Z3De verkoopprijs is exclusief b.p.m. Op deze auto is 3 maanden garantie.
magoed das ook niet zoveel (rest bpm)
- Niels