Tom Fiësta ST
- Fedmas
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Tom Fiësta ST
Mooi! Keep on going, benieuwd naar foto's met de kW's eronder.
- TomK
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 22:04
Re: Tom Fiësta ST
Afgelopen week weer wat binnengekregen.
dopje voor kofferklepslot:
Voor

Na

En tevens ook maar Bosch ruitenwissers voor gemonteerd. ziet er ook al wat beter uit. ( Thanks to joopieboy)

Tevens ook tijd en plaats gehad om de veren te monteren :


Smoelt al een stuk beter, en rijd ook een stuk strakker.
Ik was bang dat de auto te stug zou worden, maar dit valt me reuze mee.
Tom
dopje voor kofferklepslot:
Voor
Na
En tevens ook maar Bosch ruitenwissers voor gemonteerd. ziet er ook al wat beter uit. ( Thanks to joopieboy)
Tevens ook tijd en plaats gehad om de veren te monteren :
Smoelt al een stuk beter, en rijd ook een stuk strakker.

Ik was bang dat de auto te stug zou worden, maar dit valt me reuze mee.
Tom
- TomK
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 22:04
Re: Tom Fiësta ST
Even afstoffen hier
inmiddels weer wat verder met het karretje.
en hebben we technisch weer genoeg mogen doen... helaas
-waterpomp vervangen
-Ruil gasklep
-Dynamo
-Thermostaathuis
-uitlaat
-servo reservoir
Maar goed, de betere dingen:
dingen verandert:
- milltek flexpipe ( heft de oem ford restrictie op )
- sparco veerpootbrug
- whiteline anti rol bar
- pumaspeed 12.5mm axle spacers
- goodridge braided brake lines
- Jr inlay filter
Het karretje is kwa wegligging nu zoals ik hem wil hebben, lekker direct en het limiet van de auto is goed aan te voelen. Kan niet wachten op goed weer zodat ik hem weer eens uit kan laten op de ring wat toch wel aanstekelijk is
Wat op de planning staat voor dit jaar :
- motorkap, kofferklep, grillen, en velgen laten spuiten
- Bleufin superchips ( Zou goed moeten zijn voor ca 165pk/210nm )
- 300mm st170 brake setup front.
- mintex brake pads ( of een ander merk )
- power stearing reservoir relocation kit
misschien:
- powerflex in baksteun
- powerflex in achteras
- mountune airbox




inmiddels weer wat verder met het karretje.
en hebben we technisch weer genoeg mogen doen... helaas
-waterpomp vervangen
-Ruil gasklep
-Dynamo
-Thermostaathuis
-uitlaat
-servo reservoir
Maar goed, de betere dingen:
dingen verandert:
- milltek flexpipe ( heft de oem ford restrictie op )
- sparco veerpootbrug
- whiteline anti rol bar
- pumaspeed 12.5mm axle spacers
- goodridge braided brake lines
- Jr inlay filter
Het karretje is kwa wegligging nu zoals ik hem wil hebben, lekker direct en het limiet van de auto is goed aan te voelen. Kan niet wachten op goed weer zodat ik hem weer eens uit kan laten op de ring wat toch wel aanstekelijk is

Wat op de planning staat voor dit jaar :
- motorkap, kofferklep, grillen, en velgen laten spuiten
- Bleufin superchips ( Zou goed moeten zijn voor ca 165pk/210nm )
- 300mm st170 brake setup front.
- mintex brake pads ( of een ander merk )
- power stearing reservoir relocation kit
misschien:
- powerflex in baksteun
- powerflex in achteras
- mountune airbox
- Martijn M
- Berichten: 3659
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Tom Fiësta ST
Gaaf karretje! 

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Tom Fiësta ST
Idd, goed bezig geweest haha, wordt echt een nieuwe straks!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 10:58
Re: Tom Fiësta ST
Coole auto! Jaloers!
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom Fiësta ST
Ik heb nog nieuwe bougiekabels liggen en een nieuwe bobine mag voor weinig weg als je interesse hebt.
- TomK
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 22:04
Re: Tom Fiësta ST
oem bougiekabels of magnecore?
en bobine heb ik wel interesse in.
pm me maar wat je er voor wilt hebben ;]
en bobine heb ik wel interesse in.
pm me maar wat je er voor wilt hebben ;]
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Tom Fiësta ST
Heb je weer een OEM thermostaathuis gemonteerd, of ben je voor een upgrade gegaan?
- TomK
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 22:04
Re: Tom Fiësta ST
Vlokmans schreef:Heb je weer een OEM thermostaathuis gemonteerd, of ben je voor een upgrade gegaan?
oem thermostaathuis ;]
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Tom Fiësta ST
Ok, duidelijk. Vraag het omdat de Focus ook een lekkage heeft gehad op het thermostaathuis. Als je je er een beetje op inleest, vind je upgrades met thermostaathuizen uit één stuk. Als je dat nou had gedaan, was ik benieuwd geweest waar je het huis vandaan zou hebben gehaald 

- TomK
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 22:04
Re: Tom Fiësta ST
hoe bedoel je?Vlokmans schreef:Ok, duidelijk. Vraag het omdat de Focus ook een lekkage heeft gehad op het thermostaathuis. Als je je er een beetje op inleest, vind je upgrades met thermostaathuizen uit één stuk. Als je dat nou had gedaan, was ik benieuwd geweest waar je het huis vandaan zou hebben gehaald
thermostaathuis is uit een deel incl thermostaat.
was in ieder geval wel een ander als wat eraf kwam.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Tom Fiësta ST
Volgens mij (maar hou me ten goede) gebruikt Ford op de 2 liters hetzelfde thermostaathuis. Dit bestaat uit twee delen, bovenkant/onderkant en wordt op elkaar geperst, gelijmd, weet ik het (en lijkt inderdaad uit één deel te bestaan). Daar waar de twee delen samenkomen wil nogal eens wat lekken. Vandaar dat er wat thermostaathuizen uit één stuk aangeboden worden in de aftermarket/tuning scene.
Hier staat er bijvoorbeeld een:
http://www.carpartsexpress.co.uk/Ford/R ... 1-648-500/" onclick="window.open(this.href);return false;
Punt je is dat ze wel wat lastig verkrijgbaar zijn, dus vandaar mijn vraag.
Hier staat er bijvoorbeeld een:
http://www.carpartsexpress.co.uk/Ford/R ... 1-648-500/" onclick="window.open(this.href);return false;
Punt je is dat ze wel wat lastig verkrijgbaar zijn, dus vandaar mijn vraag.
- TomK
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 22:04
Re: Tom Fiësta ST
Vlokmans schreef:Volgens mij (maar hou me ten goede) gebruikt Ford op de 2 liters hetzelfde thermostaathuis. Dit bestaat uit twee delen, bovenkant/onderkant en wordt op elkaar geperst, gelijmd, weet ik het (en lijkt inderdaad uit één deel te bestaan). Daar waar de twee delen samenkomen wil nogal eens wat lekken. Vandaar dat er wat thermostaathuizen uit één stuk aangeboden worden in de aftermarket/tuning scene.
Hier staat er bijvoorbeeld een:
http://www.carpartsexpress.co.uk/Ford/R ... 1-648-500/" onclick="window.open(this.href);return false;
Punt je is dat ze wel wat lastig verkrijgbaar zijn, dus vandaar mijn vraag.
dan heb ik een gewone.
Achteraf had ik er een van cossworth moeten kopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten