Nieuwe campagne: Hou je aan de snelheid, ook in 30 km zones
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Nieuwe campagne: Hou je aan de snelheid, ook in 30 km zo
Dat een klein kind instinctmatig een iPad kan bedienen is mooi, maar zegt volgens mij niets over de capaciteiten van zo'n kleintje om het causale verband tussen verkeer en gevaar goed in te schatten.
- alt
Dat bedoel ik niet, Bram.
Kinderen gaan zich niet vermoeien met spelletjes spelen op straat, ze worden vies, nat, krijgen ruzie met leeftijdgenootjes, enz en vinden ipadten veel leuker.
Ik zag dat ook aan mijn nu volwassen kinderen, dat zaten al hun vrije tijd achter de computer.
Uit school naar de computerreparateur om te praten over computer en hun zakgeld verdienen in een computerwinkel, computerles geven aan oudenvandagen en verdienen nu of gaan hun geld verdienen in de computers.
Bij ons konden de kinderen voetballen, in de bosjes spelen, hutten bouwen, op het parkeerterrein bij ons bedrijf volop fietsen.
Maar een van mijn kinderen ging wel buiten spelen.
Daarbij, Bram, haat ik regels, regels ontnemen initiatief.
Ik ben opgegroeid in de provo/flowerpowertijd.
Kinderen gaan zich niet vermoeien met spelletjes spelen op straat, ze worden vies, nat, krijgen ruzie met leeftijdgenootjes, enz en vinden ipadten veel leuker.
Ik zag dat ook aan mijn nu volwassen kinderen, dat zaten al hun vrije tijd achter de computer.
Uit school naar de computerreparateur om te praten over computer en hun zakgeld verdienen in een computerwinkel, computerles geven aan oudenvandagen en verdienen nu of gaan hun geld verdienen in de computers.
Bij ons konden de kinderen voetballen, in de bosjes spelen, hutten bouwen, op het parkeerterrein bij ons bedrijf volop fietsen.
Maar een van mijn kinderen ging wel buiten spelen.
Daarbij, Bram, haat ik regels, regels ontnemen initiatief.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dan begreep ik je verkeerd.
- GTRene
voor Alt hippyalt schreef:Daarbij, Bram, haat ik regels, regels ontnemen initiatief.

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Ik reed nog niet eens 30 waar je dertig mocht en ik had al een volwassen vent aan kunnen rijden. Stak over zonder te kijken. Nou kan je oversteken op je gehoor, maar die elektrische auto waar ik in reed had die toch even gemist.
Verder ben ik het wel eens met aan de snelheid houden in de bbk, maar ga daar dan ook eens bekeuren bij scholen enzo ipv snelweg flitsen. En voed als agent scholieren in groepen eens op dat zijn de grootste idioten!
Verder ben ik het wel eens met aan de snelheid houden in de bbk, maar ga daar dan ook eens bekeuren bij scholen enzo ipv snelweg flitsen. En voed als agent scholieren in groepen eens op dat zijn de grootste idioten!
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Zag hem gisteren, vind hem op een juiste manier confronterend maar dit zal wel weer té zijn voor de tere Nederlandse zieltjes voor op televisie.smiley schreef:Past niet echt bij leuke filmpjes, dus maar hier.
Moedig het aanpakken van te hard rijden binnen de bebouwde kom zeker aan.
Wonen hier in een woonerf en als je ziet hoe hard mensen soms voorbij vliegen sta je er echt van te kijken.
Meer controles en een beetje knappe boetes doen mensen misschien nog eens extra nadenken. Maar zoals sommigen hier ook al zeggen, vaak zijn het de bewoners zelf die het hardste rijden
- Sjoerd MP BMW
Helemaal met Alt eens!
Wij zijn opgegroeid in buitengebied langs doorgaande weg, tussen twee dorpen. M'n broer, buurjongens en meisjes en ik zijn ook ruim dertig geworden. De auto's reden met ruim 80 voorbij en nog nooit een ongeluk gebeurt, terwijl we geregeld met fietsen, skelters, hout voor hutten e.d. overstaken.
Nu jaren later een dorp overgenomen door een stad. De stad heeft, ondanks buitengebied en zo ook karakter bepaald dat het een 50 zone wordt... Waarom?
Wij zijn opgegroeid in buitengebied langs doorgaande weg, tussen twee dorpen. M'n broer, buurjongens en meisjes en ik zijn ook ruim dertig geworden. De auto's reden met ruim 80 voorbij en nog nooit een ongeluk gebeurt, terwijl we geregeld met fietsen, skelters, hout voor hutten e.d. overstaken.
Nu jaren later een dorp overgenomen door een stad. De stad heeft, ondanks buitengebied en zo ook karakter bepaald dat het een 50 zone wordt... Waarom?