Online scorebord voor hardrijders
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Online scorebord voor hardrijders
Met een getunede Gtr lukt dat wellichtErik K. schreef:Toch zijn sommige meldingen dubieus.
- 220 op de A7 rijden om 08:50 (spits volgens de locatie ergens tussen Hoorn - Zaandam)
- 245 op de A9 rijden om 09:03 thv Amstelveen
- 250 op de A2 rijden om 08:55 (spits)
Best knap als je dat redt.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Vind de "toon" van die berichtgeving ook wel "interessant". Wegpiraten, Racen, Aso's, snelheidsduivels, etc, etc.
Als we niet oppassen komt er straks weer 1 of andere "hetze" tegen mensen die tegen een boete aanlopen, al dan niet fors. Of Den Haag gaat weer de boetes verhogen. En wat dacht je van die EMG cursus, die krijg je straks nog sneller aan de broek...

- Niels
Ik vind het ook nogal meevallen en ik kom best wel eens over de afsluitdijk. Het is zeker niet zo dat ze je om de oren vliegen en dat ligt niet aan het feit dat ik voorop rijdt dan 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Jaar of 15 terug reed ik met m'n Golf TDI 2x 95 op de de A Dijk. Sneller kon ie niet. Haal ik 'n E39 523i in ofzo. Hij op dikke afstand achter mij aan, maar ik had bij 't monument 'n voorgevoel dus ik die parking daarop(richting N Holland)....
....en zie daar een donkere burger Golf VR6 staan waar 2 geuniformeerde agenten instappen. Op dat moment zie ik vanaf de parking de 523i voorbij razen met xxx snelheid . De VR6 erachteraan. Ik bleef even 1 minuutje na adrenalineren lol. Later bij die parking bij Hotel Friesland/ Vd Valk zie ik de VR6 met de 523 staan. Was wel sneu eigenlijk....
....en zie daar een donkere burger Golf VR6 staan waar 2 geuniformeerde agenten instappen. Op dat moment zie ik vanaf de parking de 523i voorbij razen met xxx snelheid . De VR6 erachteraan. Ik bleef even 1 minuutje na adrenalineren lol. Later bij die parking bij Hotel Friesland/ Vd Valk zie ik de VR6 met de 523 staan. Was wel sneu eigenlijk....
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
LOL, mazzel voor jou, sneu voor de 523i rijder...
Ik vind sowieso dat dingen als 'levensgevaarlijk' 'snelheidsduivels' en 'aso's' een beetje overdreven zijn. Zolang er geen verkeer is, kan 200 km/h eigenlijk prima. Als je meerdere auto's bij elkaar ziet rijden weet je gewoon dat er ingehaald wordt, dus dan ga je van je gas af. Zolang hardrijden een beetje met het verstand gebeurt, zie ik het probleem niet.
Maar goed, zo werkt het niet in Nederland. Alles boven de 160 is hier een ongehoord hoge snelheid.
Ik vind sowieso dat dingen als 'levensgevaarlijk' 'snelheidsduivels' en 'aso's' een beetje overdreven zijn. Zolang er geen verkeer is, kan 200 km/h eigenlijk prima. Als je meerdere auto's bij elkaar ziet rijden weet je gewoon dat er ingehaald wordt, dus dan ga je van je gas af. Zolang hardrijden een beetje met het verstand gebeurt, zie ik het probleem niet.
Maar goed, zo werkt het niet in Nederland. Alles boven de 160 is hier een ongehoord hoge snelheid.
- Petrolhead Tom
En is met een beetje verkeer in de buurt ook echt gevaarlijk. Niemand houd rekening met je en niemand wil rekening met je houden. Dan is 40 kilometer per uur snelheidsverschil ineens heel veel als iemand hem naar links gooit. Trust me I know.matthyssie schreef: Maar goed, zo werkt het niet in Nederland. Alles boven de 160 is hier een ongehoord hoge snelheid.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Dat snap ik, en dat ervaar ik zelf ook. Vandaar ook mijn "dan ga je van het gas af."Petrolhead Tom schreef:En is met een beetje verkeer in de buurt ook echt gevaarlijk. Niemand houd rekening met je en niemand wil rekening met je houden. Dan is 40 kilometer per uur snelheidsverschil ineens heel veel als iemand hem naar links gooit. Trust me I know.matthyssie schreef: Maar goed, zo werkt het niet in Nederland. Alles boven de 160 is hier een ongehoord hoge snelheid.
- Luco
en dan nog, er mag dan binnen 1 minuut geen enkel ander voertuig over die lussen rijden, zie uitleg op de site.Niels schreef:Met een getunede Gtr lukt dat wellichtErik K. schreef:Toch zijn sommige meldingen dubieus.
- 220 op de A7 rijden om 08:50 (spits volgens de locatie ergens tussen Hoorn - Zaandam)
maw, een grote hoaxMeetwaarden
De waarden op de kaart zijn gebaseerd op NDW meetgegevens over gemiddelde snelheden. Deze worden door lokale overheden en Rijkswaterstaat aan het NDW aangeleverd. De waarden worden meestal gemeten doormiddel van detectielussen. Een 'luspaar' waarbij twee detectielussen op bijvoorbeeld 2,5 meter van elkaar in het wegdek zijn geplaatst kan de voertuigsnelheid bepalen door het tijdverschil tussen detectie op de twee lussen te meten.
Wanneer er in een minuut over een luspaar op een rijstrook maar een enkele auto of motor rijdt, zal dit door het meetstation gemeld worden als:
gemiddelde snelheid: 175km/h aantal voertuigen: 1
Dit zijn de metingen waarmee bestwelsnel.nl werkt.
- Niels
Mijn post was niet al te serieus Luco. Ik geloof ook niets van de correctheid van de metingen en precies zoals Erik het al zegt...
-
OnlineFabian
Zeg dat wel....vandaag per toeval een GTR Black Edition mogen ervaren....OMG, echt absurd!Niels schreef:Met een getunede Gtr lukt dat wellichtErik K. schreef:Toch zijn sommige meldingen dubieus.
- Erminio
Ik denk dat motorfietsen ook gemeten worden en die halen vrij makkelijk op een kort stukje snelheden boven de 200km/hPetrolhead Tom schreef:Dat valt mij ook op. Daarbij, er zijn maar weinig mensen die in Nederland over een auto beschikken die de 250 haalt. Laat staan op zo'n korte afstand.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ja, die zie ik ook bij bosjes rijden momenteel 

- Luco

Overigens geeft een motor vaak een te zwak magnetisch veld af en die lussen werken hetzelfde als bij stoplichten, en dat is ook al vaak een probleem met motorfietsen.
- Robin Hartog
Eigenlijk wel apart, ik vind het wegdek van de Afsluitdijk nou niet echt vertrouwen geven oid.

- Petrolhead Tom
Pussy!Robin Hartog schreef:Eigenlijk wel apart, ik vind het wegdek van de Afsluitdijk nou niet echt vertrouwen geven oid.Veel gehobbel, etc.

- Mike S.
- Auto: M135i
Moet je eens op de linkerbaan rijden... Dan is er niks aan de hand . Rechts zit vol met hobbels idd
- Robin Hartog
Linkerbaan is beter, agreed. Maar alsnog niet echt al te best ofzo. Maar goed, het blijft een racebaan idd.Mike S. schreef:Moet je eens op de linkerbaan rijden... Dan is er niks aan de hand . Rechts zit vol met hobbels idd

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Correct.Luco schreef:![]()
Overigens geeft een motor vaak een te zwak magnetisch veld af en die lussen werken hetzelfde als bij stoplichten, en dat is ook al vaak een probleem met motorfietsen.
Er zijn trouwens verschillende soorten meetlussen, maar motoren zijn een "meetprobleem".
- Erminio
Met lussen wel, maar wordt de snelheid alleen met lussen in de weg gemeten of ook door de ontelbare camera's die boven de weg hangen
Een kennis van mij doet mee met spitsmijden en dan zien ze ook dagelijks of je gebruik maakt van een bepaalde weg aan de hand van je kenteken. Hier staat trouwens in de overeenkomst de ze alleen maar kijken naar het gebruik van de weg en niet naar overtredingen, zoals te hard rijden bijvoorbeeld

Een kennis van mij doet mee met spitsmijden en dan zien ze ook dagelijks of je gebruik maakt van een bepaalde weg aan de hand van je kenteken. Hier staat trouwens in de overeenkomst de ze alleen maar kijken naar het gebruik van de weg en niet naar overtredingen, zoals te hard rijden bijvoorbeeld

- Downforce Hans
Dan zou je de Blue edition van Boooh moeten ervaren........dan weetje wat de overtreffende trap van absurd is..........Fabian schreef:Zeg dat wel....vandaag per toeval een GTR Black Edition mogen ervaren....OMG, echt absurd!Niels schreef:Met een getunede Gtr lukt dat wellichtErik K. schreef:Toch zijn sommige meldingen dubieus.