Mijn volgende auto gaat een SUV worden, graag ieders mening?
- Bas
Re: Mijn volgende auto gaat een SUV worden, graag ieders men
Als je door lichamelijke beperkingen zoveel ongemak/pijn ervaart dan ben ik bang dat geen enkele standaard stoel je pijnvrij maakt, hoe goed deze ook mag zijn. Zou een maatstoel dan niet een betere oplossing zijn?
- alt
Heb destijds een speciale autostoel van Scheel gehad, geen succes, maar dat is 25 jaren geleden, Bas.
Nu laat ik de bestuurdersstoel van onze bus altijd vlak (opvullen) maken, dat helpt het beste.
Maar bij de Audi vond ik dat zonde.
Zelf vind ik de Benz ML een stoere cruiser, maar mijn vrouw vindt de Evoque mooi.
Ben dus nu bezig haar langzaam te vertellen dat het een mooi auto is, maar dat ik bang ben dat de Evoque toch een kappersauto is.
Nu laat ik de bestuurdersstoel van onze bus altijd vlak (opvullen) maken, dat helpt het beste.
Zelf vind ik de Benz ML een stoere cruiser, maar mijn vrouw vindt de Evoque mooi.
Ben dus nu bezig haar langzaam te vertellen dat het een mooi auto is, maar dat ik bang ben dat de Evoque toch een kappersauto is.
- Luco
vind de evoque toch mooier, een ml blijft een taxi 

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik vind de Evoque ook een wat vrouwelijke auto, wel mooie lijnen, twijfelgevalletje dus, gelukkig hoef ik niet te kiezen
...
Ben
PS Hier heb je wel wat aan hè
...

Ben
PS Hier heb je wel wat aan hè

-
Evoque is van binnen best aan de krappe kant, zeker voor een semi SUV
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Als je voorkeur uitgaat naar een vlakke stoel is de Mitsu misschien toch wat voor je
Je hebt overigens PB

Je hebt overigens PB
- Will F.
Evoque vind ik door lage daklijn bijna claustrofobisch aandoen, daardoor is het glasdak is wel een must-have.
-
Waarom is de GL niet meer in the picture? Dat is gewoon een ML XL. Dus beter.alt schreef:Heb destijds een speciale autostoel van Scheel gehad, geen succes, maar dat is 25 jaren geleden, Bas.

- Sjoerd MP BMW
Een Evoque komt verder in het terrein.alt schreef:Zelf vind ik de Benz ML een stoere cruiser, maar mijn vrouw vindt de Evoque mooi.
Was in september op een evenement, waarbij een ML meteen vast kwam te zitten. Ik ploegde vrolijk door met m'n Freelander.
Was altijd gek van Mercedes, ben ermee opgeroeid. Bij de laatste modellen denk ik echt dat ze voor de Aziatische markt ontwerpen. Doen zo'n pijn aan je ogen...
-
Bij dit soort conclusies moet je altijd wel in ogenschouw nemen wat er voor banden onder de diverse auto's zat.Sjoerd MP BMW schreef:Een Evoque komt verder in het terrein.alt schreef:Zelf vind ik de Benz ML een stoere cruiser, maar mijn vrouw vindt de Evoque mooi.
Was in september op een evenement, waarbij een ML meteen vast kwam te zitten. Ik ploegde vrolijk door met m'n Freelander.
Was altijd gek van Mercedes, ben ermee opgeroeid. Bij de laatste modellen denk ik echt dat ze voor de Aziatische markt ontwerpen. Doen zo'n pijn aan je ogen...
Met normale weg banden zal ongeacht welke offroader snel vastzitten.
Ik denk dat bij een ML meestal (snel) weg banden gemonteerd zullen zijn, terwijl bij bijv een Freelander vaak all season/all terrain banden zitten met veel grover profiel en die hebben dan uiteraard veel meer grip. Ligt dan niet aan de auto maar aan de banden..
- Luco
En iedereen weet dat taxichauffeurs niet kunnen rijden 

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Sjoerd MP BMW
Klopt qua banden, heb nu all season M+S banden. M'n volgende setje wordt een all season A/T banden, die nog wel leuk te rijden zijn op de weg. Het is altijd een compromis.
Heeft ook met bodemvrijheid te maken, Freelander staat hoger op poten. Laatst iemand gesproken die offroad reizen organiseert: voor de kilometers een Rexton en voor reizen en fun een Defender. Ondanks dat een Rexton diff. lockers heeft komt een Freelander verder door bodemvrijheid en Terrain Response.
Ja, ik heb tegenwoordig een andere D-F gevonden: greenlanen. Lekker eropuit op onverharde wegen, genieten van de natuur en omgeving. Zie mezelf al helemaal naar Fréjus rijden, grotendeels offroad. Modderpoelen bewust opzoeken doe ik niet, da's gewoon mishandeling van materieel.
Een kinetisch lint en harpsluitingen liggen standaard in de auto!
Heeft ook met bodemvrijheid te maken, Freelander staat hoger op poten. Laatst iemand gesproken die offroad reizen organiseert: voor de kilometers een Rexton en voor reizen en fun een Defender. Ondanks dat een Rexton diff. lockers heeft komt een Freelander verder door bodemvrijheid en Terrain Response.
Ja, ik heb tegenwoordig een andere D-F gevonden: greenlanen. Lekker eropuit op onverharde wegen, genieten van de natuur en omgeving. Zie mezelf al helemaal naar Fréjus rijden, grotendeels offroad. Modderpoelen bewust opzoeken doe ik niet, da's gewoon mishandeling van materieel.

-
Moet je wel met anderen samen zijn, anders heb je daar niet veel aan en is een lier of takel beterSjoerd MP BMW schreef: Een kinetisch lint en harpsluitingen liggen standaard in de auto!

-
Gewoon voor alles een Defender.Sjoerd MP BMW schreef:Klopt qua banden, heb nu all season M+S banden. M'n volgende setje wordt een all season A/T banden, die nog wel leuk te rijden zijn op de weg. Het is altijd een compromis.

Zelf overigens nog een goede compressor mee zodat ik m'n banden desgewenst tijdelijk kan aflaten.
Als je met 1 auto rijdt, kan een setje Maxtrax en een schep nog weleens handig zijn. Eventueel nog een handlier.
Een lier voorop gemonteerd geloof ik persoonlijk niet zo in. Moet je achteruit heb je er alsnog niets aan.
Heb zelf tegenwoordig ook meer met greenlanen dan hard rijden. Laten we zeggen dat het uitzicht anders is.

- Petrolhead Tom
Tot welke snelheid is een Defender nog een beetje te rijden op de snelweg Allen?
-
Kwa verbruik 80 km/u.
Rijd zelf normaal gesproken rond de 100. Met alleen een tussenstop om de auto te tanken stap ik dan na een kilometer of 800-900 gewoon fris uit. 135-140 km/u kun je ook met gemak rijden, alleen afgezien de extra herrie zal een onverwachte uitwijkactie of noodstop best spannend worden.
Als je rond de 100 rijdt is de snelweg ook niet meer per definitie sneller, dus pak ik net als destijds met de lightweights veel binnendoor. Dikke jas aan, raampjes open en genieten maar.

Rijd zelf normaal gesproken rond de 100. Met alleen een tussenstop om de auto te tanken stap ik dan na een kilometer of 800-900 gewoon fris uit. 135-140 km/u kun je ook met gemak rijden, alleen afgezien de extra herrie zal een onverwachte uitwijkactie of noodstop best spannend worden.
Als je rond de 100 rijdt is de snelweg ook niet meer per definitie sneller, dus pak ik net als destijds met de lightweights veel binnendoor. Dikke jas aan, raampjes open en genieten maar.
-
Ik krijg woensdag mijn licht gebruikte occasion GL500 afgeleverd.
Ben benieuwd hoe die in de praktijk gaat bevallen, met name parkeren in de stad ben ik toch beetje huiverig voor, of er passende plekjes te vinden zullen zijn want is toch vrij "fors" bemeten
... maar ja, meestal zal ik dan wel met andere auto de stad in kunnen gaan.
Eén ding weet ik wel: rijdt op de weg beslist heel anders dan een Defender en daar zal ik toch 98% van de tijd rijden denk ik..
Ben benieuwd hoe die in de praktijk gaat bevallen, met name parkeren in de stad ben ik toch beetje huiverig voor, of er passende plekjes te vinden zullen zijn want is toch vrij "fors" bemeten

Eén ding weet ik wel: rijdt op de weg beslist heel anders dan een Defender en daar zal ik toch 98% van de tijd rijden denk ik..

-
Valt wel mee hoor. Zelfs in Amsterdam vind ik met de 130 overal wel een parkeerplaats. Alleen parkeergarages kom ik bijna nergens in. Heb dat opgelost met een Parkline kaart.
GL500 moet een prachtige ervaring zijn als je een stoplichtsprintje trekt met een Golf GTI.
GL500 moet een prachtige ervaring zijn als je een stoplichtsprintje trekt met een Golf GTI.

- Sjoerd MP BMW
Een opvouwbare schep heb ik er ook in liggen. Een compressor is in de bestelling om onder de motorkap in te bouwen. Een Def vindt ik gaaf, maar maak teveel kilometers op de weg. Overwogen een Disco 3 te kopen ipv een FL2, maar vond ik te groot en te zwaar. Achteraf gezien was dat wellicht de betere keuze geweest...
Een handlier vind ik ook de betere optie tov een lier voorop, om dezelfde redenen die je opsomt.
Ook op LRCH forum?
Een handlier vind ik ook de betere optie tov een lier voorop, om dezelfde redenen die je opsomt.
Ook op LRCH forum?
-
@ Allen, waarom kom je met de 130 parkeergarages niet in? qua hoogte moet toch passen? of kom je de vaak smalle op/inritten niet in?
Ik heb ook een Ford Transit en daarmee kom je inderdaad veel parkeergarages niet in i.v.m. de hoogte: is ca 1,97m, met antenne ca 2.20m, (maar die kan ik er zo afschroeven), vaak zijn parkeergarages max.. tot 1.90/2.10m. 2.10 m lukt dan wel zonder antenne.
Ik heb ook een Ford Transit en daarmee kom je inderdaad veel parkeergarages niet in i.v.m. de hoogte: is ca 1,97m, met antenne ca 2.20m, (maar die kan ik er zo afschroeven), vaak zijn parkeergarages max.. tot 1.90/2.10m. 2.10 m lukt dan wel zonder antenne.
- Sjoerd MP BMW
Waarschijnlijk de lengte: 130 inch, zie niet zoveel, meestal 90 en 110.
-
Teaser plaatje van mijn nieuwe lange afstand bus
, is in hele ongebruikelijke kleur die ik nog nooit eerder gezien had: Peridot bruin. Lijkt zwart totdat de zon er op komt, wordt dan een soort donker brons

Twijfel nog over tinten van de ruiten vanaf B-stijl (zie je bijna altijd in privacyglasbij GL's), is denk ik zonder donker glas misschien wel wat minder "patserig".
En uiteraard nog wel een paar mooie wielen, vind de originele 19" tikkie suf..
Heb deze in 20" klaar liggen, 21 of 22 vind ik te groot.
Moet alleen nog tegen schappelijke prijs banden zien te scoren..

Voorbeeldje op een GL

Twijfel nog over tinten van de ruiten vanaf B-stijl (zie je bijna altijd in privacyglasbij GL's), is denk ik zonder donker glas misschien wel wat minder "patserig".
En uiteraard nog wel een paar mooie wielen, vind de originele 19" tikkie suf..

Heb deze in 20" klaar liggen, 21 of 22 vind ik te groot.
Moet alleen nog tegen schappelijke prijs banden zien te scoren..
Voorbeeldje op een GL
Laatst gewijzigd door NSXRS op 17 jan 2014, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sjoerd MP BMW
Mooie wagen, net als de ML van die generatie. De huidige generatie ML vind ik er niet erop vooruit gegaan. Gelukkig nog niet veel gezien op de weg.
-
Bij een parkeergarage van 2 meter krijg de auto een ander kapsel. Een parkeergarage van 2.10 moet net gaan. Antenne is altijd uitgeschoven. Raakt dat ding niets, moet de auto er in theorie ook net onderdoor kunnen. Draaicirkel van 15+ meter kan in krappe garages ook nog weleens een uitdaging zijn. Had hiervoor een transporter, Veel langere wielbasis en totaal ook 20 centimeter langer, kwam kwa hoogte volgens mij niet boven de 2 meter uit. Daarmee nooit problemen gehad.
In Rotterdam zit overigens een garage met een doorrijhoogte van 2,10. Staat er altijd dat ik geen kaartje krijg omdat er eerst een auto voor moet staan. Iemand erbij roepen die de slagboom open doet, kaartje halen bij het aquarium en als ik wegga, wederom iemand erbij roepen omdat de slagboom uiteraard niet meewerkt. Ze zijn me onderhand al zat aan het worden denk ik.
Vind de lange afstandsbus zo eigenlijk al helemaal af. Nooit zo'n liefhebber geweest van hiphop glas in de zijruiten. Ben jaloers op je parkeerhulp.
@Sjoerd, Nieuwe ML oogt me te bol. Dan liever een Disco 4. Voor mij sowieso de mooiste luxe suv van het moment. Lekker vierkant.
In Rotterdam zit overigens een garage met een doorrijhoogte van 2,10. Staat er altijd dat ik geen kaartje krijg omdat er eerst een auto voor moet staan. Iemand erbij roepen die de slagboom open doet, kaartje halen bij het aquarium en als ik wegga, wederom iemand erbij roepen omdat de slagboom uiteraard niet meewerkt. Ze zijn me onderhand al zat aan het worden denk ik.
Vind de lange afstandsbus zo eigenlijk al helemaal af. Nooit zo'n liefhebber geweest van hiphop glas in de zijruiten. Ben jaloers op je parkeerhulp.

@Sjoerd, Nieuwe ML oogt me te bol. Dan liever een Disco 4. Voor mij sowieso de mooiste luxe suv van het moment. Lekker vierkant.