Bericht
door D20VT » 05 jan 2014, 11:56
Tsja nu laat ik me hier toch verleiden om er weer in te mengen, maar als jij zo naief bent oke dan
Een eerlijke ciao en of Si mix wordt gebruikt om een gestolen LX te voorzien van een kenteken.
Heeft niks met schouwen te maken, gewoon simpelweg met omkatten.
Er is namelijk geen controle op, mensen kopen een scooter met een kenteken en een kentekenbewijs, op dit kenteken staat Piaggio of Vespa met een handelsbenaming en een framenummer., je gaat naar de plaatselijke Jumbo en het grietje achter de balie schrijft dat ding over.
Het gewone klootjesvolk dat een Holleeder-scooter wil voor de heb weet het verschil niet tussen een handelsbenaming van een originele LX en van een ciao of Si mix want het enige waar je het aan kunt zien is de 4e t/m de 6e positie van het framenummer bij een ZAP frame) en het ledig gewicht. (zaken die je alleen als kenner weet)
Een gebruikte gekentekende (geschouwde) Si mix of Ciao kost circa € 250,- een gebruikte LX minimaal € 1250,-, tel uit je winst.
En met de invoering van het vaste kenteken op een bromfiets is dit heel makkelijk te regelen, want alle bromfietsen ouder dan 2005 staat op het kentekenbewijs een datum eerste toelating op van 31-8-2005 en een klein regeltje dat de bromfiets eerder toegelaten is dat datum eerste toelating. (maar niet hoe oud hij werkelijk is)
Laat nu de LX50 in 2005 uit zijn gekomen.
Voor de BMW fappers onder ons een beetje hetzelfde als een E60 voorzien van een chassisnummer van een E50 met bijv. een importkenteken en een datum eerste toelating die overeen komt met het bouwjaar van een E60, de kenner weet het , de leek koopt gewoon een mooie BMW voor weinig