Online scorebord voor hardrijders
- Luco
Re: Online scorebord voor hardrijders
ja omdat daar trajectcontrole is en mij nog steeds onduidelijk is op welke stukken en wanneer je nu 100 of 120 mag rijden.
- Robin Hartog
't Is inmiddels heel makkelijk Luco.
http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Fa ... 339056.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Fa ... 339056.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Luco
Nou rij er maar eens over de A2 dan, het is gewoon verwarrend.
Zon pdf is leuk, maar lees het laatste regeltje even, ik neem geen enkel risico daar.
Zon pdf is leuk, maar lees het laatste regeltje even, ik neem geen enkel risico daar.
- Robin Hartog
Ik rij er regelmatig over en vind het totaal niet onduidelijk eigenlijk, staat een bord ter grootte van een voetbalveld wanneer de trajectcontrole begint. 

- Luco
die trajectcontrole is niet onduidelijk, maar normaal gesproken staan er op de hectometerpaaltjes ook de bordjes met 100, op een groot gedeelte van de a2 zijn die weg, mis je dus even dat bord met tijdsaanduiding zou je dus denken dat je 120 mag terwijl dat niet zo is, ow ja toch wel, na 7 uur savonds. ow nee dan mag je 130, of was het nu 120?
Want op die pdf staat dat de maximum snelheid in Nederland nu 130 is, maar er zijn meer km 100 en 120 dan 130, nee is allemaal superduidelijk
Ze maken er gewoon een puinhoop van.
Want op die pdf staat dat de maximum snelheid in Nederland nu 130 is, maar er zijn meer km 100 en 120 dan 130, nee is allemaal superduidelijk

-
- Auto: M3P, 130i
Standaard snelheid is 130km/u, tenzij aangegeven. Dat is het eenvoudigst...Luco schreef:die trajectcontrole is niet onduidelijk, maar normaal gesproken staan er op de hectometerpaaltjes ook de bordjes met 100, op een groot gedeelte van de a2 zijn die weg, mis je dus even dat bord met tijdsaanduiding zou je dus denken dat je 120 mag terwijl dat niet zo is, ow ja toch wel, na 7 uur savonds. ow nee dan mag je 130, of was het nu 120?
Want op die pdf staat dat de maximum snelheid in Nederland nu 130 is, maar er zijn meer km 100 en 120 dan 130, nee is allemaal superduidelijk![]()
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Zowel flistmeister als flitsnav laten precies zien wanneer de eerst meetpaal begint, eindigd, en hoe hard je ertussen mag rijden.Luco schreef:ja omdat daar trajectcontrole is en mij nog steeds onduidelijk is op welke stukken en wanneer je nu 100 of 120 mag rijden.
Ik kan niet meer zonder.
Laatst gewijzigd door smiley op 13 jan 2014, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fernando
Ik vind het wel meevallen met die onduidelijkheid. Die 120 mag je op de A2 sowieso nooit, of 100 of 130 dus ik snap niet dat je 120 zou kunnen denken. En bij elke oprit staat een bord met de aangegeven maximumsnelheid. En bij borden met een variabele snelheid staat eronder altijd een bord met vaste tijden nl. van 6-19. Op de A4 tussen Leiden en Leidschendam mag je na 19:00 ook 130 maar het gros rijdt daar 100 omdat ze het niet snappen.Luco schreef:die trajectcontrole is niet onduidelijk, maar normaal gesproken staan er op de hectometerpaaltjes ook de bordjes met 100, op een groot gedeelte van de a2 zijn die weg, mis je dus even dat bord met tijdsaanduiding zou je dus denken dat je 120 mag terwijl dat niet zo is, ow ja toch wel, na 7 uur savonds. ow nee dan mag je 130, of was het nu 120?
Want op die pdf staat dat de maximum snelheid in Nederland nu 130 is, maar er zijn meer km 100 en 120 dan 130, nee is allemaal superduidelijk![]()

- Erik
- Auto: BMW ///M
Nou ik let altijd heel erg op.
En rijd dus een morgen over de A2.
Richting Amsterdam vanaf Vianen.
Heee het is voor 06:00u dus we mogen 130 toch.
Kijken kijken ja er staat 100 met daaronder een bord 06-19
Ja wat bedoelen ze nu dan tussen 06-19 100 of erbuiten nou het zal wel erbinnen zijn
Want onder een inhaal verbod staat ook de uitzondering
Nou ja erbinnen dan
Dus je zet je cruisecontrol op 130kmh en je tuft naar Amsterdam
Vervolgens moet je dus opletten wanneer dat bijbord er NIET meer hangt om te kunnen concluderen dat het vanaf daar 100 is
Doe je dat niet dan kost dat je 269 euro.
En als je dat een week lang doet kost je dat 5x 269 euro. Of 7x zelfs.
Ik ken iemand die het 14x heeft gedaan.
En toen dacht Rijkswaterstaat blijkbaar hier moet wat aan gedaan worden.
IPV dat er wat aan die idiote wijze van aangeven werd gedaan, hebben ze ergens een bord gezet "hier altijd 100". Ik denk dat er toen al een paar miljoen is opgehaald. En denk maar niet dat je clementie hoeft te verwachten. Betalen. Elke keer. Inclusief admin kosten. In dit kutland.
Dan gaan we het even hebben over spitsstroken. Wat is dat voor imbeciel gedoe. Rijd u even mee, A9 Badhoeve dorp richting Haarlem. Daar zit een fout in de bebording, of de spitstsrook nu open of dicht is, er zit een hiaat. Het einde alle beperkingen bord staat er, en dan 500m later dat spitststroken bord. Man hoe moet ik weten wat een spitsstrook is. Ik doe daar dus ook niet aan. Het geluk van locaties waar spitsstroken zijn, is dat ze meestal te smal zijn om nog een fbi in de berm kwijt te kunnen, anders hadden ze de spitsstrook wel breder gemaakt. Maar wat een debiel gedoe als de spitsstrook rechts open is moet ik links langzamer rijden. Mongeaulen zijn het. Verrekte mongeaulen.
En rijd dus een morgen over de A2.
Richting Amsterdam vanaf Vianen.
Heee het is voor 06:00u dus we mogen 130 toch.
Kijken kijken ja er staat 100 met daaronder een bord 06-19
Ja wat bedoelen ze nu dan tussen 06-19 100 of erbuiten nou het zal wel erbinnen zijn
Want onder een inhaal verbod staat ook de uitzondering
Nou ja erbinnen dan
Dus je zet je cruisecontrol op 130kmh en je tuft naar Amsterdam
Vervolgens moet je dus opletten wanneer dat bijbord er NIET meer hangt om te kunnen concluderen dat het vanaf daar 100 is
Doe je dat niet dan kost dat je 269 euro.
En als je dat een week lang doet kost je dat 5x 269 euro. Of 7x zelfs.
Ik ken iemand die het 14x heeft gedaan.
En toen dacht Rijkswaterstaat blijkbaar hier moet wat aan gedaan worden.
IPV dat er wat aan die idiote wijze van aangeven werd gedaan, hebben ze ergens een bord gezet "hier altijd 100". Ik denk dat er toen al een paar miljoen is opgehaald. En denk maar niet dat je clementie hoeft te verwachten. Betalen. Elke keer. Inclusief admin kosten. In dit kutland.

Dan gaan we het even hebben over spitsstroken. Wat is dat voor imbeciel gedoe. Rijd u even mee, A9 Badhoeve dorp richting Haarlem. Daar zit een fout in de bebording, of de spitstsrook nu open of dicht is, er zit een hiaat. Het einde alle beperkingen bord staat er, en dan 500m later dat spitststroken bord. Man hoe moet ik weten wat een spitsstrook is. Ik doe daar dus ook niet aan. Het geluk van locaties waar spitsstroken zijn, is dat ze meestal te smal zijn om nog een fbi in de berm kwijt te kunnen, anders hadden ze de spitsstrook wel breder gemaakt. Maar wat een debiel gedoe als de spitsstrook rechts open is moet ik links langzamer rijden. Mongeaulen zijn het. Verrekte mongeaulen.
- Luco
10 borden om een snelheid aan te geven 
Duidelijker kunnen we het niet maken

Duidelijker kunnen we het niet maken

- RVV
Erik Duitse nummer platen er op en gewoon 300 boeken op de de A2 

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 21 feb 2014, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fernando
Eigenlijk willen we gewoon een update van onderstaand filmpje:RVV schreef:Erik Duitse nummer platen er op en gewoon 300 boeken op de de A2
-
OnlineMartijn_bmw
Geweldig filmpje blijft dat tochFernando schreef:Eigenlijk willen we gewoon een update van onderstaand filmpje:RVV schreef:Erik Duitse nummer platen er op en gewoon 300 boeken op de de A2

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Gelukkig stond dat bord, of eigenlijk de tekstkar op een plek dat je alsnog de klos was tenzij je vanaf dat bord een groot stuk 90 zou rijden.Erik schreef:En toen dacht Rijkswaterstaat blijkbaar hier moet wat aan gedaan worden.
IPV dat er wat aan die idiote wijze van aangeven werd gedaan, hebben ze ergens een bord gezet "hier altijd 100".
Rijd een keer of 5-6 per week over het bewuste stuk snelweg en zie dagelijks nog heel wat auto's te hard voorbij komen.
Vaak met mensen achter het stuur waarvan je zo ziet dat het geen laagvliegers zijn, maar het gewoon echt niet weten
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Volgens mij als je met een dubbel-asser aanhanger achter je auto met een gangetje van 90 over zo'n lus rijdt registreert ie een snelheid van 250+ omdat de wielen zo dicht op elkaar zitten
, zomaar een gedachte hoor als ze uitgaan van een gemiddelde lengte tussen de voor- en achterwielen, die hoge snelheden zijn van al die ZZP'ers die vroeg uit de veren op pad gaan, kan haast niet anders
...
Ben

Ben
-
OnlineMartijn_bmw
Volgens mij kan het ook echt niet waar zijn en zitten er indd gewoon meetfoutenBooooh schreef:Volgens mij als je met een dubbel-asser aanhanger achter je auto met een gangetje van 90 over zo'n lus rijdt registreert ie een snelheid van 250+ omdat de wielen zo dicht op elkaar zitten, zomaar een gedachte hoor als ze uitgaan van een gemiddelde lengte tussen de voor- en achterwielen, die hoge snelheden zijn van al die ZZP'ers die vroeg uit de veren op pad gaan, kan haast niet anders
...
Ben

er staan snelheden op tijdstippen en plekken die echt onmogelijk zijn...
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Fernando schreef:Op de A4 tussen Leiden en Leidschendam mag je na 19:00 ook 130 maar het gros rijdt daar 100 omdat ze het niet snappen.
http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Fa ... 345911.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kut. Ik dacht dat je alleen tussen Leiderdorp en Nieuw-Vennep 's avonds 130 mocht. Nou, weet ik dat ook weer voor de volgende keer.

- wjn
Staan die ook allemaal zo in het RVV?Fernando schreef:
Dat zou ik graag willen weten, kan het alleen niet zo vinden.
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
De website pakt inderdaad niet alles, ik heb net een heel stuk A28 + A37 serieus hard gereden en mijn bijrijder heeft een tijdje zitten kijken maar schijnbaar zijn alle metingen mislukt 

- Joy
Geen idee of dat er mee te maken heeft?Bevestigde waarden
Voor extra zekerheid dat weergegeven waarden niet veroorzaakt zijn door afwijkingen in de meetapparatuur, worden snelheden bevestigd. Een snelheid wordt bevestigd als er binnen een minuut nog een meting van meer dan 170 km/h is op minder dan 5 km afstand van de eerste meting.
- Erik
Ik ken iemand die heeft de halve afsluitdijk net boven de 170 gereden, dat kwam netjes aan zei hij, maar de tweede helft heeft hij bijna het dubbele van die snelheid gereden
niets nada noppes.
Dat was op een tijdstip dat zelfs oom agent tegen zijn MdV haar billen was aangekropen ik schat de enige auto op de afsluitdijk.
Ik heb zelf eens even gemaild met die gasten of het klopt dat snelheden boven de 300 niet geregistreerd worden maar ik denk dat die meneer alleen gelachen heeft over dat bericht. Zou ik ook doen als ik hem was en niet wist wat wij wel weten

Dat was op een tijdstip dat zelfs oom agent tegen zijn MdV haar billen was aangekropen ik schat de enige auto op de afsluitdijk.

Ik heb zelf eens even gemaild met die gasten of het klopt dat snelheden boven de 300 niet geregistreerd worden maar ik denk dat die meneer alleen gelachen heeft over dat bericht. Zou ik ook doen als ik hem was en niet wist wat wij wel weten

-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
haha, 300 heb ik niet gehaald ( dat redden de auto's niet ). Ik denk dat het probleem is geweest dat we met 3 auto's in een treintje hebben gereden.
- Erik
330 naar verluid.
- Erik K.
Toch zijn sommige meldingen dubieus.
- 220 op de A7 rijden om 08:50 (spits volgens de locatie ergens tussen Hoorn - Zaandam)
- 245 op de A9 rijden om 09:03 thv Amstelveen
- 250 op de A2 rijden om 08:55 (spits)
Best knap als je dat redt.
- 220 op de A7 rijden om 08:50 (spits volgens de locatie ergens tussen Hoorn - Zaandam)
- 245 op de A9 rijden om 09:03 thv Amstelveen
- 250 op de A2 rijden om 08:55 (spits)
Best knap als je dat redt.