130i Cup 2007 (incl 'onze' André)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Duidelijk verhaal André. Verstandig gereden en natuurlijk kut dat zulke gasten (ik vind Dillon wel een aardige vent, daar niet van) het verpesten als je op P2 mag starten. Ben blij dat je gewoon weer bent doorgegaan na de eerste racedag, want het is erg leuk om te volgen met iemand in het veld die wat dichterbij staat dan de rest.
Volgens mij zaten velen online de race te volgen aan de reacties hier en op msn te zien.
Volgens mij zaten velen online de race te volgen aan de reacties hier en op msn te zien.

-
- Berichten: 11422
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Plaatjes op autosport.nl:
[img:480:313]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... aining.jpg[/img]
[img:480:295]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... _race1.jpg[/img]
Staat ook dit in het verslag:
[img:480:313]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... aining.jpg[/img]
[img:480:295]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... _race1.jpg[/img]
Staat ook dit in het verslag:
Blijkbaar begint de directie van CPZ ook al een beetje te protesteren tegen dat soort capriolen??Voorafgaande aan het tweede raceweekeinde van de Samsung BMW 130i Cup was er de nodige consternatie. Ricardo van der Ende speelde hierbij de hoofdrol. Aanvankelijk was er sprake van dat hij niet aan de races tijdens het WTCC-weekeinde deel mocht nemen, als straf voor zijn rijgedrag tijdens de Paasraces en een waarschuwing die hij nog van de Finaleraces had uitstaan. Uiteindelijk verscheen de nummer twee van vorig jaar toch aan de start. De discussie is daarmee echter nog niet afgesloten, zo vertelde Geert Vermeer. De directeur sportief van Circuit Park Zandvoort: “Wij zijn nog in discussie met de KNAF. De komende week verwachten we een uitspraak wat er gaat gebeuren.”
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
- Locatie: O'haske
Begrijpelijk dat die bertram stopt.. Kan het wel financieel goed voor elkaar hebben maar racen op deze manier is geen doen.. Moet gewoon e blij zijn dat je normaal weer de auto uit kan komen in deze klasse voorin..
Aktie van Verheuld die "met een leeglopende band en geen abs" nog voor het rempunt.. te laat uit slipstream komt, dus gewoon mega onnozel.. Klaar.. en die Bas Schothorst die Sanders vlak voor het scheivlak eraf tikt.. ook mega triest.. die kreeg ook zwarte vlag terrecht naar mijn mening.. Dat die kamikaze piloot van de paasraces wint is ook triest te noemen..Maar ja is de klasse nou eenmaal.. denk niet dat het veld zo groot blijft als het seizoen zich zo doorzet..
Jammer dat sommige mensen niet de kop er bij kan houden :s

Jammer dat sommige mensen niet de kop er bij kan houden :s
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Als je bij het aanremmen voor de Tarzanbocht pas ontdekt dat je een zachte band hebt en eventueel problemen met de ABS (lijkt me niks mogen uitmaken), dan is het gewoon een lullig race-incident. Als je iemand opzettelijk de baan afduwt, zwabber je niet zo nadat je een duw uitdeelt, dan rijd je gewoon rechtdoor. Je zwabbert WEL als je probeert uit te wijken.
Maar goed, ik baseer het ook op de plaatjes en wat ik eerder heb gezien van Jan Joris (eerlijke rijder, geen ongein). Wellicht opzet, wellicht domme pech.
Overigens ook lekker dat de achterligger er nog even vol induikt
Maar goed, ik baseer het ook op de plaatjes en wat ik eerder heb gezien van Jan Joris (eerlijke rijder, geen ongein). Wellicht opzet, wellicht domme pech.
Overigens ook lekker dat de achterligger er nog even vol induikt

- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
- Joy
- Berichten: 10883
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
BTCC 2006... http://www.youtube.com/watch?v=-ocAlPL1yE8&NR=1
See any difference ?
Oh er zijn maar liefst 3 compilaties van 1 BTCC seizoen ! Beuk-walhalla daar.
http://www.youtube.com/watch?v=ArnEstYh ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ucHIvUnR ... ed&search=
See any difference ?

Oh er zijn maar liefst 3 compilaties van 1 BTCC seizoen ! Beuk-walhalla daar.
http://www.youtube.com/watch?v=ArnEstYh ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ucHIvUnR ... ed&search=
Laatst gewijzigd door Joy op 07 mei 2007, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Reactie van: Pieter KONI
Vandaag om 17:04:07
Dat verhaal van die te snelle André de Vries is voor mij een bevestiging van de verhalen die ik al eerder heb gehoord. Verschillende talenten zijn afgewezen omdat ze te snel zouden zijn. Tim Coronel wil nog steeds wel blijven winnen...
En dan praten we naar eigen zeggen over de KONINGSklasse van de Nederlandse autosport...
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
-
OnlineBram
- Berichten: 16656
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
In art. 5.2 van het sportief reglement staat het volgende:partyondude schreef:Dit snap ik ook nog steeds niet, kan iemand dat even in Jip en Janneke taal uitleggen?Tom944 schreef:Maar hoe zit dat nou precies dat Andre te snel is voor de Drivers Cup? Omdat hij te snel is moet hij ineens competitie bieden aan mensen met x X het budget?
Dus ben je veel sneller dan de rest uit de Drivers Cup, of met andere woorden: is de rest geen concurrentie voor je dan mag de organisatie je dus uit het de Cup halen, zoals ik het lees.De BMW 130i cup organisatie behoud zich het recht voor
deelnemers op basis van hun ervaring te selecteren voor
de BMW Drivers Cup 2007. Geselecteerde deelnemers
voor de BMW Drivers Cup 2007 kunnen zowel punten
behalen voor het Nederlands Kampioenschap BMW 130i
Cup als ook voor de BMW Drivers Cup.
Laatst gewijzigd door Joop op 07 mei 2007, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Overigens meer info is te vinden onder:
www.bmw130icup.nl
of
http://www.bmw.nl/nl/nl/index_narrowban ... rview.html
www.bmw130icup.nl
of
http://www.bmw.nl/nl/nl/index_narrowban ... rview.html
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Die drivers cup is een vrij ongelukkig gekozen aftakking van de 130i competitie. Het is een soort gentlemen, rookie, of als je het bot wilt zeggen kneuzen-aftakking van het normale kampioenschap. Tussen de toppers die bij de 130i's rondrijden zou zo'n aftakking eigenlijk niet eens mogen bestaan. Eer haal je er nooit uit. Integendeel. De beste rijder wint het van alle anderen en zo niet dan ben je niet de beste. Denk je allerlei excuses nodig te hebben om te verklaren waarom je niet de beste bent dan is inderdaad de Drivers Cup iets voor jou.partyondude schreef:Dit snap ik ook nog steeds niet, kan iemand dat even in Jip en Janneke taal uitleggen?Tom944 schreef:Maar hoe zit dat nou precies dat Andre te snel is voor de Drivers Cup? Omdat hij te snel is moet hij ineens competitie bieden aan mensen met x X het budget?
Andre hoort er in ieder geval absoluut niet in thuis. Hij houdt er zich ook geen moment mee bezig. Denk dat ie vooraf aan het seizoen niet eens wist dat er nog een 3-tal sub prijzen verdeeld werden.
Ondanks z'n 7e plaats in de eerste race en z'n uitvallen in de 2e race is het afgelopen weekend zeer informatief geweest. Onze theorie dat Andre op een goede racepace zou kunnen vertrouwen kwam volledig uit. In beide races wist hij z'n achterstand op de latere winnaars gedurende momenten van de race te verkleinen. Dat ie daartoe in staat was is behalve een verrassing ook zeer verheugend. Het betekent dat ie, wanneer ie achter een andere rijder rijdt, de druk op deze rijder op een gegeven moment kan en zal gaan opvoeren. Op iedere rijder! Hij kan daardoor later in het seizoen, als ie z'n cupracekennis verder heeft verbeterd, een grotere factor voorin het veld worden. Ondanks de grote crash tijdens de paasraces en het uitvallen met een klapband in de 4e race, ziet het plaatje qua ontwikkeling als 130i cup racer er voor hem uitstekend uit.