Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Godspeed » 07 jan 2014, 21:24

Steven N. schreef:Ben benieuwd naar je bevindingen Godspeed!

Wellicht is het wat voor mijn LG tv met matig geluid, schijnt goed te werken op vele afstandbedieningen. Ook benieuwd naar de werking via bluetooth met bijvoorbeeld je laptop/iphone.
Oke, het zooitje staat en is aangesloten! :D Verdomme wat een verbetering ten opzichte van het standaard laptop/TV geluid :tooth:

Nu even het een en ander fatsoenlijk op elkaar afstemmen/instellen. Misschien ff een keertje doen op een moment dat mijn vriendin niet aan het studeren is...

Eerste indruk is in ieder geval goed! Rest houd je/houden jullie nog even te goed.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 07 jan 2014, 21:43

Het eerste probleem doet zich voor. Ik heb de set gekoppeld met mijn laptop en speel vanaf daar muziek af, tot hier ging het perfect. Maar nu valt me op dat de speakers een soort van ruisen. Het lijkt een beetje op ruis op de radio wanneer de antenne niet lekker afgesteld staat. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de aansluitingen al even gecheckt en het systeem aan en uit gezet maar dit heeft het niet verholpen...

WJ

Bericht door WJ » 07 jan 2014, 22:32

Hoe heb je hem aangesloten op de laptop? Wat voor kabel?

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 07 jan 2014, 23:00

Kwaliteit van de muziek ok?

Godspeed

Bericht door Godspeed » 08 jan 2014, 06:45

De speakers zijn via een optische kabel met de TV verbonden en de laptop heb ik gekoppeld via bluetooth. De geluidskwaliteit is gewoon goed, alleen het lijkt een beetje op dat laatste beetje ruis wat je niet uit je radio krijgt zeg maar, een beetje dat idee.

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 jan 2014, 09:29

Dit lijkt me gewoon aan de draadloze BT verbinding te liggen. Dat kan nooit zo helder zijn als met goede kabels.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 jan 2014, 09:30

Da's inderdaad gewoon BT-ruis ja..

Godspeed

Bericht door Godspeed » 08 jan 2014, 18:52

In dat geval zo dadelijk maar even met het kastje schuiven, hopen dat dat het verhelpt.

Inmiddels het kastje verplaatst zoveel als mogelijk, echter helpt het niks. Ik moet wel zeggen dat de optische kabel naar de TV nog geen meter lang is, dus heel ver kan ik ook niet schuiven met het ding.

Iemand die misschien een andere oplossing heeft voor deze Bluetooth ruis? Kan het wellicht aan mijn laptop liggen (ruim 6 jaar oud)? Externe Bluetooth adapter aansluiter misschien een oplossing?

Het is overigens meer kraken dan echt ruis. Doet het ook niet continu, dan wel, dan weer niet, ene keer erger dan de andere keer.

SteV6

Bericht door SteV6 » 09 jan 2014, 21:39

Kijk ook even naar je soundkaart instellingen op je laptop. Om uit je laptop nog iets van aanhoorbaar geluid te krijgen wordt je signaal vaak "opgepompt" net als bij veel mobiele telefoons. Als je dat via BT naar je speakerset stuurt krijg je achtergrondruis.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 10 jan 2014, 20:54

Nu ben ik een complete leek op het gebied van computers en alles wat daarmee te maken heeft. Valt er überhaupt iets in te stellen aan het geluid van een laptop, afgezien van het volume?

Ik zat zelf even te brainstormen. Wellicht dat het een idee is om een externe bluetooth adapter aan te schaffen en aan te sluiten. Mijn laptop is tenslotte een jaar of 6 oud, misschien dat die leeftijd zo ook wel z'n consequenties heeft.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 11 jan 2014, 16:42

Sowieso is Bluetooth niet een manier om (op bovengemiddelde kwaliteit) goed muziek te streamen. Ik heb mijn laptop altijd met een HDMI kabeltje naar m'n reciever, fantastisch geluid. M'n PC heeft helaas geen HDMI uitgang dus gebruik ik de SPDIF uitgang, maar dan merk je wel weer een stuk meer ruis.

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 11 jan 2014, 16:53

S/PDIF en HDMI zijn identiek aan elkaar. Beide vervoeren digitale audio en worden verwerkt door de DAC in je receiver. Denk dat het aan de instellingen van je pc ligt.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 11 jan 2014, 16:55

maarten22 schreef:S/PDIF en HDMI zijn identiek aan elkaar. Beide vervoeren digitale audio en worden verwerkt door de DAC in je receiver. Denk dat het aan de instellingen van je pc ligt.
Zou best kunnen, ik gebruik gewoon de on-board Realtek HD audio...

Marc R

Bericht door Marc R » 11 jan 2014, 20:47

Ik ben rustig aan op zoek naar andere speakers en omdat ik zowieso van de klank van Boston Acoustics hou heb ik deze op het oog...iemand ervaring mee?

T zijn de Boston M350,top of the line van Boston.

Afbeelding

Godspeed

Bericht door Godspeed » 11 jan 2014, 23:03

SteV6 schreef:Kijk ook even naar je soundkaart instellingen op je laptop. Om uit je laptop nog iets van aanhoorbaar geluid te krijgen wordt je signaal vaak "opgepompt" net als bij veel mobiele telefoons. Als je dat via BT naar je speakerset stuurt krijg je achtergrondruis.
Steve zou je me kunnen uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik heb al het één en ander geprobeerd (laptop verplaatsen, kastje van de speakers verplaatsen, muziek via extern bluetooth dongel) maar tot nu toe heeft niks geholpen...

Ben nu op zoek naar instellingen voor het geluid op m'n laptop maar aangezien ik een complete leek op dit gebied ben wil het allemaal niet zo.

@ Marr hierboven: Dat lijkt er meer op! Ziet er ook gewoon prachtig uit, twee van die dikke zuilen in de kamer! Ooit zet ik ook zoiets neer, dan gewoon met een versterker en iets aan invoer van muziek via kabels, want ik ben nu wel klaar met dat hele bluetooth geouwehoer :roll:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 jan 2014, 11:39

Godspeed schreef: want ik ben nu wel klaar met dat hele bluetooth geouwehoer :roll:
Kan met het voorstellen. Had B&O speakers gekocht om aan te sturen via de Apple Airport maar ben er na 2 weken weer vanaf gestapt. Er gaat niets boven een lekkere versterker en goede speakers.

Wat ook een aanrader is: KRK, die plug je gewoon in je laptop en klinkt super voor het geld!

Godspeed

Bericht door Godspeed » 12 jan 2014, 12:17

Het grote voordeel aan Bluetooth vond ik dat ik gewoon één mooi systeem kan neerzetten bij de TV. Optische kabel in de TV voor films ed. en muziek via m'n laptop streamen. Waar ik mijn laptop heb staan heb ik eigenlijk geen ruimte voor speakers, dus ik dacht zo is het mooi opgelost. Maar de kwaliteit van het geluid via Bluetooth is niet om over naar huis te schrijven... Ben nog steeds naar een oplossing aan het zoeken. Moet zeggen dat ik op internet er ook verrassend weinig over kan vinden.

Overigens net Project X nog een keertje gekeken met de nieuwe speakers. Het is toch wel een lekkere set hoor! Klinkt perfect via de optische kabel.

maarten22

Bericht door maarten22 » 12 jan 2014, 12:52

Sonos :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 jan 2014, 13:07

Godspeed schreef:Het grote voordeel aan Bluetooth vond ik dat ik gewoon één mooi systeem kan neerzetten bij de TV.
In theorie is het briljant idd. Ik had alleen maar twee dunne speakers staan als het ware. Design technisch top....

Sonos heb ik wel overwogen, wellicht klankmatig een stuk beter maar ik ben weer terug op het oude nest en beter dan dat wordt het (voor mij altans) niet. :)

JP

Bericht door JP » 12 jan 2014, 13:15

Noob-vraagje;

Wij hebben in ons nieuwe huis aansluitingen voor een (zo noemde de vorige eigenaar het) dolby-surround systeem. Wie kent/herkent de aansluiting en weet welk systeem/merk je hierop aan kunt sluiten.[/url]
Laatst gewijzigd door JP op 12 jan 2014, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 jan 2014, 13:30

JP schreef:Noob-vraagje;

Wij hebben in ons nieuwe huis aansluitingen voor een (zo noemde de vorige eigenaar het) dolby-surround systeem. Wie kent/herkent de aansluiting en weet welk systeem/merk je hierop aan kunt sluiten.

Afbeelding
Plaatje doetutniet.

Walter

Bericht door Walter » 12 jan 2014, 13:33

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 12 jan 2014, 13:35

Mooi...... :lol: :tooth: Dan gaan we maar wat nieuws monteren..... :wink:

JP

Bericht door JP » 29 mei 2014, 20:01

Iemand goede ervaringen met de bridge van Sonos? Heeft die een goed bereik? Je moet die blijkbaar aansluiten aan je router maar onze router (experiabox v8) staat in de meterkast, maar vanuit daar is de wifi op de bovenverdieping belabberd. Blijkbaar komt dat door betonnen vloer....(?) Niet dat de bridge ook niet goed streakt naar slaapkamer of douche.

maarten22

Bericht door maarten22 » 30 mei 2014, 08:51

Het voordeel is dat elke extra zone(Play3, Play 5, connect, bridge of Amp) het signaal oppakt en versterkt weer doorstuurt. Mocht je signaal dan alsnog ergens in huis te slecht zijn kan je er nog een bridge tussen zetten voor een beter signaal. Als je in de buurt woont mag je best een bridge ophalen om te testen.

Plaats reactie