mag op slot
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
mag op slot
mag dicht is verkocht
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 nov 2014, 13:33, 9 keer totaal gewijzigd.
- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
Lekkere set GTRene!
Het remt bij mij de ballen uit mijn broek in de Compact!
Mooie upgrade met hagelnieuwe spullen.
Het remt bij mij de ballen uit mijn broek in de Compact!

Mooie upgrade met hagelnieuwe spullen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
Welke remklauwen pak je daar nu voor? Zijn dit de 540i klauwen?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
nope...
belangrijkste zijn eigenlijk de brackets/houders ivm de hoogte en afstand zeg maar.
zo ligt bv het hart schijfgat tot achterkant bracket bij de M versie 8mm verder.
je kan dus bv ook niet zomaar M klauwen erop zetten...ja die passen wel maar dan past de verhouding naar je remschijven niet
maar ik ga verder in dit draadje niet bepaalde details prijs geven, voor diegeen die het koopt en bv nieuwe slijtage delen nodig heeft,
krijgt natuurlijk dan de info bv met/via welke nummers delen besteld kunnen worden OEM of aftermarket.
belangrijkste zijn eigenlijk de brackets/houders ivm de hoogte en afstand zeg maar.
zo ligt bv het hart schijfgat tot achterkant bracket bij de M versie 8mm verder.
je kan dus bv ook niet zomaar M klauwen erop zetten...ja die passen wel maar dan past de verhouding naar je remschijven niet

maar ik ga verder in dit draadje niet bepaalde details prijs geven, voor diegeen die het koopt en bv nieuwe slijtage delen nodig heeft,
krijgt natuurlijk dan de info bv met/via welke nummers delen besteld kunnen worden OEM of aftermarket.

- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
Dat is een mooie set geworden René!
Zal een stuk harder remmen dan de OEM 286mm schijven
Zal een stuk harder remmen dan de OEM 286mm schijven

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
idd
and thx,
owja dat zal ik er ook even bij zetten van de bv OEM Z3 of E36 oid met de 286x22mm schijven, naar deze upgrade met de 325x25mm schijven en wat grotere blokjes/klauwen

owja dat zal ik er ook even bij zetten van de bv OEM Z3 of E36 oid met de 286x22mm schijven, naar deze upgrade met de 325x25mm schijven en wat grotere blokjes/klauwen

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
ff wat in het zicht plaatsen 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
en deze ook ff upppie 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
Up...startpost wat aangepast, o.a. incl linkjes naar ander spul.


- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
Wellicht even vermelden dat de 330i klauwen wel een wat langere pedaalslag geven. Eigenlijk heb je een M3 hoofdremcilinder nodig om dit op te heffen.
Nog wat info:
Nog wat info:
OK...here's the brake torques with constant line pressure, stock MC and no proportioning valves anywhere on stock E34s: (front/rear)
E34 M5: 68.8% / 31.2%
E34 535i: 67.5% / 32.5%
These cars are near 50/50, in fact I believe the 535i is perfect 50/50 static weight distribution. The brakes are very well biased indeed.
Now, if you do the brake torques at the wheels for the E36, with constant input line pressure but with it's stock MC you'll get these:
-- E36 325i standard: 68.1% / 31.9%
-- E36 328i convertible: 66.3% / 33.7%
These are some of the aftermarket ones available:
E36 Brembo Upgrade 1 front and rear (320mm fronts): 66.6% / 33.4%
E36 Brembo Upgrade 2 front and rear (335mm fronts): 67.8% / 32.2%
E36 StopTech Upgrade 1 front and rear (332mm fronts): 64.8 % / 35.2%
Personally, I feel that the StopTech one may be a bit to rearward biased.
Now, here are the E46s (discounting proportioning that the DSC unit does):
E46 323i stock: 60.8% / 39.2%
E46 325/8i stock: 60.4% / 39.6%
E46 330i stock: 60.7 % / 39.3%
(So we know that the E46s use a proportioning valve somewhere down the line in the DSC/ASC units to get at the wheel brake torques correct)
And now, for some combinations that you can put on an E36 (keeping MC and ABS units constant) (here's the brake torque at the wheels distributions):
1. E36 with E46 323i brakes front and rear: 64% / 36%
-- Too much rear brakes.
E36 with E46 325i/8i front and E46 323i rear: 65%/35%
-- Slightly too much rear brakes
2. E36 with 325/8i E46 brakes front and rear: 64% / 36%
-- Again, way too much rear brakes for the E36. Too much rear bias (while maybe wanted on track) can cause you to lock up rear brakes quicker than fronts...and perhaps lose control under braking. Granted, we have ABS....but no driver aid is a match for pure physics.
2. E36 with E46 325/8i front, E36 328iC rear: 68% / 32%
-- I feel this is a good combo. 16's fit under it too.
3. E36 with E46 330i front and rear: 66 % / 34%
-- This isn't much different than the E36 328iC set-up, but I still feel it may be just a tad too much rear biased. In any case, it's very decent, potentially cheap, but only 17's (and some 16s) fit on it.
4. E36 with E46 330i front and E46 325i/328i rear: 68% / 32%
-- This is an ideal street set-up. But again, only 17s fit.
5. E36 with E36 M3 fronts and E46 330i rears: 67% / 33%
-- Again, only 17's and some 16s fit., also ideal set-up
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
De langere pedaalslag zal wel meevallen en of niet eens echt opvallen, immers ook gewoon 1 zuiger systeem en niet veel meer, dus niet echt een probleem thats for sure.
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 nov 2014, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW non M, de M-325 BBK set remmen voor e36 & e46 & Z3
Deze set is verkocht,
nu heb ik hier nog 1 set half gereed liggen aan onderdelen, denk dat ik daar ook nog de rest voor opzoek en bestel, zodat ik dan nog 1 leuke set compleet heb, maar kan ff duren
dit draadje mag dus dicht.
nu heb ik hier nog 1 set half gereed liggen aan onderdelen, denk dat ik daar ook nog de rest voor opzoek en bestel, zodat ik dan nog 1 leuke set compleet heb, maar kan ff duren

dit draadje mag dus dicht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten