BMW e36 325i Cabrio > te koop!
- MParallel
- Auto: BMW
Re: BMW e36 325i Cabrio
Hmm zo.
Ja dat pas, met veel moeite, maar opgeklapt in de kofferbak doet dat mechanisme er niet toe.
Ja dat pas, met veel moeite, maar opgeklapt in de kofferbak doet dat mechanisme er niet toe.
- Riceaux
Die van mij is vastgeschroefd zodat ie niet meer in kan klappen. Dus staat altijd uitgeklapt.MParallel schreef:Hmm zo.
- MParallel
Haha ok nu valt alles op z'n plaats 

-
Ik heb een perfect windscherm in de E36.....
Origineel BMW, €75,- voor betaald.

- MParallel
Die gaat vanzelf kapot na x-aantal keer op en neer klappen.ErikS schreef:Ik heb een perfect windscherm in de E36.....![]()

- Riceaux
Precies! En voor dit geld klaag ik niet.MParallel schreef:Die gaat vanzelf kapot na x-aantal keer op en neer klappen.ErikS schreef:Ik heb een perfect windscherm in de E36.....![]()
Onderweg: nieuwe stuurnaaf met sleepring. Koplampen, tellerbak en raammotor rechtsachter. En oranje knipperlichten en geel folie voor de binnenste lenzen van de koplampen en de mistlampen.
Remmerij laat ik door Offenga doen. Zodra ze gereageerd hebben
@MParallel: Weet je toevallig ook of er een afdekkapje te koop is voor de plek waar de boordcomputer zit en het vakje eronder? Heb het idee om m'n Samsung Note in te bouwen maar wil het wel netjes doen. Mis toch wel dingen als navigatie en een makkelijke manier om muziek af te spelen.
- Riceaux
En nog een vraagje: de auto staat nu echt te laag. Zitten Apex veren onder en Monroe dempers. Dempers en veren bevallen me qua hardheid wel, alleen mag het wel een stukje hoger. Kan ik dit oplossen met alleen andere veren of moet ik ook direct andere dempers hebben?
- Peric
Hangt er vanaf.. Er zijn ook dempers die korter zijn dan normaal, dat zie je soms wel bij extra lage sets. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het gewone dempers zijn. En dan volstaan iets hogere veren.
- Riceaux
Zou fijn zijn als het normale dempers zijn. Dan ben ik voor rond de 200 euro klaar. Schiet al aardig op in ieder geval. Ben al verder op m'n lijstje dan ik gekomen ben bij m'n voorgaande auto's.
In februari weer even lekker km's vreten. Even op verjaardagsvisite bij m'n schoonzus in London.

In februari weer even lekker km's vreten. Even op verjaardagsvisite bij m'n schoonzus in London.

- MParallel
Nee die bestaat niet. Je had altijd of een MID of een analoog klokje met klein vakje ernaast.Riceaux schreef:@MParallel: Weet je toevallig ook of er een afdekkapje te koop is voor de plek waar de boordcomputer zit en het vakje eronder? Heb het idee om m'n Samsung Note in te bouwen maar wil het wel netjes doen. Mis toch wel dingen als navigatie en een makkelijke manier om muziek af te spelen.
En voor daaronder ook niet.
- Riceaux
Helaas. Dan zelf maar even ontwerpen en 3D laten printen op school.MParallel schreef:Nee die bestaat niet. Je had altijd of een MID of een analoog klokje met klein vakje ernaast.Riceaux schreef:@MParallel: Weet je toevallig ook of er een afdekkapje te koop is voor de plek waar de boordcomputer zit en het vakje eronder? Heb het idee om m'n Samsung Note in te bouwen maar wil het wel netjes doen. Mis toch wel dingen als navigatie en een makkelijke manier om muziek af te spelen.
En voor daaronder ook niet.
- Peric
Hoeveel moet 'ie hoger komen te staan Rico?
Er is nl. voor de E36 ook een extra dik rubber van 21.5 mm die je tussen je carrosserie en je veer zet. Is vast nog wel te bestellen bij BMW. Dit is voor de achteras..
Dan komt 'ie dus zo ong. 11.5 mm hoger te staan.
Er is nl. voor de E36 ook een extra dik rubber van 21.5 mm die je tussen je carrosserie en je veer zet. Is vast nog wel te bestellen bij BMW. Dit is voor de achteras..
- Bijlagen
-
- Veerrubber E36.jpg (82.95 KiB) 1818 keer bekeken
- Riceaux
Hoogte van de achterkant is opzich wel prima. Voor mag wel 2 cm omhoog. Knal nu aldoor met de dorpels op de drempels zodra de voorwielen er overheen zijn. Zal wel even informeren bij Offenga als ik 'm daar heen breng. Maar zo'n stukje rubber zou dan wel de ideale oplossing zijn.
- Peric
Dat op die drempels knallen heeft te maken met je voorkant hoor.. Dan duikt 'ie zodra je over de drempel bent. Heeft niet zozeer met je achterveren te maken. 

- Riceaux
Dat weet ik. Daarom vind ik de hoogte van de achterkant ook prima. Alleen voor mag wel een cm of 2 hoger. Nogal vervelend om schuin over hoge drempels te moeten. Komt aardig sjonnie over.Peric schreef:Dat op die drempels knallen heeft te maken met je voorkant hoor.. Dan duikt 'ie zodra je over de drempel bent. Heeft niet zozeer met je achterveren te maken.
- MParallel
Krijg nou wat. Die voor "Eastern EU/Bad road package" heb ik nooit aan gedacht. Ik heb destijds die van 5mm, 7.5mm en 10mm gekocht.Peric schreef:Hoeveel moet 'ie hoger komen te staan Rico?
Uiteindelijk die van 10mm gebruikt. Maar ik ga kijken of die van 21,5mm nog te krijgen zijn, dan ga ik die asap bestellen.
Ik vind me auto achter te laag en hoger kan ik hem niet insteller. Omdat ik niet ultralaag wil aan de voorkant, ziet het er nu niet ideaal uit. Zo kan ik achter nog 11mm winnen. Alle beetjes helpen.
Dat gezegd hebbende, ik zou natuurlijk ook de versteller achter wat op kunnen hogen...
- Riceaux
Nou de BMW gaat niet naar Offenga. Op de 1 of andere manier begrijpen ze mijn mailtjes niet. Heb een mail gestuurd wat ik gedaan wil hebben, krijg ik een mail terug wat ik gedaan wil hebben. 2 weken later. 

- GTRene
je zat met de 'feestdagen' en zei hebben dacht ik wat nwe mensen? en zijn druk met de verbouwing e.d. dacht ik? al met al zal het dan wat langer duren denk.
ik zit trouwens ook al een tijdje te wachten op wat gereedschap en wat kleine onderdelen (bij anderen) vanaf 23 december, hoop ik ook binnenkort eens te krijgen
ik zit trouwens ook al een tijdje te wachten op wat gereedschap en wat kleine onderdelen (bij anderen) vanaf 23 december, hoop ik ook binnenkort eens te krijgen

- Riceaux
Oo dat ze met een verbouwing zaten wist ik niet. Maar ik breng de BMW binnenkort naar DFRacing.GTRene schreef:je zat met de 'feestdagen' en zei hebben dacht ik wat nwe mensen? en zijn druk met de verbouwing e.d. dacht ik? al met al zal het dan wat langer duren denk.

Moet er weer gesleuteld worden aan de Hartge?
- GTRene
Nee, ben al een tijdje bezig met rem onderdelen passen en meten en uitzoeken e.d. op losse spindles van verschillende BMW types en heb daarvoor van allerlij (veel meer dan ik dacht) gereedschap en onderdelen e.d. nodigRiceaux schreef:GTRene schreef:
Moet er weer gesleuteld worden aan de Hartge?

mooi zooitje in huis

magoed, dan is het uit mijn hoofd en ach, leuk om het allemaal te zien e.d. zodat je het zeker weet wat wel of niet kan/past e.d. en daarna verkoop ik die setjes en onderdelen weer, dan weet i in elk geval wat kan e.d. voor eventueel latere auto's oid (worden toch oudjes

- Riceaux
Kan je toevallig nog 300 mm E46 schijven gebruiken voor 1 van je combo's?GTRene schreef:Nee, ben al een tijdje bezig met rem onderdelen passen en meten en uitzoeken e.d. op losse spindles van verschillende BMW types en heb daarvoor van allerlij (veel meer dan ik dacht) gereedschap en onderdelen e.d. nodigRiceaux schreef:GTRene schreef:
Moet er weer gesleuteld worden aan de Hartge?![]()
mooi zooitje in huis![]()
maar dat wilde ik uit mijn hoofd hebben (dacht al jaren over zoiets) en dus van alles bij elkaar gezocht e.d. maar als ik alles gereed heb doe ik het ook niet snel weer
![]()
magoed, dan is het uit mijn hoofd en ach, leuk om het allemaal te zien e.d. zodat je het zeker weet wat wel of niet kan/past e.d. en daarna verkoop ik die setjes en onderdelen weer, dan weet i in elk geval wat kan e.d. voor eventueel latere auto's oid (worden toch oudjes) de info sla ik dan allemaal op. (wel te hopen dat ik het dan tegen die tijd weer terug kan vinden)

Heb voor schijven van een E46 325i Cabrio toegestuurd gekregen ipv E36.
Auto staat nu bij DFRacing. Einde van de week waarschijnlijk klaar. Eindelijk weer lekker er mee rijden!

- GTRene
ow das minder...en nope, ik doe alleen vanaf 325mm
dat gezegd hebbende had ik anders nog een leuke passende set voor jou auto in 325 alles nieuw behalve de set goede maar wel gebruikte remklauwen, leuke BKK
http://link.marktplaats.nl/763445299" onclick="window.open(this.href);return false;
dat gezegd hebbende had ik anders nog een leuke passende set voor jou auto in 325 alles nieuw behalve de set goede maar wel gebruikte remklauwen, leuke BKK

http://link.marktplaats.nl/763445299" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Auto: Prius+
Merk??Riceaux schreef:Kan je toevallig nog 300 mm E46 schijven gebruiken voor 1 van je combo's?![]()
- Riceaux
Bosch.Niels schreef:Merk??Riceaux schreef:Kan je toevallig nog 300 mm E46 schijven gebruiken voor 1 van je combo's?![]()