Auto plokt linksvoor
- RJ-84
Auto plokt linksvoor
Hallo, naast onze gezinsauto hebben we, puur voor het werk, een tijdje terug een Ford Ka uit 1999 gekocht. Hij reed super en was voor ons betaalbaar als 2e autootje. Nu heb ik sinds een paar dagen een probleempje.. Hij tikt (je hoort: PLOK!) na het schakelen, en bij het optrekken. Voornamelijk bij de eerste en tweede versnelling. Ook maakt hij dit geluid als je met redelijke vaart over een hobbel oid rijdt. Het geluid zit ergens links voor. Wat zou dit kunnen zijn? Als ik dit zelf kan verhelpen heb ik dat duizend maal liever dan naar een garage..
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Re: Auto plokt linksvoor
Stabi verbindings stangetje gebroken ?
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
of een probleem met de veer.
- frank de jonge
1 van de 2 bovengenoemde idd of een stabirubber.
Denk dat de kosten wel mee zullen vallen.
Denk dat de kosten wel mee zullen vallen.
- RJ-84
Oké, klinkt op zich logisch. Maar hoe kan dit in verbinding staan met het schakelen? Of duidt dit op toeval?
- daNpy
Lastwisseling 

-
Klinkt als een motorsteun, zet de auto in zijn 1 (handrem eraf) motorkap open en beweeg de auto vooruit en achteruit. Luister of je het geluid weer hoort of dat de motor uitzonderlijk veel beweegt.
- ///Joost
Motorsteun klinkt aannemelijk en daar zet ik ook m'n geld op, maar het is een speld in een hooiberg. Het kan vanalles zijn wat ook maar met de ophanging te maken heeft. Dwz: fuseekogel, stabi link, gebroken veer, topmount.
Je zou 'm even op de brug moeten zetten om het echt makkelijk te kunnen beoordelen.
Je zou 'm even op de brug moeten zetten om het echt makkelijk te kunnen beoordelen.
- RJ-84
Ja, zal er dit weekend naar kijken met een kameraad. Maar het is duidelijk iets wat in verbinding staat met het koppelen. Dan hoor je hem toch het meest. Redelijk onder mijn voeten zoals het vanmiddag voelde..
- GTRene
en bv zeg geef gas in 1 al rijdende...laat gas los en geef dan weer gas...hoor je het dan ook?
dan wil het blok en de bak bv gaan schommelen, als je dan bv een blok/bakrubber oid stuk hebt dan schommelt die dus verder, bovendien kun je soms meer vibraties voelen in de carros.
dan wil het blok en de bak bv gaan schommelen, als je dan bv een blok/bakrubber oid stuk hebt dan schommelt die dus verder, bovendien kun je soms meer vibraties voelen in de carros.
- RJ-84
Ik heb alles geprobeerd wat hier als advies gegeven wordt om te doen. Maar niks van dit alles. Als je koppeling ingedrukt hebt en rijdt dan over hobbeltje oid dan is het t ergst.
Stel je voor, ik rijd weg van een parkeerplaats van klinkers. Plonk tik bats..
Stel je voor, ik rijd weg van een parkeerplaats van klinkers. Plonk tik bats..
- frank de jonge
Gewoon naar de garage brengen dan maar
- GTRene
dat klinkt niet best...
als het erger wordt wellicht zelfs gevaarlijk (als iets los zit van het onderstel oid)
dan maar laten nakijken op de brug ergens bij een goedkope garage oid, alhoewel de peugeot dealer ook niet duur hoeft te zijn...ze hoeven alleen eerst maar te kijken waar het weg komt en dan kun jij bepalen of je het zelf doet of wilt laten doen.
als het erger wordt wellicht zelfs gevaarlijk (als iets los zit van het onderstel oid)
dan maar laten nakijken op de brug ergens bij een goedkope garage oid, alhoewel de peugeot dealer ook niet duur hoeft te zijn...ze hoeven alleen eerst maar te kijken waar het weg komt en dan kun jij bepalen of je het zelf doet of wilt laten doen.
- ///Joost
Misschien dan een gaar koppelingslager of iets anders in de drukgroep. Ik zou 'm gewoon even naar een goede onafhankelijke Bovag garage brengen. Zo'n Ka is verder niet echt spannend, dus wat er mis is kunnen ze daar ook wel zien voor een lager uurloon.
- GTRene
owja Ford Ka 

- Luco
terugplokken die Ka. 

- EricYellow
Ik zet mijn geld op een draagarmrubber of fuseekogel wat gaar is.
- ///Joost
Die avatar... 

- 328Ti
http://www.problemcar.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ....... 14 hits, 3 topics, geen voorstelrondje: kras / plokken / trillingen. Je zit op het verkeerde forum mate or lady..