Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Groot voordeel van een 4-takt is dat de blok altijd olie heeft, met een 2-takt de berg af moet je er wel goed bij blijven qua smering van je blok. Dus continu beetje gas geven om te smeren, anders naait de boel ook zo vast.
4-takt naar gardameer kan met gemak, zou me daar geen zorgen om maken verder.
4-takt naar gardameer kan met gemak, zou me daar geen zorgen om maken verder.
- turbofries
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
- Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Ik vind het wel karakter hebben. Gewoon doen Tom! De winnaar van 2013 was ook een echte 4 takt stayer. En nu heeft ie een maatje om mee op te rijden. Het feit blijft dat jij om 7 uur weg moet en wij gewoon om 9.30 wegrijden
Je kan pas echt zeggen of de brommer/ scooter wat is als je bij de pizzaria aan het gardameer zit.

Je kan pas echt zeggen of de brommer/ scooter wat is als je bij de pizzaria aan het gardameer zit.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Goed bezig Tom! Met zo'n Vespa naast je terwijl je aan het Gardameer een Espressootje wegwerkt is wel koning natuurlijk. 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Klopt.Robin Hartog schreef:Goed bezig Tom! Met zo'n Vespa naast je terwijl je aan het Gardameer een liter bier wegwerkt is wel koning natuurlijk.

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Ik geloof dat jij je bezighoudt met tuinen en dergelijke of niet?Joy schreef:Wij hebben wat machines gehad in 4-takt, die dingen hadden gewoonweg geen vermogen tov 2-takt. Ze zijn ook binnen een jaar kapot gelopen (compressie compleet weg). Na weer een 2-takt te hebben aangeschaft was het net of je een F1 in je handen had zo sterk.
Werknemer van ons heeft een 4-takt Peugeot scooter en daar is op zich niks mis mee, behalve dat er weinig por in zit en het starten gaat niet altijd soepel.
Het voordeel van 2-takt lijkt mij vooral het minder complex zijn van de techniek en het vermogen.
Hoe het ook moge zijn ik begrijp dat je bij werktuig absoluut geen zin hebt in een 4 takt. Het duurt lang voordat ze op gang zijn en missen de vinnigheid van een 2 takt. Bij een scooter maakt dat niks uit. Een 4 takt heeft zat power om een scooter met 1 persoon een berg omhoog te duwen de Vespa/Piaggio motor in ieder geval en heeft als grote voordeel, zoals Kees terecht opmerkt, dat hij altijd gesmeerd wordt. Dat is bergaf wel een lekker gevoel. Verder zijn de 4 takt Piaggio blokjes werkelijk bomb proof. Er zijn Vespa's bekend met 40k op de teller. In mijlen dat red je gewoon niet met een tweetakt zonder er meermaals uitgebreid onderhoud aan te besteden.
Daarbij ligt voor mij de uitdaging bij een brommer rally/toertocht er niet in om met 100 per uur de Stelvio op te kunnen knappen. Dan pak ik wel een motor. Een brommer tocht onderneem je om te lijden. Urenlang op dat kleine scootertje/brommertje zitten, urenlang je verwonderen hoe het kan dat zo'n klein zuigertje zoveel omwentelingen kan maken en zoveel geluid en gang in het gehele plaatje kan brengen. Dat is voor mij een brommertocht. Als ik een simpel tochtje zou willen stel ik de navi van de C30 van mijn vriendin wel in op zuid Frankrijk en ga ik net als elke boerenlul naar dat tyfus land op vakantie, bij wijze van spreke.
Daarbij vind ik het geluid van een 4 takt veel mooier ten opzichte van een 2 takt. Dat heb ik ook altijd al gehad. Waar iedereen vroeger op de crossbaan stond te genieten van het gejank van de 2 takt crossertjes had ik bewondering voor die grote zware 4 takten die langs brulden! Prachtig!
- Jurjen
- Berichten: 1603
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Gewoon doen word dit jaar nog beter als vorig jaarJurjen schreef:'T wordt wel verleidelijk om de Kreidler weer uit de schuur te trekken. Lijkt me een gave optie voor een rit als deze.

- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Precies `jurjen, waarom zou je het niet doen.
Een evenement om nooit van je leven te vergeten.
Een evenement om nooit van je leven te vergeten.

- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Volgens een oude maffe fries is er maar een motto in het leven namelijk:
Tanken en janken
Maar hij plakt tegels met Eurocol
Tanken en janken
Maar hij plakt tegels met Eurocol

- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Joy
- Berichten: 10881
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Tom, zo zitten er inderdaad toch weer voordelen aan de 4-takt. Dat van die smering bergafwaarts is inderdaad een goeie. Ik ben benieuwd hoe het gaat, het is wel een uitdaging. 

- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
- turbofries
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
- Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Die was niet van mij! Was Kees keukenMJvanBlokland schreef:Volgens een oude maffe fries is er maar een motto in het leven namelijk:
Tanken en janken
Maar hij plakt tegels met Eurocol
Zadel van een classic kan op een kreidler. Hebben we even getest gister.
Dan moet het te doen zijn.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Wat gaaf zeg! Ik weet het nog niet zeker maar ik doe mijn best om er bij te zijn!













-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 20:50
- Locatie: HEYSTERIA RUN 2014. Op de brommer de Stelvio over.
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Mijn classic ondergaat inmiddels ook een makeover, word echt een custom fietsje !
Op de proloog van de heysteria run ging hij echt traag, op de run was ik de snelste 50cc, heb al gehoord dat elmar lekker bezig is, dus ik ga ook maar eens wat bizars maken !
denk dat ik er maar een 50 cc van veen kreidler blok onderhang met roterende inlaat !
Op de proloog van de heysteria run ging hij echt traag, op de run was ik de snelste 50cc, heb al gehoord dat elmar lekker bezig is, dus ik ga ook maar eens wat bizars maken !
denk dat ik er maar een 50 cc van veen kreidler blok onderhang met roterende inlaat !
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Het spijt me Frank, maar de toelatingscommissie kan roterende inlaten echt niet toestaan. 

- turbofries
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
- Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Angst, pure angst Elmar.... Al die revisie blokken van Franky gaan straks als een raket.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Hoe doen jullie dat eigenlijk met kleding? Korte broek en shirt of beschermende kleding?
- turbofries
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
- Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
ik had een goede motorjas en een spijkerbroek. Dit jaar een spijkerbroek met kevlar op de knie en heupen. Mr. Chou is tamelijk lullig ten val gekomen en de resultaten waren niet mals met de knie.
Korte broek, euh nee.
Korte broek, euh nee.
- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Dit jaar trek ik ook mijn motorkleding aan. Het ging zeker in de pyreneen met een dus danig tempo dat goede bscherming erg belijngrijk is. Want met een lage snelheid kun je al aardig naar de kloten gaan hebben we gezien.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Ik heb al even gekeken. Met dank aan Ebay is motorkleding ook erg goed te betalen geworden. Ik zit er aan te denken om op termijn mijn motorrijbewijs te gaan halen en dan is eigen kleding op zich ook wel makkelijk. Een jas was ik sowieso van plan maar misschien is een broek en een paar stevige schoenen ook nog niet zo'n gek idee.MJvanBlokland schreef:Dit jaar trek ik ook mijn motorkleding aan. Het ging zeker in de pyreneen met een dus danig tempo dat goede bscherming erg belijngrijk is. Want met een lage snelheid kun je al aardig naar de kloten gaan hebben we gezien.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Ik zit aan deze laarzen te denken.

- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Madmax all the way 

- turbofries
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
- Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret
Re: Heysteria Run 5- 9 Juli 2014. Brommertocht naar Italie
Heb je de classic al roze? Nou ja na die mooie motor laarzen die Stef en ik vorig jaar aan hadden kan dit zeker ook er mee door Pony!Elmar schreef:Ik zit aan deze laarzen te denken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], Chaert-RS, Gisae, HarryC, Kadett, MarcH, Mark 320iS, sitechris, SlowCo, smiley en 5 gasten