Peugeot 106 Rallye S2 - wit
-
Re: Peugeot 106 Rallye S2 - wit
Ziet er goed uit man!! Als ik mijn rs niet verkocht krijg wil ik hem ook verder aan gaan passen. Ik vind zowel de rs als de 106 gti hothatches. Heb je nog gedacht aan een soort throttle bodies voor de 106? Het schijnt bij een rs echt flink meer vermogen te geven.
ik zit zelf ook nog voor een strubrace voor en achter te kijken. Merk jij veel verschil qua wegligging/strak sturen toen jij ze gemonteerd had?
Keep up the good work.
ik zit zelf ook nog voor een strubrace voor en achter te kijken. Merk jij veel verschil qua wegligging/strak sturen toen jij ze gemonteerd had?
Keep up the good work.
-
Ziet er goed uit man!! Als ik mijn rs niet verkocht krijg wil ik hem ook verder aan gaan passen. Ik vind zowel de rs als de 106 gti hothatches. Heb je nog gedacht aan een soort throttle bodies voor de 106? Het schijnt bij een rs echt flink meer vermogen te geven.
Keep up the good work.
Keep up the good work.
- Gijs.
Ik ben voor kerst en oud&nieuw 2 weken in NL geweest. Vertrek volgende week woensdag weer! Auto is dus voorlopig nog even geschorst en niet verzekerd. Eerste wat zal moeten gebeuren als ik medio februari weer terug ben is een nieuwe APK, die is inmiddels ook verlopen.Petrolhead Tom schreef:Ben je alweer terug? Mooie plannen! Blijft een geniaal karretje.
Robin Hartog schreef:Gaaf ding zeg!
Bedankt mannen!GTRene schreef:idd nice ride
Clio RS is ook zeker leuk speelgoed! Tijdje terug met één een eindje samen opgereden op de terugweg van de 'Ring en dat is toch nog net wat sneller dan de Rallye. Dit model was dat: http://mickeymotorsport.pagesperso-oran ... n_1024.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; .Kelvinrs schreef:Ziet er goed uit man!! Als ik mijn rs niet verkocht krijg wil ik hem ook verder aan gaan passen. Ik vind zowel de rs als de 106 gti hothatches. Heb je nog gedacht aan een soort throttle bodies voor de 106? Het schijnt bij een rs echt flink meer vermogen te geven.
Keep up the good work.
Throttle bodies heb ik zeker wel aan gedacht. Vermogenswinst is inderdaad lekker en dat geluid

Ik zal je eerlijk vertellen... De draagarmbrug en veerpootbrug zaten al op de auto toen ik hem kocht. Ik kan je dus niet vertellen of je veel verschil merkt. De schroefset zat er ook al op. Reken maar dat je dit ding hard een hoek om kan gooien. Ik hoor echter van veel mensen dat ze wel degelijk het verschil goed konden merken. Dus ik denk dat het zeker een optie is om te overwegen voor een beter bochtengedrag.
-
Gaaf man!
Ziet er goed uit.
Ziet er goed uit.
-
Het is inderdaad leuk speelgoed. Ik denk samen met met een 106 gti qua prijs/fun factor dat je bijna niet beter kan krijgen. Throttle bodies kosten voor een clio al 2,5 duizend pond dus ik misschien als ik het écht kan missen dat ik het ooit weleens doe. ik hoop eigenlijk een keer 2 veerpootbruggen {voor/achter} voor een schappelijk prijsje te kunnen vinden via ebay ofzo. Nieuw vind ik ze nog knap duur! Misschien dat ik dan onder de auto ook nog van die stabilisatorstangen plaats.
ik blijf je topic iig volgen!
ik blijf je topic iig volgen!
-
OnlineMartijn M
ITB's is leuk. Wel 'duur' maar ik wil het nog wel, ooit.
Dat geluid
Dat geluid

-
klinkt idd goed. ik vraag me alleen af hoeveel vermogen je erbij zal krijgen? Kan je het bijvoorbeeld vergelijken met een turbo of supercharger? Het nadeel van standaard 106 gti en rs blokken is dat ze volgens mij al redelijk uitgeperst zijn. Dus je moet met geld gaan smijten als je er veel meer pk's bij wilt krijgen.
Maar als het erop zit heb je denk ik wel een ultiem speeltje!
Maar als het erop zit heb je denk ik wel een ultiem speeltje!
-
OnlineMartijn M
Met andere nokkenassen kun je bij een Rallye richting de 170pk denk ik. Maar dan zit je wel redelijk aan de max denk ik. 8v blok kan wat minder aan dan de 16v uit een GTI, die kun je NA richting de 230pk krijgen als je er veel geld in stopt.
- Macboy
Mooie upgrades man en mooie toekomstplannen 

- Gijs.
We zijn weer op Nederlandse bodem, dus maar meteen aan het klussen gegaan. Gewichtsbesparing en voorbereiding op installatie kooi.

- Petrolhead Tom
Jammer dat we geen vorst meer hebben. Dan sla je die bitumen zo los.
- Gijs.
Jep, helaas! Nu maar met een föhn gedaan. Ging makkelijker dan verwacht! Moet alleen nog even de resten verwijderen met wasbenzine.Petrolhead Tom schreef:Jammer dat we geen vorst meer hebben. Dan sla je die bitumen zo los.
En wat onnodige bekabeling weggehaald.
- Gijs.
Ondertussen gaan we vrolijk verder!
Even gekeken hoe de stoeltjes staan. Vind het zelf erg gaaf met de witte achterkant!

En inmiddels alle teerresten verwijderd en de eerste laag hammerite zit erop:

Even gekeken hoe de stoeltjes staan. Vind het zelf erg gaaf met de witte achterkant!
En inmiddels alle teerresten verwijderd en de eerste laag hammerite zit erop:
- Petrolhead Tom
Heel erg netjes! 

- Gijs.
Nog een paar updates
Ruitenwisser achter + motor verwijderd en een OEM afdichtingsdopje voor in de plaats

En de OZ's maar eens stevig gepoetst aangezien het nodig was. Nog even in de wax zetten en dan monteren!

van:

naar:

Auto functioneert overigens ook prima als hondenhok:

Ruitenwisser achter + motor verwijderd en een OEM afdichtingsdopje voor in de plaats
En de OZ's maar eens stevig gepoetst aangezien het nodig was. Nog even in de wax zetten en dan monteren!
van:
naar:
Auto functioneert overigens ook prima als hondenhok:
- Joopieboy
Haha leuke foto die laatste!
Maar die OZ'jes, me wants!

- Wesley
Woow lekker resultaat die Oz' tjes!
Wat heb je voor cleaner gebruikt?
Leuke 106 trouwens! Zie je regelmatig rijden
Groeten Wesley

Groeten Wesley
- Gijs.
Combinatie van Iron X en Dasty gebruikt.Wesley schreef:Woow lekker resultaat die Oz' tjes!
Groeten Wesley
Thanks! Auto staat nu al ruim 6 maanden stil maar zal volgende maand wel weer rijdend te spotten zijn. Heb jij de Alfa nog?
- Wesley
- Gijs.
Wat een gaaf apparaatWesley schreef:Leuk! Hoop hem weer tegen te komen.
Mocht er een Saab 9000 naar je toeteren of flikkeren dan ben ik het
Dat Iron X ga ik ook maar eens bestellen, hoor er goede dingen over.
De Alfa heb ik zeker nog! Is echter alleen op een aanhanger te spotten. Zit geen kenteken meer op.
Groeten Wesley

Moet er wel bij zeggen trouwens dat ook Iron X niet afdoende was voor het hardnekkige remslijpsel. Veel boenen en schrapen heeft uiteindelijk geholpen, maar Iron X is geen wondermiddel dat ook aangekoekt remslijpsel doet verdwijnen.
- Petrolhead Tom
Laten we anders een keer een Enschede Meet doen. 

- Gijs.
Lijkt me een mooi plan. Ik weet eventueel ook nog wel een mooie route in Twente.Petrolhead Tom schreef:Laten we anders een keer een Enschede Meet doen.
- GTRene
had laatst een liter van dit besteld Liqui Moly Felgen-Reiniger Spezial 1 Liter welke welk goed te boek stond, en merkte op dat die net zo verkleurt en geurt? als denk die iron X 

- GTRene
kom net dit overzicht tegen, zie die Lidl, best goed schijnbaar en erg leuk prijsje

http://www.gtue.de/sixcms/detail.php?id=48557" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gtue.de/sixcms/detail.php?id=48557" onclick="window.open(this.href);return false;