Van die dingen waar je niet bij stilstaat, omdat ze zo vanzelfsprekend zijn en lijken.......
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2217 ... ten__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
We have come a long way indeed..........
100 jaar lijnvluchten....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: 100 jaar lijnvluchten....
Artikel nog niet gelezen, wel weet ik dat KLM de oudste nog bestaande commerciele lijndienst is ter wereld. Geinig weetje. Ergens in 1919 herinner ik me zijn ze begonnen?
Tja we staan er niet bij stil en nemen 't voor lief, maar 't is wel 'n geniaal gebeuren dat vliegen, voor de mensheid. Vroeger nam men de boot. Die neem ik nog dagelijks, en daarom schrijf ik er ook geen A4tjes vol mee op dit forum want hij is bij 1500rpm on cam en dan gaat ie in de plané zo uit 't kanaal 't weiland in. Helemaal vochtig word ik ervan. Zo nu eerst 'n croissantje en 'n bak. Heet niet een van die toestellen van de KLM Erica Terpstra?

Tja we staan er niet bij stil en nemen 't voor lief, maar 't is wel 'n geniaal gebeuren dat vliegen, voor de mensheid. Vroeger nam men de boot. Die neem ik nog dagelijks, en daarom schrijf ik er ook geen A4tjes vol mee op dit forum want hij is bij 1500rpm on cam en dan gaat ie in de plané zo uit 't kanaal 't weiland in. Helemaal vochtig word ik ervan. Zo nu eerst 'n croissantje en 'n bak. Heet niet een van die toestellen van de KLM Erica Terpstra?

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Het is wel de oudste nog onder zijn originele naam opererende. Oa de voorgangers van Air France en Lufthansa waren net even eerder.
- Sjoerd
Ik zou mij niet zonder kunnen voorstellen inderdaad...
In 2013 net geen 100 vluchten (sectoren) gehaald... In 2011 zat ik tegen de 120 aan.
In 2013 net geen 100 vluchten (sectoren) gehaald... In 2011 zat ik tegen de 120 aan.
- HJ2
Mijn Opa vloog op 'de oost' en stond reserve voor de beroemde vlucht met de uiver
Hij deed onder andere de eerste postvlucht Nederland - Oost Indië.
Kwam hij terug met iets bijzonders voor mijn vader, wat hij dan mee mocht nemen naar school om aan zijn klasgenootjes te laten zien. Dan zei de juf: Kijk eens kinderen! Dit is nou een sinaasappel.... Ooooooh!
Man man wat zijn we qua techniek een eind gekomen zeg!

Kwam hij terug met iets bijzonders voor mijn vader, wat hij dan mee mocht nemen naar school om aan zijn klasgenootjes te laten zien. Dan zei de juf: Kijk eens kinderen! Dit is nou een sinaasappel.... Ooooooh!
Man man wat zijn we qua techniek een eind gekomen zeg!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat waren dus voorgangers ja. Vandaar:)Jurjen schreef:Het is wel de oudste nog onder zijn originele naam opererende. Oa de voorgangers van Air France en Lufthansa waren net even eerder.
Het is bijna zoiets als Daimler & Benz tegelijkertijd uitroepen tot de uitvinder van de/het automobiel, terwijl ik dacht de Zwitser(?) Marcus eigenlijk eerder was, maar in de vergetelheid geraakt.
En zo zijn er nog wel wat 'facts' waar je een paar kanten mee opkunt.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Als je naamswijzigingen als een nieuwe bedrijf telt wel. Overigens is KLM er heel trots op.Robin schreef:Dat waren dus voorgangers ja. Vandaar:)Jurjen schreef:Het is wel de oudste nog onder zijn originele naam opererende. Oa de voorgangers van Air France en Lufthansa waren net even eerder.