Consumenten vuurwerk ter discussie
-
Re: Consumenten vuurwerk ter discussie
Die kinderen van jou kijken gewoon zo eigenwijs omdat ze het van pa leren! 

-
Snap ik. Alleen als we daarin mee gaan zijn we verder van huis.Luco schreef:![]()
Gijzert, je snapt wat ik bedoel, ik heb ook niks tegen het afsteken van vuurwerk, op zich denk ik dat niemand daar moeite mee heeft.
Maar juist omdat er mensen zijn die zich niet kunnen gedragen (brievenbus, huisdieren) en omdat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan (ongelukken) krijg je mensen die het dus willen verbieden.
Niet elke 16 jarige drinkt zich elk weekend in coma, maar juist diegene die het wel doen komen in het nieuws, resultaat, drankleeftijd omhoog.
Snelle straatauto's weg ermee. Want er zijn mensen die er niet blij mee zijn dat ze op zondag rond rijden over mooie slingerwegen. Motoren idem.
Wacht even.... Een cicuit... Dat is alleen maar voor plezier en slecht voor het milieu. Herrie volgens de buurt in Assen en Zandvoort. Weg ermee. Dat het circuit er al lag voordat ze er kwamen wonen is niet relevant.
We zijn al een eind de verkeerde kant op aan het gaan en hier zie ik weer zo'n mooi projectje voor onze fantastische overheid bestaand uit incapabele lutsers......
-
Totaal mee eens.We zijn al een eind de verkeerde kant op aan het gaan en hier zie ik weer zo'n mooi projectje voor onze fantastische overheid bestaand uit incapabele lutsers......
- Luco
Gijzert schreef:Snap ik. Alleen als we daarin mee gaan zijn we verder van huis.Luco schreef:![]()
Gijzert, je snapt wat ik bedoel, ik heb ook niks tegen het afsteken van vuurwerk, op zich denk ik dat niemand daar moeite mee heeft.
Maar juist omdat er mensen zijn die zich niet kunnen gedragen (brievenbus, huisdieren) en omdat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan (ongelukken) krijg je mensen die het dus willen verbieden.
Niet elke 16 jarige drinkt zich elk weekend in coma, maar juist diegene die het wel doen komen in het nieuws, resultaat, drankleeftijd omhoog.
Snelle straatauto's weg ermee. Want er zijn mensen die er niet blij mee zijn dat ze op zondag rond rijden over mooie slingerwegen. Motoren idem.
Wacht even.... Een cicuit... Dat is alleen maar voor plezier en slecht voor het milieu. Herrie volgens de buurt in Assen en Zandvoort. Weg ermee. Dat het circuit er al lag voordat ze er kwamen wonen is niet relevant.
We zijn al een eind de verkeerde kant op aan het gaan en hier zie ik weer zo'n mooi projectje voor onze fantastische overheid bestaand uit incapabele lutsers......
onzinnige vergelijking natuurlijk.
Dat mensen gaan roepen om een verbod komt omdat mensen zich misdragen, en een ander ermee lastig vallen en met niemand rekening houden, niet omdat ze een ander plezier misgunnen.
Overigens natuurlijk ook weer lekker gemakkelijk ff zeiken dat ieder ander weer oncapabel is en ze zich niet overal mee moeten bemoeien.
Maar als ik me vroeger niet netjes gedroeg op straat, kreeg ik desnoods van de buurman een draai om mijn oren of een schop onder mijn reet, dan liet je het voortaan wel.
Maar wie durft er tegenwoordig op een groepje jongeren af te stappen als ze bv vuurwerk naar dieren of andere mensen gooien??
Bijna niemand, we draaien ons om en lopen weg en vervolgens gaan we achter ons toetsenbord maar weer ff lekker zeiken over de regering

Dus omdat niemand wat doet moet de regering wt doen, maar alles wat ze doen is bij voorbaat al fout en helpt toch niet

Laatst gewijzigd door Luco op 30 dec 2013, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
dvh schreef:Mijn eierstrijkers waren vroeger legendarisch

-
Onzin. Dat misdragen is al jaaaaaren. Toen ik nog een kleine Gijs (20 a 25 jaar geleden..... Sow wat voel ik me ineens oud )was zaten de brievenbussen al dicht en werden er telefooncellen en prullenbakken opgeblazen.Luco schreef:Gijzert schreef:Snap ik. Alleen als we daarin mee gaan zijn we verder van huis.Luco schreef:![]()
onzinnige vergelijking natuurlijk.
Dat mensen gaan roepen om een verbod komt omdat mensen zich misdragen, en een ander ermee lastig vallen en met niemand rekening houden, niet omdat ze een ander plezier misgunnen.
Waarom dan nu de discussie. Dat is omdat we deze weg ingeslagen zijn.
- PD power
@Gijzert: heeft niks met sacarsme of lol te maken, vuurwerk is nu schijnbaar iets waar je een ander mee lastig moet vallen, heeft niks met jaarwisseling of een feest te maken, zeker niet met tradities.
Dus elke vergelijking met drank, circuits, of auto's daarop raakt kant nog wal.
Kan wel argumenten blijven herhalen, schijnbaar kunnen we die vrijheid niet aan, want als iedereen zich een beetje aan de spelregels voor vuurwerk zou houden, was deze discussie er gewoon niet.
Maar als je als bedrijf of particulier elk jaar weer een paar duizend euro schade hebt, omdat een ander zgn z'n lolletje moet hebben
Kan wel argumenten blijven herhalen, schijnbaar kunnen we die vrijheid niet aan, want als iedereen zich een beetje aan de spelregels voor vuurwerk zou houden, was deze discussie er gewoon niet.
Maar als je als bedrijf of particulier elk jaar weer een paar duizend euro schade hebt, omdat een ander zgn z'n lolletje moet hebben

- 350 Z
Vorig jaar heeft iemand hier in het sportpark er wat van gezegd tegen een groepje jongeren die dat deden. Als dank werd hij in elkaar geslagen. En de politie die was in geen velden of wegen te bekennen. Ofwel gewoon doorlopen is mijn advies bij dat soort situaties.Maar wie durft er tegenwoordig op een groepje jongeren af te stappen als ze bv vuurwerk naar dieren of andere mensen gooien??
- Luco
Juist, maar dan wel achter je toetsenbord roepen dat verbieden onzin is en betutteling, blablablabla350 Z schreef:Vorig jaar heeft iemand hier in het sportpark er wat van gezegd tegen een groepje jongeren die dat deden. Als dank werd hij in elkaar geslagen. En de politie die was in geen velden of wegen te bekennen. Ofwel gewoon doorlopen is mijn advies bij dat soort situaties.Maar wie durft er tegenwoordig op een groepje jongeren af te stappen als ze bv vuurwerk naar dieren of andere mensen gooien??
iedereen is incapabel, blablabla
Zooooooooooooo makkelijk
Als iedereen inderdaad het "tuig" wel aan zou spreken en er iets aan zou doen, was deze discussie er ook niet geweest.
Maar niemand durft meer wat.
Huidige mentaliteit is natuurlijk ook wel zo van, ach boeien, zolang ik er zelf maar geen last van heb zal het mij mijn reet roesten.
- ///Joost
Goede zaak zeg ik.Gijzert schreef: Onzin. Dat misdragen is al jaaaaaren. Toen ik nog een kleine Gijs (20 a 25 jaar geleden..... Sow wat voel ik me ineens oud )was zaten de brievenbussen al dicht en werden er telefooncellen en prullenbakken opgeblazen.
Waarom dan nu de discussie. Dat is omdat we deze weg ingeslagen zijn.

Het wordt eens tijd dat er het een en ander aan banden gelegd wordt. Nederland is een land geworden waarin alles kan en mag, maar ik vind dat we echt in bepaalde dingen doorslaan. Als de gemeentes moeten reageren door brievenbussen dicht te maken is het tijd om actie te ondernemen en de bron aan te pakken, niet om de gevolgschades zo klein mogelijk te maken. Dat dit vroeger al zo was doet er niet toe. Ja, misschien is het een andere mentaliteit, maar dat wordt gevoed door de steeds toenemende aggressie. Justitie treedt niet op of geeft te lage straffen (zie Eindhoven drama). Dat zorgt ervoor dat mensen (de jeugd) steeds meer de grenzen gaan opzoeken. Ze zijn niet bang voor de gevolgen.
Een plantsoentje schoffelen zijn ze niet bang voor, maar ik weet zeker dat een aantekening op je strafblad meer angst inboezemt. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Overigens vind ik het ten eerste een taak van de ouders om je kids fatsoenlijk op te voeden, zodat ze dit soort gekkigheid niet uithalen.
-
En dat is begonnen wanneer zei je???PD power schreef:@Gijzert: heeft niks met sacarsme of lol te maken, vuurwerk is nu schijnbaar iets waar je een ander mee lastig moet vallen, heeft niks met jaarwisseling of een feest te maken, zeker niet met tradities.
Ik praat vandalisme niet goed. Maar aso's die dat doen bedenken ook andere manieren.
En vergelijking met drank en auto's / cicuit's kun je wel maken als je dat doet op basis van plezier voor de een en overlast voor de ander.
- PD power
@Gijzert: dus omdat jij vroeger ook brievenbussen en dergelijke kon opgeblazen, is dit een vrijbrief dat er nu ook maar gesloopt mag worden, volgens mij ligt daar juist de pijn, dat mensen dit maar als normaal beschouwen en moet kunnen, echt belachelijk, wordt tijd dat iedereen weer eens z'n verantwoording neemt, dan was deze discussie ook overbodig.
Wie heeft er schade van racen, zonder dat hij er zelf aan deel neemt dan?
Je verzint schijnbaar dingen ter plekke, een klant van mij woont het dichtste bij het circuit Assen/hooghalen, die merkt er eigenlijk weinig van, zeker geen overlast.
Trouwens volgens mij is overlast nog heel wat anders dan schade, dus niet vergelijkbaar.
Maar ik mag de rekening naar jou sturen?
Je verzint schijnbaar dingen ter plekke, een klant van mij woont het dichtste bij het circuit Assen/hooghalen, die merkt er eigenlijk weinig van, zeker geen overlast.
Trouwens volgens mij is overlast nog heel wat anders dan schade, dus niet vergelijkbaar.
- dvh
Morgen maar eens kijken waar ik deze badboys ga detoneren...

- Bijlagen
-
- image.jpg (233.74 KiB) 2320 keer bekeken
- GTRene
bij mij achter zeg maar, paar straten verderop waar ongelofelijk veel en hard geknald wordt, daar moest ik vandaag ff langs
kon mijn ogen bijna niet geloven hoeveel rommel van dat dikke knal vuurwerk en dikke siervuurwerk daar op de straat en stoep lag
moest er met de kar doorheen/omheen klunen
om wat boodschappen te halen, der ligt meer dan er bv hier in de straat tijdens de hele oudjaars nacht verknald wordt
echt niet normaal wat daar nu al lag...denk dat de politie ook niet zomaar op treed daar bij dat volk
de bewijslast aldaar is in elk geval overduidelijk 
@dvh heb je wel een vuurwerk-bril?
verkoop je die dingen ook? 

kon mijn ogen bijna niet geloven hoeveel rommel van dat dikke knal vuurwerk en dikke siervuurwerk daar op de straat en stoep lag

moest er met de kar doorheen/omheen klunen

@dvh heb je wel een vuurwerk-bril?

-
Ik hou erover op. Blijkbaar ben ik een fantast. Dat die klant van jou er geen last van heeft is mooi.PD power schreef:@Gijzert: dus omdat jij vroeger ook brievenbussen en dergelijke kon opgeblazen, is dit een vrijbrief dat er nu ook maar gesloopt mag worden, volgens mij ligt daar juist de pijn, dat mensen dit maar als normaal beschouwen en moet kunnen, echt belachelijk, wordt tijd dat iedereen weer eens z'n verantwoording neemt, dan was deze discussie ook overbodig.
Dat een deel van de bewoners uit Assen er wel last van heeft (Zie steeds strenger wordende geluidsnormen de afgelopen jaren) is een fantasie........
Succes ermee.
- ///Joost
We beginnen bij vuurwerk en we eindigen op Assen. Tsja, het blijft een autoforum natuurlijk. 

- RutgerK
Kan iemand mij de 'traditie' uitleggen dat wij in Nederland drie dagen lang het jaar uitluiden met vuurwerk. In mijn herinnering ging vroeger bijna alles de lucht in tussen 0.00 en 2.00 en maar weinig in de dagen ervoor.
Het zal de leeftijd zijn maar de hoeveelheid vuurwerk overdag irriteert mij dusdanig dat de lol er om twaalf uur wel wat vanaf is de laatste jaren.
Het zal de leeftijd zijn maar de hoeveelheid vuurwerk overdag irriteert mij dusdanig dat de lol er om twaalf uur wel wat vanaf is de laatste jaren.
- ///Joost
Vroeger...toen zwarte Piet nog zwart was...zucht...RutgerK schreef:In mijn herinnering ging vroeger ...
- dvh
De Corbra's zijn iig nog steeds zwart..
- Fernando
Hier in Leiden schijnen ze trouwens meerdere microfoons van defensie te hebben opgesteld om zo sneller op de plaats van de knallen/IED's te kunnen zijn. Volgens mij werkt het alleen niet helemaal want ik heb al dagen het idee in Berlijn te wonen in de nadagen van de 2e wereldoorlog. 

- RutgerK
Nog eerder. In de tijd dat zwarte piet nog duidelijke zwarte vegen had op zijn gezicht en een blanke nek.///Joost schreef:Vroeger...toen zwarte Piet nog zwart was...zucht...RutgerK schreef:In mijn herinnering ging vroeger ...

- dvh
Goedemorgen.

http://www.nu.nl/binnenland/3665029/tie ... litie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nu.nl/binnenland/3665029/tie ... litie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
Het was weer gezellig David? 

- PD power
Precies.RutgerK schreef:Kan iemand mij de 'traditie' uitleggen dat wij in Nederland drie dagen lang het jaar uitluiden met vuurwerk. In mijn herinnering ging vroeger bijna alles de lucht in tussen 0.00 en 2.00 en maar weinig in de dagen ervoor.
@Gijzert:, de enigste die er in assen last van heeft zit in assen in een kamertje, die is bang dat de kikkers doof worden........

Maargoed zoals al aangegeven, "iets" overlast is van een andere orde, dan schade, dus vandaar dat elke vergelijking mank gaat.
En idd Veen heeft weer de beker

- dvh
Het is opvallend stil op m'n facebookvriendenlijstPetrolhead Tom schreef:Het was weer gezellig David?